Jump to content


MOJ automatic A- 3



697 replies to this topic

#401 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 February 2016 - 10:15

Na zalost, ozbiljni problemi sa paradnim Maticom …

Simptomi : u zadnje vreme serka struja …upali dobro i kad je hladan , ali kad treba da se krene, lenj , krece kao pod kocnicom, nema snage …vrlo neprijatno u saobracaju kad ocekujes zustar start, a ono-banana …u nekom trenutku prokine , pa povuce kao lud , a kad ne ocekujes , ni to nije dobro …ponekad i pukne …trokiranje podseca na probijenu svecicu …zamena nije pomogla – isto …sledeci korak je zamena spoljasnje bobine …ni to nije pomoglo – isto …sta ostaje ? Otvaranje dekla paljenja , pobudni namotaj izgleda dobro , ima neki otpor , tu nema sta da se pokvari , platine izgledaju dobro, , provera kondenzatora pokazuje da je dobar…

Sta dalje ? Nesto sumnjam , ali nisam siguran , ajde za probu imam jedan 6 voltni sistem paljenja, namontiram njega , upali , lose radi i posle tridesetak sekundi ugasi se , zakovao , nece na kurblu …ne mogu ni rukom da okrenem magnet …skinem ga , na njemu tragovi stuganja na polovima od bobine …aha, tu si ! ? Rukavac radilice pokazuje nedozvoljeni zazor , previse klimanja …i to je ono sto remeti paljenje ! I sve zavisi kako se namesti , pa nekad prokine , pa ide ko lud , a nekad troksuje !

Sta je uzrok nedozvoljenom zazoru ? Kad je prosle godine slagan set – up, pre oko dve hiljade km stavljena je nova radilica – Unisova . kvalitetna . lezajevi Koyo C- 3 , dakle , sve u kvalitetu …ono sto je bilo losije su deklovi kucista, na oba su sicevi kirnovani, to su radili prethodni majstori …meni se cinilo da je to prilicno dobro odradjeno i to nisam dirao …sada je upravo to ono na cega sumnjam , to necu znati dok ne rastavim …ispada da je Airsal sa svojih 5,5-6 konja brzo nasao slabu tacku i razbio vec mekani fabricki blok …da je on bio kako treba, to se ne bi desilo ni sa standardnim cilindrom koji je duplo slabiji od Airsala …

Ako je ovo sto mislim , tehnologija popravke je sledeca… najbolje naci ispravne blokove i sve ponovo spakovati u njih …drugo – reducirati lezista u blokovima celicnim caurama , to je dobro i trajno resenje , ali i najveca zajebancija za popravku…trece . ako nije preveliko trosenje , tecni metal ce odraditi posao , ali to je najlosija varijanta …

Nista necu znati dok ne rastavim …ako ovako uspem da se dovucem do vikenda , onda imam najvise vremena za rad…

#402 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 February 2016 - 12:13

Imas lepak za lezajeve i meni se super pokazao, imas za tolerancije 0,1mm i 0,5 ili cak do 1mm..

#403 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 February 2016 - 12:52

Mišo druže, sličan problem sam imao na kućištu glavčine od točka prikolice, ležaj upada i ispada kao da je pola milimetra manji.
Šta sam uradio? (ali to je samo točak prikolice od auta, mada je i tu opterećenje ogromno, i aksialno i radialno). Isekao traku aluminijuma od pivske konzerve na tačnu meru, ubacio u ležište pa onda nagurao ležaj i sve lepo stegao, sastavio... evo trči prikolica već više od pola godine, vukla se drva, pesak, šljunak, sve je i dalje ok, nema lufta na točkovima. Probaj prvo tako ako može, za probu, pa ako drži, super, ako ne, jbg znaš i sam, treba ubaciti čauru, a to znači razbušivanje bloka. Zamena bloka povlači broj motora, a kod nas to još uvek gledaju i upisuju u saobraćajnu.

#404 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 February 2016 - 13:02

Nije lose ovo Gogijevo snalazenje, samo treba imati na umu da se ceo obim oko lezaja kvalitetno zadihtuje zbog fals vazduha i prljavstine. Cekamo otvaranje pa da smislimo najkvalitetnije resenje.

#405 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 February 2016 - 14:06

E majku mu, baš ti se ne da nešto...verovatno su dosedi u bloku razglavljeni...Poslikaj sve lepo da vidimo pa mozgamo šta raditi dalje...

#406 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 February 2016 - 14:24

Da, što Aca kaže, treba to veoma precizno iseći i po potrebi tanko namazati diht masom. Opet je bolje rešenje od kirnerisanja, ovde bar leži ravnomerno celom površinom i sila trenja između spoljnog dela ležaja i bloka preko alumijijuma je daleko veća nego sa kirnerisanjem. Ja sam ležajeve natukao preko velike gedore po spoljnom plaštu ležaja tako da ga nisam oštetio, sad stoji ko zakovan, jer se aluminijum taman prilagodio neravninama u dosedu ležaja.

#407 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 February 2016 - 16:45

Steta nakon tako malo km, a prednost je sto ima kratke rukavce u odnosu na skuter, a eto dosjedi su im bolest. Ja bih u ovom slucaju isao na najbolju opciju, ne bih da se ovo ponovi vise ikad.

Edited by dajteh, 10 February 2016 - 16:46.


#408 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 February 2016 - 23:36

Treba to kvalitetno uraditi, 0,5mm lim je predebeo po mom misljenju. Meni kad su varili blok rupa u deklici prenosa je postala ovalna za 2 stote i lezaj se tesko vrteo jer je bio previse napet, to se mora tacno proracunati zazor da ne bude ni prevelik ni premali, ili je otisla radilica ili rupa lezaja..

#409 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 February 2016 - 07:05

Moze umetak da se ubaci kao što su ovi pre mene na devi radili

#410 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 11 February 2016 - 09:35

Videcemo kad se rastavi...pre dve- tri godine na Maticu sam na pohabanom lezistu lezaja odradio sa tecnom metalom , onim kineskim sa kojim imam bas dobra iskustva , drzi odlicno i dan- danas ...tvrdo je k`o kamen , mislim da je tvrdje cak i od aluminijuma , a ima jaku adhezivnu moc , lepi se za prste prilikom pripreme , ne mos` posle skinuti . ali videcemo za koju tehnologiju popravke cu se odluciti ...

#411 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 February 2016 - 09:39

na ovo sam mislio http://www.pyrotherm...ls/e-90-163.jpg

#412 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 11 February 2016 - 23:32

View Postgoggyso, on 10 February 2016 - 12:52, said:

Mišo druže, sličan problem sam imao na kućištu glavčine od točka prikolice, ležaj upada i ispada kao da je pola milimetra manji.
Šta sam uradio? (ali to je samo točak prikolice od auta, mada je i tu opterećenje ogromno, i aksialno i radialno). Isekao traku aluminijuma od pivske konzerve na tačnu meru, ubacio u ležište pa onda nagurao ležaj i sve lepo stegao, sastavio... evo trči prikolica već više od pola godine, vukla se drva, pesak, šljunak, sve je i dalje ok, nema lufta na točkovima. Probaj prvo tako ako može, za probu, pa ako drži, super, ako ne, jbg znaš i sam, treba ubaciti čauru, a to znači razbušivanje bloka. Zamena bloka povlači broj motora, a kod nas to još uvek gledaju i upisuju u saobraćajnu.

Ово је добро решење за неке мање битне позиције лежајева, међутим.. НЕМОЈ ово радилити на радилици!! Исти проблем сам ја имао, разбијен блок, превелик зазор за лепак, и хајде да пробам са тракицом лима. Укуцао хладно на топло, све је ишло мало теже али је ушао лежај у оба блока, међутим кочио се лежај. Претегнут је био, и напет јер је лим превише дебео..
Затим смо кроз ваљке пропустили друге тракице лима, стањили га на 0.1, али је блок већ био превише разглављен, и од тада стоји на полици, неупотребљив.

Пробај лепком да га учврстиш, можда успе, са лимом мислим да нећеш решити проблем на радилици, а иначе, за сва остала места радије препоручујем лим него кирнерисање :)

Edited by Petko131, 11 February 2016 - 23:34.


#413 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 15 February 2016 - 17:00

Sredinom prosle nedelje Matic dosao na red …za pola sata uspem da skinem motor sa sasije i na radni sto ….e sad kad je u radnoj visini jos je lakse za defektazu …cimam kraj radilice , sve nisam siguran, mozda je to normalno klimanje za C- 3, sta da radim ? A, ako sad ne rastavim necu biti siguran …ma, kad sam tu vec …

Rastavljanje …glava , cilindar dole …kao sto sam i ocekivao , sve je u savrsenom stanju , pa , tek je 2 000 km …ono sto me iznenadilo je da na klipu , a narocito glavi nema nikakvog depozita, francuski sint Total u zahtevanom procentu od 3 % odlicno maze motor , sagoreva potpuno ne ostavlja tragove …ono , kad gledamo svecicu , moze to , to je biopsija, ali pravi uvid je kad se vizuelno pogleda celo klipa i glava …na klipu nema nikakvih tragova produvavanja , niti riseva , savrseno je cist kao da je juce iz kutije izvadjen …isto i cilindar …sad je samo prilika da se opere benzinom jer je zaprljan od onda kako je slinavio na lamelarnom ventilu pre par meseci …posle pranja benzinom kao nov je , spreman za ugradnju …

Posted Imageradno mesto
Posted Image
na glavi nema nikakvog depozita - neverovatno !

Posted Image
celo klipa , skoro nista , to sto ima obrisao sam krpom...

Posted Image
kao nov je ...

Posted Image

i cilindar je u savrsenom stanju


Radilica i Koyo C- 3 su kao novi …na kucistu lezaja nisam nasao tragove proklizavanja , kad se desi okretanje lezaja u kucistu ono uvek ostavi traga , medjutim , toga nema …kad sam vadio radilicu , jedva sam je izbio koliko je bilo tesno , tu nema kvara …ne znam sta da mislim …u ispustenom ulju nisam nasao aluminijumskih opiljaka , nema nikakvog struganja niti trosenja , sve je kako sam spakovao prosle godine …

Posto je sve u redu , odlucujem se na montazu …sve sam pripremio radilicu montiram u blokove sam po principu toplo- hladno… kad se samo setim prosle godine kako sam najebo kad sam je montirao sa Stankom . skoro sat i po , pa se ukrstila , pa nije htela ni tamo ni vamo …lezajevi su na radilici , ugrejem brenerom kuciste u zoni lezaja oko jedan minut i sama skliznu bez ikakvog otpora , tako i druga strana …sve gotovo za minut …sarafima stegnem , sve se vrti lako , jednak zazor sa obe strane …semeringe sam prethodno izbio bez ostecenja da ih ne izgorim i sad ih mogu vratiti …

Vracam menjac , kvacilo , osovinu kurble , u svakoj fazi rada proveravam da li se sve vrti normalno …nabacujem klip , navlacim cilindar , stezem glavu , sve je OK …ide mi …

Usput, kad se vec radi, sredim auspuh , iako je niklovan , dobro ga napala korozija , tecni vim i abrazivna krpa su dobro odradili posao , mnogo je bolje nego sto je bilo ...za dva - tri sata spreman je za paljenje ...upalio na drugu kurblu

Proba...nista novo ...dzaba sam krecio ...radi isto kao i pre ...troksuje , pa prokine , pa povuce kao lud , nista nisam uradio , dva dana bespotrebnog posla , jedino sam sebe uverio da jos uvek znam da radim ...kvar nisam nasao , moracu dalje , ponestaje mi opcija , videcu sta cu ...jedino dobro je sto je bar izvrsena kontrola , mada da sam znao da je sve dobro izbegao bi je ...

Edited by ALIEN SM, 15 February 2016 - 17:01.


#414 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 16 February 2016 - 19:09

Miso jesi li probao da zamenis kapicu svecice. Ako je unutra sve ok ostala je jos samo ona neproverena.

#415 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 16 February 2016 - 20:25

Vrlo banalan i glup razlog može bit, ljetos kod kolege na airsal-automatiku skoro pa identičan problem, u početku smo mislili da je do svjećice/paljenja ili eto karburatora koji je bio novi, ali kineski, sve smo to bili promjenili-probali drugo ispravno, ali bez uspjeha...

Na kraju je bilo to da je dovod goriva tj. pipica bila iz nekog nepoznatog razloga u problemu, stavili smo novu pipicu i crijevo sa pažnjom da budu što manja pregibanja istog i motorče je palilo i radilo dalje kao sat.

#416 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 17 February 2016 - 09:44

Kapa za svecku ne postoji , na kraju kabla je ono sto ide na navoj protiv spadanja i to dobro drzi ,...dovod goriva bi potpuno iskljucio , tacno se oseti ono kad prokine , pa povuce k`o lud , pa onda opet pocne da serka ...izludjuje me ...tacno simptom probijene svecke ...

Posto ovih dana nisam radio iz raznih razloga ( izgleda me napao neki ZIKI virus , onaj brazilski , sva sreca da nisam trudan skoro tri dana nisam bio operativan ) posao je prioritet, moracu da zaradim neke novce , pa idemo dalje ...plan je da sa onog poslovnog koji je u privremenoj penziji ( gurnut u supu do daljnjeg ) skinem kompletan sistem paljenja koji je isti kao na ovom , to je onaj 12/50 W pa da vidim sta ce biti ...ali to mora sacekati dan - dva da zaradim koju paru ...

#417 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 03 March 2016 - 17:54

Na dobrom sam putu da resim Airsalmatica ...to troksovanje me izludjuje , kazem- simptom je kao probijena svecica , nema snage , na semaforu ne mogu normalno da krenem , otezano pali , ponekad pukne ...zamena vise svecica koje normalno rade ( i sa squta ) nije dala rezultate kao ni zamena spoljasnje bobine - isto ...u tom kolu ima jos pobudni namotaj , kond i platine ...to samo jos nisam menjao , smatrao sam da pobuda dobro izgleda , to je debela koja zica ima neki otpor i da tu nema sta da se pokvari ...ono rastavljanje motora me uverilo da je sve u redu , nepotreban posao , al` sta je tu je ...

Sta sam danas uradio ? Zahvaljujuci lepom vremenu i blagoj zimi koristim matica maksimalno ...ali , toliko sam se mucio danas odradjujuci posao da sam se iznervirao i kad sam zavrsio poslove , resim da raspletem krivu Drinu , ne mogu vise ovako ! Onaj stari poslovni matic je u penziji ...u supi je ostavljen posto mi se ovaj Airsal svideo pa je preuzeo njegovu ulogu - i radni i paradni ...skinem sa tog starog radnog kompletan sistem paljenja , magnet i anker plocu , to je staro platinsko paljenje 6/17 W koje je normalno radilo na poslovnom ...zavrnem to na Airsalmatica , na kurblu - i upali od prve ! Na dodavanje gasa vec vidim da ce sve biti kako treba , resko i zdravo prima gas , probni krug i sve je kako treba , nema troksovanja , vise nije lenj , ide k`o lud konacno ! Vec sam zaboravio kako to izgleda , bas sam se mucio mesec- dva ...

Zakljucak : sta treba uraditi ? Jedino sto nije menjano su kondenzator, platine i pobudni namotaj ...prva dva imam, pa cu metodom zamene delova ustanoviti sta je ...Ako zamenom konenzatora i platina ostane isto , onda je do pobudnog namotaja , a nisam siguran da ga imam , pa mozda iskoristim namotaj za svetlo , cuo sam da moze ...ako ne - ne gine mu da ostane sest voltni sistem paljenja do daljnjeg , bitno je da dobro radi ...eto, nasao sam - ipak je do paljenja ...resicu to ovih dana ...

#418 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 03 March 2016 - 19:46

Radim dalje , popodne je slobodno ...metoda zamene delova - sa neke stare anker ploce sam skinuo namotaj svetla ...debljina zice i broj zavoja izgleda slicno, meni to izgleda isto ...zavrcem na mesto pobudnog namotaja , vracam mehanizam kurble . pokusavam paljenje ...tesko , jedva je upalio , lose radi , tezak na gasu troksuje ...zakljucak , namotaj za svetlo moze umesto pobudnog namotaja , ali motor lose radi , troksuje , osnovni kvar nije otklonjen...nista - ostaje mi kondenzator i platine ...nadjem neku staru anker plocu, odvrnem sa nje 6 voltnu bobinu , ima na njoj kond i platine , zavrnem umesto bobine pobudni namotaj , smontiram sve i paljenje ...upalio odmah , ne trokira prima gas dobro ...to je to ...kvar je , dakle bio ili na kondenzatoru , ili na platinama ....sta je, da je reseno je , posto je samo nabaceno radi probe , sutra ostaje fino stelovanje i kompletiranje svih sarafa , pola sata posla i da zavrsim vec jednom sa tim ...gotovo !

#419 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 03 March 2016 - 21:35

Uh muke sa paljenjem, znam kako je... Upravo mucim muku sa zicama od paljenja, stavio sam nove pre godinu dana ali posto su izgleda bile loseg kvaliteta, od toplote se ukrute i puca im izolacija. Bez obzira sto su imale termo buzir preko...

#420 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 March 2016 - 22:16

Mišo druže, hteo sam ti davno reći, al ajd razmišljam nisi ti od juče, znaš ti dobro kako radi to paljenje, svejedno interna il externa bobina kad je sa platinama. Iz mog iskustva, platinci su obično razlog No1 mada i kondiš zna da serka, tj pomalo probija, al on je uvek bio na drugom mestu. Neznam kog su kvaliteta sadašnji primerci platina, nekad su Tomosove (Iskra) bile ipak za respekt, danas verujem da su made in tvoji prijatelji, ženini poslodavci, pa je i kvalitet takav. Realno, da sam uložio toliko para u Airsal i ostalo, iskopao bi negde paljenje od BTa pa kompletirao mašinu, kad je već bal nek je u smokingu.

@asanin
Kad si već spomenuo, a i Miši da poručim, žice od paljenja se, kad se već menjaju, uzimaju one sa silikonskom izolacijom, uglavnom se koriste u bojlerima, šporetima, termo pećima, grejalicama...





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users