#401
Posted 10 February 2016 - 10:15
Simptomi : u zadnje vreme serka struja …upali dobro i kad je hladan , ali kad treba da se krene, lenj , krece kao pod kocnicom, nema snage …vrlo neprijatno u saobracaju kad ocekujes zustar start, a ono-banana …u nekom trenutku prokine , pa povuce kao lud , a kad ne ocekujes , ni to nije dobro …ponekad i pukne …trokiranje podseca na probijenu svecicu …zamena nije pomogla – isto …sledeci korak je zamena spoljasnje bobine …ni to nije pomoglo – isto …sta ostaje ? Otvaranje dekla paljenja , pobudni namotaj izgleda dobro , ima neki otpor , tu nema sta da se pokvari , platine izgledaju dobro, , provera kondenzatora pokazuje da je dobar…
Sta dalje ? Nesto sumnjam , ali nisam siguran , ajde za probu imam jedan 6 voltni sistem paljenja, namontiram njega , upali , lose radi i posle tridesetak sekundi ugasi se , zakovao , nece na kurblu …ne mogu ni rukom da okrenem magnet …skinem ga , na njemu tragovi stuganja na polovima od bobine …aha, tu si ! ? Rukavac radilice pokazuje nedozvoljeni zazor , previse klimanja …i to je ono sto remeti paljenje ! I sve zavisi kako se namesti , pa nekad prokine , pa ide ko lud , a nekad troksuje !
Sta je uzrok nedozvoljenom zazoru ? Kad je prosle godine slagan set – up, pre oko dve hiljade km stavljena je nova radilica – Unisova . kvalitetna . lezajevi Koyo C- 3 , dakle , sve u kvalitetu …ono sto je bilo losije su deklovi kucista, na oba su sicevi kirnovani, to su radili prethodni majstori …meni se cinilo da je to prilicno dobro odradjeno i to nisam dirao …sada je upravo to ono na cega sumnjam , to necu znati dok ne rastavim …ispada da je Airsal sa svojih 5,5-6 konja brzo nasao slabu tacku i razbio vec mekani fabricki blok …da je on bio kako treba, to se ne bi desilo ni sa standardnim cilindrom koji je duplo slabiji od Airsala …
Ako je ovo sto mislim , tehnologija popravke je sledeca… najbolje naci ispravne blokove i sve ponovo spakovati u njih …drugo – reducirati lezista u blokovima celicnim caurama , to je dobro i trajno resenje , ali i najveca zajebancija za popravku…trece . ako nije preveliko trosenje , tecni metal ce odraditi posao , ali to je najlosija varijanta …
Nista necu znati dok ne rastavim …ako ovako uspem da se dovucem do vikenda , onda imam najvise vremena za rad…
#402
Posted 10 February 2016 - 12:13
#403
Posted 10 February 2016 - 12:52
Šta sam uradio? (ali to je samo točak prikolice od auta, mada je i tu opterećenje ogromno, i aksialno i radialno). Isekao traku aluminijuma od pivske konzerve na tačnu meru, ubacio u ležište pa onda nagurao ležaj i sve lepo stegao, sastavio... evo trči prikolica već više od pola godine, vukla se drva, pesak, šljunak, sve je i dalje ok, nema lufta na točkovima. Probaj prvo tako ako može, za probu, pa ako drži, super, ako ne, jbg znaš i sam, treba ubaciti čauru, a to znači razbušivanje bloka. Zamena bloka povlači broj motora, a kod nas to još uvek gledaju i upisuju u saobraćajnu.
#404
Posted 10 February 2016 - 13:02
#405
Posted 10 February 2016 - 14:06
#406
Posted 10 February 2016 - 14:24
#407
Posted 10 February 2016 - 16:45
Edited by dajteh, 10 February 2016 - 16:46.
#408
Posted 10 February 2016 - 23:36
#409
Posted 11 February 2016 - 07:05
#410
Posted 11 February 2016 - 09:35
#412
Posted 11 February 2016 - 23:32
goggyso, on 10 February 2016 - 12:52, said:
Šta sam uradio? (ali to je samo točak prikolice od auta, mada je i tu opterećenje ogromno, i aksialno i radialno). Isekao traku aluminijuma od pivske konzerve na tačnu meru, ubacio u ležište pa onda nagurao ležaj i sve lepo stegao, sastavio... evo trči prikolica već više od pola godine, vukla se drva, pesak, šljunak, sve je i dalje ok, nema lufta na točkovima. Probaj prvo tako ako može, za probu, pa ako drži, super, ako ne, jbg znaš i sam, treba ubaciti čauru, a to znači razbušivanje bloka. Zamena bloka povlači broj motora, a kod nas to još uvek gledaju i upisuju u saobraćajnu.
Ово је добро решење за неке мање битне позиције лежајева, међутим.. НЕМОЈ ово радилити на радилици!! Исти проблем сам ја имао, разбијен блок, превелик зазор за лепак, и хајде да пробам са тракицом лима. Укуцао хладно на топло, све је ишло мало теже али је ушао лежај у оба блока, међутим кочио се лежај. Претегнут је био, и напет јер је лим превише дебео..
Затим смо кроз ваљке пропустили друге тракице лима, стањили га на 0.1, али је блок већ био превише разглављен, и од тада стоји на полици, неупотребљив.
Пробај лепком да га учврстиш, можда успе, са лимом мислим да нећеш решити проблем на радилици, а иначе, за сва остала места радије препоручујем лим него кирнерисање
Edited by Petko131, 11 February 2016 - 23:34.
#413
Posted 15 February 2016 - 17:00
Rastavljanje …glava , cilindar dole …kao sto sam i ocekivao , sve je u savrsenom stanju , pa , tek je 2 000 km …ono sto me iznenadilo je da na klipu , a narocito glavi nema nikakvog depozita, francuski sint Total u zahtevanom procentu od 3 % odlicno maze motor , sagoreva potpuno ne ostavlja tragove …ono , kad gledamo svecicu , moze to , to je biopsija, ali pravi uvid je kad se vizuelno pogleda celo klipa i glava …na klipu nema nikakvih tragova produvavanja , niti riseva , savrseno je cist kao da je juce iz kutije izvadjen …isto i cilindar …sad je samo prilika da se opere benzinom jer je zaprljan od onda kako je slinavio na lamelarnom ventilu pre par meseci …posle pranja benzinom kao nov je , spreman za ugradnju …
radno mesto
na glavi nema nikakvog depozita - neverovatno !
celo klipa , skoro nista , to sto ima obrisao sam krpom...
kao nov je ...
i cilindar je u savrsenom stanju
Radilica i Koyo C- 3 su kao novi …na kucistu lezaja nisam nasao tragove proklizavanja , kad se desi okretanje lezaja u kucistu ono uvek ostavi traga , medjutim , toga nema …kad sam vadio radilicu , jedva sam je izbio koliko je bilo tesno , tu nema kvara …ne znam sta da mislim …u ispustenom ulju nisam nasao aluminijumskih opiljaka , nema nikakvog struganja niti trosenja , sve je kako sam spakovao prosle godine …
Posto je sve u redu , odlucujem se na montazu …sve sam pripremio radilicu montiram u blokove sam po principu toplo- hladno… kad se samo setim prosle godine kako sam najebo kad sam je montirao sa Stankom . skoro sat i po , pa se ukrstila , pa nije htela ni tamo ni vamo …lezajevi su na radilici , ugrejem brenerom kuciste u zoni lezaja oko jedan minut i sama skliznu bez ikakvog otpora , tako i druga strana …sve gotovo za minut …sarafima stegnem , sve se vrti lako , jednak zazor sa obe strane …semeringe sam prethodno izbio bez ostecenja da ih ne izgorim i sad ih mogu vratiti …
Vracam menjac , kvacilo , osovinu kurble , u svakoj fazi rada proveravam da li se sve vrti normalno …nabacujem klip , navlacim cilindar , stezem glavu , sve je OK …ide mi …
Usput, kad se vec radi, sredim auspuh , iako je niklovan , dobro ga napala korozija , tecni vim i abrazivna krpa su dobro odradili posao , mnogo je bolje nego sto je bilo ...za dva - tri sata spreman je za paljenje ...upalio na drugu kurblu
Proba...nista novo ...dzaba sam krecio ...radi isto kao i pre ...troksuje , pa prokine , pa povuce kao lud , nista nisam uradio , dva dana bespotrebnog posla , jedino sam sebe uverio da jos uvek znam da radim ...kvar nisam nasao , moracu dalje , ponestaje mi opcija , videcu sta cu ...jedino dobro je sto je bar izvrsena kontrola , mada da sam znao da je sve dobro izbegao bi je ...
Edited by ALIEN SM, 15 February 2016 - 17:01.
#414
Posted 16 February 2016 - 19:09
#415
Posted 16 February 2016 - 20:25
Na kraju je bilo to da je dovod goriva tj. pipica bila iz nekog nepoznatog razloga u problemu, stavili smo novu pipicu i crijevo sa pažnjom da budu što manja pregibanja istog i motorče je palilo i radilo dalje kao sat.
#416
Posted 17 February 2016 - 09:44
Posto ovih dana nisam radio iz raznih razloga ( izgleda me napao neki ZIKI virus , onaj brazilski , sva sreca da nisam trudan skoro tri dana nisam bio operativan ) posao je prioritet, moracu da zaradim neke novce , pa idemo dalje ...plan je da sa onog poslovnog koji je u privremenoj penziji ( gurnut u supu do daljnjeg ) skinem kompletan sistem paljenja koji je isti kao na ovom , to je onaj 12/50 W pa da vidim sta ce biti ...ali to mora sacekati dan - dva da zaradim koju paru ...
#417
Posted 03 March 2016 - 17:54
Sta sam danas uradio ? Zahvaljujuci lepom vremenu i blagoj zimi koristim matica maksimalno ...ali , toliko sam se mucio danas odradjujuci posao da sam se iznervirao i kad sam zavrsio poslove , resim da raspletem krivu Drinu , ne mogu vise ovako ! Onaj stari poslovni matic je u penziji ...u supi je ostavljen posto mi se ovaj Airsal svideo pa je preuzeo njegovu ulogu - i radni i paradni ...skinem sa tog starog radnog kompletan sistem paljenja , magnet i anker plocu , to je staro platinsko paljenje 6/17 W koje je normalno radilo na poslovnom ...zavrnem to na Airsalmatica , na kurblu - i upali od prve ! Na dodavanje gasa vec vidim da ce sve biti kako treba , resko i zdravo prima gas , probni krug i sve je kako treba , nema troksovanja , vise nije lenj , ide k`o lud konacno ! Vec sam zaboravio kako to izgleda , bas sam se mucio mesec- dva ...
Zakljucak : sta treba uraditi ? Jedino sto nije menjano su kondenzator, platine i pobudni namotaj ...prva dva imam, pa cu metodom zamene delova ustanoviti sta je ...Ako zamenom konenzatora i platina ostane isto , onda je do pobudnog namotaja , a nisam siguran da ga imam , pa mozda iskoristim namotaj za svetlo , cuo sam da moze ...ako ne - ne gine mu da ostane sest voltni sistem paljenja do daljnjeg , bitno je da dobro radi ...eto, nasao sam - ipak je do paljenja ...resicu to ovih dana ...
#418
Posted 03 March 2016 - 19:46
#419
Posted 03 March 2016 - 21:35
#420
Posted 03 March 2016 - 22:16
@asanin
Kad si već spomenuo, a i Miši da poručim, žice od paljenja se, kad se već menjaju, uzimaju one sa silikonskom izolacijom, uglavnom se koriste u bojlerima, šporetima, termo pećima, grejalicama...
21 user(s) are reading this topic
0 members, 21 guests, 0 anonymous users