#421
Posted 03 March 2016 - 22:20
#422
Posted 03 March 2016 - 22:20
Muke su te platine, ja sam na kolima uvek bezao od njih. Malo malo pa pobegnu ili se nakupi pucne i za cas se poremeti ugao.
Vazno je da si resio, ide lepo vreme red je da se zavitla u obrtaje kako i dolikuje
#423
Posted 04 March 2016 - 00:10
Kad si već spomenuo, a i Miši da poručim, žice od paljenja se, kad se već menjaju, uzimaju one sa silikonskom izolacijom, uglavnom se koriste u bojlerima, šporetima, termo pećima, grejalicama...
Eeee bas te sam nasao, od starog sporeta, nema bas u vise boja ali posluzice. Bolje i te polovne nego krs nove zice.
#424
Posted 04 March 2016 - 00:25
#425
Posted 04 March 2016 - 07:26
#426
Posted 04 March 2016 - 09:47
Ma, preslo me ovo , gledam anker plocu sve stoji k`o novo , najmanje sam sumnjao na kond i platine , a kond sam i merio instrumentom ...a, platine vizuelno odlicno izgledaju , nigde nije zica ustinuta , pa sad znaj sta se desilo i zasto negde probija ...
Sad mi ostaje da nadjem najbolju kombinaciju , imam raznih komponenti i 6 i 12 volti , pa cu iskombinovati ...eto , otkrio sam nesto novo , na sistem paljenja umesto pobudnog namotaja moze namotaj za svetlo , radi isti posao ...
A, elektronsko paljenje cu loviti , tacno znam koje treba , bice kad - tad ...cak sam i gledao od skutera , imam jedno minarelli slobodno paljenje , anker plocu , magnet CDI i bobinu , ali namontirati na Tomosa je gotovo nemoguca misija i neisplativo ...veca anker ploca , drugaciji dosed magneta na radilici i ko zna sta jos - ma, neisplativo skroz , sizifov posao ...bolje raditi sa necim vec poznatim ...
Vracam se ponovo na ono - vidjao sam da neki na Tomosima imaju spoljasnju bobinu i to onu od auta ...znaci , moze ovako : pobudni namotaj ili onaj od svetla, magnet mora biti 12 V ...na spoljasnju bobinu zica se spoji na B+ i spoji se masa kao - ...visokonaponski kabel na svecku i to mora da radi ....nikad nisam imao potreba za ovim , al` nije lose znati ...
#427
Posted 04 March 2016 - 09:52
#428
Posted 15 April 2016 - 15:44
Zamena ispravnih svecica ne daje rezultate, u par navrata zamenjivao sam kompletne sisteme paljenja , bilo je mozda malo bolje , ali slicno , ne dobro ...malo je otezano i palio hladan , ali , ajde , sluzio sam se njime ...ponekad je curilo malo nesto ispod . tragovi ulja , sad dal` je iz menjaca , ili od mesavine - ne znam ...obrisem i teraj dalje ...to nekad manje , nekad malo vise ...pre par dana zainatim se da to resim jednom za svagda , da vidim sta curi i odakle ...
To jutro pod masinom fleka od ulja u precniku dvadesetak cm ...i par meseci zadnjih nekad manja nekad veca ...pa daj da vidim sta je ...lezim pod motorom , sva sreca da je karb pristupacan posto je napolju , pod prstima je stalno vlazan od goriva , kako obrisem odnekle se stalno pojavljuje , ne mogu da ustanovim odakle ...na kraju skidam gljivu i gledam ...AHA, NASAO SAM !!! Vidim ...Na samom ulazu tu gde se montira filter na difuzoru ima dve kalibrisane rupe koje vode negde u telo karburatora i u fabrickoj proizvodnji sluze za busenje kanala koji nekud vode ...na kraju ti kanali se osiguravaju mesinganim cepom ...na jednoj toj rupi nema tog cepa i gorivo se sliva iz njega u filter , tu se skuplja i curi niz telo karba , pa dole ...u nekom trenutku motor pokupi tu kapljicu goriva i zbog preobogacenja zatrokira , posle to ocisti i povuce ko lud ...ali simptomi su kao da je do paljenja !...ovako nesto jos nisam imao ! Kako resiti ? U tu rupu upada saraf M-4 lagano ...malo teflona namotavam na njega i - idealno ! ne moze ispasti , tesko se zavrnuo i to je to ...visestruko gledanje i brisanje WC papirom je pokazalo da nema vise curenja ...na probi motor se pokazao odlicno , troksovanja vise nema , sve je kao pre ...ne mogu da verujem , radi se o vise meseci zagonetnog kvara...eto sta sve moze da se desi ...mene nista ne moze da promasi ...
#429
Posted 15 April 2016 - 15:47
Kako sada stoji smesa, jesi li gledao svecku i prilagodjavao karb?
#430
Posted 15 April 2016 - 16:02
Ma, sretan sam sto je proradilo , sve ne mogu da verujem posle koji mesec mucenja ...najkasnije za vikenda vracam platinsko paljenje sa eksternom bobinom , ono njegovo 12/50 W , jer sam do sada terao na 6 voltno, kao za probu , pa posto bilo isto nisam hteo da menjam , pa ostalo ...
#431
Posted 15 April 2016 - 20:04
#432
Posted 27 May 2016 - 12:54
Sad Airsalmatic opet leti a, za eksperiment je postavljen Mikuni 16 mm originalni Japanac sa E- saugom koji sam prepravio na manuelni ...to nije bilo ni malo jednostavno , ali sve radi kako treba ...Mikuni se pokazao kao sto sam ocekivao - precizan i lak za stelovanje , dobar odziv na saraf smese , pogodio sam visinu igle , nema nikakvu knedlu prilikom ubrzanja , radi odlicno na dizni 70 ...nesto i nije mnogo slabiji od OEM-a 21 mm ...ocekujem malo manju potrosnju , a i oslobodio sam 21 mm za eksperimente sa squtom ...tu mi fale dizne od otprilike 88- 98 , a sve o tom po tom ...mnogo sam dobio u prepravci prirubnice sa jos jednim dodatim bakarnim kolenom u krutosti spoja karba i lamelarnog ventila ...nema vise landaranja na gumenoj usisnoj grani i cukanja po deklu kojeg bi jednog dana i proglodjao ...mislim da je ovo pravo resenje za Matica , karb je lako pristupacan , skine se i postavi za 30 sec. o stelovanju da ne govorim ...razlika izmedju SHA serije koji god da je i PHBG je kao nebo i zemlja ...
Jedini problem koji sam imao sada je to sto sam navikao na squt i dobre kocnice , pa kako sam presao na Matica , zaboravim se i pocnem kasno da kocim , a kocnice nejake i par puta sam se jedva zaustavio ...bojim se da negde ne podletim ...
#433
Posted 06 July 2016 - 16:14
Ah, KONACNO SAM NALOVIO !!! Vec vise od godine lovim za Airsalmatica elektronsko paljenje…pri tome nisam zurio ,a morao sam dobro da se `obrazujem ` da znam sta uzeti , a sta ne …prosle zime je bilo u ponudi na KP u vise navrata na ceni od oko 40 -50 evra , kako koje i kako u kojem stanju , bilo je i nekompletnih , pa ti juri odgovarajucu bobinu , ili magnet , nikad to ne bi kupio
Mnogo sam citao i mozgao sta uzeti , a najvise mi je pomogao sajt MYRONS MOPEDS gde sam saznao puno korisnih informacija o Tomosu koje nisam znao , posebno o masini A-5 , bas ono sto mene neposredno tangira ….
Dakle, vodilja je bila uzeti elektronsko paljenje , ali ne makar kakvo …u A-5 masinu su se ugradjivala paljenja sa pobudnim kalemom i spoljnom bobinom bezplatina , bez pick – up a , na principu magnecenja kalema , ali sa fiksnom tackom paljenja na oko 20 stepeni pre GMT …najnovija generacija paljenja od 2006 pa nadalje u A-55 masine su bila napakovana sa dve vrste – Iskra AET , takozvano malo iskrino paljenje sa olaksanim magnetom sto je svakako dobro za razvrtavanje motora i KINETIC , indijsko , oba sa davacem signala , pick – up om …oba su se pokazala odlicna , a njihova najvaznija karakteristika je promenljiva , varijabilna tacka paljenja …u istom kucistu sa bobinom imaju CDI koji je programiran varijabilno tako da do 6000 rpm drzi paljenje na oko 20 stepeni , a preko toga retardira na oko 10 stepeni …
Takvo paljenje je bilo u toku zime na KP i propustio sam ga zato sto nisam znao da je to to …sada sam to docekao i to je najbolje sto se moze naci za Tomosa …12/ 80 W , struje na pretek , ali meni je vazno oba svetla + stop …morace se malo prilagoditi anker ploca , rupe ne odgovaraju , za stelovanje ce trebati stroboskop i kad se jednom podesi paljenje , obelezi se repernim crtama i vise se nikad ne dira , ako se skida , uvek se vrati tako i to je zavrseno za sva vremena …
Paljenje je kao novo iz kutije izvadjeno , nema nikakvih tragova koriscenja , kompletno je , srecan sam k`o malo dete koje je dobilo novu igracku i to najbolju koje je htelo …
Cena – oko 50 evra me izaslo sve , oces – neces …
#434
Posted 06 July 2016 - 18:33
#435
Posted 06 July 2016 - 20:18
Sent from my GT-I9192
#436
Posted 06 July 2016 - 20:26
#437
Posted 07 July 2016 - 08:51
#438
Posted 07 July 2016 - 09:04
#439
Posted 07 July 2016 - 09:13
Inace, u mom gradu na dve lokacije postoje oni radari koji ti ocitavaju brzinu u prolazu i u vise navrata me na Automatu presekao na 73 km/h , pa mu to uzimam kao proverenu krajnju brzinu sto je za njega i vise nego dovoljno ... to na Mikuniju 16 mm, a na 21 mm moze biti samo jos bolje ...tako Airsal radi posao ...
#440
Posted 07 July 2016 - 17:47
5 user(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users