#181
Posted 15 December 2014 - 18:48
#182
Posted 15 December 2014 - 22:35
#183
Posted 16 December 2014 - 00:37
#184
Posted 16 December 2014 - 00:55
#185
Posted 18 December 2014 - 11:29
Sada matic ima prakticno samo onaj serijski filter ( od zice ) koji nista ne filtrira , sprecava samo da kamenje ne upadne unutra ...sad je prakticno otvoreni filter ...bez air boxa...znaci , ima neogranicene kolicine vazduha na raspolaganju ...u radu se to manifestuje tako da pri naglom otvaranju difuzora ( na startu ) zbog nepostojanja igle koja predstavlja AC pumpu dodje do osiromasenja smese , pa se taj visak vazduha oseti kao blago progutavanje gasa i slabost od sekundu- dve ...to se sve moze lepo regulisati samo malo opreznijim dodavanjem gasa i sve je OK...zbog konstrukcije samog karba ( samo jedna dizna , bez igle ) on je uglavnom predvidjen da radi sa air boxom ili onim zatvorenim kucistem sa snalom upravo zato da bi se ova boljka izbegla ...nije za otvoreni filter ...moze se to izleciti ugradnjom malo vece dizne i na ustrb malo vece potrosnje...
Necu se time sada zadrzavati posto sam u iscekivanju da dodje iz Kine 15/15 sa gljivom i nadam se odgovarajucom diznom , pa cemo onda eksperimentisati sasvim je vozivo to i ovako dok ovo ne stigne ...
#186
Posted 03 February 2015 - 20:21
srecan sam k`o malo dete ! Stigle nove igracke iz Kine ...e, sad mozemo da se igramo ...sad smo kompletni ...s obzirom kako me je poteralo ispocetka , bilo se vratilo u Kinu , pa ponovo poruceno, dobro je da je stiglo, iako kasnim sa radovima za oko mesec dana ...otpakovao , a unutra ...
karb 19 mm za Aliena sa E- saugom ...merenje sublerom je pokazalo da je inner diameter stvarno 19 mm...dakle , Kinezi rade ovaj karb i u ovoj verziji ...posto je ovaj vec bio porucen za cenu od oko 17 dolara ( morska cena ) , a TNT je vec otkazao iz neznanih razloga i sa njim ni posle dva - tri pokusaja nije hteo da pali vise necu da se igram sa njim , evo stigla mu zamena...
A, za Matica je stiglo ovo ...
Dell copy , 15/15 HP ( kazu u prevodu high perfomance ) , sve sa gljivom , diznom 70 , sajlom gasa , prirubnicom za lamelarni ventil, selnom za filter i parcetom creva za gorivo ! E, jes ` ga Kinez opremio , samo da ga proda ! Samo sto sa njim nije spakovao i dvoje- troje dece ! Uliva poverenje , deluje robusno...u svakom slucaju bolje ce napajati Airsala nego 12 mm... 28 dolara ...
Preliminarni pregled je pokazao da mu najverovatrnije sleduje spoljasnja ugradnja , ne u kucicu ...pitanje je da li bi stala gljiva , malo je mesta za to , a ima da se kupi koleno od Targe za spoljasnje izmestanje ...u tom slucaju , mora se nesto zrtvovati, ili voziti bez poklopca masine sto mi se manje svidja , ili iseci komad koji smeta ...to cemo jos videti ...bilo kako bilo , posle dugog cekanja , igracke su konacno stigle , pa cemo se igrati ovih dana ...
Ovom prilikom zahvaljujem se Bojanu preko koga je sve islo ...
Edited by ALIEN SM, 03 February 2015 - 20:32.
#187
Posted 03 February 2015 - 20:26
Mislim da je i na mom tk promer bio 19mm ali je mario pisao da je klipcic manji..
#188
Posted 04 February 2015 - 11:39
ostatak od odlivka je smanjio poprecni presek ...ali, nije samo to ...prodaju ti prirubnicu za 15 mm , a merenje pokaze da je ni celih 13 mm...
Dakle, morace burgija 15- 16 mm , ili bolje na strug , pa da se prilagodi ...sve to ako budem koristio ovu prirubnicu , ako se odlucim za unutrasnju ugradnju u kucicu ...
#189
Posted 04 February 2015 - 11:48
#190
Posted 04 February 2015 - 11:49
#191
Posted 04 February 2015 - 13:19
Kod SHA serije prvi broj oznacava precnik difuzora pre sibera , a drugi broj posle sibera ...uglavnom su suzeni posle sibera ( 14/12 ) ...nasao sam na Netu kako se od 14/12 napravi 15/15 , nije tesko ima mesta za razbusivanje , najveci posao je vadjenje emulzione cevcice koja je upresovana u telo karba , pa se mora grejanjem izvaditi da bi se telo razbusilo , pa se ona posle vrati ...a, onda veca dizna i to je to ...
Ovo je bolja varijanta , novi je , ne zezam se sa prepravkom , dobijem sve za njega za ugradnju , malo cu prilagoditi sta treba da sve dovedem u najbolje moguce stanje pre ugradnje, a posle ce mi ostati najmanje jedan Dell 14/12 za igranje, pa da probam da napravim od njega 15/15 ...
Plan je sledeci : na ovog sivo- crvenog matica ide Airsal sa ovim Dell- copy 15/15 + onaj Bullet koji je vec na njemu, a taj gus ( u meri je 40 ) kad se skine da ide na onog poslovnog, moracu samo nabaviti glavu za njega ...da iskren budem taj gus na ovom sivom sad toliko lepo ide da je prosto steta `kvariti` ga tamo nekim Airsalom ...sad trenutno predje malo ispod 200 km sa rezervoarom, vozim se bar 5-7 dana za 500,00 din pa mi gorivo za matica uopste nije neka stavka ...kad se ugradi Airsal to vise nece biti bas tako, jer duplo veca snaga ( ocekujem oko 5 HP ) nece biti besplatna ...
#192
Posted 06 February 2015 - 12:29
Sto je bilo daleko , doslo blizu , stekli su se uslovi za rad …Iako je Airsal stigao jos pre cetiri meseca , cekalo se jos kojesta , kao prvo da se sredi masina , jer sve mora biti u top stanju , a zavrsilo se zamenom radilice i kvacilom prve brzine …Bullet je prepravljen za Matica , a cekalo se na karb koji je konacno stigao iz Kine …
Iako sad sve izgleda jednostavno i kao relativno mali posao , nije tako …ako hocu da sve bude odradjeno kako treba , majstorski , drugacije necu , moracu se dobro potruditi …najlakse je nabaciti termo grupu …mala dilema je da li zbog nesrecne konstrukcije karb izbaciti napolje sa onim usisnim kolenom od Targe , ili ga ostaviti u kucici gde se znatno teze montira i stalno je nepristupacan …i jedno i drugo resenje ima svojih prednosti i nedostataka …spoljasnjom montazom se narusava spoljni izgled ,, mora se voziti ili bez poklopca masine , ili da se sece ono sto smeta …nesto nisam pristalica toga, za sada se opredeljujem za montazu u kucicu uz resavanje brojnih problema …
Prvi problem je sto gljivasti filter koji je dosao sa karbom ne moze da stane iza njega – malo je mesta , on je samo za spoljasnju montazu …steta…to me je poteralo da napravim jedan filter u home – made varijanti …i uradio sam ga , napravio sam pravi sportski , otvoreni filter sa visokom moci filtriranja i velikom propusnoscu …nasao sam plasticni cep od neke ambalaze koji savrseno odgovara po precniku na zadnju stranu karba , izbusio ga , a unutra ubacio jedan sloj nekog celuloznog filtera od vlakana koje su nekad pakovali sa klimama …nema nista bolje od toga ! sa unutrasnje strane sam to armirao sa iskrojenom prohromskom mrezicom da ne dozvoli ispadanje i da joj drzi oblik …savrseno je ispalo …filter je za telo ucvrscen sa celicnom snalom od poklopca automatike od starog kompresora …
ovo je celulozni filter , bolji od najlon- carape...
filter sa unutrasnje strane
sa spoljasnje strane
namontiran na karb , ispalo odlicno ...
Prirubnicu od lamelarnog ventila koja spaja cilindar i karburator , treba skratiti za 3-4 mm i na strugu razbusiti na 15 ili 16 mm , posto je unutrasnji precnik oko 12.5 mm.. da se tako ostavi , tu bi bio ustrojen…treba napraviti novu cevcicu koja izlazi iz karba za sajlu , na ovom ne odgovara ugao …puno sitnih poslova treba odraditi …
Air box kod Matica viri iz stela , on smeta , svaki milimetar je dragocen , a da bi ga izvadio iz udubljenja u stelu , morao sam da izgradim ceo agregat , drugacije nije moglo …pa sad , kad je sve vec dole , lakse ce se uraditi na radnom stolu , pa posle samo nabaciti masinu …
Treba glavu na strugu prilagoditi za fi 44 …
OCEKIVANJA : kad sve bude gotovo , ako sve bude u redu ocekujem oko 5- 5.5 HP na oko 9000-9500 rpm ( citajuci tomos forume ) …krajnju oko 75 km/h uz ludacko ubrzanje …bez narusavanja spoljnog izgleda I uz dopadljivost koju samo TOMOS ima …
#193
Posted 06 February 2015 - 13:31
Izgleda odlicno. Volim projekte koji nastaju bukvalno za malo para i mnogo maste...
Ne bih puno da pametujem, izbrojio sam 25 probusenih rupica na cepu/kucistu filtera. Iskreno, mislim da je to malo s'obzirom na precnik rupica i jos je zatvoren sa ovom snalom/drzacem preko... mislim da ce mu trebati veci protok
#194
Posted 06 February 2015 - 14:09
dok je površina karburatora sa difuzorom 15mm = 176,6 mm^2
znači isto.. trebalo bi da bude bar 10-20% više površine, računajmo i na protočnost filtera koji je u tvom slučaju baš mali...
ako su rupice 3,5mm onda ništa nisam rekao...
#195
Posted 07 February 2015 - 12:15
Jako mi je zao sto ovaj cilindar- kit vec kad je bio kod Maria , nije prosao njegov pregled i analizu ,a trebalo je ...i tako mi nije bilo hitno, nisam zurio ...pa, nista , ja cu sad koliko budem mogao pohvatati sve parametre, pa nek` onda padne neka analiza ...
Juce sam uspeo kod matorog Stanka da odradim prirubnicu lamelarnog ventila , razbusena je na 15 mm i skracena na meru ...to je prvi korak ...danas sledi montaza termo grupe , merenje C parametra, podesavanje sqisha, a ako treba prilagodjavanje glave- videcu ...ima posla za danas...
#196
Posted 07 February 2015 - 12:31
http://forum.pyrothe...9067#entry79067
#197
Posted 07 February 2015 - 23:33
Radni sto danas...
Glava pre obrade - ona bela ivica , njen spoljni precnik je 45 mm, a cilindar je 44 mm, to je premalo , moralo se sve osisati na nulu ...na novijim tipovima glave taj rub je siri , pa nema problema ...
Prirubnice lamelarnog ventila su razbusene na 15 mm koliko je difuzor karba , i stara i nova koju je Kinez poslao sa karbom , ali ta nece odgovarati bez prepravke ne odgovaraju rupe i kosina , to otom - potom kad budem to resavao za gusanoga na poslovni Matic , sad je vazna stara prirubnica
Kako stoji Airsal na bloku...
Sqish je definisan samim upustanjem klipa , iznosi 1.5 mm...
Isto tako , tu gde je samo celo ona crvena tacka , klip je ravan ...to ce se pokazati kao dobro sto je tako zbog toga sto sam posle mnogo mozganja i proba ipak morao da nosim glavu na obradu ...na tomosovim forumima sam saznao da postoje stare i nove glave , a ova kod mene je stara i na njoj je potrebna obrada ...jako je plitak rub koji naleze na cilindar i na fi 44 zaptiva ivicom od jedva 1 mm ili cak i manje , pa nema zaptivanja , probao sam cak i sa dihtungom , pa je lose ...odnesem glavu kod Stanka , isfilozofiramo sta da radimo , skine sve na nulu , ali je malo i ukopao da se malo poveca kompresioni prostor ...istovremeno je i prosirena na fi 44 , pa je sad kao original ...ono zaravnjenje gde je crvena tacka na klipu je dobrodoslo jer da nije tako odradjen klip , nego klasicno sferno verovatno bi udarao u svecicu , ovo je bas dobrodoslo ...resio sam i da postavim dihtung , nasao sam jedan lep tanak od 1 mm i on ce znaciti da se to malo odmakne ...
Evo kako je glava obradjena , majstorski , prosirena na meru , malo produbljena , ocekujem kompresiju od oko 10 : 1 ili cak i nesto vecu ...ne bi trebalo preterivati ...zbog tezine merenja i onih zaravnjenja klipa resio sam da premerim kompresioni prostor metodom sipanja ulja do navoja od svecice , kad je vec izgradjena masina ...to je skoro sto posto tacno , sa najmanjom greskom ...to je posao sa sutra i SKLAPANJE ...
Edited by ALIEN SM, 07 February 2015 - 23:40.
#198
Posted 08 February 2015 - 01:04
#199
Posted 08 February 2015 - 01:12
šta kažeš, očekuješ.. hehe, svi očekujemo snagu a ti nam predviđaš kompresiju.. Aj pa bistro sutra
#200
Posted 08 February 2015 - 13:26
Ovaj veliki cilindar u gusanoj izvedbi kao original na fi 38 ima deklarisanu kompresiju od 9.1 ( mali cilindri imaju 8.5 )...kad se takva glava stavi na fi 44 logicno je da se kompresija nesto poveca , pa verovatno bude negde oko 10 ili 10.5 ...koliko zavisi i od izvedbe samoga klipa govori to da na gusanom cilindru koji je uradjen u meri 40 klip koji je bio ugradjen ( sa L karikom ) nije uopste imao C parametar , isao je do same ivice cilindra , pa je udarao u glavu ...zato je u toj varijanti morala biti prosirena na fi 40 i malo ukopana i to je dobro radilo i bez zaptivaca ...e sad u ovoj varijanti na fi 44 nije vise bilo `mesa` na glavi , tanak onaj rub , pa smo bili prinudjeni da je osisamo na nulu uz prosirenje na potreban fi i malo ukopavanje ...sve je to bio kompromis , moralo se voditi racuna i o debljini materijala glave da se ne stanji previse ...ocekujem da bude dobro ...ako se uklopim , a probacu i bez zaptivaca , ako ne bude svecica previse blizu, tu cu dobiti nesto na kompresiji , ali kazem , mislim da ne bi trebalo preterivati , bar ne preko 11 : 1 ...svojevremeno sam probao na malom cilindru glavu od T-14 koja je cak bila i malo spustena ( original T-14 ima 10:1 ) i sa malim rebrima za hladjenje i isao je dobro bez ikakvih posledica , ali mislim da je to preterano za Matica ...
Odoh da radim , danas ima dosta posla ...
Edited by ALIEN SM, 08 February 2015 - 13:33.
7 user(s) are reading this topic
0 members, 7 guests, 0 anonymous users