Jump to content


Sprint Max 4T


4 replies to this topic

#1 Marko Ledeni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 239 posts
  • MestoNovi Bečej
  • VozimKymco Super 9 AC

Posted 21 September 2017 - 22:54

U garazu je stigao novi clan. U pitanju je skuter iz naslova Sprint Max 4t 50ccm. Skuter je 2007. godiste kupljen od prvog vlasnika sa predjenih citavih 850km. Kilometraza je provereno prava jer je skut bio u vlasnistvu jednog gastarbajtera iz mog komsiluka koji nije dolazio kuci 7 godina i svo to vreme skut je cucao u garazi zakljucan. Skuter je ovako na oko stvarno u izvanrednom stanju. Uprljan je bio tek toliko sto je prasina napadala na njega od stajanja u garazi.

Attached File  IMG_20170905_154110.jpg   2.16MB   28 downloads

Ovakav je bio kad sam isao kod coveka da ga pogledam pre kupovine. Odma sam primetio da je jednom neko kliznuo u desnu stranu sa njim, ali nista strasno, samo je farba oguljena malo.

Attached File  IMG_20170919_162955.jpg   3.59MB   24 downloads

Naravno nije bio u voznom stanju, gorivo staro, karb prljav, akumulator mrtav itd...
Za divno cudo akumulator sam napunio i radi, jedino sam primetio da malo slabije zadrzava struju..recimo nakon 3-4 dana ako se ne vozi, mora opet na punjac..Ovo malo jos do kraja sezone ce ovaj izdrzati ovako, a na prolece ce dobiti nov.

Oterao sam ga kod nekog majstora iz ulice da ga osposobi za voznju. Skuter radi sve super i napravio sam i prve kilometre, za sad samo nekih 40km zbog loseg vremena. Utisci iz voznje su mi pozitivni, skroz je utegnut,ne vuce u stranu, nista ne cvrci, ne zeva, mirno i tiho radi, lepo se vozi. Malo je trom na gasu sto je i za ocekivati od jednog 4T kineza. Jedina mana mu je sto sam primetio da je zadnji amortizer pretvrd. Ne znam da li je fabricki takav ili je ovaj moj zapekao od stajanja, ali meni se ovako ne svidja, mogao bi biti malo udobniji (meksi). Dok sam recimo prednjom viljuskom prezadovoljan kako lepo radi. Evo jos par slika skutera..

Attached File  IMG_20170919_162945.jpg   298.79K   23 downloads

Attached File  IMG_20170919_163031.jpg   5.12MB   24 downloads

Attached File  IMG_20170919_163044.jpg   219.67K   22 downloads

Attached File  IMG_20170919_163053.jpg   229.74K   23 downloads

Attached File  IMG_20170919_163008.jpg   253.56K   22 downloads

Odma sam mu skratio rep gde se srafi tablica, onako dugacak mi je bio jako ruzan. Moram i retrovizore nabaviti neke druge jer su mi ovi ruzni.
Planovi za ovaj skuter su da bude pouzdan i uvek ispravan, da bude potrcko u kuci. Ali je problem to sto se ja u 4T bas puno i ne razumem. Prvi put je 4T u mom vlasnistvu pa ne znam ni kako da ga pravilno odrzavam..

Moja pitanja su sledeca: Da li da jos pazim na odvrtanje gasa posto je skuter presao nekih 890km trenutno? U kom vremenskom intervalu se menja ulje? Koje ulje se sipa i koliko? Na sta bih trebao generalno da obratim paznju posto je skuter stajao 7 godina u garazi? Da li je potrebno neke delove izmenjati preventivno ili da cutim i da vozim?

Bilo kakav savet ili pomoc ce mi dobro doci, pa pisite.. :)

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 September 2017 - 23:24

1000km je prvi servisni interval, dotle polako sa gasom. Na prvom servisu se menjaju sva ulja - motor i reduktor, filteri, svećica. Sledeći servis je na 5000km.

Posto je skut dugo stjao, trebalo bi da pregladas SVE gumene delove i zamenis ih po potrebi: remen, creva goriva i vakuuma, usisno grlo karba itd.. Takodje obavezno je zameniti ulje u kočionom sistemu i preventivno pregledati kocione pločice, hoće da se iskrune od dugog perioda stajanja. Zatim pregledati, razmrdati-ispolirati klipice od korozije unutar kocionih klješta. Rezervoar isprazniti, po mogućstvu očistiti i zameniti filter goriva, očistiti karb...

Čestitam na kupovini, u zdravlju se vozio!

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 September 2017 - 06:03

Napregnutost opruge zadnjeg amortizera se podešava pri dnu, kao i kod svih, imaš taj prsten krunu koja se obrće, skini filter vazduha pa pogledaj.. Ako nemaš ključ, može da se odvrne i sa cev ključem vodovodnim, preko neke gume da ne oštetiš farbu..

Ventile na tubeles felnama očekuj da će da ispadnu, jer truli guma njihovog ležišta, ako ispuste u garaži dobro je, ako izlete u vožnji onda je malo rizično, proveri ako je već popucala onda to menjaj kod vulkanizera, ja sam ravne ubacio od auta i super su.

Ostalo ti je Aca napisao, kočiono ulje obavezno jer je staro i pošto je higroskopno, vlagu iz kondenzacije vezuje, klipići rđaju, prozorče na malom rezervoaru kod ručice ume da pukne.. Dakle ispusti, otvori, očisti, klipne čeljusti isto, sklopi, nalij novo dot4 i odzrači...

Što se tiče blokada, linkovaću ti moju temu, ako se pronađeš u njoj na nekim delovima ima sličnosti..

Čestitke na kupovini, da te mnogo sigurnih km preveze..

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 September 2017 - 06:04

https://svet-skutera...reo-50-->-90-4T

#5 Marko Ledeni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 239 posts
  • MestoNovi Bečej
  • VozimKymco Super 9 AC

Posted 22 September 2017 - 18:38

Pre nekih 10 godina sestra je dobila nov skuter pa se secam da je prvi servis bio na 1000 km, sledeci na svakih 5000 km, ali je skuter bio 2T pa nisam znao da li to vazi i za 4T masine. Provericu sve polako, i onako se blizi kraj sezone, sve se slabije vozikam motorom.

Prednja kocnica i u gume su mi najsumnjivije...Gume jesu bukvalno kao nove, svaka iglica je na njima jos uvek, ali ipak ih je vreme pojelo....sigurno su ocvrsnule i sad su vise kao plastika..





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users