Koji Maxi skuter izabrati
#1
Posted 16 October 2017 - 07:27
Ono što mogu da kažem,je da mi je 80% vožnje po gradu i da mi jako puno znači kada odem do pijace ili nekog hipermarketa i svašta nešto potrpam ispod sedišta ili u kofer.
Neka moja uža kategorija,bili bi sledeće mašine:
- Yamaha xmax 300 abs
- Kymco Downtown 350i abs
Ono što mi se najviše sviđa,ali me dosta odbija potrošnja,su sledeći skuteri:
-Yamaha xmax 400
-Kymco xciting 400i
Za xmax 400,čuo sam da potrošnja ide oko 6.5l/100km,što mi je previše za jedno svakodnevno i ekonomično prevozno sredstvo,ali je motor prelep.Za Kymca xciting još nisam ništa čuo po pitanju potrošnje.
Uzeo bih ili nov skuter ili korišćen da je prešao do nekih 5000km.
#2
Posted 16 October 2017 - 15:17
#3
Posted 16 October 2017 - 15:57
Razlike su u onome šta od skutera očekuješ i tražiš, naravno, primarno je da kupujemo prvo ono što nam se oku svidja, kasnije tek glava malo pretrčava srce.
Prva podela je registracija, za do 125ccm je 6000din, do 250ccm je 9000din, od 251 do 500ccm je 15000din. Faktički dal je 278 ili 340 ili 399ccm cena regovanja je 15000din. Znači najisplativije je voziti do 250ccm.
Ako izuzmemo TMax 530ccm (2 cilindra), gileru gp800 ili bili koji 500-600ccm skuter, najjači a najštedljiviji agregat je trenutno najnoviji quasar 350 (330ccm) koji se prodaje u novom Beverly-u i X10ki. To su skuteri koji imaju sve, 2 full face kacige pod sedistem, bev sa ogromnim točkovima pregrst dodatne opreme, motor od
34ks elektrosnsko ubrizgavanje, na nekim modelima ima i start stop, abs, asr, potrosnja (fabrika garantuje 40km/1l) smesna za tu kalsu. Beverly je skoro 6000e, x10 koji opciono ima sve u LED i elektrosnko podešavanje tvrdoće amortizera košta blizu 7000e, ima i puolovnih.
Sledeći na spisku su jeftiniji ali na oko najlepsi, Vespa gts ili super, 300 zapravo 278ccm, najstedljiviji agregati. Trosi 200gr manje od prethodnika 250ie koji je i brži od 300ke. Vespa je oko 5200e ima modela i sa abs, asr, multimedijom itd. Na najnoviijim pod sediste staje full face kaciga.
Moji favoriti, ako uopste razmatraš kupivinu polovnog maxija su svi 250ie iz paiggio grupacije jer smesno troše (ispod 3l) a razvijaju 22ks i biko koji skuter u klasi od 138kg- Vespa do 170kg-gilera nexus ili piaggio x8 sa lakoćom nose, i na ubrzanju i na krajnjoj brzini.
E sad, pitanje je da li ti se neki od tih skutera svidja? Svaki ima svohe prednosti i naravno mane, uglavnom ni jedan model bukvalno sve na jednom mesu. Meni je recimo bio zanimljiv i peugeot satelis 250ie (piaggio) ali i on kao i većina polovnih peugeota pati od nedostatka kvalitetne zavrsne obrade pa polovnjacima pisa benzin na creva koja nisu pancirna i ako je motor ie itd itd...
Velika vecina modela koja imaju veliki prtljazni prosto recimo nemaju prednju kasetu ili nemaju obrtomer, opet lepsi sportski modeli jao npr nexus nemaju dovoljno veliki spremnik pod sicem itd...
Dalje, veliki točkovi su prednost, ali ja recimo nemam dobar filing na bevu ili apriliji scarabeo. A i ti točkovi kostaju duplo više kada je reč o održavnanju.
A što se tiče održavnja, znaj da sto je kubikaza veca to je potrosni materijal skuplji! Remen, rolnice, pločice, gume.
Moj favorit je polovna vespa gts 250ie. Mala potrosnja, brutalne performanse, pojava, izgled, jeftine gume, jeftina registracija.
Negativna strana je mali kapacitet kasete i ispod sica jedva stane full face, znaci da nije udobna za duža putovanja kao neki ozbiljni maxi ali je za grad br1.
Stos se tice jamahe i kymca, mnogo led osvetljenja i skupocene plastike, koriste iste stare minarelli 4t koje kasnije jamaha doradila. Kasne po konjaži, kymco je izbacio noviji 350 sa 4v glavom, malo je jači ali i dalje zaostaje za piaggiom. Preteški su i zato mnogo i troše. Verujem da su mnogo udobniji od vecine maxija ali ako tražiš skuter za grad onda to nije ta klasa, pogotovo ne za tu cenu.
#4
Posted 17 October 2017 - 08:25
#5
Posted 21 October 2017 - 17:42
Konkretno meni je najveci problem provlacenje zbog retrovizora koji su siroki,mada mogu se skupiti,takodje tezina je jedan od problema...
Moje preporuka ide na nesto do 300cc znaci 250 i 300cc
#6
Posted 23 October 2017 - 09:07
Gledao sam Beva 350ccm i nekako mi je u odnosu na stariji model malo tanji sa dizajnom.
Nikako ne mogu da svarim preveliki prednji točak i retro dizajn njuške sa jednim farom,što malo podseća na neki veći bicikl,kada se gleda bočno.
Realno je po dimenzijama veći od recimo konkurenata,ali zbog uvučenog prednjeg dela subjektivno izgleda manji.
Završna obrada je vrhunska,ali nema ni malo agresivnosti i širine u dupetu,koja daje vizuelni izgled snage kod većih skutera.
#7
Posted 18 November 2017 - 09:57
Jedan moj drugar ga ima,razmisljam da mu ga preotmem,ali treba mi i vase misljenje
Sav mi je lep,u hromiranim detaljima,ima vetrobran,originalni kofer i rucno izvezeno sediste sa logom Cruiser,kao da je izasao iz salona.
Presao je oko 11000km,drugar ga je vise drzao u garazi,nego sto ga je vozio...ne znam sta raditi,kada sam ga video onako sjajnog i lepog,ne svidja mi se nijedan drugi noviji
#8
Posted 18 November 2017 - 14:21
Sto se tiče Evropskog tržišta, unificiranih problema nije bilo, sem rada motora vezano za elektroniku ubrizgavanja na starim modelima, pre 2005 godine. Sve znaju i svi svi slažu da su master agreagti neuništive rage.
Što se tiče samog Beverly-a, BV 500 se proizvodio od 2003 pa proveri tačno koji je model, ali 11000km je svakako igra za taj agregat.. prakticno je tek razradjen, to je kilometraza za prvi servis remena...
Bv 500 je dobar i težak skuter, odlikuje ga veliki obim točkova, stravične kočnice i sama pojava, izgled.
Sa nekih negativnih aspekta moram da kazem da masteri umeju da popiju koliko im vlasnik ima tesku ruku na gasu, ako se voze brzinama kao skuter od 50ccm i na startu sa semafora se kreće sa najvise 10% gasa, bice umereni potrosaci.
Aspekt velikih točkova nosi sa sobom sigurnost upravljanja i kočenja ali isto tako moras biti svestan da je prednja guma od 16cola skoro duplo skuplja od 13-14cola koju nosi većina maxija. Takodje zadnja 14ica je ogromnih dimenzija i nije ni malo jeftina, sto zbog veličine, što zbog indexa brzine koji je prilagodjen 500tki, odnosno oko 150 do 170km/h zavisno od proizvodjača pneumatika.
Remen na masteru je nesto skuplji nego za 250/300 skutere, a zavisno od godista, postoje verzije variomata sa 6 i sa 8 rolnica, odnsno sa 3 ili sa 4 klizača, ali to su smesne stavke u odrzavanju ovako velikog skutera.
Kocioni diskovi su manje vise slični kao na vecini iz piaggio grupacije, pogotovo na modelima od 400-500ccm, jedina razlika je sto prednji točak ima 2 diska u odnsnu recimo na mladju braću od 125 do 300ccm koji nose jedan disk napred. Cena diska se bitnije ne razlikuje i sposoban je u umernom korišćenju da izgura oko 30-40000km do zamene, prema fabrickom uputstvu.
Pločice i plivajuca kljesta na Bv su genijalno dizajnirane, povrsina kočionih pločica je ubedljivo nejveća od svih maxija i garantovano traju 20000km, ali su zato i dosta skuplje, skoro 3 puta u odnosu na neke druge modele.
Najzad, vracamo se na onu staru pricu sa pocetka, ljudi uvek biraju ono sto im se oku svidi, najbitnije je sta ti zelis a svaki od skutera ima svoje prednosti i mane.
Meni licno smeta polozaj sedenja i nikako ne mogu da se naviknem ni na jedan Bev, cak ni ovaj lepi najnoviji od 350ccm.
Ja bih te posavetovao da zamolis prijatelja da se posluzis Bevom na 3 dana, da ga svaki dan vozis do posla i nazad, da te uhvati bar jednom kisa, da isprobas skuter u vecini uslova i dobro se upoznas pre nego sto srce prevagne za kupovinom. Srecno!
#9
Posted 18 November 2017 - 17:12
#10
Posted 19 November 2017 - 11:43
GoranPerak, on 18 November 2017 - 17:12, said:
Eto, Aca ti je dao detaljno objašnjenje što se tiče samog agregata i ostalih delova...Ja ću ti dati neko moje lično iskustvo što se tiče pomenutog Maxi skutera..
Ja sam vozio Atlantica 500cc Sprint model, a drugar Beverly Cruisera 500cc...po performansama tu smo negde bili i niko se nije više isticao...međutim sve osim same snage agregata je drugačije...Od položaja sedenja koji meni takođe ne odgovara na Beverly-u jer se sedi kao na biciklu uspravno, dok je volan lako okretljiv bez neke posebne kontratežine, i meni je osećaj nelagodan...
Što se tiče pojave, tu moram da priznam da je Beverly cruiser 500cc stvarno pojava, od hromiranih detalja do lepog krem kožnog sedišta, stvarno je šmekerica...Ukoliko ti se dopada i vidiš se na njemu onda nemoj puno da se razmišljaš...najlepše je voziti nešto što ti se stvarno dopada...
Kvalitet Beverly-a je vrhunski i tu nema dileme, ostaje samo da ga probaš i vidiš da li je to tvoja mera...
#11
Posted 19 November 2017 - 16:59
Baš mi se svideo skuter,izgleda kao neki mali Harley,čak mi je i zvuk onako baš lep,oseti se snaga
#12
Posted 25 November 2017 - 09:14
Dosta me je kupio i zvuk master masine,cim se doda gas prijatno zarezi,a odziv je extra.
Uskoro otvaram novu temu
Attached Files
#13
Posted 25 November 2017 - 09:20
Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
#14
Posted 25 November 2017 - 09:43
#15
Posted 25 November 2017 - 09:44
#16
Posted 25 November 2017 - 10:05
puno bezbriznih kilometara i da cuvate jedno drugog
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users