Napajanje uz pomoć power banaka
#21
Posted 11 February 2018 - 14:02
#22
Posted 11 February 2018 - 14:35
ako sam dobro razumeo ceo koncept, osnovni problem za nasu primenu na skuterima je u samoj elektronici powerbanke koja odaje najvise 2 ili 2,1 ampera. Da li je bilo moguce odstraniti elektronku i da ostanu samo baterije odnsno celije koje se mogu redno vezati da se dobije zeljena voltaza ili recimo samo prepraviti postojeca elektronika powerbanki tako da odaju i jacu struju, recimo 3 ili 5 ampera?
#23
Posted 11 February 2018 - 16:40
Recimo da imamo samo tri ćelije na red vezane, kao što je Vlatx planirao. Jedna radi u opsegu od 3,6-4,2V, to znači da bi imali spektar od 10,8-12,6V za upotrebu, sto naravno nije sjajno jer je u svim situacijama malo. Kada bi pakovali 4 na red onda bi bilo ok, ali je neophodan DC-DC konverter (njegova uloga je da sa 14,4-16.8 spektra uvek drži na 14,2V recimo)
Dakle mi ovde imamo 4-5 sati isti napon, kod 3 ćelije na red bi on varirao kao kod olovnih akumulatora, plus bi morali paziti da ne potrošimo ispod minimalnog napona, i morali bi imati punjač koji je inteligentan i ne bi prepunio preko maksimalnog napona.. Znači ovde imamo unificiran konfor za malo para, i naravno malu težinu i gabarite za istu ili veću snagu koju nudi Li-Ion tehnologija.
#24
Posted 12 February 2018 - 16:06
Evo link koga zanima, u opisu ispod imajj sve specifikacije.
https://rover.ebay.c...%2F322462151426
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
#25
Posted 12 February 2018 - 20:11
#27
Posted 26 February 2019 - 13:16
alentje, on 14 February 2018 - 12:10, said:
Moram da dodam ispravku. Sve LiIon ćelije ako se vezuju u paralelu moraju imati elektronikicu, koja se zove balanser (BMS)
Ona služi da se izjednače naponi na ćelijama, za zaštitu od preopterećenja i uslovi rada. Najčešće se prodaju po tipu veze i količini ćelija npr. 3s-2p što označava 3 redno (3s) i 2 grane u paralelu (2p).
BoH3m.png 10.99K 11 downloads
download.jpeg 189.63K 11 downloads
Ovaj BMS ima i priključak za punjenje.
Ako imate samo jednu granu (bez parelnog vezivanja) onda može dobar punjač sa da reši balans.
#28
Posted 26 February 2019 - 13:22
sigmaal, on 26 February 2019 - 13:16, said:
Moram da dodam ispravku. Sve LiIon ćelije ako se vezuju u paralelu moraju imati elektronikicu, koja se zove balanser (BMS)
Ona služi da se izjednače naponi na ćelijama, za zaštitu od preopterećenja i uslovi rada. Najčešće se prodaju po tipu veze i količini ćelija npr. 3s-2p što označava 3 redno (3s) i 2 grane u paralelu (2p).
BoH3m.png
download.jpeg
Ovaj BMS ima i priključak za punjenje.
Ako imate samo jednu granu (bez parelnog vezivanja) onda može dobar punjač sa da reši balans.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Edited by alentje, 26 February 2019 - 13:23.
#29
Posted 26 February 2019 - 13:32
alentje, on 26 February 2019 - 13:22, said:
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
I što su matoriji i izanđaviji konji, sve su veći namćori između sebe..
Edited by sigmaal, 26 February 2019 - 13:34.
#31
Posted 14 May 2019 - 11:01
Uspeo sam da odradim sve kako sam zamislio, i to pasivno kašnjenje u prvoj brzini za pokretanje pumpe fukncioniše u nekom periodu od 1-2s. Sve i radi savršeno sa Bosch pumpom koja je sa jednosmernim klasičnim motorom i četkicama, početna struja koju ova pumpa povuče se odlično amortizuje sa 30.000 mikro Farada kondenzatorima i rednim otpornikom kako sam i zamislio, čak štaviše ispeglam sve sa prednjim led farovima i zadnjim led trakama, mada njih po pravilu ne bi trebalo uključivati odmah po pokretanju.. Za tu zgodu sam čak uradio i nešto duže kašnjenje sa tranzistorskim tajmerom, jer sam primetio da choper napajanja led reflektora umeju da povuku nekada više a nekada manje struje...
Međutim kod prelaska na Pierbourg pumpu, koju Pita već koristi a ja se nameračio zbog boljeg protoka, nemam šanse da pokrenem ni sa većim otporom kao ni sa dužim vremenom, jednostavno u pitanju je nova tehnologija bezkontaktnog asinhronog motora, koji se pokreće po principu pretvaranja jednosmernog u naizmenični trofazni napon, nalik velikim motorima koji se koriste u pogonima.. Ovde isto imamo choperski isečen napon te podignut na neku drugu vrednost i njime modulirani namotaju u statoru koji svojim magnetnim poljem pokreću rotor od feritnog odnosno neodimijumskog magneta, znači bez kontakta.. U neku ruku sam i to uspeo da dovedem do radne performanse ali na moju žalost samo na stolu bez opterećenja vode u sistemu. Nakon stvarne montaže pumpe na sistem, pokretanje postaje nemoguća misija, jer zaštita u power bankama izbija na struji preko 2,1A. Pisao mi je Sigmal da će ovde biti velika struja pokretanja i da se nadam impulsima od reda 10A, međutim nemam kvalitetan osciloskop sa kojim to mogu da izmerim.
Dakle odustajem od power banaka u tom fabričkom formatu i prelazim na napajanje direktno iz ćelija, stim da moram vremenom pribaviti Cut off modul koji će prekinuti isporuku struje kada na ćeliji padne napon ispod minimuma, te punjač koji prati napunjenost ćelija jer je poznto da Li Ion radi u opsegu od 3,6 do 4,2V po ćeliji...
Taj prvobitni konfor koji sam mislio da iskoristim, gde se banke pune sa punjačem za mobilni, te u sebi imaju regulaciju punjenja i cutt off ugrađen pada u vodu, jer je Pierbourg ipak primaran za hlađenje agregata...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users