Jump to content


Jamaha Sr 125


  • This topic is locked This topic is locked
114 replies to this topic

#21 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 14 February 2018 - 22:11

Vratio sam iglu na sredu ali i dalje je ostao problem prskanja goriva na usis karburatora loš odziv sa ler gasa.

#22 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 14 February 2018 - 22:23

Proveri koja pozicija igle ti najviše odgovara.. jer sa filterom vazduha sve u redu ?

#23 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 14 February 2018 - 22:37

Kako da objasnim, isto se ponaša i sa filterom i kad skinem filter, isto se ponaša na bilo kojoj poziciji igle, jedino se mijenja boja svjećice zavisno u kojem je položaju igla. Toliko prska nazad na plastiku od filtera da je plastika mokra, samo na leru neprska a kad turiram lijepo se vide fine kapi benzina. Da čovijek lijepo poludi da je sve ispravno ali ipak nije u redu. Jednu stvar sam još primijetio kad na filter vazduha spolja stavim najlon a ostavim malo otvora da motor može raditi i tako kad ga turiram najlon je nemiran, znači trebao bi da ga usis zalijepi međutim on vibrira (znači na njega djeluje i usis i izduv) zbog te pojave i izbacuje gorivo na usis karburatora. Kad bi me u školi pitali odakle ova pojava ja bih odgovorio usisni ventil iz nekog razloga ne zatvara dobro ili pogrešna tačka palenja a praksa pokazuje da nije ni jedno ni drugo.

#24 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 February 2018 - 09:02

Evo pročitao sam ponovo sve, dakle što se paljenja tiče ok je, magnet se vrti u levo, varnica je nesto ranije od faze ma leru dok ne vecem obrtaju raste, ide vise u levo, znaci da baca jos ranije i to je ok..

Ako si ventile proverio i ušlajfovao, te podesio zazore onda preostaje samo karburator i gorivo.. Naravno obrati paznju da svecice budu ispravne kao i lablovi i kapice.. taj manifest da se u voznjinod jednom promenio na bolje i da je krenuo da vuce mi deluje kao neka kontakt greska..

Jer ima membranu karburator ? Ili je klasični model sa leptir ventilom ?

#25 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 12:26

Karburator nema nikakvu membranu, jednostavan je kao MZ 125, ima samo regulaciju za obrtaje (podizanje i pustanje klipa sa iglom) i ima ispod lončeta naprijed prema cilindru jedan šaraf za štelovanje na leru mislim da je taj od goriva, i to je sve i još ostaje regulacija na igli koja je u klipu. Problem je znači samo do odprilike 1/8 ili 1/6 gasa posle tog prelaza dobro prima gas. Prije ovih gore navedeni radova taj problem je bio izražen do odprilike 1/4 gasa sad je nešto malo bolje. Znate kakva je situacija kod auta kad začepi ona kriva startna dizna u karburatoru pa onda auto prvo štucne pa onda povuče a kad pročepi ta dizna onda nema štucanja.

#26 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 14:47

Posted Image
Posted Image

#27 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 15 February 2018 - 15:54

Jel si otvarao karburator da li ne glavi iglica od plovka I da li je ona pojedena? Jel kriv limic plovka? Da li postoji sansa da nadjes set za reparaciju karburatora? Da li mozes da ocenis ili da premeris da neko nije razbusivao diznu?

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk



#28 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 16:02

Dali je moguće da ova jamaha baci dva puta iskru i to uvijek kad je klip gore ili se to meni čini. Stavio sam komad žice gore na čelo klipa tako da kad klip dostigne gornju tačku i darne žicu ja to osjetim na prstu ali tako vidim i iskru, a usporio sam obrtaje motora sa vrlo kratkim prekidima alnesera.Čini mi se mogao bih se skoro kladiti da baci svaki put iskru kad je klip gore.

#29 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 15 February 2018 - 16:13

Moguće je, mada ta svaka druga kada izlaze gasovi nema nikakvog uticaja.. Isto kao kod 4T skutera, jeftinije im je da nameste paljenje koje baca svaki krug nego svaki drugi..

#30 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 16:15

Onda ta druga nema smetnje vjerovatno.

#31 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 16:25

View PostYooalexandar, on 15 February 2018 - 15:54, said:

Jel si otvarao karburator da li ne glavi iglica od plovka I da li je ona pojedena? Jel kriv limic plovka? Da li postoji sansa da nadjes set za reparaciju karburatora? Da li mozes da ocenis ili da premeris da neko nije razbusivao diznu?

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Iglica plovka je u redu od prošle godine nisam zatvaro gorivo drži savršeno nikad nije presisao, probao sam štelovati nivo goriva u lončetu i u svakoj poziciji je isti problem. Glavna dizna je 108 mislim da nije razbušivana, probao sam još nekoliko dizni oko tog broja i sve su se isto ponašale. Imam novu pumpu za navodnjavanje 4t neki dan sam je kupio 200cm, nije mi bilo mrsko da skinem filter da vidim ima li prskanja benzina na filter i na turiranje radi savršrno a prskanja nema. Kad bi bar mogao znati dali je ovo prskanje na usisu karburatora vezano za problem štucanja gasa.

#32 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 18:48

84-ka se nije pokazala dovoljno agresivno na punom otklonu i ako se na drugom zarezu igle motor vrlo fino javlja, NE PRELIVA a nije ni presiromašan .Ovo je citat od člana CVELE dali neko zna šta znači ova riječ , ne preliva,

#33 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 February 2018 - 19:44

View PostMlani, on 14 February 2018 - 08:40, said:

Faza je na slici desno a kad se magnet okreće u lijevo na reper prvo dolazi tačka (to je za više obrtaje ) znači ta tačka je prije faze kad se magnet okreće ulijevo, a tako i ler na ove dvije crte dolazi prije faze, znači obadvije pozicije bacanja iskre su prije faze.
ne znam da li se razumemo, ako se magnet okrece u levo (kontra od kazaljki na satu), onda ovo sto si nacrtao znaci da je varnica posle faze.

prema slici, reper tacka na magnetu prvo prolazi pored faze ( 0 - gmt ), pa levo od faze je ugao paljenja na leru pa jos kasnije ugao paljenja na visim obrtajima.

#34 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 February 2018 - 19:50

View PostMlani, on 15 February 2018 - 16:02, said:

Dali je moguće da ova jamaha baci dva puta iskru i to uvijek kad je klip gore ili se to meni čini. Stavio sam komad žice gore na čelo klipa tako da kad klip dostigne gornju tačku i darne žicu ja to osjetim na prstu ali tako vidim i iskru, a usporio sam obrtaje motora sa vrlo kratkim prekidima alnesera.Čini mi se mogao bih se skoro kladiti da baci svaki put iskru kad je klip gore.
Svi cetvorotaktni agregati koji nemaju neku vrstu razvodnika paljenja imaju 2 varnice u ciklusu.

Klip za jedan ciklus od 4 takta prevali 2 puta gpre i 2 puta dole, odnosno 720stepeni okretanja radilice - 2 kruga. Otuda i potreba za varnicom jednom u 720° kada je klip u taktu paljenja. Posto se pickup okida na svaki pun krug ili svakih 360° otuda i 2 varnice za jedan ciklus, znaci imamo varnicu svaka 2 takta i to je oke, bez brige.


#35 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 19:50

Kada okrećeš magnet u lijevo prvo će ti na reper doći tačka pa dvije crte pa tek onda faza.

#36 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 February 2018 - 19:52

View PostMlani, on 15 February 2018 - 19:50, said:

Kada okrećeš magnet u lijevo prvo će ti na reper doći tačka pa dvije crte pa tek onda faza.
oke ako si ti tako proverio ali ja to nisam tako razumeo na crtezu koji si nacrtao.

#37 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 19:59

Po stroboskopu je ovo u redu palenje. Malo sam proučavao na internetu štelovanje karburatora ali više neznam šta da štelujem sve sam isprobao. Imam MZ 125 trenutno je zaribao, kod njega je isto štelovanje kao kod ove jamahe ali kod MZ- ea kako kod da napravim poziciju ler šarafa ili igle on odkida na gasu jedino se promijeni rad na leru ili je miran ili nemiran a odziv na gas je uvijek dobar nije imao nikad ovo štucanje.

#38 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 15 February 2018 - 20:12

Shvatam zabludu, nacrtao si magnet i tacke na magnetu, mislio sam da si pravio crtice ili neke repere na bloku ili deklu pa se oni vide prilikom rada stroboskopa a to bi znacilo da je magnet vec prosao te repere - kasnije paljenje. Sve oke.

Nemam puno iskustva sa ovom Srkom niti sa ovim karbom. Ono sto ti ja mogu pomoci je sledece:

Cetvorotaktni karbovi ili imaju vakuumsku dijafragmu, znaci leptir plus membranu koja podize klipic i iglu ili imaju akceleratorsku pumpicu, prskalicu ili ajnspric diznu, kako je ko zove.
Oba sistema sluze istoj svrsi, prvi da odlozi delovanje protoka vazduha za jedan takt i potpomogne potsisavanju te da pravovremno izvuce potrebno gorovo kroz kanalice i difuzor dok drugi jednostavno ubrizga neku kolicinu goriva na svako dodavanje gasa i tako obogati smesu i potpomogne motoru da prebrodi manjak obrtnog momenta u taktu koji nije explozivan.

Ovaj karb sa slike ne poznajem, lici na mikuni tip zbog zatvaraca klipica na srafljenje ali nemam iskustva, meni lici na klasican 2t karb. Vidim na slici da postoji prosirenje na loncetu sa prednje strane koje ima svoj vod vertikalno ka ulazu u difuzor i trebalo bi da bude vod koji ima ulogu da provuce to extra gorivo na svako odvrtanje gasa. Proveri konstrukcijski kako je to reseno, mozda je samo prskalica usrafljena na pogresnu stranu pa ti prska u filter a ne na stranu difuzora?

#39 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 20:23

Nema tu nikakve prskalice sad ću naći naku sliku mog karburatora pa ću postaviti.

#40 Mlani

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 73 posts

Posted 15 February 2018 - 20:29

Evo ga.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users