2
Jamaha Sr 125
Started by Mlani, Feb 13 2018 10:05 AM
114 replies to this topic
#101
Posted 04 March 2018 - 09:43
U svakom slučaju ne možeš komparirati 2T motore, kao ni 4T novije generacije koji imaju karburator sa membranom. Ona je ta koja postepeno diže klipić, a ti samo otvaraš vakum u karbu sa leptir-om koji preko membrane posle dodaje gas. Dakle kod novijih 4T agregata sa karb-om nemaš tu mogućnost da naglo odvrneš gas, tačnije odvrneš ti ali je reakcija na klipiću preko membrane i vakuma..
#102
Posted 04 March 2018 - 13:33
Slažem se ja da se neke mašine donekle razlikuju ali nemogu svariti da ja vozim motor pod malim gasom na semaforu i kad pritisnem pun gas da se motor udavi i stane ako mu ne vratim gas.
#103
Posted 04 March 2018 - 16:15
Da ok, to nije u redu, ali kažem nije komparativno..
Nisam siguran ali mislim da su ti stariji tipovi imali diznu koja prsne gorivo na naglo odvrtanje gasa. Očigledno je da se nešto ne odvija kako valja, ali ovde je sad već iskustvo za defektažu potrebno, koga mi očigledno nemamo za taj stari tip mašine..
Nisam siguran ali mislim da su ti stariji tipovi imali diznu koja prsne gorivo na naglo odvrtanje gasa. Očigledno je da se nešto ne odvija kako valja, ali ovde je sad već iskustvo za defektažu potrebno, koga mi očigledno nemamo za taj stari tip mašine..
#104
Posted 04 March 2018 - 18:59
Prilično sam uporan kad je kvar u pitanju, sad kreće sezona pa ću vidjeti kako se ponaša, malo me zabrinjava što ni jamaha servis nije otklonio kvar, Neznam gdje bi mogao naći set dizni za ovaj karburator.
#105
Posted 04 March 2018 - 19:22
Imaš sliku-meru navoja ?
#106
Posted 04 March 2018 - 19:25
To bi morao da skinem karburator pa da slikam.
#107
Posted 18 April 2018 - 17:31
Evo mene opet, karburator sam nabavio drugi, polovan sa istog motora koji je na tom motoru radio dobro kako kaže vlasnik. Ništa se nije promijenilo opet isto. U međuvremenu od mog pojavljivanja na forum se situacija pogoršala na prvom palenju, nije htio da pali hladan ni sa saugom ni bez sauga ali je na guranje palio. Danas sam ponovo provjeravao sa stroboskop lampom i otkrio sledeće. Prvo palenje kad nije htio upaliti na verglanje lampa blica ali nema na magnetu nigdje tačke palenja, posle nekoliko pokušaja motor najednom upali i odmah se na lampi pojavi tačka palenja, na leru 9* kad sam mu dao gas ta tačka se nije pomjerila na ranije palenje što je bilo prije kako sam i opisao na forumu. Čak se na jačem gasu malo pomijeri u kasnije palenje možda za 2-3 stepena. Odem malo provozam motor i kad sam se vratio tačke palenja su bile u redu, ler 9* a na veći gas oko 20 do 30 stepeni prije GMT. Po tome sam zaključio da nešto brlja elektronika samo neznam šta.
#108
Posted 06 May 2018 - 21:17
Ima li poznavalaca CDI problema i pikap senzora.
#109
Posted 06 May 2018 - 22:14
Reci sta treba
#110
Posted 06 May 2018 - 22:19
Nestabilan ugao predpalenja, nešto brlja, nekad na višim obrtajima ide na ranije a nekad ne, dali je u pitanju CDI.
#111
Posted 06 May 2018 - 22:53
Proveri sve lemove na namotaje,ali i meni ovo aludira na cdi
#112
Posted 07 May 2018 - 06:14
Misliš na namotaje u deklu što zatvara magnet.
#113
Posted 08 May 2018 - 09:06
Ja bi ovde isao metodom zamene delova dok se ne natrefi sta je ...normalno , motor treba da bude uzupcen kako treba , da razvod bude u fazi , ventili da zaptivaju , to je osnovno ...cini se da si karb vec eliminisao , ako si stavio takav koji je dobro radio ...ja licno nemam iskustva sa 4- t karbovima , pa ne mogu da delim savete po tom pitanju to bi trebalo da znaju Mario i Aca ...sto se tice pretpaljenja , mora da postoji reperna tacka na anker ploci kao pocetno paljenje , a namotaji su jako retko u kvaru , oni indukuju struju za napajanje CDI- ja i rad bobine ...pri tome morao bi znati kakav je CDI - najcesce je bez limita , ali i da li je varijabilni ...pri tom on menja tacku pretpaljenja od pocetnih 20-30 stepeni , a sa porastom obrtaja retardira je na oko 10 ...to je na preko 6000 rpm ...dugo sam se godina rukovodio teorijom 4-t motora gde je pretpaljenje sa porastom broja obrtaja islo na advance dok mi Mario nije otvorio oci da je kod 2-t motora drugacije , a zdravorazumsko objasnjenje sam dobio na Myron mopeds sajtu zasto je to tako ...dakle , kod 2-t i 4 t motora je donekle drugacije ...
U ovom slucaju mapa paljenja je upisana u CDI , mora da postoji reperna crta za pocetno pretpaljenje , ja bi nabavio isti takav CDI i probao ...ako se sve namesti kako treba , nema razloga da ne radi ...
Ovde treba naglasiti da je ispravno podeseno pretpaljenje jedan od najvaznijih parametara za ispravan rad motora , ono obezbedjuje snagu , potezni momenat , pravilnu termicku opterecenost kinematskih elemenata , radilice , klipa , ako je prerano klip trosi deo snage na savladavanje svoga kretanja ka GMT , motor se pregreva , na kasnijem paljenju se isto gubi na snazi ...kao sto Vlatko kaze , probaj sa drugim CDI- jem pa ces jos nesto eliminisati ...
Zao mi je sto zbog neiskustva sa 4- t ne mogu da pomognem vise ...cudi me da Yamaha servis nije otklonio kvar ...
U ovom slucaju mapa paljenja je upisana u CDI , mora da postoji reperna crta za pocetno pretpaljenje , ja bi nabavio isti takav CDI i probao ...ako se sve namesti kako treba , nema razloga da ne radi ...
Ovde treba naglasiti da je ispravno podeseno pretpaljenje jedan od najvaznijih parametara za ispravan rad motora , ono obezbedjuje snagu , potezni momenat , pravilnu termicku opterecenost kinematskih elemenata , radilice , klipa , ako je prerano klip trosi deo snage na savladavanje svoga kretanja ka GMT , motor se pregreva , na kasnijem paljenju se isto gubi na snazi ...kao sto Vlatko kaze , probaj sa drugim CDI- jem pa ces jos nesto eliminisati ...
Zao mi je sto zbog neiskustva sa 4- t ne mogu da pomognem vise ...cudi me da Yamaha servis nije otklonio kvar ...
#114
Posted 08 May 2018 - 09:58
Jamaha servis uporno tvrdi da je karburator u pitanju, oni vjerovatno nisu mogli otkriti kvar na predpalenju jer je tada izgledao da je u redu što sam i ja ustanovio kao ispravno stroboskop lampom. Međutim kad je krenulo jako loše prvo palenje motora ja sam stroboskop lampom ustanovio da prilikom verglanja tačka predpalenja je nevidljiva a čim motor upali tačka (odnosno to su dvije crte koje su na predpaljenju 9 stepeni ler gas) se odmah pojavi. Tad sam i ja prvi put primijetio da kad dam gas da se ta tačka predpalenja ne pomijera na još ranije predpalenje 29 stepeni a nekad se desi da se pomjeri na 29 stepeni na ranije predpalenje. Ja neznam koji je tip CDI kod mog motora ali predpostavljam da je varijabilni čim ima to pomijeranje ugla predpalenja. Očekujem da mi čovijek pošanje sa svog motora CDI i deklo sa namotajima pa da probam sa zamjenom dijelova.
#115
Posted 16 May 2018 - 20:33
Danas stavio drugi cdi i deklo namotaja. Sa drugim cdi motor je dosta bolje vukao ali i dalje je ostao problem štucanja gasa sa ler gasa.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users