

Honda X8r-s
#1
Posted 16 March 2018 - 15:51
#2
Posted 16 March 2018 - 16:43
#3
Posted 16 March 2018 - 17:30
A sta mislis o onim delovima koje sam napisao da bi zamenio?
#4
Posted 16 March 2018 - 21:33
#5
Posted 16 March 2018 - 22:57
https://www.google.r...Xx_1M9rXazIayM:
#6
Posted 16 March 2018 - 22:58
#7
Posted 17 March 2018 - 07:37
Dakle nećeš privući pažnju članova za odgovore ukoliko se ne potrudiš malo..
#8
Posted 17 March 2018 - 09:52
#9
Posted 17 March 2018 - 10:47
#10
Posted 17 March 2018 - 14:58
#11
Posted 18 March 2018 - 01:25
#12
Posted 18 March 2018 - 01:32
#13
Posted 18 March 2018 - 07:35
https://svet-skutera...-Scoot-workshop
#14
Posted 18 March 2018 - 13:57
Prvo, trebalo bi da se malo bolje upoznas sa svetom skutera, prvenstveno odrzavenjem i servisnim intervalima.
Mali 2t agregati od 50ccm mogu da traju solidno dugo ako im se posveti adekvatna paznja. U principu, vecina proizvodjaca ima veoma slican servisni interval pogotovo jer su ti agregati i cvt prenosnici konstrukcijski veoma slicni a u praksi to znaci da servis radis na svakih 5000km, gde se cisti filter vazduha, menja svecica, po potrebi menjaju klizaci, rolnice, cisti kvacilo i podmazuju neke osnovne komponente. Na svakom drugom servisu (10000km) obavezna je zamena remena (klizaci i rolnice ako nisu menajni na 5hkm), centralana opruga kvacila itd itd.. remen se trosi, kao i klizaci i rolnice i prvi utisak je pad performansi, posto se remen za nekih 8-9000km potrosi za 1mm ili vise, krecu da ispadaju konci (aramidni umetci) koji ulaze i blokiraju ono sto ne treba u prenosu. Rolnice kada se ukockaste variomat ne moze vise pravolinski da se otvori, krece u stranu i u debalans, pa ubrzo krecu oscilacije i trzanje...
Sam agregat bi trebalo otvoriti i ocistiti na svakih 12-15000km jer se stvaraju depoziti cadji na klipu, karikama i u auspuhu...
Kako si ti uspeo da predjes 25000km a da nista nije pipano, meni stvarno nije jasno, to je verovatno za ginisa sa jedne strane, a sa druge strane to sada znaci da sve ono sto nisi odradio na vreme, sada moze da te kosta duplo.
Drugo, te price o produzenju prenosa menjanjem zupcanika, zakucavanjem na nizbrdici (menjanje cdi-a) i slicna ulaganja piju vodu samo kada su agrgat i prenos top stanju pa zelis da ulozis novac u nadogragnju (tuning) kako bi dobio bolje performanse.
Mali seriski agregat od 50ccm nema snage da gura produznje prenosa, to obicno stavljamo posle ugradnje cilindra sa povecanom zapreminom (recimo 70ccm³ Malossi sport). Takodje, skidanje blokada broja obrtaja (menjanje cdi-a) se radi kada se postavi rezonantni auspuh u paru sa sportskim cilindrom koji rade na visim obrtajima od seriskog cilindra i auspuha itd... to su sve skupe tuning prepravke i vuku jedna drugu, ulaganju nikada kraja.
Za pocetak koncentrisi se da dovedes skuter u fabricko stanje kako bi resio probleme i povrtio vozivost.
Ja verujem da je i agregat u jako losem stanju prvenstveno jer opisujes pad snage kada se zagreje, ali to moze da bude i do komponenta samog variomatskog prenosa.
Veci problem moze da predstavlja cinjenica da su originalni delovi extremno papreni, ima ih samo u Delti. Ima dosta raznoraznih aftermarket delova, ali kod onih jeftinjih servisni interval se smanjuje za duplo...
Ovlasceni Hondin uvoznik i serviser ti je Delta, ul Omladinskih Brigada 33a na Novom Beogradu, a kod nas u Scootworkshop u Zemunu mozes svakako dobiti inspekcijski pregled pa da znas dalje sta ti je ciniti.
#15
Posted 18 March 2018 - 17:23
#16
Posted 10 June 2018 - 21:43
Skut krece iz mesta extremno sporo a posle par sekundi prevrtava i kuca u blokadu. Onako odokarivno, kroz ulicu, za 50ak metara nagura 45-50 km/h i tu je kraj...
Dakle posle vizuelne inspekcije, skinuli smo deklu krenuli sa pregledom.

sve je puno piljevine od remena, za ne poverovati je remen od 15,5mm (novi treba da bude 17,5mm) duzine 835.

sada je jasno zasto skuter prevrtava.
Kolege majstori kojis u popravljali stanje prenosa nisu se bas proslavili, vidni su tragovi ostecenja na kraku radilice kao i na ventilvaru.


Honda nema nutove na radilici, kalota varija ima klasicnu rupu bez nutova, a ventilvar na sebi ima rupu u obliku latinicnog velikog D, tako da je to jedino mesto oslonca koje pogoni kais sa radilice. Nazalost, ventilvar je provrteo...
Variomat je tek u losem stanju, tregovi koriscenja ali i nepazljivog rada su veoma vidljivi.



izlaznosti remena naravno nema jer je remen pojeden za 2mm.
Torque driver je bez masti, pinovi pojedeni i veliki su luftovi prilikom otvaranja.

kvacilo pojedeno i masno, neko je ovde postavio crvenu centralnu oprugu i plave oprugice kvacila koje su se umorile i ispustile dusu

a mast iz kanala remenica je zavrsila u zvonu

Posle deatljnog pregelda, predlozio sam Jokari da se mora zameniti kompletne komponente prenosa, kao i odrati servis vilica i kocnica, zamena pneumatika.
Za prvu pomoc, ociscen je kompletan prenos,


#17
Posted 10 June 2018 - 21:49

Variomat Top racing sv1

Set remenica i kvacila Naraku (peugeot/honda/kymco) 118mm

Malossi specijal belt 18x838

#18
Posted 10 June 2018 - 22:06









slike govore vise od reci!







Sam variomat je precnika 95mm, koristi bolcnu duzine 38mm precnika 20mm. 3 seta rolnica od po 7, 8 i 10grama. 2 sajbnice su konusne i debljine su im 1 i 1.1mm.
u odnsu naoriginalni variomat, razlika je i na oko ogromna
oba variomata koriste 16x13mm rolnice, stim da seriski za hondu idu od 8,5grama, kao na primer kod Kymca.. precnik stok variomata je 88mm, a originalana bolcna je 1,5mm kraca.





zavesna obrada je odlicno odradjena, cak i slajderi nemaju ni trunku lufta kao recimo kod malossija


uz dodatne sajbnice od 2.1mm dobijamo bolcnu duzu za 3.6mm i u saradnji sa malossi specijal remenom sirine 18mm veoma veliki potencijal za krajnju brzinu!
#19
Posted 10 June 2018 - 22:31
razlika izmedju starog pojedenog i novog je vise nego ocigledna.

Sto se tice Narakuovih remenica i kvacila, veoma dobra periferija za 50ak eura na Racing Planetu.
Remenice su nelinearne, 118mm sa kvacilom 105mm.



ugao torqa nije toliko extreman, slicno kao i na stok hondinim remenicama, ali u saradnji sa kratkom i tvrdom oprugom koju pakuje Naraku, pad obrtaja je gotovo neprimetan.
Bitnija strana ovih remenica je njihovo otvaranje, i sama sirina, za 2mm su sire u skupljenom polozaju od remenica za hondu i kymca, a samim tim i u rasirenom polozaju su sire.


Narakuove remenice imaju prazan hod izmedju poklopca torqa do vrha kvacila od ravno 15mm, sto je 4mm kraci hod od stok remenica


iz tog razloga, naraku pakuje kratku ali tvrdu oprugu. Opruga je slicna konceptu za Piaggio, ali je jos kraca.
84mm duzine, precnika 50mm sa debljinom zice od 3.9mm.



Opruga seda u klasican klizac-poklopac, a na strani kvacila nema plasticnog klizaca. Samo kvacilo je identicno piaggiovom 105mm i utori za oprugu su precizni tako da opruga nece imati debalans u centrifugi


samo kvacilo je masivno i deluje dosta kvalitetno. Oprugice su debljine 1.6mm sto je svakako norma za stok.

Povrsine lamela su vece, same lamelice su duze i nesto sire od standardnog hondinog kvacila, ali u odnosu na stok zvono, povrsine lamela su pokrivene. Uporedba sa starim originalnim kvacilom

Ako uzmemo u obzir da ovaj tip remenica pase na gy6/honda/kymco/peugeot, a pri tome pruza nesto vece otvaranje remenica kao i kvalitetno kvacilo sa vecim povrsinama lamelica, kao i cinjenicu da se mogu koristiti i krace i duze centralne opruge iz familije 50mm, ovo je svakako best-buy!
#20
Posted 10 June 2018 - 22:47
Jokara je obecao da ce u skorije vreme raditi servis prednjih vila, zamenu zadnjeg amortizera kao i servis kocnica i zamenu guma, ali o tome cemo u nekom novom poglavlju... Ocekujemo Jokaru da prenese utiske iz exploatacije kao i da odrzi obecanje da vise nece koristiti za mesavinu jeftino ulje sa pumpe!

3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users