Grcka, scooter voznja u Pieriji
#1
Posted 16 July 2018 - 15:58
Reših da iznajmim dva skutera, dve kacige sam poneo, svoju i ćerinu, pa šta bog da... Obišao sam nekolicinu rent-a, uglavnom se izdaju Piaggio Typhon-i, po koja Vespa ET2, tu i tamo neki Runner i Kymco.. Dogovorim sa čovekom u Paraliji u Apollo rent centru da naredni dan dolazim po Runner-e i da će mi trebati dva brza skuter-a. I eto nas ujutro na otvaranju, međutim na sve dogovore dečko donosi Vitality... Šta se dešava upitah ja, kaže mi Kymco je dobar, izdržljiv, brz.. Ok promrmljah nezadovoljno znam šta je SF10 agregat ali bih voleo PIA LC, nisu spremni odgovara mi, umeju da izbace vodu na posudicu.. Eto sad da ne ulazimo u raspravu, da li su oni samo marketing ili su im majstori stvarno glave pokrivili, stare verzije su sa SC08 spuhovima, nema druge vozimo što smo dobili...
Kymco već dobro poznat AC, u stock-u sa loncem, kopa iz mesta, sa 8,5g rolnicama gura kao traktor do 75Kmh i tu je kraj.. Dobro izbalansiran, udoban, jedan mi je zapao sa koferom, dok drugi ne.. Jednom je malo više utrošen remen, taj vrti nijansu višlje i bolje kreće, ali je zauzvrat i nijansu sporiji.. Taj sam zaplenio ja sa suprugom, dok je drugi bez kofera zaposela Nina..
odredili smo rutu, brat ide kolima sa porodicom do Leptokarie na kupanje, njega pratimo do plaže, i kasnije nastavljamo našim putem u obilazak starih gradova, crkvi i iskopina iz 16 veka..
naša prva destinacija je gradić Litochoro u podnožju Olymp-a, penjali smo se nekih 100-ak metara nadmorske, nalazi se na 5km od obale.. Tu sam nalovio prvu pumpu jer mi se zadnjica ponašala nestabilno, guma mi je bila na 1,5 bar-a pritisku, jasno je, takvog sam ga zapatio i moja greška što to odmah nisam proverio.. Sve gume su dobile odgovarajuće pritiske i skuteri gorivo do čepa. Moram priznati da se našem Vitality-ju odlično ponaša variomatski prenos, u jednom trenutku smo se vukli nekih 20Kmh ali u punom powerband-u, Nina je naravno bila brža ali zato oprezna, dobre su uzbrdice bile, snaga nije zafalila ni u jednom trenutku, SF10 je izneo ono što je fabrika i napisala u knjizi, oko 5KS-a..
ovde smo parkirali skutere na trgu u starom gradu i seli na kafu i kiselu, sada je sasvim jasno koliko znači da ispod sedišta staju full face kacige, koje bezbrižno mogu da se zaključaju, kao i kofer gde staje neophodna hrana, voda, i sitnice za put...
iza mene počinju strmine Olymp-a, dok je ispod trga crkva Sv.Nikole
Nakon toga smo nastavili put ka Dion-u, gde se nalaze velike arheološke iskopine pozorišta, crkvi i mozaika iz srednjeg veka. Put je krenuo nizbrdo, odlične krivine i vijadukti za vožnju.. Nina je alarmirala da smirim doživljaj malo kroz krivine jer ne može da prati tempo... Uhh umislio sam šta bi bilo da sam sam na skutu bez žene i male u repu... ajd nema veze vozimo opušteno 50-60...
Stigosmo u Dion, pauza za ručak u hladu, glavni kulinar je pripremio jutros lepinje sa kulenom, slaninom, šunkaricom, zdenkom i paradajzom.. ko kako voli...Ovde je ulaz bio otrovan, 8e po glavi, Ninu smo prekrstili u dete, koje ne plaća...
evo tih iskopina i koloseuma, ovde je bilo oko 40C, pakao.. bukvalno smo jurili česme za umivanje i vodu za piće..
nastavili smo put ka smeštaju, i time završili prvu etapu od oko 80km.. treba kondicije za ovaj put na skuterima, plus vrućina izmori... Nina je izjavila da je od nje ovo maksimum vožnje za jedan dan, te se odjavila od popodnevne ture.. jasno je sve, lokalne vožnje ne mogu da se uporede sa ovom gde usponi i nizbrdice zahtevaju povećanu koncentraciju i maksimalnu pažnju...
#2
Posted 16 July 2018 - 16:29
Kitros se nalazi na oko 19km od našeg smeštaja, konstatovali smo sa suprugom da je ovo smešno.. put za drag, ravnice od po 3-5km u komadima.. Seljani u ranim predvečernjim satima zalivaju useve, izgrađene su čak stanice za napajanje traktora sa cisternama.. sasvim je jasno, od ovog ubistvenog sunca, Grci moraju zalivati, deluje slično našim kulturama, ali ipak nije... Velike plantaže vinograda i niskih drvenih voćnjaka su u pitanju...
Kitros grad iz 6 veka, u vreme Vizantijskog carstva ovo je bio jedan od glavnih gradova Pieri-je. Ovde se nalaze crkve sa kupolastim krovovima koji su za to vreme bili karakteristični...
stigli smo i proveravamo se kojim ulicama i kako do destinacije, uz put nam je IGO na tabletu pravio društvo..
ovde smo se odmorili, dve klupe u hladu su idealne.. danas nam se drugi put pridružio čovekov najbolji prijatelj... prvi put u Dion-u ispred arheološkog muzeja, na isti način dok smo ručali.. ok pomislih gladan je, dali smo mu nešto i hrane od našeg obroka, i evo ovde drugi put u Kitros-u, sada ništa nismo ni jeli kao ni poneli sa sobom.. čisto je došao, odmerio nas i zadovoljno legao do nas...
evo i te druge crkve koja je trenutno u fazi restauracije
i odjavljujemo se kod table na izlazu, uz još jednu sliku predela ka moru
kako se temperatura spuštala na i oko 30C, Vitality je počeo da puca snagom, vozili smo se u povratku sa 2/3 otklona ručice u punoj brzini.. jasno je Keihin 17mm karb je otvoren sa 88 diznom i to je maksimum goriva za čist filter vazduha, ali predpostavljam da niko nije govorio da se motor šteluje za 35C. Zbog toga i ostaju u životu ovi AC agregati, jer su nijansu bogatiji i jer im fabrička pumpa bombarduje ulje, ovi u moto rent-u su jutros nalili motul 510.
Stigli smo u smeštaj oko 19h.. Mi smo sa brat-om otišli na još jedan krug, po Paraliji i do pumpe.. Ukupno sam tankovao 16e goriva u oba, to je 10,6 litara, predpostavljam da ih nisam dobio sa gorivom do čepa, ali je svakako cager bio na Full, tako ga dobiješ i tako vraćaš...
U 20h sam vratio oba skutera, sada se i vlasnik pojavio i raspričao, hvali Kymco na sva usta, kaže nikad ga nisu izneverili.. Vidi čovek po kacigama da nismo klinci koji se jure po plaži.. Ok zadovljno mu potvrđujem teoriju da su dobri skuteri, ne upuštajući se previše.. Na kraju pomislih tačno sam dobio ono što mi je i trebalo, prostrane, udobne i izdržljive skute... kako sam to samo zaboravio, Kymco je raga za sve, neuništiv...
za mene je ovo bio najkvalitetnije proveden dan na odmoru, ostali članovi ture klimaju glavom, jasno ....nije u crkvama fora već u vožnji.. da smo mogli naloviti veće kubikaže razrezao bio gore na Olymp, međutim samo 50-ke rentiraju. Mada kad bolje razmislim, za veće uzbrdice je potrebna ozbiljna kondicija i iskustvo, dobro je ovako bilo..
eto podelih ovo sa vama.. živeli
#3
Posted 16 July 2018 - 17:30
Opasan je Krmko, pravi radni konj!
Tvoj tekst me podsetio na davne dane kad sam se zaljubio u Tajfuna, isti osecaj. Skuter, zena, ja, brda i doline Zakintosa... Milina!
#4
Posted 16 July 2018 - 22:12
#5
Posted 16 July 2018 - 22:29
#6
Posted 16 July 2018 - 22:53
Jedino što nisam baš toliko daleko odmakao od smeštaja kao vi i sad mi je žao, trebalo je.
Uživajte, blago vama.
#7
Posted 17 July 2018 - 08:34
Svaka čast, Kymco je kao ciljano tebi pripao...čim je na renti to dovoljno dokazuje njegovu izdržljivost inače ga ne bi držali u asortimanu...
Uživajte i samo cepajte!
#8
Posted 17 July 2018 - 22:22
Jedino jos more fali i ove staze nama iz ravničarskih predela...
#9
Posted 18 July 2018 - 21:11
Kako god, bitno je odlično provedeno vreme na cvajama na nepoznatim stazama, to je poseban doživljaj pun adrenalina i dugo se pamti.
#10
Posted 20 July 2018 - 17:03
#11
Posted 20 July 2018 - 20:33
#12
Posted 20 July 2018 - 23:19
#13
Posted 01 August 2018 - 13:42
#14
Posted 01 August 2018 - 14:13
#15
Posted 01 August 2018 - 17:48
A krajolik mmmm ...
Jedino sto nije bio skuter u pitanju vec auto i nisam bio sam vec sa zenom i decom pa je to malkice ustrojilo ugodjaj, ali je TCe bio na visini zadatka.
Zao mi sto nisam mogao nista da slikam
#16
Posted 01 August 2018 - 18:26
E, kad je tako Mario , onda otvaram novu temu , vec danima se lomim , ali ovo je prelomilo ...
#18
Posted 01 August 2018 - 19:06
Renault je Twingo 3 TCe, nego... otrovasmo Mariu temu
Edited by francuz69, 01 August 2018 - 19:12.
#19
Posted 01 August 2018 - 22:39
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users