Jump to content


Tomos A3-s


112 replies to this topic

#101 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 18 May 2021 - 16:53

Prve dvije slike: motor je vožen na toplijem vremenu sa izduvnom granom fi20, diznom 55 i bez jedne mrežice u filteru
Posted Image
Posted Image

Ovdje je stavljen auspuh sa granom fi25 i diznom 60
Posted Image

Ovdje je vraćena dizna 55 i jedna mrežica u filter
Posted Image
Posted Image

Nema zveckanja iz cilindra, vidjećemo kako će se ponašati na ljetnim vrućina a i kakva će biti situacija sa gateži u termo grupi

#102 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 28 May 2021 - 12:09

Bilo je interesantno ove sedmice u mojoj glavi i garaži. Ispao je jeftino Techno Krul i mala AET iskra. Od male iskre valja jedino bobina, ali s obzirom na cijenu zadovoljan sam
Auspuh mi ne paše zbog nožne kočnice, nisam htio da je prepravljam na ručnu. Rješenje:zamjenio sam auspuh za Toru i još neke dijelove. Zadovoljan sam
Posted Image
Posted Image
Zadovoljan sam Torom. Ima fin zvuk, ali je malo metalni i glasna je za moj ukus.Najglasnija je na leru, na 50-ak na sat glasniji je mjenjač. U odnosu na prošli auspuh manje snage, ništa drastično, ali je veća krajnja brzina, tačnije 65km/h
Posted Image
Posted Image

Edited by Djope, 28 May 2021 - 12:10.


#103 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 17 September 2021 - 15:14

Evo opet mali update
Sve u redu, sve fercera već drugu sezonu nakon sastavljanja. Malo je kompresija opala, ali mislim da ću riješiti ravnanjem glave.
Ove godine ga nisam ni malo štedio, ture po 30-50km, brda, ravnice, 5km pod konstantnih 60-ak na sat. Na magistralnom putu gdje je 80 ograničenje slabo me auta prestižu. Brat je vozio auto iza mene, kaže da sam išao preko 70km/h,ali vjerujem samo GPS-u koji kaže da je max 65km/h

Tora je bila preglasna za mene, ubacio sam pregradu u lonac u stilu APN-ove pregrade. Zvuk je mnogo lepši i podnošljiviji

Posted Image

Temperatura u auspuhu je jako visoka. Fabrička farba se davno ogulila, sad se guli termo otporna (do 600°C)

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Temperatura unutar grane je vjerovatno preko 600°C

Evo jedna slika motorića
Posted Image

Mario, grana je bila izbušena butgijom 2mm na najnižem dijelu da bi ulje izlazilo. Sad sam to zatvorio zakovicom. Nisam osjetio neku promjenu u performansama. Kakvo je tvoje mišljenje, da li je da je ostavim zatvorenu ili otvorim?

#104 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 September 2021 - 17:47

Obavezno sve rupice na grani moraš zatvoriti, jer se tu gubi i na vakumu i na podpritisku.. Tako da najverovatnije nisi osetio znacajnu razliku jer se garež već nahvatala sa unutrašnje strane..

Što se tiče te termostabilne farbe 600C ona mora prvo da se zapeče. Pa je tek nakon toga otporna na 600, mislim da je na nekim sprejevima i pisalo, 3 sata na 180C ili tako nekako.. Sad posto mi nemamo komore i rerne dovoljno velike, a motor na tri puna gasa već razvije 600, na tebi je da to podesis sa laganim dodavanjem gasa da se na motoru postepeno zapece.



#105 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 17 September 2021 - 19:47

Aha, hvala puno
Moram dodati da sa tom preradom u loncu motor ima osetno bolji moment

#106 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 September 2021 - 22:08

Da tačno, pregrada donese raniji povratni talas i nešto bolji podpritisak, pa samim tim se manje goriva pogubi u izduvnoj grani pre početka delovanja rezonance. Ali je sada sa pregradom protivkonus pregradjen, pa je siroki spektar zavrsetka delovanja rezonance ponisten. Tako reci auspuh se ppnasa vise kao lonac, a manje kao rezonantni izduv..

Moze to da bude mana a moze i prednost, zavisi sta se od motora ocekuje, kakav je cilindar, prenos itd... Kod matika je uvek sporna ta duga druga brzina dok ne razvije obrtaje, tako da ovaj potez moze biti i benefitan..

#107 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 18 September 2021 - 17:33

Pregradu sam ubacio u prigušivač. Prigušivač je prazan,navaren na kontra konus, a na poklopcu sa zadnje strane navarena cijevčica dužine 50 mm. Isekao sam varove, skinuo poklopac i ubacio pregradu. Grana i ekspanzioni dio auspuha nisu dirani :)

Edited by Djope, 18 September 2021 - 17:34.


#108 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 September 2021 - 20:55

Interesantno, uvek novi fenomen, ako si popravio moment nize onda je svakako to uzrok boljeg podpritiska..

Onda imas punu dugu rezonancu kao i ranije ?

#109 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 21 September 2021 - 13:30

Ovako to otprilike izgleda
Posted Image

Sad sam ga baš testirao i mogu reći da ovo nije nešto što trebate raditi ako hoćete veću brzinu :D

Ako je uticalo na rezonancu, nije mnogo.
Izmjerio sam 61km/h, u odnosu na 65km/h kad sam prvi put montirao auspuh.

ALI, kompresija je opala, vratio sam fabrički žičani filter i malo sam "poranio" paljenje u međuvremenu.

Paljenje sam vratio da nadoknadim momenat koji sam izgubio skidanjem Cobre. Filter sam vratio da bolje filtrira prašinu i da malo obogati smjesu zbog dugovječnosti mašine.

To sam podesio sebi pošto ga neću stalno voziti pod punim gasom a volim istraživati makadamske puteve na koji ma se nađu poprilično strmi usponi

Edited by Djope, 21 September 2021 - 13:30.


#110 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 21 September 2021 - 13:40

Sad sam shvatio da nisam postavio niti jedne slike sa tih vožnji, pa evo par :)
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

I mali tizer za neka buduća vremena :D

Posted Image

#111 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 23 September 2021 - 12:13

A pa daa, predpalkenje u kombinaciji sa gorivom donese momenta

#112 Djope

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Posted 01 December 2022 - 19:44

Šta je ovo, niko ništa ne piše. Svima Tomos dobro služe, ili su zaboravljeni po garažama :D

Treba mi par savjeta. Skinuo sam cilindar da popravim navoj za auspuh. Vidim da u cilindru imaju znakovi pitinga i promjene boje. Vjerovatno je pregrijavanje u pitanju. Normalno vozim, paljenje je kasnije(na drugoj crti), dizna 55
Garez nije ciscena od sastavljana, 2god.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Posted Image

Posted Image


Edited by Djope, 01 December 2022 - 20:01.


#113 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 December 2022 - 20:04

Duvao je malo na sastavima karike, gore pri GMT, nema tu mnogo filozofije, počisti garež, premeri kompresioni odnos i zazor nakariki koju uvrneš u cilindar bez klipa...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users