
Relativno sam novi u svijetu skutera, a ovo je moj prvi skuter. Jedino iskustvo prije ovoga je bilo prije nekih 15-tak godina sa tada ne tako starom Runericom.
Obzirom da sam u svom postu predstavljanja fokus stavio na obavijest o smrti naseg Borisa, nisam uspio ni da se predstavim, pa ovim putem zelim i to da uradim kao znak neke osnovne kulture.
Zovem se Samir, imam 29 godina, zivim u Travniku BiH (kome bude usput ćevapi su na moj račun). U skutere sam se zaljubio kao klinac vozeci prijateljevu Runericu. Spletom okolnosti i financijske nemogucnosti vlasnik ovog skutera sam postao krajem 2018. godine.
Sam skuter je bio u serijskoj izvedbi, te je cijenom i performansama zadovoljavao moje kriterije. Placen je oko 350 eur sa prepisom i registracijom te sam nakon prvog topljenja snijega vec bio na cesti sretan i zadovoljan. Kineski skuter je za moj pojam tad lijepo ubrzavao, po satu je isao max 55kmh, te sam kao jedinu zelju imao malo podignuti tu krajnju brzinu da ne smetam ljudima na magistrali i da ne ugrozavam i sebe i druge.
Prvi problemi se javljaju nakon par dana lezanja skuta u garazi. Primjetio sam ulje ispod skuta i znao u startu da nesto nije uredu. Znatizeljan po prirodi, vjerujuci najvise u svoj rad pristupio sam vizulenom pregledu skuta uz edukaciju po forumima i yt. U nedostatku alata dosao sam do skidanja paljenja da bih provjerio zasto prokleta pumpa pusta ulje, a crijeva su neostecena. Nazalost, tu sam stao sa stavom da ipak trebam to prepustiti nekome strucnom pa tek kasnije da sam pocnem prckati po masini. Da sam se tad malo vise potrudio i izvadio prokletu pumpu i poceo sa mjesavinom, ovaj post vjerovatno ne bih ni pisao.
Skut odlazi majstoru, te mi se vraca nakon dvije sedmice, pumpa je zamjenjena, karburator "ociscen", a ja ohlađen za nekih 60-70 eur. Ni 24 sata poslije toga skut je stao i slepom je vracen majstoru od kojeg nakon dvije sedmice saznajem da su karike stradale zbog stare pumpe. Ohlađen za još 30tak eur, sjeo sam na skuter i uspio potrositi cak citav rezervoar goriva prije nego je skut...opet...zakovao. Tad mi je vec bila puna kapa svega, rastavljam sam i nalazim da su klip, karike i cilindar otišli u vražiju mater i da su bukvalno deformisani. Na jadevite jade sam izbio bolcnu i skinuo demolirani klip. U tom procesu sam upoznao pokojnog Borisa koji kroz slike ustanovljava da radilica ne stoji pravilno i da je pomjerena ustranu. Bez dovoljnog znanja, uz Borisovu potvrdu, skut ide u njegove ruke onako sav u dijelovima. Uz skut mu nosim Airsal T6 i SKF iglicasti lezaj, ne vjerujuci da ce taj skut više ikad stati na tockove.
Nakon dugotrajnog rada, skut se ipak vraca meni jer Boris kuje planove o kupovini novog skutera.
Neki grubi zakljucak koji smo izvukli iz svega je da je majstor vjerovatno previse zategao maticu paljenja koju sam licno jedva odvrnuo te da je na taj nacin radilicu navukao u tom smjeru.
Tako postavljen skuter mi je dosao kao baza u voznom stanju za dalji rad koji sam uz njegovu pomoc trebao nastaviti, sto nazalost vise nije opcija. Ostao sam u nebranom grozdju bez mentora i tutorstva uz skromno znanje i poznavanje rada skutera. Ostalo je puno toga da se uradi, a sam nisam sposoban da to uradim, pa se nadam da cete imati razumjevanja za mene i moja vjerovatno "glupa" pitanja.
Sto se samog setupa tice on je sljedeci:
-Airsal T6
-Zamjenjen serijski varijator drugim serijskom jer je moj bio uzasan
-kineski karb 19 sa diznom busenom na 92
-airbox preradjen na 20 mm
-ngk 8 svjecica
-novi remen (nista specijalno)
-serijsko kvacilo koje je doslo sa bijelom centralnom
-skf iglicasti lezaj
-serijski spuh
Mnogo toga mi je jos nepoznanica od onoga sto je Boris radio na njemu, jer smo to trebali skupa polako rjesavati, pa stoga nisam ni pisao o tome. Varijator nisam jos skidao jer cekam pneumatski odvijac da stigne, nemam pojma koja je trenutna tezina rolnica niti kakvo je stanje klizaca. Koliko sam upoznat cdi je blokiran na nekih 8k obrtaja sto je u neku ruku i dobro zbog serijske radilice, barem koliko sam u razgovoru saznao od Borisa.
Vec sam se sreo sa nekim novim-starim problemima o kojima mozgam vec uveliko. Na prvom mjestu, iako je nekome to mozda glupo, km sat mi ne radi, pa cak ni Boris nije mogao dokuciti razlog jer je isti radio. Desava se da cilindricni zubcanik ispada iz pinjona cim skut krene naprijed, ali o tome cu posebno pisati ako neko ponudi neko rjesenje.
Par dana prije Borisove smrti sam imao neke komplikacije i eto to je zadnje sto mi je uspio savjetovati. Skut nije htio da upali, zbog verglanja baterija je legla pa sam morao rastavljati deklo da postavim zubcanik kurble jer je isti izvadjen zbog struganja o ventilator varijatora. Spricnuo sam malo goriva kroz otvor svjecice, gurnuo prst u airbox i skut je upalio. Ovo ce mi se spontano desavati i u narednim danima, ali problem je rjesavan guranjem prsta u airbox i uspjesnim paljenjem, uzrok ne znam.
U svemu tome se javio i problem sa "zveckanjem" rolnica u varijatoru. Ne desava se stalno i uglavnom to radi u leru par minuta nakon paljenja. Vozio sam ga na magistrali punom brzinom i prestalo je, da bi nakon dva dana ponovo pocelo. Promjene u performansi nisam primjetio.
Sto se tice top brzine, uspio sam na jednoj dionici izmjeriti 73 gpsa, ali obzirom da sam primjetio da aplikacija nekad laze, molio bih za preporuku provjerene aplikacije.
Samo ubrzanje je kako vi bolje to znate onakvo kakav je i auspuh. Lijepo starta, niko me ne ceka i saobracaju, ali na nekih 20-30 se vec javlja prva rupa ubrzanja.
Obzirom da kako stara forumska kaze:"Nema tuninga bez rezonantnog spuha!", pobrinuo sam se da rijesim to, te sam od Borisa kupio njegov stari Triops koji nazalost nisam montirao zbog ostecenja na prirubnici gdje je pukao jedan zub na mjestu gdje se zavrce saraf, plus ga je potrebno prilagoditi kosturu skuta, te zastiti jer je poceo korozirati vani vec, ali isto tako zbog mog neznanja kako ga prilagoditi prenosu zbog nepoznatih rolnica i te bijele opruge kvacila. Ne znam kako bi se sve to uklopilo.
Da zakljucim, ne bolujem niti od ubrzanja, niti od top brzine. Volio bih popraviti te rupe u ubrzanju iskljucivo zato sto je steta da Triops lezi dok serijala gusi skut. Sve ostale beneficije koje dobijem su "na kafu".
Cilj mi je osigurati siguran rad skutera sa solidnim performansama. Voznja je uglavnom gradska, do 10 km dnevno, uz izuzetak vikenda i voznje radi gusta od nekih 30-50 km dnevno.
Ovo naravno ne znaci da ne planiram dalje nista raditi na skuteru, planiram, ali obzirom da sam se dosta istrosio oko svega, sad mi je cilj rijesiti tekuce probleme, poput zveckanja tih rolnica i pinjona km sata, te prikupiti alat i informacije o daljem radu.
Izvinjavam se na ovako dugom postu, ali danima mi se ovo skuplja, a nekako mi je tesko bilo zbog Borisove smrti sve ovo pisati, ali tako je kako je, zivot ide dalje, a uvjeren sam da bi i Boris vise volio da nastavim gdje je on stao nego da ga oplakivam okolo.
Hvala na razumjevanju i podrsci. Ubacujem i slike skuta, a mogu jos poslikati po potrebi.
LP svima