Jump to content


Atu Explorer Gt50 Aka Tauris Samba


8 replies to this topic

#1 BRider

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • MestoTravnik (BiH)
  • VozimATU Explorer GT50

Posted 30 June 2019 - 15:28

Pozdrav svima :)

Relativno sam novi u svijetu skutera, a ovo je moj prvi skuter. Jedino iskustvo prije ovoga je bilo prije nekih 15-tak godina sa tada ne tako starom Runericom.

Obzirom da sam u svom postu predstavljanja fokus stavio na obavijest o smrti naseg Borisa, nisam uspio ni da se predstavim, pa ovim putem zelim i to da uradim kao znak neke osnovne kulture.
Zovem se Samir, imam 29 godina, zivim u Travniku BiH (kome bude usput ćevapi su na moj račun). U skutere sam se zaljubio kao klinac vozeci prijateljevu Runericu. Spletom okolnosti i financijske nemogucnosti vlasnik ovog skutera sam postao krajem 2018. godine.
Sam skuter je bio u serijskoj izvedbi, te je cijenom i performansama zadovoljavao moje kriterije. Placen je oko 350 eur sa prepisom i registracijom te sam nakon prvog topljenja snijega vec bio na cesti sretan i zadovoljan. Kineski skuter je za moj pojam tad lijepo ubrzavao, po satu je isao max 55kmh, te sam kao jedinu zelju imao malo podignuti tu krajnju brzinu da ne smetam ljudima na magistrali i da ne ugrozavam i sebe i druge.
Prvi problemi se javljaju nakon par dana lezanja skuta u garazi. Primjetio sam ulje ispod skuta i znao u startu da nesto nije uredu. Znatizeljan po prirodi, vjerujuci najvise u svoj rad pristupio sam vizulenom pregledu skuta uz edukaciju po forumima i yt. U nedostatku alata dosao sam do skidanja paljenja da bih provjerio zasto prokleta pumpa pusta ulje, a crijeva su neostecena. Nazalost, tu sam stao sa stavom da ipak trebam to prepustiti nekome strucnom pa tek kasnije da sam pocnem prckati po masini. Da sam se tad malo vise potrudio i izvadio prokletu pumpu i poceo sa mjesavinom, ovaj post vjerovatno ne bih ni pisao.
Skut odlazi majstoru, te mi se vraca nakon dvije sedmice, pumpa je zamjenjena, karburator "ociscen", a ja ohlađen za nekih 60-70 eur. Ni 24 sata poslije toga skut je stao i slepom je vracen majstoru od kojeg nakon dvije sedmice saznajem da su karike stradale zbog stare pumpe. Ohlađen za još 30tak eur, sjeo sam na skuter i uspio potrositi cak citav rezervoar goriva prije nego je skut...opet...zakovao. Tad mi je vec bila puna kapa svega, rastavljam sam i nalazim da su klip, karike i cilindar otišli u vražiju mater i da su bukvalno deformisani. Na jadevite jade sam izbio bolcnu i skinuo demolirani klip. U tom procesu sam upoznao pokojnog Borisa koji kroz slike ustanovljava da radilica ne stoji pravilno i da je pomjerena ustranu. Bez dovoljnog znanja, uz Borisovu potvrdu, skut ide u njegove ruke onako sav u dijelovima. Uz skut mu nosim Airsal T6 i SKF iglicasti lezaj, ne vjerujuci da ce taj skut više ikad stati na tockove.
Nakon dugotrajnog rada, skut se ipak vraca meni jer Boris kuje planove o kupovini novog skutera.
Neki grubi zakljucak koji smo izvukli iz svega je da je majstor vjerovatno previse zategao maticu paljenja koju sam licno jedva odvrnuo te da je na taj nacin radilicu navukao u tom smjeru.
Tako postavljen skuter mi je dosao kao baza u voznom stanju za dalji rad koji sam uz njegovu pomoc trebao nastaviti, sto nazalost vise nije opcija. Ostao sam u nebranom grozdju bez mentora i tutorstva uz skromno znanje i poznavanje rada skutera. Ostalo je puno toga da se uradi, a sam nisam sposoban da to uradim, pa se nadam da cete imati razumjevanja za mene i moja vjerovatno "glupa" pitanja.
Sto se samog setupa tice on je sljedeci:
-Airsal T6
-Zamjenjen serijski varijator drugim serijskom jer je moj bio uzasan
-kineski karb 19 sa diznom busenom na 92
-airbox preradjen na 20 mm
-ngk 8 svjecica
-novi remen (nista specijalno)
-serijsko kvacilo koje je doslo sa bijelom centralnom
-skf iglicasti lezaj
-serijski spuh

Mnogo toga mi je jos nepoznanica od onoga sto je Boris radio na njemu, jer smo to trebali skupa polako rjesavati, pa stoga nisam ni pisao o tome. Varijator nisam jos skidao jer cekam pneumatski odvijac da stigne, nemam pojma koja je trenutna tezina rolnica niti kakvo je stanje klizaca. Koliko sam upoznat cdi je blokiran na nekih 8k obrtaja sto je u neku ruku i dobro zbog serijske radilice, barem koliko sam u razgovoru saznao od Borisa.
Vec sam se sreo sa nekim novim-starim problemima o kojima mozgam vec uveliko. Na prvom mjestu, iako je nekome to mozda glupo, km sat mi ne radi, pa cak ni Boris nije mogao dokuciti razlog jer je isti radio. Desava se da cilindricni zubcanik ispada iz pinjona cim skut krene naprijed, ali o tome cu posebno pisati ako neko ponudi neko rjesenje.
Par dana prije Borisove smrti sam imao neke komplikacije i eto to je zadnje sto mi je uspio savjetovati. Skut nije htio da upali, zbog verglanja baterija je legla pa sam morao rastavljati deklo da postavim zubcanik kurble jer je isti izvadjen zbog struganja o ventilator varijatora. Spricnuo sam malo goriva kroz otvor svjecice, gurnuo prst u airbox i skut je upalio. Ovo ce mi se spontano desavati i u narednim danima, ali problem je rjesavan guranjem prsta u airbox i uspjesnim paljenjem, uzrok ne znam.
U svemu tome se javio i problem sa "zveckanjem" rolnica u varijatoru. Ne desava se stalno i uglavnom to radi u leru par minuta nakon paljenja. Vozio sam ga na magistrali punom brzinom i prestalo je, da bi nakon dva dana ponovo pocelo. Promjene u performansi nisam primjetio.
Sto se tice top brzine, uspio sam na jednoj dionici izmjeriti 73 gpsa, ali obzirom da sam primjetio da aplikacija nekad laze, molio bih za preporuku provjerene aplikacije.
Samo ubrzanje je kako vi bolje to znate onakvo kakav je i auspuh. Lijepo starta, niko me ne ceka i saobracaju, ali na nekih 20-30 se vec javlja prva rupa ubrzanja.
Obzirom da kako stara forumska kaze:"Nema tuninga bez rezonantnog spuha!", pobrinuo sam se da rijesim to, te sam od Borisa kupio njegov stari Triops koji nazalost nisam montirao zbog ostecenja na prirubnici gdje je pukao jedan zub na mjestu gdje se zavrce saraf, plus ga je potrebno prilagoditi kosturu skuta, te zastiti jer je poceo korozirati vani vec, ali isto tako zbog mog neznanja kako ga prilagoditi prenosu zbog nepoznatih rolnica i te bijele opruge kvacila. Ne znam kako bi se sve to uklopilo.
Da zakljucim, ne bolujem niti od ubrzanja, niti od top brzine. Volio bih popraviti te rupe u ubrzanju iskljucivo zato sto je steta da Triops lezi dok serijala gusi skut. Sve ostale beneficije koje dobijem su "na kafu".
Cilj mi je osigurati siguran rad skutera sa solidnim performansama. Voznja je uglavnom gradska, do 10 km dnevno, uz izuzetak vikenda i voznje radi gusta od nekih 30-50 km dnevno.
Ovo naravno ne znaci da ne planiram dalje nista raditi na skuteru, planiram, ali obzirom da sam se dosta istrosio oko svega, sad mi je cilj rijesiti tekuce probleme, poput zveckanja tih rolnica i pinjona km sata, te prikupiti alat i informacije o daljem radu.
Izvinjavam se na ovako dugom postu, ali danima mi se ovo skuplja, a nekako mi je tesko bilo zbog Borisove smrti sve ovo pisati, ali tako je kako je, zivot ide dalje, a uvjeren sam da bi i Boris vise volio da nastavim gdje je on stao nego da ga oplakivam okolo.
Hvala na razumjevanju i podrsci. Ubacujem i slike skuta, a mogu jos poslikati po potrebi.
LP svima


#2 BRider

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • MestoTravnik (BiH)
  • VozimATU Explorer GT50

Posted 30 June 2019 - 15:30

:)

#3 BRider

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • MestoTravnik (BiH)
  • VozimATU Explorer GT50

Posted 30 June 2019 - 15:39

Prokleta app, jedva postavih slikuPosted Image

Poslano sa mog P8 koristeći Tapatalk



#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 30 June 2019 - 16:01

Pozdrav u temi

Mnogo si pisao pa je potrebno misli sabrati te ne odgovoriti ti na sve u jednom postu..

Pre svega želim da ti skrenem pažnju da ćeš probleme i sam moći rešavati kada budeš vladao sa dovoljnim znanjem, a za svaku dijagnostiku potrebne su ti informacije. Kako tebi tako i nama bez njih ne možemo daleko otići..

Prva situacija .. curi ulje.. napuklo kinesko crevo, ili spalo najverovatnije na nekom spoju.. loš kvalitet

Skidanje magneta.. radapciger, alat koji uvrćeš u magnet i kroz njega ide šaraf koji vuče magnet dole sa osovine.. sitna kuckanja po šrafu su dobrodošla.. Ako nemaš origi namesti se od komada čelika ploča, na mestima šarava za ventilator izbuše rupe, u centru izbuši za m8 ili m10 šaraf i ureže navoj.. čelik debljine 3-5mm odradi posao..

Druga situacija, klip je zaribao, nisu karike propale, dakle povukao je falš vazduh, presiromašna smeša, prevelika temp.. majstori uglavnom vade priču o lošoj pumpi, međutim one su mehaničke i retko propadaju. Falš je na prirubnici, kutiji filtera vazd, ili semeriznima radilice..

Treća situacija, radilica mora biti u centru, ako nije moguće da je variomat u radu povukao, vibracije tu potpomažu, najverovatnije je zbog toga otišao i semering pa imaš falš. Metodom pumpice može uvek da se proveri. Stezanjem matice ne može radilica ni u jednu stranu otići..

Toliko za prvi osvrt, ne bih da prwtrpavam, pitaj za sve što ne razumeš ili na forumu ne nalaziš..

#5 BRider

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • MestoTravnik (BiH)
  • VozimATU Explorer GT50

Posted 30 June 2019 - 21:11

Hvala na odgovoru, malo sam vise nagurao u prvi post da bih okvirno citaoce uveo u citavu pricu o skuteru od pocetka, da kasnije ne bude nejasnoca.
Crijevo, pumpa, svasta mi se motalo po glavi. Kasnije je pala odluka sve da to cupam i da pravim mjesavinu.
Radapciger sam napravio prema uputstvima sa foruma, ali tad sam vec majstoru ostavio pare. Uglavnom sad ga imam za te potrebe.
Jedna karika je tad stradala, druga je ostala citava.
Moram napomenuti da je skut prije odlaska majstoru i pored curenja ulja radio ok, odvezao sam ga iskljucivo zbog curenja, ne i problema u voznji.

Boris je centrirao radilicu i sve to postimao kako treba, skut je prosao razradu i ukupno dosad nekih 1300-1500 km bez problema.

Sad sam prvenstveno baziran na to da rijesim to zveckanje rolnica, jer ne znam o cemu se tu radi, kao i da rijesim tu nejasnocu zasto nekad moram zatvoriti prstom usis airboxa da bi skut upalio, sumnjam da igdje vuce fals, jer je detaljno silikoniran.
Također neka informacija o montazi Triopsa bi mi dobro dosla. Znam da mi trebaju rolnice, ali ne znam koji i kakav set da uzmem. Sta raditi po pitanju kvacila, da li je bijela opruga ok ili bi se i tu nesto moralo raditi.
Citao sam malo po forumu, ali jos uvijek to pokusavam svariti kako treba.

Poslano sa mog P8 koristeći Tapatalk



#6 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 30 June 2019 - 21:40

Ja imam isti problem sa zveckanjem,na visim obrtajima to prestaje. Nisu rolice jer je kompletan variomat sa rolicama nov. Vjerujem da ili zvecka anlaser u lezistu od dekla ili mehanizam kurble. Citajuci po netu vidim da neki kazu da bi mogao biti iglicasti lezaj na klipu ali to kod mene nije slucaj,mislim da se to drukcije cuje. Takodjer teze pali osim ako ne pritvorim zrak na airboxu,to znam da je problem sa cokom.

#7 BRider

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • MestoTravnik (BiH)
  • VozimATU Explorer GT50

Posted 30 June 2019 - 21:45

Kod mene nije nov variomat, ali jeste mijenjan, kao i rolnice. Skidao sam deklo i zveckanje se cuje bas iz variomata. Obzirom da je mehanizam kurble izvadjen i sluzi samo za hitne slucajeve, to je otpisano. Iglicasti sam nov skf stavio prilikom montaze airsala tako da je i to otpisano, a dosad bi vec napravio havariju da se rasuo. Elektro cok je iskljucen kod mene skroz, a problem sa paljenjem se javlja nasumicno, bez nekog odredjenog razloga ili vremena paljenja, nekad nece ujutru, nekad popodne, nekad nakon sto je radio, nekad kad je hladan, desilo mi se par puta dosad, nije stalan problem.

Poslano sa mog P8 koristeći Tapatalk



#8 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 01 July 2019 - 07:04

Pozdrav Samire i dobro nam dosao.
Rastuzio si nas sa vescu da Boriss nije vise sa nama.
Sto se tice triopsa,imas u mojoj temi u midrace projektima o montazi takvog triopsa,moj je za piaggio modele.
Videces koliko ce airsal postati veseo kada ga montiras.
Za stelovanje prenosa ti treba par setova rolnica,par centralnih opruga i oprugice kvacila.
Triopsa sa airsalon ne treba ganjati preko 10500 preko toga je cisto prevrtavanje,a najbolje se kod mene ponasao na 9700-10000 rpm.
Sto se sauha tice,najobolja i najisplativija opcija je da nabavis nov rucni sauh...

Sent from my SM-J610FN using Tapatalk



#9 BRider

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • MestoTravnik (BiH)
  • VozimATU Explorer GT50

Posted 04 July 2019 - 13:16

Hvala na dobrodoslici uz izvinjenje sto prije nisam odgovorio na post, zbrka na poslu pa ne stignem...
Trenutno sam u potrazi i nabavci dijelova i alata koji mi fali da ne gubim vrijeme.
Pokusavao sam naci u tvojim postovima, ali sam se malo pogubio pa ako ti nije problem da mi ostavis link teme da procitam.
Također neki savjet u vezi prirubnice spuha bi mi dobro dosao. Inace.koliko sam upratio uz triopsa dolazi prirubnica koja se moze skidati, te samim tim olaksava montazu. Na mom je ipak zavarena te je jedan dio obrusen, postavim vec slike o cemu se radi. Koja je tu sad najbolja opcija? Otici majstoru da pokusa navariti tako da se centrira fino, iako mi to izgleda tesko za odraditi ili ima neka druga metoda?



Poslano sa mog P8 koristeći Tapatalk







3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users