OSVEŽAVANJE GEL AKUMULATORA
Uradio sam "gimnastiku" suvog akumulatora, koju bi popravilu trebalo uraditi bar 2 puta godišnje.
To važi za one sa tečnom kiselininom. Olovni akumulatori vole kad su potpuno napunjeni.
U mimimalnoj varijanti akumulator treba napuniti do kraja, na punjaču. Struja punjenja treba da je 1/10 C, gde je C kapacitet npr. 12Ah.
Napon krajnjeg punjenja je
13,5V. I obavezno kad je akumulator napunjen, ostaviti ga oko 4 h na punjaču, da se "odmori". To je jako važno.
Znači punit ga oko 16-17h.
Jednom, dva puta to treba uraditi zimi i jednom leti.
U maksimalnoj varijanti treba odraditi ciklus 3-4 punjenja / pražnjenja pri uslovima 1/20 C / 10/C. I to traje nekoliko dana.
Na taj način se produžava vek trajanja akumulatora i do 30%.
Akumulatori skutera i motocikala se zimi ne koriste, pa ima vremena da se uradi "gimnastika".
Britvicom sam pažljivo otvorio sam poklopac suvog (gel) akumulatora, skinuo gumene čepiće i dolio pipetom
destilovane vode.
Najvažnije je to uraditi u meru, da ćelija ne pliva u vodi, nego da bude
samo vlažna.
IMG-8757ae32c88f68520c813ec535fede06-V.jpg 1.27MB
12 downloads
Koristio sam ovaj Kineski punjač Litijumskih baterija, koji ima mogućnost štelovanja max struje i krajnjeg napona.
Još uz to i voltmetar i ampermetar, a košta oko 7Eur na Aliexp. Moji parameri su bili 0.7A max struje i 13.5V finalni napon. Punjeno 18h.
IMG-b0a8c8935f3c89e8b121361d902d6211-V.jpg 1.56MB
14 downloads
I krajnji rezultat (mereno na FDY10 meraču kapaciteta akum)
- početno stanje 9,4 Ah
- prvi ciklus 9,5 Ah
- drugi ciklus 9,7Ah od nazivnih 11Ah
P_20200216_125706_p.jpg 781.48K
11 downloads
Zadovoljan sam rezultatom.
Edited by sigmaal, 16 February 2020 - 13:45.