Pozdrav svima od mene jos jednom.
Juce sam se registrovao jer vec neko vreme razmisljam da se castim sa skuterom pa imam nekoliko pitanja
Dakle...kao prvo, nikad nisam vozio skuter u saobracaju. Vozio sam skutere poznanika po kraju ili npr na letovanju...ali po Bg guzvi nisam nikad. Zimus mi je palo napamet da bi imati skuter bilo korisno iz nekoliko razloga (manja potrosnja, pristedeo bih auto (manje bih prelazio), servis kola bih radio redje i sl. Ideja je bila da kupim skuter do 1500€ ali mi se nijedan u tom cenovnom rangu nije svideo. Na kraju sam odlucio da ovaj iznos dam kao ucesce a ostatak da platim kreditom. Trenutno je akcija u salonima tj vespu sprint (lepsa mi je od primavere), model iz 2019, prodaju po ceni od 2800€ (inace je 3000 sto znaci da nije neka usteda).
Uglavnom pitanja su sledeca:
1. Da li je cena ok ili se vise isplati uzeti polovan i gde gkedati osim na sajtu polovniautomobili?
2. Da li blokada motora moze da se skine odmah ili je uslovljena garancijom i koliko to kosta?
3. Za brzinu od 70ak km/h da li je dovoljno skinuti blokadu ili je potreban dodatni tuning (generalno nisam fan tuninga)
4. Kako zastititi motor dok sam npr na poslu (lanac, disc lock i sl i koje cifre su u pitanju).
Toliko za sada...vrv ce mi vremenom pasti na pamet jos neka pitanja
1
Vespa Sprint 50cc
Started by MaxPower, Apr 24 2020 01:51 PM
5 replies to this topic
#1
Posted 24 April 2020 - 13:51
#2
Posted 24 April 2020 - 20:04
ajd ja prvi pa će ostali već nadovezati, kako ko ima iskustvo..
što se mene tiče, vespa je sada u piaggio grupaciji, i tu imaš veoma finu ponudu agregata, koji te neće izneveriti ni snagom a ni kvalitetom..
generalno u skuterima do 50ccm imaš podelu na 2T i 4T, kod prve 2T grupacije imaš nešto više snage, tipa bez blokada i bez ikakvih promena na tom agregatu možeš očekivati oko 5KS što je sasvim dovoljno za 70Kmh, lep start i dobru agilnost u vožnji. ovi agregati troše ulje, jeste i mora se puniti poseban rezervoar sa nekim polusintetičkim uljem, onda je to plus neki trošak, recimo 1000 din na 1000km.. ako sipaš neko lošije ume da smrdi više, dimi i pakuje naslage na komponente koje ga sagorevaju itd...
kod 4T agregata, nemaš taj problem, ulje se menja jednom u sezoni, tipa na 5000km pređenih kao i kod auta, isto cena oko 700 din, nešto manje dima, ali i manje snage... 4T za razliku od 2T retko u 50ccm mogu da se otvore više od 65kmh odnosno 3KS.. slabiji start, slabija akceleracija ali i nešto manja potrošnja... da sad ne bih okarakterisao da je penzoski, biću odmah prozvan od strane vlasnika koji ga voze, svako ima svoj gušt pa vozi šta mu se sviđa..
generalno blokade za 45kmh imaš na svim novim motorima, nekada se to skidalo u servisu posle 1000km, danas nezz, 2021 će se meriti brzina na valjcima na teh.pregledu, pa ako skidaš onda sačuvaj sve to što si eliminisao da bi za neku budućnost mogao da vratiš kako bi prošao teh.pregled.. ima naravno i savremenijih elektronskih blokada, koje služe za prolazak teh.pregleda, ali to kada bude aktuelno, prodaje se to već u zapadnim zemljama...
na skuteru imaš bravicu i zaključavanje volana, po meni ako kupiš neki lanac ozbiljniji nema šta da brineš, lepeza je široka, ima i alarma, bukvalno možeš da biraš...
za cenu novog skutera motora, mislim da je preagresivna, ali svaka roba ima svog kupca, naravno da je novo uvek najbolje, ali brzo gubi na vrednosti.. isto tako novi kinez ne može da se poredi sa novim premium brandom, pa stoga ti odlučuješ o svom vozilu kako tebi najviše odgovara.. ako gledaš polovne potreban ti je neko sa iskustvom da ti pomogne u pregledu, isto kao i kod automobila... i nema garancije da se nešto neće pokvariti, pa može biti ok, a može biti i cena za zamenu komponenata par stotina eura..
što se mene tiče, vespa je sada u piaggio grupaciji, i tu imaš veoma finu ponudu agregata, koji te neće izneveriti ni snagom a ni kvalitetom..
generalno u skuterima do 50ccm imaš podelu na 2T i 4T, kod prve 2T grupacije imaš nešto više snage, tipa bez blokada i bez ikakvih promena na tom agregatu možeš očekivati oko 5KS što je sasvim dovoljno za 70Kmh, lep start i dobru agilnost u vožnji. ovi agregati troše ulje, jeste i mora se puniti poseban rezervoar sa nekim polusintetičkim uljem, onda je to plus neki trošak, recimo 1000 din na 1000km.. ako sipaš neko lošije ume da smrdi više, dimi i pakuje naslage na komponente koje ga sagorevaju itd...
kod 4T agregata, nemaš taj problem, ulje se menja jednom u sezoni, tipa na 5000km pređenih kao i kod auta, isto cena oko 700 din, nešto manje dima, ali i manje snage... 4T za razliku od 2T retko u 50ccm mogu da se otvore više od 65kmh odnosno 3KS.. slabiji start, slabija akceleracija ali i nešto manja potrošnja... da sad ne bih okarakterisao da je penzoski, biću odmah prozvan od strane vlasnika koji ga voze, svako ima svoj gušt pa vozi šta mu se sviđa..
generalno blokade za 45kmh imaš na svim novim motorima, nekada se to skidalo u servisu posle 1000km, danas nezz, 2021 će se meriti brzina na valjcima na teh.pregledu, pa ako skidaš onda sačuvaj sve to što si eliminisao da bi za neku budućnost mogao da vratiš kako bi prošao teh.pregled.. ima naravno i savremenijih elektronskih blokada, koje služe za prolazak teh.pregleda, ali to kada bude aktuelno, prodaje se to već u zapadnim zemljama...
na skuteru imaš bravicu i zaključavanje volana, po meni ako kupiš neki lanac ozbiljniji nema šta da brineš, lepeza je široka, ima i alarma, bukvalno možeš da biraš...
za cenu novog skutera motora, mislim da je preagresivna, ali svaka roba ima svog kupca, naravno da je novo uvek najbolje, ali brzo gubi na vrednosti.. isto tako novi kinez ne može da se poredi sa novim premium brandom, pa stoga ti odlučuješ o svom vozilu kako tebi najviše odgovara.. ako gledaš polovne potreban ti je neko sa iskustvom da ti pomogne u pregledu, isto kao i kod automobila... i nema garancije da se nešto neće pokvariti, pa može biti ok, a može biti i cena za zamenu komponenata par stotina eura..
#3
Posted 25 April 2020 - 08:17
Dilema da li 2t ili 4t ne postoji jer u salonima nema u ponudo 2t...a sto se polovnih tice, ne prodaje se nijedna sprint (2 primavere..obe 4t)
Zapravo, u salonima nema Sprint u crnoj boji a racunam da kada vec kupujem nov...onda bar da izaberem boju koka mi se dopada tako da cu da sacekam novi uvoz (navodno se ceka zbog situacije u italiji ali ga ocekujubsvaki cas)
U medjuvremenu cu kupiti kacige za sebe i zenu, zastitu...pa kad stigne da budem spreman
E sad...jedno glupo pitanje sto se zastite tice, koja je svrha disk blokade ako nije vezan? Ok, ne mogu da ga odguraju ali mogu da ga odnesu Da li je disk dovoljan za preko dana a nocu cu ga svakako drzati u garazi?
Zapravo, u salonima nema Sprint u crnoj boji a racunam da kada vec kupujem nov...onda bar da izaberem boju koka mi se dopada tako da cu da sacekam novi uvoz (navodno se ceka zbog situacije u italiji ali ga ocekujubsvaki cas)
U medjuvremenu cu kupiti kacige za sebe i zenu, zastitu...pa kad stigne da budem spreman
E sad...jedno glupo pitanje sto se zastite tice, koja je svrha disk blokade ako nije vezan? Ok, ne mogu da ga odguraju ali mogu da ga odnesu Da li je disk dovoljan za preko dana a nocu cu ga svakako drzati u garazi?
#4
Posted 15 May 2020 - 22:02
Evo i ja da se nadovežem...
Disk lock pišti na pokret tako da ako ga neko i pomeri dobija sirenu, što je ok za preko dana...Za noć bi se svakako bolje osigurao!
Ne znam da li imaš položeno za A kategoriju i da li dolaze u obzir veće kubikaže, tipa 125cc ili 250cc?? Za 3.000eur možeš da biraš polovno šta hoćeš...i polovniautomobili su definitivno najbolji oglasi koji se vrte u Srbiji, tako da samo redovan pregled i brza reakcija ukoliko ti se nešto svidi..
Ja sam u slučaju 50cc, isto kao i Mario, ljubitelj 2T agregata, jer 50cc i 4T po meni preslabo...pogotovo za Beograd!
Disk lock pišti na pokret tako da ako ga neko i pomeri dobija sirenu, što je ok za preko dana...Za noć bi se svakako bolje osigurao!
Ne znam da li imaš položeno za A kategoriju i da li dolaze u obzir veće kubikaže, tipa 125cc ili 250cc?? Za 3.000eur možeš da biraš polovno šta hoćeš...i polovniautomobili su definitivno najbolji oglasi koji se vrte u Srbiji, tako da samo redovan pregled i brza reakcija ukoliko ti se nešto svidi..
Ja sam u slučaju 50cc, isto kao i Mario, ljubitelj 2T agregata, jer 50cc i 4T po meni preslabo...pogotovo za Beograd!
#5
Posted 16 May 2020 - 07:11
Da na uzbrdicama i semaforima bukvalno jenjava, opet sa aspekta potrošnje bude veoma blizak električnim...
#6
Posted 18 May 2020 - 17:12
Problem sa novim (2015 i mladjim) piaggio 50cc 4t agregatima je em sto su ustinuti na snazi, em nepristupacni za derestrikovanje. Ti noviji i-get skuteri (vespa-piaggio) imaju restrikciju u ECU, ograniceni su na 45kmh kao i na broju obrtaja, uglu predpaljenja, duzini impulsa ubrizgavanja goriva... kasnije ako se odlucis da ti treba derestrikovanje, ECU je 200+ eura a uz to izgube se neka od fabrickih dodataka ciji rad kontrolise fabricki ECU. Veoma smisljena fora protiv derestrikovanja i tuninga. Ako te zadovoljava lep skuter i brzina do 45kmh onda je sve oke.
Postoji i opcija starijih modela 50ccm³ 4t. To su 2 ventila karburatorski agregati, veoma pristupacni za rad, jeftini za odrzavanje, a prenos (variomat-remen-remenice-prenosni odnosi osovina) im je isti kao kod 2t 50ccm³, sto je dobro i rasprostranjeno za tuning. To su vespe Et4 50, Lx 50 4t, uglavnom sve od 2000 do 2010 godine..
Ako mislis da ces kasnije derestrikovati skuter, uloziti u malo vecu zapreminu promenom cilindra, a pri tom nije ti primarna potrosnja, 2t izvedbe imas 2000 do 2014godine. Manji ramovi vespe su et (10 cola tockovi), lx, lxv, s (11 cola napred, 10 cola zadnji tocak). Veci su sprint i primavera, sve navedene varijante su se proizvodile i prodavale na nasem trzistu sa 50ccm³ 2t agregatima, to sve pisem jer sam razumeo da ti je pocetna opcija 50ccm³.
Edit: sprint i primavera sem sto se razlikuju po faru i maskama na kormanu razlikuju se i po velicini tockova. Sprint 12cola, primavera 11cola. Neke sitnije razlike postoje i u discovima i kljestima-kocionim plocicama zavisno od godista, a na zadnem tocku svuda je dobos kocnica na svim 50ccm vespama.
Postoji i opcija starijih modela 50ccm³ 4t. To su 2 ventila karburatorski agregati, veoma pristupacni za rad, jeftini za odrzavanje, a prenos (variomat-remen-remenice-prenosni odnosi osovina) im je isti kao kod 2t 50ccm³, sto je dobro i rasprostranjeno za tuning. To su vespe Et4 50, Lx 50 4t, uglavnom sve od 2000 do 2010 godine..
Ako mislis da ces kasnije derestrikovati skuter, uloziti u malo vecu zapreminu promenom cilindra, a pri tom nije ti primarna potrosnja, 2t izvedbe imas 2000 do 2014godine. Manji ramovi vespe su et (10 cola tockovi), lx, lxv, s (11 cola napred, 10 cola zadnji tocak). Veci su sprint i primavera, sve navedene varijante su se proizvodile i prodavale na nasem trzistu sa 50ccm³ 2t agregatima, to sve pisem jer sam razumeo da ti je pocetna opcija 50ccm³.
Edit: sprint i primavera sem sto se razlikuju po faru i maskama na kormanu razlikuju se i po velicini tockova. Sprint 12cola, primavera 11cola. Neke sitnije razlike postoje i u discovima i kljestima-kocionim plocicama zavisno od godista, a na zadnem tocku svuda je dobos kocnica na svim 50ccm vespama.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users