Jump to content


Sym Red Devil 50(60)cc


103 replies to this topic

#21 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 08 July 2020 - 07:11

Moras skinuti magnet da proveris da li stoji na mestu, kanal na štiftu radilice.. pa uzput vidi i šta si sa namotajima radio..

Kuglica ti je od velikog ležaja na radilici, mozda se on razisao, pukao kavez, te sad seta previse i otvara semering..

Ajd polako, i slikaj da vidimo

#22 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 09 July 2020 - 00:06

Uspjeo sam nešto na kinareliju, rastavio sam dosta mašinu ali nisam uspjeo skinuti magnet jer nemam radapciger, tako da ću to odložiti za sutra dok ga ne napravim..danas sam uočio dosta mana na mašini (bar po meni)..

A evo je spremna za šarafanje
Attached File  20200708_170026.jpg   341.98K   16 downloads Attached File  20200708_170040.jpg   345.97K   18 downloads Attached File  20200708_182228.jpg   221.11K   18 downloads

Dakle, krenuo sam ponovo od skidanja glave, prvo što sam uočio je luft između klipa i cilindra



Po meni to nije dobro jer sam dobio ovakve rezultate na klipu ( klip izlizan na strani usisa i izduva vjerovatno zbog lufta )



Nekako mi previše ima lufta u stranu i u dijagonalu kad ga uvrćem,dok gore dole naravno nema ili ne osjetim..

Skinuo sam karike, gornju prvu stavio u cilindar i poravnao sa klipom, zazor 0,60mm a donja 0,50mm (ne znam do koliko idu tolerancije)

Attached File  20200708_204738.jpg   137.45K   19 downloads Attached File  20200708_204839.jpg   140.56K   16 downloads

Prije svega sam izmjerio pritisak u cilidru...svega 5 bari, gas do kraja otvoren i kurblao više puta i više ponavljanja uvijek isto 5 bari...

Sutra nastavljam sa skidanjem magneta (uglavnom štift je na mjestu ) i struje te ležajeva..

#23 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 July 2020 - 06:44

Malo je uhvatio sa gornje strane klipa na stubu, dole nisam dobro video, ali uglavnom bude simetrično.. To vodobrusnom počistiš i na klipu i u cilindru..

Zazor je u granicama, ali u maksimali, malossi piše da se karike menjaju preko 0,5mm zazora, praksa je pokazala da su ljudi vozili i do 1,5mm.. Pravilno bilo premeriti mikrometrom širinu klipa u suknjicama gde je najširi i cilindar subitorom ili mikrometrom za otvore, te videti kolika je utrošenost.. Fabrički dolazi sa 6/100 zazorom.. U čelu je značajno veći, jer se klip tu greje i najviše širi, pa otuda to klimanje što si snimio.. to je manke više normano, bude 2-3/10..

Slobodan hod u klipnjači na prelazu između donjeg pomaka klipa ka gornjem se manifestuje jer svaka klipnjača ima nešto aksijalnog zazora, možda kod tebe ima nešto više, ali mi deluje i to prihvatljivo. On je neophodan jer radilica nije uvek.100% u osi pomeraja klipa. Bitno je da nemaš radijalnog lufta, da ležaj u velikoj pesnici ne popušta u osi dole gore...

Merenje kompresije Atmo metrom se kod 2T agregata radi sa zatvorenim izduvnim kanalom, jer visina ume da menja parametar, pa je tako stock cilindar mozda 7 a racing 2 bar-a.

Kakva je ta kuglica iz auspuha, imaš li je da vidim ?

#24 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 09 July 2020 - 20:39

Da...Sutra ću u firmi vidjeti da li ima mikrometar za vanjski i unutrašnji promjer pa ću premjeriti, ali mislim da ima dosta više od 6/100 i to u gornjem dijelu.

Danas sam se napatio dok sam skinuo magnet, 4 navoja za nosač propelera sam prolozao, toliko su mekani..(pošto sam pravio radapciger koji sam povezao sa te 4 rupe) na kraju sam jedva skinuo magnet, osigurač od magneta je pukao (moja procjena da je bio pukao i prije), pola dijela stoji na osovini radilice a pola u magnetu, čudi me ipak je to čelik.

Attached File  20200709_182055.jpg   254.83K   17 downloads Attached File  20200709_182129.jpg   228.99K   17 downloads Attached File  20200709_185747.jpg   162.67K   20 downloads

Struja..tamo gdje sam prvi put zapeo sa šarafcigerom nema oštećenja, ali prilikom skidanja magneta sam se toliko iznervirao da sam još više oštetio namotaje, tako reći pokidao. na kraju sam odlučio uzeti polovne namotaje i magnet.

Attached File  20200709_182442.jpg   232.22K   19 downloads

Ovi namotaji se ne mogu pomijerati/zakretati, stoje na dva šarafa fiksno, pa mi je malo čudno da li se uopšte može zakretati paljenje ( vjerovatno na nekakav drugi način)

Attached File  20200709_182754.jpg   186.82K   17 downloads Attached File  20200709_182810.jpg   212.24K   18 downloads

I onda skidanje radilice, kad sam je izvadio uhvatio sam jednom rukom za klipnjaču a drugom lupao odozgo po maloj pesnici, iz više uglova tj svakako probavao, nema nikakvog zveckanja..

Attached File  20200709_183321.jpg   242.43K   19 downloads Attached File  20200709_183330.jpg   177.63K   20 downloads Attached File  20200709_183339.jpg   185.34K   21 downloads Attached File  20200709_183824.jpg   197.57K   20 downloads

Blokovi jako prljavi..sutra ću usput i očistiti detaljno komplet blokove, postaviti formalno cilindar i da obilježim markerom na bloku šta sam mislio malo sastrugati radi lakšeg strujanja smješe ( na nekim dijelovima mi se ne sviđa završna obrada ), i na kraju čak malo i ispolirati nagrubo...kad je bal neka je maskenbal...

I da...kuglica koju si tražio da ti slikam, nažalost nisam je mogao više naći na betonu jer sam skidao tad napolju. Ali manje više to me ne brine jer sam riješio misteriju odakle je, kad sam vario auspuh...od topljenja materijala vjerovatno je ostala unutra iako sam ga malo protresao vjerovatno se još držala na varu pa je prilikom vibracija otpala...i meni je bilo čudno odakle je jer je veličine cca 3mm pa sam posle po boji i tvrdoći materijala skontao i palo mi napamet da je od varenja :)

#25 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 09 July 2020 - 21:57

Dobro je, nema havarije.. ovaj Sym nosi slicne lezajeve kao Kymco ili Peugeot..

Cini mi se da ti je jedan 20x52x12 a drugi 6204.. Malo rđe po košuljici aludira sa je dugo stajao, te da je boravila i voda u njemu..

Kod skidanja magneta pločom ili.radapcigerom valja malo pomoći čekićem po.gravnom.šrafu na osovinu dok je napet, da popusti ako je zapeklo...

Odlivak.je loš u većini primeraka, tačnije slabe završne obrade

#26 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 10 July 2020 - 22:39

Za jedan znam da je 20x52x12 a drugi nisam ni gledao ni mjerio...80% dijelova koje sam naručivao piše da paše na Sym,Peugeot,Kymco..zato me ne čudi. Sve je moguće i da je bilo vode nekada, ipak je stajao 4 godine u garaži bez okretanja mašine.

Danas sam premjerio klip i cilindar, vrh klipa 42.61mm - vrh cilindra 42.79mm (18/100 razlike ) i onda suknjica klipa 42.79mm - dno cilindra 42.93mm ( 14/100 razlike)

Odlivak je dobar kakvih sam viđao..danas sam očisto blokove i malo prešpricao sa farbom...

Attached File  20200710_220129.jpg   184.21K   14 downloads Attached File  20200710_221134.jpg   165.76K   16 downloads

Onda sam fiksirao cilindar na polutku bloka malo bacio oko šta bi se moglo sastrugati, te sam to obilježio markerom, to sam mislio samo d napravim pad..tj oboriti ove ivice, a što se tiče kod prelivnih nema potrebe jer je sastav idealan bez ikakvih prelaza. Nemam potrebe polirati komplet blokove jer je nabačen kao neki premaz koji je gladak, pa mislim da je sasvim dovoljno za dobro strujanje smješe.

Attached File  20200710_221328.jpg   183.64K   19 downloads Attached File  20200710_222535.jpg   171.41K   18 downloads

#27 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 11 July 2020 - 06:30

Posted Image

Malo samo obori ivice kod ulaza smese u prostor radilice, ne previse da ne narušiš zapreminu i time umanjiš primarnu kompresiju

#28 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 19 July 2020 - 20:30

Malo se radilo.. nije još gotovo..

Attached File  20200719_204630.jpg   169.15K   20 downloads

Ostala mi je još druga strana bloka da sredim ( već sam je isturpijao samo ostalo poliranje), mukotrpan je posao ali svaki dan po jedno 2 sata i da se srediti..

Radio sam malo i na cilindru, tačnije sredio ivice od kanala koji nisu bili baš najbolji, negdje je bilo oštrih ivica koje fabrika nije fino sredila..to sam isturpijao po obliku kanala kako ide..to mi je uzelo najviše vremena jer se mora baš baš paziti da se ne ošteti cilindar.
Uradio sam i port mapu od 49cc i od ovog od 60cc..veličina izduvnog kanala pri usporedbi je čak nešto manja nego na 50cc..dok su 2 prelivna duplo veća a druga 2 prelivna nešto malo veća od fabričkih 50cc. sve se vidi na slici.
Izduvni kanal na 50cc je više kockastog oblika dok je na 60cc više ovalan..pošto želim da isturpijam/proširim izduvni kanal..kako da ga odradim? Širina/visina/dubina ? Šta da širim...nema mi logike da su prelivni duplo veći a izduv ostao isti...

Attached File  20200719_205013.jpg   153.19K   19 downloads

#29 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 19 July 2020 - 20:58

Prelivni su doneli snagu i moment od niskih.obrtaja, a izdivni ako dižeš pomeraš radnu spregu ka višljim obrtajima, a da se širi sme do 70% promera klipa. Sad složenije je to nego što deluje na prvu loptu, računa se spega pritisaka transfera sa pritiscima vakuma i povratnog pritiska rezonance. Verovatno si video da u analizama cilindra ima dosta kalkulisanih i analiziranih cilindara, prema time-area zavisnostima ja to radim sa tim portmap analizerom. Ukoliko želiš da uradim tvoj cilindar trebaće mi skenirana mapa. U principu sve te visine kanala pretvaraju se u uglove trajanja otvorenosti kanala koji se mere na osovini radilice, pa je taj ugao vreme otvorenosti (time), a širina i visina su površina nekog porta (area), stoga se to i naziva time-area zavisnost. Pa će sprega svih tih zavisnosti biti učinkovita na određenom obrtaju najbolje, dok na nekim drugim slabije. Nadalje ide još rezonantna dužina auspuha, stepen kompresije, i reakcija usisnog trakta.. Uprosto tako nekako, ako te zanima malo više ima dosta teorije na forumu, tu smo za nedoumice..

#30 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 20 July 2020 - 22:43

Uspjeo sam jedva nekako dobiti koliko-toliko tačnu mapu..ne znam kako će ti se pokazati tačnom, nisam siguran ali potrudio sam se koliko sam mogao..

Širina 135,02mm visina 91,00mm

Ako šta zafali piši...a naravno ti uradi analizu kad budeš imao vremena meni nije hitno.

Attached File  EPSON006.JPG   65.15K   17 downloads

Izduvni kanal je 65% od promjera klipa..

#31 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 July 2020 - 21:21

Daj mi samo jos precnik otvora, hod radilice i ako slucajno imas info o duzini klipnjace

#32 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 23 July 2020 - 01:17

Hmm...ako misliš na prečnik cilindra on je 42,98mm, hod radilice 41,40mm, dužina klipnjače od centra velike do centra male pesnice 80mm ( velika pesnica 23mm mala 17mm)

#33 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 July 2020 - 06:27

Da da prečnik otvora (bore) dakle 43mm, a hod je isti kao kymco 41,4.. za klipnjaču sam predpostavio da je 80, ali nisam bio siguran.. ok danas uradim

Hajde ako ti nije problem izmeri jos zakrivljenje čela klipa i zapreminu glave ako nađeš neki komad pleksija, da sračunamo i kompresionu zavisnost

#34 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 23 July 2020 - 17:10

Zakrivljenje čela klipa je 2,35mm, s tim da je na vrhu klip malo ravan..

Zapreminu glave sam htjeo izračunati ali mi se javio jedan problem... prilikom čišćenja klipa primjetio sam da je klip dohvaćao glavu, evo prikazano na sllici kako izgleda :

Attached File  20200723_123028.jpg   95.11K   16 downloads

Stvar je u tome što sam montirao fabričku glavu, jer namjenska nije išla uz cilindar, ali su oni sami rekli da fabrička glava na ovaj cilindar ide bez problema i smetnji u radu...takođe sam montirao dihtung glave i cilindra koji sam dobio uz set.

Attached File  20200723_122910.jpg   106.68K   18 downloads Attached File  20200723_122928.jpg   113.74K   16 downloads Attached File  20200723_123304.jpg   108.97K   17 downloads

Iz tog razloga nisam htjeo da mjerim zapreminu glave jer je moram upustiti na širinu 43mm..Ne znam čime bih to mogao riješiti sem sa malim bijaksom...ali pada mi nešto drugo na pamet..
Klip kad se nalazi u DMT jednostavno ne otvori prelivne kako treba, tj. otprilike mu fali 1mm da se kanal otvori 100%...kretanje smješe po meni neće biti kako treba jer će se odbijati o ivicu klipa..pa me to malo nervira, sa druge strane poliram komplet blok a da to zanemarim što ne otvara skroz jednostavno ne mogu..
Razmišljao sam da gornji dio cilindra sastružem na strugu za 1mm, a ispod cilindra da podbacim alu dihtung od 1mm + još skroz tanki klingerit da dobijem na tome da mi klip ne udara o glavu...tako da bi svi kanali bili višlji za 1mm... Ne znam koliko je to pametno..

Glavu i čelo klipa sam mislio polirati...

#35 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 July 2020 - 20:25

Da to sa glavom je klasičan problem kod unisex cilindara, otvori na strugu otvor na 43,5 ili biax-om kako zelis i premeri.. Oni kada su rekli da je kompatibilno mislili su na zapreminu, koja je u stock situaciji 7:1 dok bi u sport 60 ili 70cc ona bila nesto vislja.. daj da sa time egzaktno baratamo.. premeri...

Sto se tice prelivnih, kod vecine cilindara je tako, klip u dmt vec ne pravi pritisak i transfer smese je minimalan, ovaj "zub" preostaje za hlađenje klipa u vrhu po rubu.. Naravno da to tako jednostavno ne mozes dizati, jer ce se povecati C parametar, i uglovi svih kanala podići.. Ukoliko to bude neophodno, lako ćeš odraditi.. ali daj pre svega kalkulaciju da uradimo...

Bez nervoze.. ;)

#36 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 24 July 2020 - 15:16

Postavio sam komad pleksiglasa, bez ikakvog dihtunga i prepravljanja glave, špricao mješavinu dok nije izbacila sav zrak ispod pleksiglasa...ravnih 6ml ili 6cc.. tj. 10ml uvukao, a ostalo 4ml = 6ml zapremina glave.
Tako da 60+6=66, 66/6 = 11, kompresioni odnos 11:1 ako sam dobro shvatio.

#37 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 July 2020 - 16:47

Ne, to bi bilo tako da si ulivao tečnost kada je klip u gmt..

Imas kalkulator da skines u onoj temi merenje kompresije, pa unesi vrednosti..

Kasnije cu biti za komp-om

#38 nele93

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • VozimKymco super 8 50 2t

Posted 24 July 2020 - 18:25

Da u pravu si, ja i zaboravio da ima kalkulator..

Morao sam više puta mjeriti C parametar i zakrivljenost čela klipa uvijek mi je razlika u 1/10, tako da sam na više načina mjerenja izvukao C parametar na 0,50mm, i zakrivljenost klipa na 2,45mm..jako teško mjeriti na rastavljenoj mašini...

Attached File  Untitled.png   195.95K   14 downloads

Dihtung glave imam od 0,25mm i 0,45mm trenutno je na njemu bio 0,25mm ali sam na kalkulatoru upisao ovaj od 0,45mm jer njega planiram staviti da mi klip ne dohvaća glavu, ali to samo ako ne budem ništa podbacivao pod cilindar....

Druga stvar, spomenuo sam par postova prije da klip ne otvara prelivne..malo me to kopkalo pa sam uzeo stari ležaj radilice, sa bijaksom obrusio vanjsku i unutrašnju stranu tako da mi lagano ali na knap ulazi u blok i na radilicu, te sam namontirao cilindar i klip bez karika u cilindar i premjerio ponovo kako otvara kanale. Prvi put kad sam to vidio djelovalo mi je da je to nekih otprilike 1mm, tako da se na snimku vidi kako otvara bez ikakvog dihtunga ispod cilindra i na kraju sam podbacivao špijune dok nisam došao da klip otvori skroz i prelivne i izduvne, ni manje ni više morao sam podbaciti 4,90mm ispod cilindra...to nije 1mm nego ured 5mm. Ja mislim da to nije u redu jer 50% kanala onda klip i ne otvori, razumijem da mora biti malo klip iznad kanala radi hlađenja, ali ne i do pola kanala ...ali to ću još jednom premjeriti kad sklopim blokove..



#39 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 July 2020 - 06:44

Da da tako sa pobrusenim lezajevima je najkulturnije, i ja imam za tomose i za minareli u steku..

Vidi sto se prelivnih tiče tu je sad tako kako je, uskoro ti uradim analizu pa cemo videti. Generalno nema pritiska u okretnici dmt, tako da te povrsine ne odnose znacajnu snagu, ista situacija i sa izduvom. Kalkulator to.uzme u obzir kao novu otvorenu povrsinu ali mi.u praksi znamo da je dno najmanje efikasno...

Za kompresijski stepen, to je kako smo i mislili, glava koja je u stocku 7:1 sada donosi skoro 12:1, sto u principu praktikuju svi za prvi base stepen, meni je ovde uvek referentan malossi sport sa 12,5:1.. taj provereno predje 30k km..

#40 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 July 2020 - 10:16

evo, to ce biti kako sam i mislio, Naraku je dobro podesio ovaj cilindar za stock glavu.. nisu oni brand za podcenjivanje

prvo sam proverio tvoje merenje u razmeri.. poklapa se u 5% tacnosti, dakle ovo je ok

Attached File  razmera.jpg   277.07K   24 downloads

zatim sam odradio za stock situaciju

C=0,6mm zaptivac ispod glave 0,45mm

Attached File  screen_06.jpg   599.58K   26 downloads

ovde na provoj slici uocavamo nominalne pritiske, od 175-176 PSI, sto je sasvim ok, cak i malo prebrz transfer smese za jedan base cilindar, mi radimo sa ovim pritiscima vec u Midrace, ali OK su.. Zatim vidim da su isti ti pritisci skladni na tacno 7000 obrtaja, te dakle vakum i povratak rezonance koji potice od Blowdown odnosa ( preliv zatvoren a izduv jos uvek otvoren ), i isto tako vidis da i transferi prate na tim obrtajima sa lepom dozom rezerve, cca 16 PSI-ja, max do 193, a za to je zasluzna njihova povrsina.. dakle ovde imas raspoloziv cilindar najbolje na 7000... recimo da ce od 5000 vec lepo da radi , ter da ce se na 9000 zavrsiti padom pritisaka i posustati sa efikasnosti...

to naravno ne znaci da ti ne mozes da ga vozis sa spuhom koji je za 10k ili za 6k, samo nece tamo biti efikasan....

snaga koju ovde daje je u teoriji uskladjena na 11,4 HP, to je na vretenu radilice za 22% manje dakle oko 9,3 HP dok je na tocku za jos 20-25% manje zbog variomatskog prenosa, pa je ocekivano 7,78 HP-a u kvalitetnim uslovima periferija... dakle ti procenti mogu biti manji ili veci u zavisnosti od raznih gubitaka..

Attached File  kompresija 06.jpg   778.74K   32 downloads

ja sam radio sa C=0,6mm,... ovde vidimo staticku kompresiju na 11,5:1 i realnu za ugao izduva od 162 stepena na 7,65:1 sto uopste nije lose, dole u tablici imas primere realne referentne parametre... u nacelu preko 8,8 vidis da niko zivi ne ide...

_____________

nadalje uradio sam ti za C=0,8mm, ako ga zelis malo podici

Attached File  screen_08.jpg   594.7K   29 downloads
Attached File  kompresija 08.jpg   787.2K   23 downloads

te za C=1,0mm

Attached File  screen_10.jpg   590.35K   22 downloads
Attached File  kompresija 10.jpg   789.26K   25 downloads

i ovde sa tanjim zaprtivacem od 0,25mm

Attached File  kompresija 10_zapt025.jpg   777.47K   23 downloads

ovde mozemo polemisati sta se dobija a sta gubi ako te zanima, naknadno...

i molim te, nemoj da ti padne na pamet da ga dizes 4,5mm kako bi svi kanali bili otvoreni, pogresan je to rezon, pogledaj situaciju :)

Attached File  screen_46.jpg   546.8K   20 downloads





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users