Jump to content


Yamaha Zuma


7 replies to this topic

#1 mic

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • VozimYamaha Zuma

Posted 01 November 2020 - 19:52

Pozdrav ekipa,
Pratim ovaj forum vec neko vrijeme i vidim da ima super tema, savjeta i skutera...
Napokon sam se registrovao i evo da predstavim jedan od svojih skutera.
Radi se o Yamahi Zumi 2003 godište. Prvi sam vlasnik skutera i do prošle godine je skuter vecinom bio u garaži ne registriran. Cim je kupljen skuter ugrađen je Athenin sport kit i stavljena je duza getriba. Vozilo se fino, dobro je išao skuter bez ikakvog kvara ikad.
Posted Image Posted Image

Posted Image

Prosle sezone sam mjenjao remen i tu sam prvo probao sa Polini remenom koji mi je stvorio malo problema tj. iz nepoznatih razloga se raspao malo nakon cca 100km.
Posted Image

Onda je uzet original yamahin remen koji je super radio kada se original variomat ustelao uz pomoc sajbica za stelanje. Tada je ubacena jos i Malossi zuta opruga koja je ispeglala rupu u ubrzanju jer je originalna centralna vec oslabila tada.

Auspuh je poceo pokazivati znakove starenja pa je dobio malo osvjezenje sa par slojeva temperaturnog spreja.
Posted Image

Vozilo se tako do 9000km i tada sam primjetio lagani zub na bolcni od klipa.
Posted Image

Sami klip i clindar su bili u dobrom stanju.
Posted Image Posted Image

Primjetio sam tada da i klizaci u variomatu imaju malo lufta. Rolice su jos bile dobre, a lufta u bolcni nije bilo previse pa sam se tu dvoumio hocu li ostaviti original variomat ili cu apgrejdati variomat.
Na kraju sam uzeo Top Performance variomat i DrEvo kit dok sam cekao da mi klip za Athenu dodje.
Posted Image

Jedno vrijeme se tako vozila Zuma, pa cak i u društvu malo jacih skutera.

Posted Image Posted Image

Originalne sarafe na deklu je uhvatila malo patina, a i mnogo sam ih skidao pa su se malo i razlokali te su uzeti novi sarafi.

Posted Image

Nakon nekog vremena mi je stigao novi klip za Athenin kit i usput 9.1 i 10g rolice da mogu do kraja ustelati prijenos.

Posted Image

Uzeo sam još i brtvu dekla i originalnu centralnu oprugu tako da bude sve na svom mjestu.

Posted Image

Vraćen je Athenin kit, Top performance variomat je donekle dobro ustelan i dobro se vozi sada.
Remen je ostao Yamahin od prošle sezone koji je na 15,5mm sada. Mozda ga ne bi bilo lose zamjeniti ali za sada ce pricekati.
Auspuh, karburator, airbox i ostatak motora nije diran, sve je original.
Najveća brzina koju sam dostigao je 92km/h sto je za sada dobro za mene iako bi volio probati jos koji km/h izvuci.
Sada se malo igram sa variomatom i gledam kako omoguciti vecu izlaznost remena ali o tome cu kasnije.
Za sada se vozi fino u društvu ostalih Minarellia i uvek namami osmjeh na licu pri voznji.

Posted Image Posted Image

#2 sstorm

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • MestoN. Sad
  • VozimSenda X-treme

Posted 02 November 2020 - 12:23

Mogu ti reći da se vidi da je skuter odlično održavan, nikad ne bih rekao da je to godište. Pozdrav i družimo se!

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 November 2020 - 21:37

Origi mera remena je 16,5mm tako da tu praktično imaš još najviše 0,5mm i tu je sam kraj. Fabrička preporuka je na preko 1mm utrošenosti da se menja..

Reci kakav je osećaj razlike između DR i Athena cilindara, sa stock auspuhom ?

Zub na bolcni je najverovatnije zbog blagog pozicioniranja radilice u jednu stranu. Postoji ta tolerancija u ležaju donje pesnice, međutim evidentno napada i bolcnu klipa u jednoj strani više.. Drži se dobrog postotka ulja i kvalitetne polusintetike..

#4 mic

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • VozimYamaha Zuma

Posted 03 November 2020 - 17:57

View Postsstorm, on 02 November 2020 - 12:23, said:

Mogu ti reći da se vidi da je skuter odlično održavan, nikad ne bih rekao da je to godište. Pozdrav i družimo se!

Hvala, pozdrav!

Remen svakako moram zamjeniti pred sljedecu sezonu kad skuter bude opet u uporabi. Ne znam jos bi li ostao na original yamaha remenima ili bi probao Bando, Malossi i slicno...

Razlika izmedu DR i Athene se najvise osjeti na otvorenim cestama gdje se DR mucio da odrzi brzinu od 80-85gpsa i usporavao je lagano na usponima. Athena sa manje gasa odrzava bez problema 80-85 gpsa te pritom može još da ubrza, ne usporava na usponima i manje troši sa Athenom nego sa DR.

Ne sjecam se sada tocno, morao bi pogledati ali cini mi se da ima zuba na bolcni na obe strane. Prije toga nikada nisam dodavao ulja u sam rezervar nego je sve islo iskljucivo preko mjesalice pa sam mislio da je nedovoljan postotak ulja uzrokovao trosenje bolcne. Vrlo je moguce da je i do ovoga sto si napomenuo. Skuter se uvijek vozio na Yamalube polusint ulju, a u zadnje vrijeme sam presao na Motulovu polusint i poceo dodavati ulja u rezervar tako da bude 0.5% mjesavina vec u rezervaru + ono sto dodaje sama mjesalica,

#5 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 06 November 2020 - 21:14

Nemoj štedeti na remenu, jesi ispod fabričke mere ali ako je od prošle sezone i nemaš neki osetan pad performansi može da gura još...
Skuter odlično izgleda, redak model i vrlo specifičan...privlači pažnju!! A održavan je maksimalno vidi se..

#6 mic

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • VozimYamaha Zuma

Posted 08 November 2020 - 20:12

Hvala ;)
Promjeniti cu remen svakako...Osjeti se mali pad krajnje brzine...Ako imate prijedlog ikakav za remen slobodno kazite :0takoje:

#7 mic

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • VozimYamaha Zuma

Posted 30 April 2021 - 21:37

Radilo se malo oko Zume u zadnjih par mjeseci...Prva stvar koja je došla na izmjenu je bio remen. Remen sam uzeo Bando koji inače ide na klasični Minarelli horizontal blok. Malo je kraći od originalnog Yamaha remena pa mi tu ukrade nešto sitno krajnje. Osim toga nemam zamjerki. Prešao sam sa tim Bando remenom do sada oko 1000km.
Uzeo sam u isto vrijeme Polini Hi Speed variomat jer sam na više mjesta pročitao da se pokazao odličnim na Minarelli agregatima. Dosta sam se igrao sa štelanjem Polini variomata ali me nije baš usrećio pa sam ostao na Top Performance variomatu koji mi više odgovara zbog duže i tanje bolcne koja omogućava bolji položaj remena te ne zahtjeva nikakvo podlaganje šajbama kako bi remen sjeo skroz do bolcne. Bolcna od TPR variomata je čak dugačka malo (iako sam ju već potokario prije slično) i mislim da bi se slobodno mogla skratiti malo. Može se vidjeti na slici dolje kako remen stoji na TPR bolcni u odnosu na polini bolcnu.

Posted Image

Posted Image


E onda se dogodila neka sitna havarija. Znao sam od prije da mi se prelivni ne otvaraju skroz kada je klip u DMT i to sam htio riješiti jedan dan kad sam imao vremena. I tako ja otvorim mašinu da posložim cilindar i squish kad ono imam što vidjeti. Bolcna mi se opet pojela, a stavio sam komplet novi klip original Athenin i novi Polini igličasti prije 1500-2000km. To me neugodno iznenadilo jer ne vidim razloga da se tako nešto desi. Smjesa je dobra, ulja uvijek ima (Motul), ne pregrijava se, radilica i ležajevi su zdravi....
Isprao sam mašinu nakon toga, stavio novu bolcnu sa Asso Werke klipa kojeg sam imao iz DReva kita, stavio novi Polini igličasti i sada se nadam da će biti ok. Ako se opet desi ista stvar onda ide komplet mašina na stol i radilica ide na zamjenu.
Usput sam ispolirao čelo klipa i glavu. Cilindar sam podigao limenim brtvama tako da prelivni budu otvoreni skroz u DMT, a glavu sam morao malo skinuti na staklu da bi dobio squish 0,9mm i glava je složena bez brtve.

Posted Image
Posted Image

Evo tu se može i pogledati prvo paljenje nakon prije spomenutih radova:



Stigla mi je također linearna polutka sa Alija. Paše sve fino na originalnu nepomičnu polutku. Montirao sam to i osjeti se poboljšanje. Nema više potrebe za extra tvrdim centralnim i okretaji su konstantni. Za sada polutka fino radi ali vidjeti ćemo kako će se pokazati s vremenom jer je ipak kineski proizvod u pitanju.


Posted Image

Evo i video ubrzanja nakon motiranja linearne polutke. Nakon videa je bilo još malo štelanja, ispravio sam neke sitnice ali uglavnom je to to. Da napomenem da je sat točan po gpsu, znači 80 po satu = 80 po gpsu.



#8 mic

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • VozimYamaha Zuma

Posted 30 April 2021 - 21:41

Slučajno sam odabrao krivi format pri uploadu slika. Nemam opciju za editati post tako da slike prilažem u ovom postu:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users