Evo da ubacim jednu sliku posle prve faze sređivanja.
Brzo mi se pojavio problem da neće da pali na dugme. Ispostavilo se da anlaser bio problem. Otvoren je, očišćen i sve je bilo ok. Posle mesec dana isti problem. Kupio sam novi anlaser i zamenio ali opet nije hteo da pali. Onda sam stavio akumulator da se dopuni i posle punjanja odmah je upalio. Bilo je sve ok 10-ak dana i danas opet neće da pali na dugme. Akumulator je došao sa skuterom i proizvodnja je 2015. pa sam mislio da sutra kupim nov.
Što se tiče problema sa tuningom najveći problem mi pravi štelovanje prenosa. Piočetni setup je bio sa plavim oprugicama kvačila koje su došle u kopletu sa kvačilo. Bile su skroz popuštene. Skuter je imao jako loš start. Pošto nemam dovoljno iskustva došao sam na ideju da dotegnem kvačilo pa sam nategao oprugice maksimalno. Naravno, efekat je bio još gori. Onda sam došao da uradim još nešto gore. Kupio sam plavu TNT centralu (30% tvrđa), rolnice 6g (trenutno su tada bile (3x 8.5 + 3x 5,5g). Kada sam to sve izmenjao naravno ništa nisam dobio. Ne znajući šta može biti problem poručio sam set opruga malossi. Kada su došle, naravno, nisu odgovarale jer su 26.7mm dužine. Onda sam počeo lepo da čitam forum i da se edukujem. Preturio sam mnogo tema i video da sa produženjem prenosa imam drugačiji odnos i drugačiji pravac štelovanja. Premerio sam polini plave oprugice i video da su nešto manje od 30mm dužine. U međuvremenu sam poručio sa SA polini set oprugica. Takođe, aliexpress neke kopije koso koje su dužine 31.5mm i nabavio fabričke oprgice za peugeot dužine 32. 5mm. (napomena, mere koje sam napisao su okvirne pošto sam već zaboravio tačne mere). Vratio sam skuter na početni setup: bela malossi centralna, rolnice (3x7.5+3x6), ubacio jednu podlošku na variomat od 1mm debljine. Probao sam prvo oprugice za fabričko kvačilo. Morao sad da ih nategnem do kraja i kada sa probao bilo je odlično. Start se popravio i lepo je išao. Onda su stigle sa SA oprugice za polini 3g kvačilo. Probao zelene ali nije to to. Onda ove sa aliexpresa ali opet nije bilo to to. Rešio sam da ostavim ove fabričke jer su se najbolje pokazale. Sledeća proba je bila sa promenom centralne. Ubacio sam plavu TNT. Start je ok, ali je krajnja značajno opala. Mogao sam da izguran do M na Minareli a sada dođe do pola izmnju završetka crvene linije i slova I na minareli. Da li je moguće da je tvrđa centralna toliko uticala na krajnju brzinu?
Sledeće što planiram je da vratim belu centralnu malossi. Da li možda imate neki savet ili sugestiju?
5
Peugeot Jet Force C-tech 2006.
Started by RuCZ, May 16 2021 11:48 AM
22 replies to this topic
#21
Posted 03 October 2021 - 10:49
#22
Posted 03 October 2021 - 11:42
Huhu, sad ide obnavljanje gradiva, davno si bio tuner pa se zaboravilo..
Vidi, uvek kreni u podešavanje sa opuštenim kvačilom kako nebi imao faktor da remen krene gore u visi stepen prenosa a kvacilo ne uhvati... pa da bi pronasao koje ti rolnice odgovaraju ides prvo sa tupim mekim kvacilom..
Dalje sajbicama podesavas da ti remen bude u korenu-pocetku dole do bolcne sto ajd da kazemo prva brzina, a da kada je stegnuto ne klizi..
I onda namestis da ti rolnice budu tacne tezine gde je auspuh u centru rezonance.. Ovde naravno imas i onaj faktor da li je glavna dizna dobro ubodena, najbolja ce rezultovati najvecom snagom, pa to utvrdi nakon sto si odprilike vec nasao tezinu rolnica...
Kada si sa time gotov, i siguran da je sada u punom gasu najbolji i da przi u centru, kreces da stelujes iglu i pilotku, pronadji najbolji stadijum.. ovo je sad ovde interesantno jer ce motor da trokira dok nije u rezonanci, a nece biti zbog mekog kvacila i centralne, ali svakako namesti da ti najlepse krece, da se ponasa u voznji na pola gasa lepo i umiljato.. u tom ciklusu i pilotka igra pa sa srafom namesti da bude skolski, znas vec ako je vazduh onda od 1.5 kruga kreces zavrces i ostavis gde je najvisi obrtaj ler-a, ako je phbg onda je gorivo pa ide naopako od skroz zatvorenog odrvces dok ne porastu obrtaji pred stadijum da obara...
Nakon ovoga kreces da utezes kvacilo, ali postepeno..3G ima sraf, pa po pola kruga..
Cenralna ce ti se kasnije pokazati koja je najbolja, tebi treba neka tek malo tvrdja od obicne, recimo zuta u malossi-ju ili bela, ako je honda pug aplikacija.. Kasnije ces u voznji vec videti da li ti treba tvrdja, ako nedovoljno spusta prenos nakon oduzimanja gasa , a to osetis jer ne vrisne na ponovo dodavanje, onda ide malo tvrdja, ali to iziskuje ponovo rolnice i kvacilo..
Dakle pre svega agregat pa prenos.. Ipak nije triops bas tako super za base cilindar, malo je vislje pozicioniran, pa to trazi rasterecen agregat do racke ulaska u rezonancu.. Sa nize pozicionitanim auspusima je lakse raditi...
Ako ti nesto treba, radimo preko foruma racing planet, bar jednom mesecno..imas temu u skuter mreza gde idu najave...
I da..., ja se nisam usrecio sa tim TNT i pro kinezima jer je los celik, kada se ugreje omeksa, pricamo centralnoj, i obrati paznju na zavoje, da moze da se sabije do kraja i pusti remen vislje...
Vidi, uvek kreni u podešavanje sa opuštenim kvačilom kako nebi imao faktor da remen krene gore u visi stepen prenosa a kvacilo ne uhvati... pa da bi pronasao koje ti rolnice odgovaraju ides prvo sa tupim mekim kvacilom..
Dalje sajbicama podesavas da ti remen bude u korenu-pocetku dole do bolcne sto ajd da kazemo prva brzina, a da kada je stegnuto ne klizi..
I onda namestis da ti rolnice budu tacne tezine gde je auspuh u centru rezonance.. Ovde naravno imas i onaj faktor da li je glavna dizna dobro ubodena, najbolja ce rezultovati najvecom snagom, pa to utvrdi nakon sto si odprilike vec nasao tezinu rolnica...
Kada si sa time gotov, i siguran da je sada u punom gasu najbolji i da przi u centru, kreces da stelujes iglu i pilotku, pronadji najbolji stadijum.. ovo je sad ovde interesantno jer ce motor da trokira dok nije u rezonanci, a nece biti zbog mekog kvacila i centralne, ali svakako namesti da ti najlepse krece, da se ponasa u voznji na pola gasa lepo i umiljato.. u tom ciklusu i pilotka igra pa sa srafom namesti da bude skolski, znas vec ako je vazduh onda od 1.5 kruga kreces zavrces i ostavis gde je najvisi obrtaj ler-a, ako je phbg onda je gorivo pa ide naopako od skroz zatvorenog odrvces dok ne porastu obrtaji pred stadijum da obara...
Nakon ovoga kreces da utezes kvacilo, ali postepeno..3G ima sraf, pa po pola kruga..
Cenralna ce ti se kasnije pokazati koja je najbolja, tebi treba neka tek malo tvrdja od obicne, recimo zuta u malossi-ju ili bela, ako je honda pug aplikacija.. Kasnije ces u voznji vec videti da li ti treba tvrdja, ako nedovoljno spusta prenos nakon oduzimanja gasa , a to osetis jer ne vrisne na ponovo dodavanje, onda ide malo tvrdja, ali to iziskuje ponovo rolnice i kvacilo..
Dakle pre svega agregat pa prenos.. Ipak nije triops bas tako super za base cilindar, malo je vislje pozicioniran, pa to trazi rasterecen agregat do racke ulaska u rezonancu.. Sa nize pozicionitanim auspusima je lakse raditi...
Ako ti nesto treba, radimo preko foruma racing planet, bar jednom mesecno..imas temu u skuter mreza gde idu najave...
I da..., ja se nisam usrecio sa tim TNT i pro kinezima jer je los celik, kada se ugreje omeksa, pricamo centralnoj, i obrati paznju na zavoje, da moze da se sabije do kraja i pusti remen vislje...
#23
Posted 03 October 2021 - 13:13
Mario hvala puno na smernicana. Morace po redosledu kako je napisano. Moram jos malo da isčitam neke stvari kako bi mi se razjasnilo pa na posao.
Sto se tice porucivanja, trebace mi sigurno posto sam hteo da uzmem linearnu remenicu i jos neke sitnice ali to cemo u temi za porucivanje.
Sto se tice porucivanja, trebace mi sigurno posto sam hteo da uzmem linearnu remenicu i jos neke sitnice ali to cemo u temi za porucivanje.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users