Jump to content


Piaggio Nrg Power Malossi Sport 70cc


41 replies to this topic

#1 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 24 July 2023 - 17:52

Pozdrav svima, imam pitanje u vezi krajnje brzine na NRG Power-u DD LC model 2008g sa navedenim cilindrom koji uz sebe ima Leo Vince TT auspuh,Serijski karburator Dellorto 17.5 sa a22 iglom na srednjem zubu, glavnom diznom 75, airboxom bez lulice i piaggio standardnom spuzvom, sto se tice prenosa, variomat je serijski sa narandzastim leo vince rolnicama za koje mislim da su 4.8g ako me sjecanje sluzi, remen skoro nov Piaggio originalni, plave oprugice kvacila, serijski centralni feder, ostalo je sve serijsko na skuteru sto se tice polutki i mjenjaca, krajnja brzina po gps-u(aplikaciji i google mapsu) iznosi 86km/h,motor vrti na nekih 10800rpm u punoj brzini,ubrzanje je dosta linearno i nema rupa koliko se da primjetiti u voznji, jedino sto sam primjetio je,da je zadnja 1/3 gasa, kao da je neiskoristena, svjecica(ngk br8es) je prema rijecima lokalnog majstora koji ima iskustva u radu odlicna i na pola gasa i na full gasu, da li je ovo maksimalna brzina koju mogu izvuci sa ovim komponenatama koje sam naveo ili jos ima prostora za neku finu doradu, da cujem prijedloge 😁 unaprijed hvala.

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 24 July 2023 - 19:50

Ako je.zadnja 1/3 gasa mrtva, neiskorištena, onda treba korigovati glavnu diznu. Prema nadole uglavnom, ali to se vidi iz boje svećice na punom gasu. Minimalna je tu korekcija u pitanju, ali opet značajna za punu snagu, odnosno tačan odnos goriva za pun otklon i presek difuzora.

Proveri prvo boju svećice, pa nakon toga odluči, tipa 3-5 brojeva manja dizna, i korigovati iglu za jedan zub na niže (bogatije) jer ćeš možda sa glavnom diznom osiromašiti i srednji spektar... (možda pola zuba sa platnicom). Isto tako ponovo šraf za vazduh namestiti na najviši ler ili početak obaranja ler-a..

Što se tiče maksimale, tu imaš i faktore prenosa, to će ti PIA korisnici bolje reći, koji je odnos dobitan. Isto tako možeš proveriti da li variomat briše marker do kraja...

#3 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 24 July 2023 - 22:27

View PostMario, on 24 July 2023 - 19:50, said:

Ako je.zadnja 1/3 gasa mrtva, neiskorištena, onda treba korigovati glavnu diznu. Prema nadole uglavnom, ali to se vidi iz boje svećice na punom gasu. Minimalna je tu korekcija u pitanju, ali opet značajna za punu snagu, odnosno tačan odnos goriva za pun otklon i presek difuzora.

Proveri prvo boju svećice, pa nakon toga odluči, tipa 3-5 brojeva manja dizna, i korigovati iglu za jedan zub na niže (bogatije) jer ćeš možda sa glavnom diznom osiromašiti i srednji spektar... (možda pola zuba sa platnicom). Isto tako ponovo šraf za vazduh namestiti na najviši ler ili početak obaranja ler-a..

Što se tiče maksimale, tu imaš i faktore prenosa, to će ti PIA korisnici bolje reći, koji je odnos dobitan. Isto tako možeš proveriti da li variomat briše marker do kraja...

View PostMario, on 24 July 2023 - 19:50, said:

Ako je.zadnja 1/3 gasa mrtva, neiskorištena, onda treba korigovati glavnu diznu. Prema nadole uglavnom, ali to se vidi iz boje svećice na punom gasu. Minimalna je tu korekcija u pitanju, ali opet značajna za punu snagu, odnosno tačan odnos goriva za pun otklon i presek difuzora.

Proveri prvo boju svećice, pa nakon toga odluči, tipa 3-5 brojeva manja dizna, i korigovati iglu za jedan zub na niže (bogatije) jer ćeš možda sa glavnom diznom osiromašiti i srednji spektar... (možda pola zuba sa platnicom). Isto tako ponovo šraf za vazduh namestiti na najviši ler ili početak obaranja ler-a..

Što se tiče maksimale, tu imaš i faktore prenosa, to će ti PIA korisnici bolje reći, koji je odnos dobitan. Isto tako možeš proveriti da li variomat briše marker do kraja...
Sutra cu se posvetiti karburatoru malo onda da pokusam dovesti u red te stvari, a sto se tice variomata to sam radio prije par mjeseci ostalo je nekih 3-4mm do vrha variomata neobrisano tako da je to dosta solidno ali ima vjerovatno prostora da se doradi, evo ga i slika svjecice

Edited by Bax1000, 24 July 2023 - 22:33.


#4 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 24 July 2023 - 22:35

Na punom gasu je skoro pa identicne boje ovo je na pola gasa

Attached Files



#5 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 24 July 2023 - 22:44

Evo nasao sam i slike variomata sa markerom

Attached Files



#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 July 2023 - 14:35

A da nije ostala negde redukcija na airbox-u, tipa lulica negde ili neki limić, trebalo bi da je filter prohodan najmanje isto ili 50% više u površini od difuzora kabruratora...

Recimo ako je 17.5mm karb, on je 240mm^2

A tebi treba prohodnost od 360mm^2 to je 21mm

Svakako to mrtvilo u kraju otklona gasa bude poremećaj smeše punog otklona, koji može da proizilazi od glavne dizne ili od količine vazduha...

Boja je ok.. variomat isto, mada ja nisam tu baš kompetentan, pia nije moj sektor, ne znam iz izkustva da ti kažem ništa za njih..

Negde se pisalo da noviji imaju kraći prenos u zubcima pozadi...

#7 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 25 July 2023 - 15:23

Mislim da nema nikakve redukcije na ovom malom airboxu osim lulice, spominje se neka prerada po Malossi uputstvima ali mislim da nema potrebe za tim jer neki kazu da treba neki da je vadjenje lulice dovoljno sto cu i potvrditi kad primjenim ovo sto ste mi rekli u vezi povrsine otvora u odnosu na karburator.

Taj mrtvi dio je vjerovatno i zasluzan za eventualno losiju krajnju brzinu, lulicu sam nedavno izvadio pa je sve jos u fazi ispitivanja jer mi je prioritet bio ustimati smjesju kroz sve otvore gasa a sada ide fina dorada.

Meni su isto svjecica i variomat sasvim prihvatljivi, eventualno mrvicu teze rolnice probati cisto da vidim da li ce ici vise..

I ja sam vidio na par mjesta taj podatak u vezi prenosa i zupcanika, ali to je vec malo visi nivo tuninga skutera za mene

Ako ima neko od Piaggio vlasnika nekog base setupa neka se javi bio bi zahvalan

#8 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 25 July 2023 - 15:34

View PostMario, on 25 July 2023 - 14:35, said:

A da nije ostala negde redukcija na airbox-u, tipa lulica negde ili neki limić, trebalo bi da je filter prohodan najmanje isto ili 50% više u površini od difuzora kabruratora...

Recimo ako je 17.5mm karb, on je 240mm^2

A tebi treba prohodnost od 360mm^2 to je 21mm

Svakako to mrtvilo u kraju otklona gasa bude poremećaj smeše punog otklona, koji može da proizilazi od glavne dizne ili od količine vazduha...

Boja je ok.. variomat isto, mada ja nisam tu baš kompetentan, pia nije moj sektor, ne znam iz izkustva da ti kažem ništa za njih..

Negde se pisalo da noviji imaju kraći prenos u zubcima pozadi...

Karburator cu srediti mislim da ce ovo sve sto ste rekli upaliti i dati efekta.

Sta mislite da li slaba krajnja brzina moze biti zbog serijske centralne opruge da je mekana i da zbog toga ima slabiji prenos snage na zadnji tocak iako nisam primjetio neke oscilacije i pad obrtaja na punom gasu i kroz voznju..

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 July 2023 - 20:31

Nee centralna opruga je zadužena da kontrira rolnicama, mekša je kao da si stavio teže rolnice, tako da je ti baš obrnuto, tvrđa bi mogla ubogaljiti krajnju, a popraviti start i razmenu prenosa nakon krivina (brže spusti remen u variomatu na oduzimanje gasa) dok mekša radi sve obrnuto.. troma, lošiji start, sporije menjanje prenosa i lakši izbačaj remena , dobra krajnja...

#10 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 25 July 2023 - 22:55

View PostMario, on 25 July 2023 - 20:31, said:

Nee centralna opruga je zadužena da kontrira rolnicama, mekša je kao da si stavio teže rolnice, tako da je ti baš obrnuto, tvrđa bi mogla ubogaljiti krajnju, a popraviti start i razmenu prenosa nakon krivina (brže spusti remen u variomatu na oduzimanje gasa) dok mekša radi sve obrnuto.. troma, lošiji start, sporije menjanje prenosa i lakši izbačaj remena , dobra krajnja...

Citao sam o tome ali sam eto ocigledno okrenuo stvari malo haha, ostaje ova opruga u tom slucaju.
Sto se tice airboxa nasao sam spricu cija povrsina savrseno odgovara onoj formuli koju ste mi napisali i veca je za bekih 20ak % tako da ukoliko otvor bude veci od toga upotrijebit cu je da ga dovedem na savrsenu mjeru

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 26 July 2023 - 08:19

Površina se lako izračuna, ako je šprica recimo 20mm

Onda je po formuli r^2 * PI (r je poluprecnik pa 20/2=10)
10 * 10 * 3.14 = 314 mm^2

Sto ti je od karburatora 17.5mm koji je 240 mm^2

314/240 = 1.308 odnosno 31% veće

Bitno je da sve preko površina računaš jer su promeri varljivi, kako raste promer, povrišina ide eksponencijalno gore, pa se tu mnogi zavaraju..

Dakle do 50% veće, sve preko toga je već racing, i treba dosta menjati u karbu, igla, atomizer, kosina klipića, pilot itd...

#12 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 26 July 2023 - 12:39

View PostMario, on 26 July 2023 - 08:19, said:

Površina se lako izračuna, ako je šprica recimo 20mm

Onda je po formuli r^2 * PI (r je poluprecnik pa 20/2=10)
10 * 10 * 3.14 = 314 mm^2

Sto ti je od karburatora 17.5mm koji je 240 mm^2

314/240 = 1.308 odnosno 31% veće

Bitno je da sve preko površina računaš jer su promeri varljivi, kako raste promer, povrišina ide eksponencijalno gore, pa se tu mnogi zavaraju..

Dakle do 50% veće, sve preko toga je već racing, i treba dosta menjati u karbu, igla, atomizer, kosina klipića, pilot itd...
Da da, tako sam i radio zbog preciznosti, ova koju sam spremio ima 25% mislim da je to sasvim prihvatljivo s obzirom na ostatak setup-a, probat cu pa cu vidjeti, samo vrijeme ometa testiranje..

Mislim da cu s ovim rijesiti sve sto se karburatora tice, jos ostaje iskoristenost prenosa

#13 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 26 July 2023 - 15:00

Prelagane rolice imaš, oko 6.5gr ti treba uz taj kit i serijska opruga kontrasta.

Airbox otvoriš sa lulicom oko 19mm šrica koju si našao je vjerovatno 19.5mm i to radi super. Moraš samo na poklopcu airboxa povečati rupe koje su sad u zbroju kao površina karba otprilike, pa ti ne vrijedi povečavati vanjski FI kad je tu usko grlo.
Igla na 1.zub i glavna dizna ti bude između 78 i 82.
Remen ti vjerovatno nejde u vrh ili radi prelaganih rolica ili ti je remen potrošen jako. Novi oem je 19mm i tog remena se drzi, jer radi super.

#14 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 26 July 2023 - 15:43

View Postrade007, on 26 July 2023 - 15:00, said:

Prelagane rolice imaš, oko 6.5gr ti treba uz taj kit i serijska opruga kontrasta.

Airbox otvoriš sa lulicom oko 19mm šrica koju si našao je vjerovatno 19.5mm i to radi super. Moraš samo na poklopcu airboxa povečati rupe koje su sad u zbroju kao površina karba otprilike, pa ti ne vrijedi povečavati vanjski FI kad je tu usko grlo.
Igla na 1.zub i glavna dizna ti bude između 78 i 82.
Remen ti vjerovatno nejde u vrh ili radi prelaganih rolica ili ti je remen potrošen jako. Novi oem je 19mm i tog remena se drzi, jer radi super.
Probao sam voziti sa serijskim rolnicama crnim koje su po specifikaciji na koju sam naletio upravo 6.5gr, skuter ide mirnije, sporije malo ubrzava moze se reci zanemarivo, ali se pojavio i pad obrtaja kad stisnem pun gas ide do nekih 9500 i onda opadne dosta naglo na otprilike 7-7500 i onda puni do 10 800 gdje je ostaje, maksimalna brzina 86km/h po gps-u kao i sa ovim rolnicama od prije, nisam obiljezio markerom variomat pa nisam siguran u penjanje remena doduse..

Sprica jeste tako 19.5mm, a koje su to rupe na poklopcu o kojim se govori to nisam uspio shvatiti gdje je ? Da i njih povecam na povrsinu karburatora kad ih nadjem ?

Remen nisam mjerio sirinu ali izgleda kao tek otpakovan, nisam presao sigurno vise od 1000km na njemu jer ne vozim skuter puno,izmjerit cu ga za svaki slucaj, originalni je Piaggio kao sto ste rekli.

#15 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 27 July 2023 - 06:11

Nešto ti je onda u prijenosu dotrajalo ili je netko stavio "banana" polutku sa starije tipe koja nema linearan rad. Okretaji ne smiju oscilirati više od 500rpm. Prvo sve ispravno i novo, a onda tek štelanje i izvlačenje performansi.Sa ZXom ovisno imaš li dugu ili kratku verziju trebaš 9400-9800 rpm kroz ubrzanje.

Rupe u poklopcu su na poklopcu, skini ga pa češ vidjeti gdje su i taj dio proširi čim više mozeš da nemaš usko grlo, a ne na promjer karburatora. Sve sam ti odmah napisao.

U dogledno vrijeme gledaj da si nabaviš neki aftermarket variomat da se dobije linearniji rad i bolja krajnja brzina.

#16 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 27 July 2023 - 12:42

View Postrade007, on 27 July 2023 - 06:11, said:

Nešto ti je onda u prijenosu dotrajalo ili je netko stavio "banana" polutku sa starije tipe koja nema linearan rad. Okretaji ne smiju oscilirati više od 500rpm. Prvo sve ispravno i novo, a onda tek štelanje i izvlačenje performansi.Sa ZXom ovisno imaš li dugu ili kratku verziju trebaš 9400-9800 rpm kroz ubrzanje.

Rupe u poklopcu su na poklopcu, skini ga pa češ vidjeti gdje su i taj dio proširi čim više mozeš da nemaš usko grlo, a ne na promjer karburatora. Sve sam ti odmah napisao.

U dogledno vrijeme gledaj da si nabaviš neki aftermarket variomat da se dobije linearniji rad i bolja krajnja brzina.
Sutra rjesavam airbox i podesit cu karburator prema novoj postavci kako ste mi napisali, maloprije sam vozio skuter i kao da je malo previse zraka iako je svjecica ok.

Bacam se na prenos poslije toga, izvagao sam rolnice narandzaste i one su 5.0gr a ne 4.8 tako da cu krenuti sa tezinomkoju si napisao.
Mogu stavljati po 3 iste tezine naizmjenicno za probu dok ne podesim gramazu jel tako ?

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 27 July 2023 - 19:43

Možeš naravno, računa se prosek

#18 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 28 July 2023 - 10:32

View PostMario, on 27 July 2023 - 19:43, said:

Možeš naravno, računa se prosek
Evo ga, stavljena sprica na odgovarajuci promjer, pregrada izbusena, igla na prvom zubu(skroz spustena), ovo je slika svjecice na pola gasa, pun gas nisam kontrolisao jer je i sa onom rupom bez lulice koja je veca od sprice smjesa je bila ok a i na magistrali je guzva pa nisam imao gdje da ga ispitam

Attached Files



#19 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 28 July 2023 - 10:35

View PostMario, on 27 July 2023 - 19:43, said:

Možeš naravno, računa se prosek

Uredu, prenos je sutra na redu i test sa markerom sa serijskim rolnicama, danas sam sredio ovaj airbox, ostaje jos samo da provjerim puni gas na ovoj dizni

#20 Bax1000

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 30 posts
  • MestoLukavac
  • VozimPiaggio NRG Power

Posted 04 August 2023 - 20:40

View Postrade007, on 27 July 2023 - 06:11, said:

Nešto ti je onda u prijenosu dotrajalo ili je netko stavio "banana" polutku sa starije tipe koja nema linearan rad. Okretaji ne smiju oscilirati više od 500rpm. Prvo sve ispravno i novo, a onda tek štelanje i izvlačenje performansi.Sa ZXom ovisno imaš li dugu ili kratku verziju trebaš 9400-9800 rpm kroz ubrzanje.

Rupe u poklopcu su na poklopcu, skini ga pa češ vidjeti gdje su i taj dio proširi čim više mozeš da nemaš usko grlo, a ne na promjer karburatora. Sve sam ti odmah napisao.

U dogledno vrijeme gledaj da si nabaviš neki aftermarket variomat da se dobije linearniji rad i bolja krajnja brzina.

Nasao sam koristen Polini High Speed variomat, malo sam istrazivao i nije losiji znatno u odnosu na Multivar 2000, ako i jeste mislim da bi to bilo zanemarivo na mom setup-u, sta vi kazete ?





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users