Jump to content


Keeway Focus 70cc


14 replies to this topic

#1 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 29 March 2024 - 20:40

Zdravo svima!

Reših da svoj stari, umoreni skuter vratim u vozno stanje, dobio sam ga kada sam bio klinac od 15 godina, i naravno, prošao je par tuning faza.
Sve je to bilo na brzaka i bezveze urađeno, ali vozilo se.

2006. godište, prešao oko 4000km.

Skuter na sebi ima:
  • 70cc Malossi Sport Kit
  • Neku vrstu kopije LeoVince TT auspuha
  • Stage6 rolnice nepoznate težine
  • Malossi Oprugice nepoznate jačine

Problemi:
  • Cela elektronika, sve osim svećice nema nikakvu vrstu struje, elektronika mi je prioritet jer želim da skuter potpuno osposobim za bezbednu vožnju i tehnički pregled. Ako sam lepo uradio test multimetrom, motor proizvodi električnu energiju, makar se vidi da napon varira kada dodam gas.

    Akumulator nemam, ali sam probao prijateljev i naravno nije bilo pomaka, pronašao sam šemu elektronike za skuter ali iskreno, nisam toliko stručan da znam odakle da počnem ali bih vrlo rado naučio.
  • Sve brave na motoru su havarisane, nažalost kvalitet im se tu nije pokazao.
  • Boja ulja u diferencijalu na zadnjem točku je bež.
  • Motor prolazi kroz dve faze snage:
    0-30kmh vuče vrlo dobro
    30-50kmh dosta sporije ubrzanje
    50-70kmh drugi nalet snage

    Na osnovu ovih simptoma, trebalo bi da problem leži u prenosu, počeću od kvačila i varijatora, sa oprugicama i rolnicama.

Plan:

Da skuter bude u voznom stanju i da prodje tehnički pregled, prigušiću motor da ne može da predje 40kmh kada se bude merio na tehničkom, naravno.

Attached File  PXL_20240328_114108122.jpg   4.88MB   9 downloads
Attached File  PXL_20240329_142320958.jpg   3.59MB   9 downloads

#2 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 30 March 2024 - 09:57

Imao sam problem sa prednjom kočnicom, poluga nije uopšte bila linearna, WD-40 isprskan i sada je sve u redu!

Karburator sam izvadio i očistio, čisto održavanja radi.

Edited by DamiKreutz, 30 March 2024 - 09:58.


#3 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 30 March 2024 - 11:31

U diferencijalu je stavljeno novo SAE-90 ulje, nema razlike u vožnji ali sigurno mu neće škoditi.

#4 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 31 March 2024 - 20:11

Elektronika je popravljena, samo je pukao osigurač u zelenoj plastici na pozitivnoj terminali kod akumulatora 🤦‍♂️

Svetla mi pucaju kada dam previše gasa, izgleda da skuter proizvodi previše struje, svakako mi trenutno nije nakačen akumulator, ne znam koliko bi on stabilizovao napon.

Žmigavci ne rade, proverio sam žice i kao da uopšte nema protok električne energije kroz njih, proverio sam prekidač, sve izgleda okej, ali nisam ga detaljno istestirao, lampice rade, one su proverene.

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 31 March 2024 - 20:16

Nelinearna akceleracija je usled nelinearnog kanala za isporuku prenosa u zadnjoj poluremenici. To je normalno i fabrika je to tako osmislila da bi motor bio agilniji u nekom startu a manje trosio i vrtio se nesto nize u krajnjem prenosu (misli se na tih 50Kmh, koliko je inače nekada išao).
Taj rad i ne predstavlja neki problem kada je lonac auspuh koji je onako tup i širok u isporuci snage (misli se naravno na koncept agregat auspuh, ali skraćeno samo auspuh). Kod rezonantnog auspuh amaš oštriju isporuku snage, tako reći uži power band, ali i veći vršni učinak, pa je kod naglog promena stepena prenosa, a to je taj drugi ugao u remenicama, često problem i ume da ispadne iz ciljanih obrtaja za ubrzanje. Kada je produžen prenos pogotovo se to oseti.
Ovde problem rešava za prvu loptu nešto tvrđa centralna opruga, ili samo nova ista, jer se stara tokom dugog niza godina opustila, pogotovo ako je fabrička kina.

Nešto napredniji potez bi bila remenica sa linearnim kanalima, imaš ih u proizvodnji raznih aftermarket brand-ova, u nekom spektru cena od 50-100e.., i ako ikada budeš razmiśljao obzameni prenosnih zupčanika onda će ti ona biti neophodna za fino podešavanje prenosa...

Za sada ja bih na tvom mestu proverio oprugu, recimo malossi žuta bi bila za neki tvoj setup prikladna.. ili neka slična po jačini..

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 31 March 2024 - 20:19

Žmigavci i sirena rade sa akumulatora. Mora biti na svom mestu jer će ovako vrlo brzo da strada regler, ako već nije.. dakle kupovina akumulatora pre svega.

Ako imaš i ti alarm onda aku obavezno raskačiš preko zime ili ako se duže ne vozi jer potrošnja alarma sahrani akumulator

#7 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 31 March 2024 - 20:50

@mario
Hvala puno na odgovoru!

Za sada ću ići putem manjeg otpora te će samo glavna opruga i oprugice set biti izmenjeni, zajedno sa rolnicama jer čujem neki zvuk krčenja iz dekle kada dam gas i pustim, verovatno su se izlizale rolnice.

Akumulator kupujem prvom prilikom, a što se tiče alarma i daljinskog, da li bih smeo da ga se kompletno otarasim jer sam taj daljinac izgubio kada sam polomio ključ, verovatno je negde po radionici ali recimo, ako ga ne budem našao, da li bih imao problem ako ceo taj sistem nije uključen?

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 01 April 2024 - 05:57

Naravno ceo alarm možeš da iskljičiš ima posebnu žicu za napajanje ako ne i osigurač, proveri.. on se fizički nalazi ispod plastike bočne kod sedišta, sa leve strane kada sediš na motoru

Imas u ovoj temi kako sam ja to uradio, ugradio sam džek za punjenje sa onim prekidačem, pa kada ubodeš punjač alarm ne radi, ako ubodeš i bilo kakav džek isto alarm ne radi pa tako stoji preko zime... To mi je delovalo mnogo kulturnije nego prekidač, a ranijih godina je bilo samo tako sa prekidačem..

Sve u svemu ima raznih načina, evo link

https://svet-skutera...599#entry134599

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 01 April 2024 - 06:13

I ovde pogledaj za te uglove u poluremenici

https://svet-skutera...-torque-driver/

#10 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 08 April 2024 - 13:43

Zdravo! Javljamo se ponovo.

Mučim muku sa elektronikom, svaka sijalica koju nabacim pukne kada dam gas, izgleda da magnet šalje previše napona koji nije regulisan.

Imam 2 reglera, originalni i jedan dokupljeni još pre ali je nov, i na oba imam isti problem.

Tako da nisam baš siguran u čemu je zapravo problem.

Kupio sam novi akumulator u nadi da će ga stabilisati ali nažalost imam isti problem.

Motor pali sa anlassera bez ikakvog problema.

Žmigavci ne rade jer verovatno nemam automat.Posted ImagePosted Image

#11 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 08 April 2024 - 13:45

I ovaj deo mi je jako sumnjiv zbog rđe, nisam baš siguran čemu on služi.Posted ImagePosted Image

#12 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 14 April 2024 - 09:42

Nije dobar regler, zato pregaraju svetla. Na regleru imas 2 izvoda - jedna je za punjenje akumulatora i tu pegla AC na DC napon i ogranicava na max 14.9V. Drugi izvod je za svetla i taj izvod samo ogranici AC napon na max 15V.
Taj drugi regler verovatno nema iste izvode, odnosno shemu spajanja. Mogu iskopati posle u dokumentaciji sa kojeg tipa minareli agregata odgovara regler 1:1


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

#13 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 14 April 2024 - 10:33

View PostLauda, on 14 April 2024 - 09:42, said:

Nije dobar regler, zato pregaraju svetla. Na regleru imas 2 izvoda - jedna je za punjenje akumulatora i tu pegla AC na DC napon i ogranicava na max 14.9V. Drugi izvod je za svetla i taj izvod samo ogranici AC napon na max 15V.
Taj drugi regler verovatno nema iste izvode, odnosno shemu spajanja. Mogu iskopati posle u dokumentaciji sa kojeg tipa minareli agregata odgovara regler 1:1


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ako bi mogao to bi mi mnogo značilo, jer očigledno sam pokušao pre da taj problem rešim ali sam uzeo pogrešan regler.

#14 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 28 April 2024 - 23:02

Nisam uspeo da pronadjem dokument ali imam par drugih informacija zapisanih.
Ovo je kataloski broj originalnog reglera za Focus / Matrix modele: 98801J0ET000

I kod mene u temi sam dokumentovao neke informacije o regleru pa mozes pogledati:
https://svet-skutera...post__p__107099

U prilogu ti je PDF elektricne sheme za Focus / Matrix / F-Act, ono sto te zanima je na drugoj stranici PDF pod oznakom B08. Moze ti pomoci da vidis raspored provodnika i po tome znas za sta koji sluzi.

Ovo ti je iz originalne dokumentacije nacin kako se ispituje regler:

Attached File  keeway_regulator_testing.JPG   61.92K   8 downloads

Attached File  Keeway F-ACT-50-Evo 2-4T Schema-Wiring Diagram.pdf   358.63K   2 downloads

#15 DamiKreutz

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 11 posts

Posted 19 May 2024 - 10:50

Evo mene ponovo, nakon muke i stresa, 4 različita reglera, problem se još uvek javlja, nisam uspeo da ga rešim.

Toliko sam isfrustriran da bih najradije izvukao sve kablove i sam ponovo odradio ceo sistem.

Verovatno je problem u magnetu? Da probam da ga zamenim, ili ako ne to, možda je CPI izgoreo?

Primetio sam da nakon nekog vremena u leru osigurač koji stoji na pozitivnoj klemi kod akumulatora izgori, što me opet okreće na to da je problem u magnetu.

Takodje sam probao dva različita automata za žmigavce i oni takodje ne rade.

U svakom slučaju, ne bude li uspelo, samo ću vratiti sve na svoje mesto i ostaće kao skuter za seoske potrebe, šteta što neće imati svetla jer je to jako bitno, ali ne mogu da se nerviram ako je skuter sam po sebi uklet.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users