Jump to content


Karburator svecica-podesavanje,potrosnja



84 replies to this topic

#1 Megasp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 19 April 2011 - 22:02

Citao sam dosta ali moram priznati da se bez prakse nista ne moze.Skoro sam upoznao decka koji zna ponesto,ja sam citao(i on je)pa smo zajedno malo se igrali sa mojim skuterom.Dve glave su pametnije od jedne zar ne?Nego da krenemo-zanima me o karburatoru sta treba da se odradi da mi date neki savet i tako.Skuter je peda rs50 imao bolesti struje ali je reseno,on po ccajgeru ide 85 i mislim da nema sanse preko po gps 78,testirao vise puta gps pouzdan.Posto ga sada manje vozim van grada,sada samo po gradu,samo da napomenem da sam iz Uzica gde je sve uzbrdo.I de dobro malo prevrtava do 30km/h posle ide super.Ali me je ubiajla potrosnja goriva koja ja bila 6,4L na 100km.Serijski skuter samo stavljentrek rolnice i opruge.Sta smo mi uradili?Prvo smo oprali (benzinom)filter vazduha koji je bio prilicno prljav(valjda utice na potrosnju i preformanse,malo je usporio uzbrdo)E sada malo o karburatotu i svecici.
Ne znam kakva mi je bila originalna jer mi je jedan majstor menjao 2 puta.Skinemo da vidimo kod mene kad ono neka kineska sa ovom oznakom Posted Image

Odemo do majstora nekog da kupimo jer kod nas nema ni jedna prodavnica za skuter delove nego sve preko njih sitnice a ostala kupovina preko neta jer deru.Nije neka investicija ali aj da ej zamenimo i uzmme novu(ovu sam ostavio za ne daj boze jer radi) NGK sa ovom oznakom Posted Image
Ovo 7 oznacava toplotnu vrednost?Ova mi je ok?

Zanima me koji ovo karburator(cisto da znam) ak oga neko prepoznaje?Na njemu pise nesto TK Posted Image

Ovde pise japan i ispod 6F 7E26 2 Posted Image

I kada se otvori ovde pise samo br 16 vise nisam nasao nikakvih oznaka.
Dizna na njemu mislim da je 60 ili 62-nisam 100% siguran ali jedna od ove dve jeste sigurno.

Slika otvorenog.Tek sam sada izvalio da sam skinuo diznu Posted Image

Ovo je ta igla koja je takodje zaduzena za smesu.Kod mene je stoji na zlatnoj sredini na trecem zubcu-je li OK?Posted ImageGledano odozgo ka dole(tanjem delu)ako je ostavim na prvom zubu onda je smesa bogatija,a bogatija smesa znaci i tamnija svecica?

I ovde me zanima sta je sta?
Posted Image
Ovo crevo ili takozvano slepo crevo ispusta ako ima visak goriva u solji ili nesto drugo?
Sraf u sredini je za smesu?Zavrtanjem do kraja se pusta vise goriva,bogatija je smesa,vise trosi i svecica je tamnija?Odvrtanjem se pusta sta?Ulje,vazduh?
Karburator je bio cist nema nikakve prljavstine u njemu sto bi rekli cist kao suza!
I za sta sluzi ovaj sraf skroz desno?

Saug je valjda ovaj kontakt on je elektricni i na njega ne mogu da uticem?


Igla na trecem zubu na sredini i sraf zavrnut do kraja(da bih znao koliko odvrcem)odvrnemo 2 kruga i upalimo ga malo da radi,kratka voznja po gradu mozda 1 km ili malo vise zaista nisam gledao i svecica izgleda ovako Posted Image
Posted Image
I kada sam probao ima malo prevrtavanjai kada ga zaletim i pustim gas naravno brzina pada na malom gasu se slabo krece ide na velikom,a cini mi se da je svetlija nego sto treba.I na leru je malo kilav.Zatim da malo potamnimo svecicu zatvorim za 3/4.Znaci sraf za mesavinu je okrenut za 1 krug i 1/4,Prima gas dosta bolje,ravnomerno ubrzava ne prevrtava stanje se mnooogo popravilo.Videcu sutra boju svecice,pa ak oje ok da s meri potrosnja.
Da napomenem da je svecica nova ,pa mozda i to malo utice na boju(stara crna kao ugalj)Koliko treba da vozim da bih kontrolisao boju svecice?

To je to za sada od mene,nekima je ovo sve bezveze ali za mene je prilican zahvat,jer nisam imao iskustva sa mehanikom uopste pa da nesto ne za*erem.Zahvaljum se mom novom drugu Milosu.A sada udrite sa kritikama i savetima!

+
Evo kakva je sada svecica,crana,nije kao ugalj mozda vuce malo na braonkasto ali nije bela smrt,Posted Image

Edited by Megasp, 20 April 2011 - 16:40.


#2 Godzilla

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 93 posts
  • MestoGrocka
  • VozimPiaggio Free

Posted 19 April 2011 - 22:14

To je prebogata smesa koliko ja znam... svecka treba da bude boje bele kafe, onako drapkasta, nesto izmedju boje cigle i narandzastog... svetlo.

#3 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 19 April 2011 - 22:15

Na karbu, taj desni sraf je za ekstra vazduh, to ti je fino podesavanje koje se najvise oseti do 1/4 gasa. Onaj levi sraf je za ler...
Crevce je verovatno prelivno ili tako nesto...

Svecica je dosta svetla... Ili tako bar izgleda na slici... Ja uvek gledam prema ovom sajtu http://www.dansmc.co...gs_catalog.html i to one prve tri best...

#4 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 19 April 2011 - 22:16

View PostGodzilla, on 19 April 2011 - 22:14, said:

To je prebogata smesa koliko ja znam... svecka treba da bude boje bele kafe, onako drapkasta, nesto izmedju boje cigle i narandzastog... svetlo.
Kad je svetla onda je siromasna smesa...
pozz

#5 Godzilla

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 93 posts
  • MestoGrocka
  • VozimPiaggio Free

Posted 19 April 2011 - 22:18

Ovo je prava smesa, zar ne?
Posted Image

#6 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 19 April 2011 - 22:24

View PostGodzilla, on 19 April 2011 - 22:18, said:

Ovo je prava smesa, zar ne?
Posted Image
Dobra je.. Nije savrsena, ali dosta dobra..

#7 Godzilla

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 93 posts
  • MestoGrocka
  • VozimPiaggio Free

Posted 19 April 2011 - 22:36

Jel bi trebalo za nijansu svetlije? Kod mene na skuteru je veoma slicna kao ova, samo malko svetlija.

#8 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 20 April 2011 - 06:29

@megasp

Karburator je od japanske firme Teikei, 16mm, glavna dizna u fabričkoj postavci bi trebala biti 60. Svećica BR7HS je sasvim ok što se tiče toplinske vrednosti na serijskom cilindru.

E sad, uz Trek, sa ovim karburatorom idi na 68 glavnu diznu obavezno! Iglu stavi na drugi zub odozgo. Svećica koju si prikazao po mom mišljenju sugeriše na jako siromašnu smešu, zalepićeš cilindar samo tako... Koju gramažu rolnica si stavio? U svakom slučaju, kad ga dobro ušteluješ, sa ovim karbom i Trekom, potrošnja ne bi trebala prelaziti 4l.

#9 Megasp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 20 April 2011 - 07:24

View Posticatenej, on 20 April 2011 - 06:29, said:

@megasp

Karburator je od japanske firme Teikei, 16mm, glavna dizna u fabričkoj postavci bi trebala biti 60. Svećica BR7HS je sasvim ok što se tiče toplinske vrednosti na serijskom cilindru.

E sad, uz Trek, sa ovim karburatorom idi na 68 glavnu diznu obavezno! Iglu stavi na drugi zub odozgo. Svećica koju si prikazao po mom mišljenju sugeriše na jako siromašnu smešu, zalepićeš cilindar samo tako... Koju gramažu rolnica si stavio? U svakom slučaju, kad ga dobro ušteluješ, sa ovim karbom i Trekom, potrošnja ne bi trebala prelaziti 4l.
Nadam se da sam dobro uradio,kada sam video boju svecice zavio sam od 2 kruga koliko je odvrnuto,zavio za 3/4,trebalo bi da mi potamni?Na njemu je 60 dizna i ide OK,puni dobro bas ubija.Mislis da ako stavim vecu diznu da ce mi se smanjiti potrosnja?Ne trokira mi ,ne prevrtava radi lepo ravnomerno ubrzava bez rupa u ubrzanju.Kako jos da smanjim belinu na svecici izuzev srafa za smesu?Da podignem iglu na drugi zub?Nisam gledao kada sam zavrnuo malo smesu.Jer kada zavrcem pustam vise goriva,i svecica je tamnija?Ako stignem snimicu neki snimak ubrzanja pa da vidimo sta da se cacka. :)

#10 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 20 April 2011 - 09:05

Javiće se sigurno i mnogo veći znalci od mene, ali nije praksa da ostane fabrička dizna na karbu kada se stavi rezonantni auspuh. Budi baš oprezan i dobro kontroliši svećicu, jer skuter jako lepo ide na siromašnoj smeši, samo je pitanje dokle :)

#11 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 20 April 2011 - 09:07

Bela svecica=smrt za klip, zalepice
Obicno ide veca, mislim da bi 68 do 72 trebala da bude OK

#12 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 20 April 2011 - 09:14

Obzirom da si probao sa novom svecicom ne ocekuj da se vide pravi pokazatelji sagorevanja....to se uvek proba sa nekom matorom svecicom i to na svim otvorima gasa bar po 1km uz brzo gasenje motora i proveru na licu mesta...
Kolko si siguran da je dizna 60 ?? Da nije ipak 68 a da se ta 8-ica ne vidi dobro...60 je mala ....

#13 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 April 2011 - 11:09

Imas odlicne teme o stelu karba, i sta sve na cega utice...prvo treba cim stavis rezu svecicu za jedan broj hladniju zbog boljeg odvodjenja toplote...onda nabosti glavnu diznu na ful gasu, preko polozaja igle (gore -dole) na srednjem gasu, a ler i odziv na gas preko sarafa skroz desno, sve dok nema stabilan ler i dobar odziv...a , svecica ti je nova , pa nije merodavna, a , Bleki ti je rekao ono sto svi treba da zapamte - bela (k`o smrt) svecica je skora smrt za motor i da , stvarno lepo ide na posnoj smesi, ali kratko, a onda provetravanje klipa (rupa) ili lepljenje...

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 April 2011 - 11:39

najbolje ide kad je kafene boje, na posnoj nema toliko snage, ... ovo za svećicu se ne slažem, jer prehladna svećica ume da dovede u zabludu majstora koji planira da podešava karburator, dok se dobro ne ugreje trokira kao da je prebogata smeša.. zato u motor treba koristiti predviđenu toplotnu vrednost...

a podešavanje karburatora vršiti na normalno ugrejanom (nikako pregrejanom) i izduvanom motoru... potrebno je nekoliko puta izduvati gas, pogotovu kad je prebogata...

#15 Megasp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 20 April 2011 - 13:37

Bila je veca ranije i isao isto dobro ,ali pocelo d atrosi mnogo pa je smanjivana i smanjivana i majstor hteo jos da je smanji ja rekoh necu.Mnogo je manja,mislim da manja od ove ne sme.Kako da znam kolika je dizna,da izmerim sublerom neki precnik ili ?A sa starom imam samo ovu kinesku..

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 April 2011 - 21:19

nemoš to sa šublerom izmeriti, piše na dizni koja je veličina otvora, u principu 60 je 0,6mm ako je dellorto tip...

#17 Megasp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 20 April 2011 - 21:28

Mislim da je malo vise goriva sada pusteno.Kada je bila onako svetlija isao je bez rupa u ubrzanju ravnomerno,bez prevrtanja.Sada je dosta tamnija kao sto vidite editovao sam prvi post,pogledaj zadnju sliku.Sada je dosta tamnija.Mozda bi se trebalo poigrati sa srafom za smesu,da se malo zavije gorivo mozda po 1/4 kruga da idem?Sada do 30 km/h se malo prevrtava posle primi gas i leti uzbrdo po ravnom ma ide bolje nego ranije.Samo eto to prevrtavanje,na leru je ok.Necu biti kucvi za praznike pa ce malo stati stela.Javljam kada nesto bude rezultata.Da li opet malo da zavrnem sraf ili da spustim iglu za 1 zub?

#18 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 20 April 2011 - 22:00

iskren da ti budem, malo brkaš pojmove...Ajde pokušaj da objasniš uz pomoć sledećih pojmova:

gušenje - ne prima dobro gas, motor kao da muče (malo benzina)
trokiranje - motor brboće, secka kad daš gas (puno benzina)

- pri štelovanju karba treba prvo ubosti dobru glavnu diznu...to je kako za pun gas tako i za ceo spektar gasa...
- zatim se prelazi na iglu tj srednji spektar gasa...podizanjem zegera na igli osiromašuješ smešu a spuštanjem zegera na igli obogaćuješ smešu
- posle šteluješ šrafić za smešu koji je uglavnom zadužen za 1/4 spektra gasa i u zavisnosti od tipa karba dodaješ ili oduzimaš benzin odvrtanjem ili zavrtanjem šrafića!

menjanje klipića,igle,atomajzera,pilot dizne itd itd ostavimo za malo kasnije kad apsolviraš ovo gore!

#19 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 20 April 2011 - 22:41

Ni ova zadnja slika mi se ne dopada, nekako je suvise cista elektroda a boja nije crna od sagorevanja vec mi se cini od jake mesavine. Koji je odnos?
Nemoj se vezivati za otvore srafova, koliko krugova i slicno.

Kad krenes u stel, otvori glavni sraf (za stelovanje ler gasa) jedan i po krug, ili dva i pojacaj ga na oko 2,5k - 3k, onda srafom za smesu trazi zvuk gde ti motor ima najvise obrtaje. kad nadjes to mesto, vrati sraf za ler unazad dok tocak ne pocne malo i lagano da okrece na ler gasu. Tad si na oko 1,8-2k obrtaja, manje vise. TK je malo zaguljen za stel, ili radi na 1500 ili na 2k, nekako nema sredine. Bilo bi pozeljno kada bi imao diznu sa sigurno 68 brojem, ne bi pogresio, mada ni 70 nije losa. Sve zavisi od stanja filtera i njegove protočnosti i naravno da nema falš vazduha.

Rupe u ubrzanju i odziv sredjujes rolnicama, oprugicama kvacila, nema mnogo uticaja karburator i samo ces se pogubiti u zavrtanju i odvrtanju.

Trokiranje na pola gasa (bogata smeša, višak goriva) sredjujes segerom na igli, kad dizes seger na gore, igla se uranja i pusta manje goriva, kad spustas seger, igla se dize i ima vise goriva. Kad to sredis i dobijes zadovoljavajuci odziv, prelazis na rolnice i oprugice, rupu peglaš malo laksim rolnicama, start malo tvrdim oprugicama, ubrzanje i odziv centralna i kais.

#20 Megasp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 21 April 2011 - 07:45

Ok hvala momci,probacu mozda danas ako stignem kada dodjem sa posla,imam jos obaveza pa nisam kuci par dana.Kada je bila svetla svecica na prvim slikama,bilo je savrseno,start ,ubrzanje ravnomerno bez rupa i krajnja(nisam bas do kraja) ali bez problema 80.

Pita nije kao gusenje,pricam do 30 km/h nego recimo dam 1/3 gasa i ak oodvrnem do kraja samo se pojaca zvuk a ide isto.A posle 30 cimne i ide super.Kao sto rekoh bez problema je sve radilo kada je bila svetla svecica.Videcu da narucim negde dizne dok vidim ovu tacno koja je.Posto ranije nisam radio nista nego majstori bila je veca dizna i sve je smanjivana jer potrosnja isla mnogo,jednom je bilo 7,6l sada je 6,4 a on bi da smanji jos,ja kazem da necu ubice mi skuter.

Bleki da nije sto je nova svecica?Video si da je bila ona kineska.Jeste malo jaca,a kako da znam odnos,meni pumpa radi ne pravim sam?
Na leru radi lepo,i bas kao sto kazes kada se zagreje samo krene blago da se okrece tocak jedva.Prima gas lepo(mozda bi i moglo bolje)Nemam pojma koliko obrtaja ide nego idem otprilike po zvuku,nemam obrtaljku.Znaci valjala bi veca dizna?Videcemo jer nemam nijednu.Filter vazduha sam oprao ok je.Probao sam kada zapusim rukom auspuh ili crevo gde ide filter vazduha ugasi se-to je ok predpostavljam,lagano se gasi,sto vise zatvaram?

Ne trokira na pola gasa,samo 30km/h prevrtava ne secka,ranije jeste mozda zbog svecice?Kada na nogarima zavrnem gas prekida kao da pustam gas i u voznji kada se predje 70 malo seckalo sada ne secka.
Jasno igla dole manje goriva - igla gore vise goriva
UF rolnice i ostalo mozda kasnije,da krenem od ovoga.Mada sam zadovoljan kako ide i po ravnom i uzbrdo.

Da ne podesavam sa novom svecicom?Da vratim staru,kao sto kaze cvele?Znaci ako stavim vecu diznu ne bi trebalo da mi se poveca potrosnja ako se usteluje kako treba jer je velika,skuter ide lepo i isao je lepo ali potrosnja.Ako se nadje probacemo tu 68 ili 70,ako ne narucicu.Hvala bleki na uputstvu sam da proverim Posted Image





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users


  • Google