Jump to content


Karburator svecica-podesavanje,potrosnja



84 replies to this topic

#41 Miroslav'91

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 530 posts
  • MestoAleksandrovac-Bg
  • VozimSprint Exactly

Posted 12 May 2011 - 15:26

Pa nzm.. Ja msm da i meni vuce fals pomalo, na karbu, ne moze poklopac iglice skroz da se zatvori, ali zato proveravam svecicu cesto, dok to ne sredim..

#42 Soprano

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 29 March 2014 - 00:58

Drugari pazljivo sam a i vise puta procitao topike koji objasnjavaju stelovanje karburatora.Posto ja nisam iz ove struke a moze se reci laik za mehaniku resih da postavim par pitanja u nadi da mi pomognete.

Imam Yamahu Neos 1996 god. i ma njemu je fabricki karbirator.Istorija ovog motora je ta da sam ga kupio rastavljenog jer je masina bila zakovala.Sve smo to lepo sanirali i treba da nastelujem karburator.Dosta se pisalo o stelovanju smese ali ja nikako da ukapitam koja je ta smesa.Da li je to smesa ulja i goriva ili nesto sasvim drugo.

Naime ja sam izbacio mesac ulja iz upotrebe jer mislim da je on otkazao i zato je motor zakovao u voznji.Znaci koristim mesavinu od 2% koju sam pravim.
Posto se jedan moj drugar pomalo razume u karburator predlozio mi je da osigurac glavne igle spustimo jedan zub dole i tako dovedemo malo vise goriva sto je i uradjeno.Zvao sam par majstora da im doteram skuter da mi nasteluju karburator a oni su mi odgovarali da nema tu sta da se steluje nego da odvrnem sraf 2,5 kruga i to ce morati da radi.Posle neuspesne potrage za majstorom koji bi ovo da uradi ja nadjem ovaj forum pa malo procitam i odvijem 3 kruga.Malo po malo i motor radi lepo.
Ovde kod vas sam se nacitao i mogucih posledica da se klip zalepi za stublinu koja je posledica lose smese i od tad mi skuter stoji jer nesmem da vozim dok sve lepo ne razjasnim.Jedini moj problem jeste zapravo stelovanje te smese kako bi ja dobio tu boju svecice koja odgovara i kako bi mogao opusteno da se vozim i da ne razmisljam.

E sad moje pitanje:na cemu ja treba da povedem racuna pri stelovanju mog karburatora i odakle prvo da pocnem i da li moze u mom slucaju da zakove klip a ja sam pravim smesu?

Hvala unapred.....

#43 plameni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,591 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPiaggio NRG MC2,Piaggio Zip

Posted 29 March 2014 - 01:16

Skini manual ovde na forumu od yamahe aerox svi oni nose isti karburator dellorto 12 glavna dizna 85 vazduh na 1,5-2 kruga odvijeno od skroz zavrnutog.Ako ste razbusilavi cilindar pozeljno je da se stavi bar malo veca dizna 2-3 broja veca.
Nece nista da joj bude samo ti pravi sam mesavinu ali 2,5 posto a ne dva a ako je nov klip unutra sto predpostavljam da jeste prvih 500 km udri 3 posto jer je potrebna malo jaca mesavina dok se ne upeglaju karike(razrada motora) i ne treba da ga vozis ti h prvih 500 km pun gas i obavesno od tih 500 km bar 250-300 km ga ne zavrci preko pola gasa pa tek posle tih 250-300 km mozes povremeno na kratko da mu das pun gas a posle 500 km pun gas.I obavezno grejanje motora uz blago turiranje pre voznje posebno ono prvo paljenje tipa ujutru..Znaci nikako dok je razradjujes odmah da sednes i gas

Edited by Plamenni, 29 March 2014 - 01:22.


#44 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 March 2014 - 01:17

smeša je vazduha i goriva , 14:1 i najverovatnije je zbog toga i zakovao.. mada ako sam praviš mešavinu ulja od 2% to je najsigurnije...

e sad ono što bi trebalo da znaš, je da je bogatija smeša, ona koja u sebi poseduje više goriva, i dobro ti je rekao drugar da podigneš iglu za jedan zarez jer tako na srednjim otklonima ručice dodaješ malo više goriva, recimo 13:1 ili 12:1 nebitno...

dalje motor najbolje radi kada je smeše pogođena, ni kada je prebogata a ni kada je presiromašna, glavni ukazatelj je da dobro mašina vuče i da ima snage, a možeš isto proveriti i po boji elektrode svećice, koja bi trebala biti boje bele kafe ili boje svetlije cigle...

sad ako si ispoštovao sve što je fabrika pripremila, originalni filter, originalni karburator, originalne dizne, onda ne možeš mnogo da pogrešiš osim ako mašina negde vuče falš vazduh, recimo na semerinzima radilice, ili na nekoj prirubnici pre ili posle karburatora...

ostalo kako se šteluje karburator možeš pročitati na forumu, postoje detaljna objašnjenja, naravno da nije štelovanje samo taj jedan šraf, uglavnom svaki karburator ima tri sekcije koje su podesive itd... da ne dužim evo jedna tema pa počni odavde

http://forum.pyrothe...e-o-stelovanju/

#45 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 29 March 2014 - 01:18

Ne moze se nista dogoditi ako sam pravis mjesavinu. Kada se govori o smjesi pri stelanju karburatora, misli se na smjesu goriva i zraka, koja treba biti oko 14:1 . Stelanje karburatora se radi ovako: Zavrnes saraf od ler gasa tako da motor pocne raditi ubrzano. To je onaj saraf koji je veci i viri van iz karburatora, a cesto na sebi ima i feder. Onda sarafic od smjese zavrnes skroz do kraja, i odvrnes tri kruga. Paznja za laike ! Puni krug sarafa nije, kao sto neki misle, ako urez za srafciger na sarafu stoji okomito, i mi ga odvrcemo ili zavrcemo dok opet ne dodje u okomicu - to NIJE puni krug, nego samo POLA KRUGA. Kada si odvrnuo saraf za smjesu 3 kruga, okretaji motora ce pasti a moze se desiti i da se ugasi. Ako se ugasio, pojacaj jos ler gas i upali motor. Sada zavrci sarafic od smjese polako, i slusaj okretaje motora. Primijetit ces da na jednom mjestu motor pocinje ubrzavati kako zavrces saraf od smjese. Nastavi sa zavrtanjem, kada okretaji motora pocnu padati (motor usporava) vrati sarafic od smjese tamo gdje motor najbrze radi. Sada spusti ler gas na normalu da dobijes miran rad motora, i to je to.

#46 Soprano

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 29 March 2014 - 12:43

@ Plameni: Na motoru nista nije razbusivano sve je vraceno na fibrisko,znaci nova radilica,klip,klipnjaca,stublina,semerinzi,lageri i ja mislim da je to to sto je odradjeno.Filter za vazduh je fabricki samo sam ja stavio unutra nov sundjer debljine 1 cm jer nisam nasao original filc.
Motor sam vozio 150km ne prelazeci brzinu izmedju 20-30km/h.Ako mislimo na voznju pod punim gasom tu se ja slazem ali nisam znao da treba bas 500 km da se predje ali dobro,ja sam ga kratko na jednoj deonici koja je prava probao 700 metra da vidim prvo da li ima blokadu a drugo da vidim boju svecice.
Blokadu ima na 55 km/h a boja svecice je bila nesto izmedju sive i boje malinasto zelene.
Da napomenem da je svecica Boshova i iz kataloga za Yamahu Neos i naravno nova presla 150 km

Posted Image

Posted Image



@Mario: Sto se tice rada motora meni on radi fenomenalno,u pocetku se gasio na ler i do 30 km/h je vukao traljavo pa posle povuce odjedanput skoro da sam se i uplasio.Onda sam ovde na forumu nasao informacije,onaj sraf koji je blize filteru na njemu sam nastelovao ler koji je dosta stabilan i od tad se vise nije gasio na ler a sraf koji je ispod sajle gasa zavio sam do kraja ali nisam pretezao i odvrnem 3 kruga Ali kako kaze clan @ Mrgood@ ako sam ja njega razumeo kad ubodem srafciger i okrenem 180 stepeni onda se to racuna kao jedan krug (nisam siguran da li sam dobro razumeo).Od tad motor radi lepo i vuce odlicno.Da ne bude zabune mozda je to sve dobro ali meni se cini da ne moze bas da mi se desi da sam ja to iz prve namestio.
Jedini problem koji osecam na motoru jeste zapravo kad oduzmem skroz gas nekih 3-4 sekunde imam zadrku gasa koji bi recimo bio duplo jaci od ler gasa i onda se naglo smanji na ler gas i to je to.Nisam siguran sta to moze da bude i da jedino neznam u kakvom su mi stanju one "muzike" kasnije sam naso da ih vi zovete ventili i koji su simptomi kad su oni neispravni ili polu ispravni.

Hvala svima na iscrpnim odgovorima....:D

Edited by Soprano, 29 March 2014 - 12:45.


#47 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 March 2014 - 17:39

Pomesao si, sraf koji je u sredini odnosbo ispod sajle ti je ler gas, odbosni granicnik za siber, a onaj prema filteru je za vazduh...

Procitaj prvo onu temu da ne piskaramo ono sto je vec napisano.

Nikakvih 3 kruga nisu pravilo niti je 180 stepeni jedan krug... Eto sad kad se malo edukujes poslikaj karb ako nisi siguran pa cemo se dogovoriti

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#48 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 29 March 2014 - 19:45

Ako ti ne opadaju okretaji odmah nego sa zadrskom kad pustis rucicu gasa onda imas previse zraka u smjesi.

#49 weljko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 221 posts

Posted 29 March 2014 - 22:15

Vadi taj sundjer iz airbox-a, i stavi pravi filter. Obican sundjer nije otporan na benzin i nije ista protocnost vazduha. :-D

Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока

#50 Soprano

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 06 April 2014 - 15:47

Evo malo se radilo na karburatoru naime glavna igla je spustena za jedan zub i motor je odmah dobio mnogo lepsi rad i bolji odziv na srednjemem gasu.Mala stelovanja i motor je spremljen za voznu.Posle predjenih 10-tak kilometra primetim da curi gorivo na filteru za vazduh samo kada je motor upaljen.Kada stoji u garazi nema nikakvih znakova curenja goriva sem kad stanem posle voznje.Moze li neko da mi kaze sta sve moze da bude uzrok tom curenju?
Jedan drugar je primetio da je malo oslabila neka opruga koja vraca plovak ali mi je sugerisao da nista ne diramo jer je to tako lepo radilo a pritom mi je kazao da se taj deo tesko nalazi.Uopste mi nije jasno vozio sam 200 kilometra pre ovog otvaranja karba i cim smo ga vratili pocelo je da curi.Molim za pomoc.

Hvala....:D

#51 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 06 April 2014 - 15:51

Koji skuter i koji karb ?? Najverovatnije je iglicasti ventil problem jer na zatvara dobro dovod goriva ili je veliki nivo goriva u loncetu karba...i to se da nastelovati...

#52 Soprano

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 06 April 2014 - 16:17

Yamaha Neos,neznam koji je karb ali provericu...sta se podesava kad je veliki nivo goriva u loncetu karba?

#53 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 06 April 2014 - 20:05

 Soprano, on 06 April 2014 - 16:17, said:

Yamaha Neos,neznam koji je karb ali provericu...sta se podesava kad je veliki nivo goriva u loncetu karba?
Dell 17.5 PHVA ...nema on podesavanje plovka jer je ceo od plastike...onda je samo iglicasti ili leziste gde on ulazi vrhom u pitanju...

#54 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 06 April 2014 - 21:58

Nesto u karburatoru nije dobro sjelo tj. plovak ne zatvara. Rastavite i pregledajte casicu karburatora i kako sjedi/zatvara plovak.

#55 Soprano

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 06 April 2014 - 23:32

Hvala drugari ovih dana ide na rasklapanje pa se javljam sa ovim vestima.A recite mi gde mogu da nabavim tu iglu koja zatvara gorivo ako ustanovim da je ona u pitanju i ima li ona neku oznaku da bih znao po cemu da je trazim.Da li je to nesto univerzalno za odredjenu kubikazu ili tip karburatora?

#56 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 06 April 2014 - 23:47

http://www.scooter-c...ASER_ERSATZPHVA

#57 Soprano

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 26 April 2014 - 10:01

Evo javljam se posle izvesnog vremena,ustanovio sam da igla koja zatbara gorivo i nije bas najbolja pa ima problem da nastelujem karburator.E sad na mom karburatoru pise PHBN 12 i dok sam trazio tu iglu na netu naletao sam da pise da su igle za 17,5.Koja je razlika ( necu reci u karburatorima ) u iglama za zatvaranje goriva izmedju ova dva karbutatora.I ako moze neko da posalje neki sajt na kome ne deru za postarinu .

#58 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 26 April 2014 - 13:15

Isti su iglicasti ventili na svim PHVA i PHVB karburatorima...e sad oko nabavke je bas problematicno...

#59 DRAGANCE

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • Mestobeograd
  • Vozimbaotian 50 RS limited edition

Posted 27 April 2014 - 23:15

meni je plamenni nabavio novu iglu i plovak

Edited by DRAGANCE, 27 April 2014 - 23:15.


#60 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 12 June 2014 - 21:48

Pozdrav svima,
pre dve nedelje (200km) sam primetio da mi se povecala potrosnja za nekih 0.5l/100km. Danas sam skinuo svecicu i imao sta da vidim, vlazna i crna. Skuter se najnormalnije ponasa u voznji, lepo i tecno ubrzava, a na leru mirno radi. Maksimalna brzina je ostala nepromenjena.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Da li je uzrok prebogata smesa, dotrajala svecica, fals vazduh...?

Na koliko se menja svecica i cisti/steluje karburator?
Skuter je serijala, a karburator dellorto 17.5.

Edited by Branko, 12 June 2014 - 21:52.






3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users