Jump to content


Karburator svecica-podesavanje,potrosnja



84 replies to this topic

#81 Dzoni13

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts

Posted 10 May 2018 - 14:48

Drugari, imam problem sa kineskim 4t skuterom. Desava se sledece: kada je hladan nece da upali. Tacnije, bez gasa pipnem taster on se javi sekundu i ugasi i tako 10x i na kraju upali. Da li je problem do el.sauha ili nesto drugo. Da napomenem kad upali poradi 15 sek i onda radi bez problema. Dok god je vruc pali na cvrgu cim se ostavi malo nece. Skut je pojacan na 80kb i presao je oko 100km sa tim cilindrom

#82 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 May 2018 - 15:35

Da simptomi su da mu zafali goriva, verovatno je do sauha. Obzirom da si menjao cilindar na vecu kubikazu, pretpostavljam da si menjao i airbox ili filter? i otkud pitanje u ovoj sekciji?

#83 Dzoni13

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts

Posted 10 May 2018 - 16:15

Moguce da zahvali extra goriva za prvo paljenje (hladno). Promenjen je i filter i kuciste. Nije imao problema do sad. Porucucu novi sauh pa videti. Da li postoji nekoliko vrsta el sauha za 4t ili su svi isti za 2 t i 4t? Hvala na odgovorima.
Koliko vidim tema je karburator,svecica podesavanje i potrosnja. A sauh je deo karburatora osim ako nesto nisu izmenili :-D

#84 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 May 2018 - 17:37

Nisu jos izmislili nista novo po pitanju elektricnog sauha na karburatoru tako da je sauh i dalje deo istog i pitanje je legitimno, medjutim, moja opaska se odnosila na cinjecu da imas skuter koji je preradjivan a da ne pises o njemu u temi, kao i da postavljas pitanja u temi za svoj skuter... zbog cega to pitam? Prosto je lakse kada imas sve u jednoj temi, i ti da imas neki dnevnik, i mi koji zelimo da ti pomognem da mozemo da prelistamo da znamo koji je setup, sta si prepravljao i sta bi moglo da bude uzrocnik problema, cisto da ne bi morali da ti postavljamo podpitanja kako bi dosli do realnog stanja stvari. A i neko drugi ko ima slican skuter ili slicne probleme citace tu tvoju temu, zato na kraju krajeva forum i postoji!

Prepravaka airboxa ili samo filtera donece razliciti protok vazduha u odnosu na onaj prethodni, fabricki. Cilj je da uvek bude idelana smesa vazduha i goriva 14,7 : 1, a menjanjem nekih od komponenata koje uticu protok vazduha mora se kompezovati stelovanjem karaburatora, diznama za gorivo, iglom, pa cak i radom sauha zavisno koliko extremno je menjan protok vazduha.

Prvo bi trebalo proveriti da li airbox pravilno zaptiva, da nema negde na prirubnici - crevu ili samoj kutiji mesto gde zeva i uvlaci fals vazduh, da li je ulozak filtera ispravno postavljen itd..

Elektricni sauh radi na principu grejanja. Namotaji, iskljucivo kada motor radi, daju naizmenicni napon sauhu i grejac unutar sauha aktivira iglicu koja izlazi van tela sauha. Na taj nacin se zatvara kanal u karburatoru koji sluzi da prodje to extra gorivo koje je potrebno u radu kada je motor hladan.

Dakle, kada je sauh ispravan, prikopcan na instalciju, dok je agregat u stanju mirovanja a hladan, sauh je neaktivan, bez napona, ali je kanal u karburatoru otvoren i samim tim i sauh u funkciji. Kada se agregat pokrene, u kratkom vremenskom periodu napon sa namotaja aktivira sauh i iglica zatvara kanal - sauh je aktivan ali uloga obogacivanja smese za hladan start vise nije u funkciji. Ako bi raskopcao sauh pre paljenja sauh bi ostao aktiviran i imao bi svo vreme rada agrgata visak goriva u radu.

Sauh, pre kupovine drugog mozes proveriti tako sto ces ga skinuti sa karburatora, i premeriti sublerom koliko iglica viri van tela kada je sauh neaktivan - hladan. Zatim mozes prikopcati zice na jednosmerni napon akumulatora i posle 30ak sekundi trebalo bi ( ako je sauh ispravan) golim okom da vidis razliku koliko je iglica izasla van tela kako se sauh greje. Cisto da budes siguran, premeri ponovo sublerom, trebalo bi da bude ocigledna razlika. Ukoliko nema pomeranja iglice onda je sauh neispravan.

Dakle, kod tebe nije ovaj slucaj da je sauh neispravan, u pocetnom polozaju vec moze da bude problem:

1. Veliki protok vazduha u odnosu na gorivo - fals vazduh, ne nastelovan karburator, previse odvijen sraf vazduha..

2. ako se sauh iz nekog razloga zaglavio u polozaju zatvrenog kanala - prljavstina, mehanicki kvar

2. zapusena sauh dizna u karburatoru

3. delimicno prljava - zapusena ler dizna.

#85 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 10 May 2018 - 20:58

Kod 4T skutera su uglavnom karburatori tanko podešeni, a saug dosta brzo zatvori diznu. Sad u kombinaciji sa lošim plovkom ili slabijim dotokom zbog vakumskog ventila imamo situacije da za vreme vakuma koje je potrebno da slavina otvori i lonče napuni, dovoljno napona stigne sa generatora da saug već isključi i tada nastaje to suludo verglanje i do 10 puta. Većina 4T malih karb ima takav ili sličan problem.

Rešenje je da produžiš delovanje saug-a, neki modeli mogu da se odvijaju u svom kućištu u tako udaljiš iglicu id same dizne. U praktičnom slučaju kada se to i desi, možeš rukom dok verglaš par puta zatvoriti ulaz vazduha u airbox, tipa dva tri puta na kratko i time simuliraš malo bogatiju smešu za prvo paljenje..

Ima tu i ostalih faktora tipa umanjena kompresija ili loše podešeni ventili, kao i po koji sitan falš, ali generalno je 4T agregatu potrebna ozbiljnija količina goriva za to prvo paljenje..

Ja sam kod sebe radio to podešavanje na 24mm membranskom karbu kada sam i optimizovao ovaj 90cc naraku na ženinom, ali i dalje imam slučaj da kada odstoji nekoliko dana, goriva u lončetu ponestane, sad ako sam ja onda i mogu povući na crevo nije mi prob, međutim ako ga vozi supruga ona može jedino da ga potapša po ulazu u airbox, obzirom da je i za kurblanje malo neuka.. Tako da mora biti spreman i dobar akumulator i eto po koje dovijanjw.. Kada se vozi i pali svaki dan tih problema naravno nema...





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users