#1
Posted 06 January 2011 - 00:47
Kupio sam ga 2007 u jednoj prodaji ovde u Senti, koji rade ovaj i još neki brend.. Svideo mi se jer imam 127kg, pa mi je lepo legla ova njegova nosivost 160kg, a i kolena mi za divno čudo ovde ne udaraju u volan... Malo sam čitao o njemu, uglavnom sve pohvale, tu neke kurirske službe Kymco mopede koriste pa reko ako je njima dobar da ga cepaju svaki dan biće i meni. Malo je jača kinta bila od ovih kineza, ja sam ga platio 1740e, iskreno za nekog novog italijana nisam imao love, trebalo je i ženi kupiti jedan, pa se tu uklopio jedan Rieju toreo 4T ... Na kraju kad sam malo razradio, skinuo one blokade tipa čaura na varijatoru i slepo crevo na auspuhu, i uvrnem diznu 88, to što sam dobio sa njim, napumpa tu 75kmh po satu... Nije to ni loše bilo nego daj rezonantni auspuh da imam, nekako mi gušt bio, vozio sam nekada APN i pravio rezonu sa sve proračunima, i to mi je bio neki neostvareni san posle 20-ak godina, da opet osetim malo 2T kako cepa. Kupim ja tu Tecnigas Next-R bio je već kraj sezone, jedva se šta i moglo kupiti, a i Kymco posebna sorta nigde niko ništa za njega nema, lep, neću ništa da pravim samo ga nabacim i vozi. Naravno 8g rolnice ubiše motor sa sve auspuhom, i tu ja poludim, nemože to tako.... Dobio sam neke rolnice 6g sa auspuhom ako se ne varam, međutim odma se tu naturpijali kanali, izduv na 184, nađem ja neki biax, kod matorog i bože mi pomozi neki stari frezer tupi do zla boga...
Vozio sam tako do kraja sezone, nije bilo loše uglavnom slovo p, na onom delu gde meri milje, to je po gps-u nekih 80kmh, malo je bio problem kada se ugreje padne na 65, jbg nisam ni rolnice mogao baš da skockam , vozio sam neku kombinaciju 5,25 , 3+3 od dve vrste šta sam našao već Septembra.. U svakom slučaju to me nije zadovoljilo, opet ponavljam setup za mene je otprilike kao da radiš za dvoje...
Sledeće godine 2008, kupim onaj Malossi SPORT 70cc kit, i tu još delova dole nabrojanih, pa u sezoni kupim još jedan, i tako naturpijam i jednog i drugog, i tu sam cele sezone vozio, uglavnom 105 sa mojom težinom, momci koji su vozili drag trke testirali su 112kmh, i tako do 11400 rpm-a koliko palenje fabričko pušta preko toga škljoca... Imali smo i nekih rezultata na drag trkama, ja sam uglavnom zadovoljan, lep provod u svakom slučaju i odlična druženja nisam propustio kad god sam prilike imao, skuter sam vozio.. hah ovo se već rimuje... dole je setup trenutni, za 2009 god planiram da ga prebacim na LC, videćemo šta će ispasti ne volim pričati unapred....
cilindar : Malossi SPORT 70, #1-188/135, #2 200/147 #1 cil, #2 cil, uglovi - izduv/preliv
karburator : Stage 6 TM24 + difuzor imao sam i Stage 6 filter, 125 glavna dizna
reed ventili : carbon 0,25 , da ne poveruješ stock
auspuh: Tecnigas RS2, namešten za 10350 rpm-a za 188/135
palenje: Kymco , stock podešeno na 22 stepena ili 1,47mm pre GMT
Prenos: Stage 6 primarni 15/41 ako se ne varam
varijator: Stock sa 16x13 rolnama 4,7g je za 9750 rpm ubrzanje
remen: stock, spržio sam dva komada bando i dayco
kvačilo: Stage 6 torque controll, ono podešavajuće i zvono Stage 6 ono sa vidijom i otvorim
opruga: Kontra Pollini plava
gume: Pirelli napred GTS 23, 120x12x70 i GTS 24 130x12x70 sve sa P za do 150
instument: Koso RX1N
To je to vozio sam uglavnom 95 oktana sa Liqui molly octane plus aditivom +4 oktana i Valvoline Sync power 2T uljem na 1:50, izuzev kad su trke, onda se palio Castol 2T racing i benzin od 100 oktana.
..ja sam ovaj deblji .....
Najbolji rezultat na 1/4 milje (402m) nam je bio - 19,53s, 98kmh
#2
Posted 06 January 2011 - 00:51
edit: ne prodao sam taj next-r, taj mi je bio prve godine na 50cc naturpijanom cilindru sa slike i malim karbom, 2008 sezona je išla po listi gore...
#3
Posted 06 January 2011 - 00:58
Konverziju mog motora planirao sam prošle sezone, mahom zato što sam shvatio da je friziran motor veoma povredljiv ukoliko je na vazdušnom hlađenju, mahom što sam u ovom moru ponuda cilindara za devetku, jedino u Airsal-u video ozbiljan koncept, kanala, na aluminijumskom cilindru i klip sa jednim prstenom, koji obećava.. Ne upuštam se u sada u kvalitet odnosno upored proizvođača, vreme će svakako pokazati svoje, a na meni je da odradim sistem za ovaj T6 koji je za vodeno hlađenje.
U svim planovima preko zime, u vidu sam imao da ću se poslužiti električnom pumpom za 12V, jer prvo i osnovno je da ne želim opterećivati radilicu kako bih dobio još malo obrnog momenta, a drugo ispostavilo se da je ova bosch pumpa, koja se inače koristi za pumpanje tečnosti u grejačima kabine kod golf-a, nekih renoa i mercedesa, većeg protoka od klasične pumpe koja se nudi za skuter, i što je najvažnije da njen protok ne zavisi od obrtaja motora, pa se tu mnogo dobija jer i u manjem opterećenju mašine pumpa gura 18 litara u minuti, te se tu usled većeg porotoka u malim pauzama turiranja dobija na boljem hlađenju, naravno ukoliko je motor u pokretu. Da zaključimo što se ove pumpe tiče ona troši 1A struje na 12V, to je 12W utroška energije, ako prevedemo da je jedna konjska snaga 1HP=746W izlazi da pumpa troši 0,016 HP-a od motora, odnosno 20% više jer struju za punjenje akumulatora proizvodi generator i tu ima bar toliko gubitaka. Recimo da je za trke moguće i odspojiti generator pa neka troši samo akumulator koji bi kasnije na punjaču dopunili...
Za hladnjak nisam imao neku posebnu ideju, originalni hladnjaci sa cenom od 100e, su mi delovali skupo, pa sam se poslužio grejačem kabine auta, tj Yugo Florida, ovaj mi se svideo jer prvo odgovara dimenzija, drugo ima oba priključka koji su pod odgovarajućim uglom... Kasnije ipak shvatam da je ovaj hladnjak premalog kapaciteta, jer su cevi iako od aluminijuma okrugle a ne pljosnate i da je malo odavanje toplote na ovom grejaču kabine za potrebe jednog turiranog 70cc cilindra...
Posudicu sam kupio od Aerox-a, tu baš mnogo izbora nije bilo jer od kymca kod nas baš nema da se nabavi, a ostale su mi bile prevelike, cena posudice nije tako skupa ako izuzmemo da se čep kupuje posebno kojem je cena skoro još toliko..
Termostat sam isto kupio od Aerox-a, nikad manji a skuplji deo nisam kupio na motoru..
Creva sam nabavio gumena armirana za 20bar-a, koja kasnije ipak nisam upotrebio jer su toliko kruta da jednostavno šanse nema da se dobiju neki uglovi u patosu motora, na kraju sam kupio gumena creva sa krivinom od 60cm, opet za neke delove kabine nekog auta..
Ostatak su mi uradili na strugu od profila aluminijuma i mesinga, a šelne su klasične, T razdelnik je od nekog gas uređaja za auto, od plastike..
Evo spiska delova bez cilindra
Pumpa - Bosch -105e -doneta iz mađarske
Hladnjak - Florida grejač kabine 2300 Din - 23e - prodavnica auto delova u lokalu
Posudica Aerox 1150din + Čep sa ventilom 950Din - 20e - Yamaha Rodić NS
Termostat od Aerox-a -32e - Yamaha Rodić NS
Creva - 4x 60cm -4x150din - 6e -prodavnica auto delova u lokalu
Šelne i T razdelnik - 10e - prodavnica auto delova u lokalu
Profil za struganje ne znam našlo se u radionici
Evo slike pribavljenih delova
Evo pumpa sa cilindrom na slici, pored malu crnu glavu sam koristio od nekog starog aerox-a kako bih se sa idejama ipak izjednačio, trebalo je termostat i ugraditi u glavu ovog T6
Termostat treba ovako postaviti sa telom unutra, da bi na temperaturi reagovao i puštao rashladnu tečnost prema napolje odnosno na crevo pa ditrektno u hladnjak, samo još ne želi na svoje mesto otvor na glavi cilindra je nešto manjeg prečnika
Ovde vidimo kako izgleda priključak creva za izlaz tople vode iz cilindra, koji je na strugu rađen od četvrtastog ALU profila, treba doraditi oblik koji odgovara mestu na glavi i probušiti rupe za šrafove
Ovde vidimo kako izgleda priključak creva za ulaz hladne vode u cilindar, urađen isto od aluminijuma da bi se dilatacija cilindra i priključka što manje razlikovala
Potrebno je bilo izraditi i prsten koji će držati termostat na svome mestu, pritiskom prikljčka creva, opet od aluminijuma
Slike Airsal T6 cilindra, priključak ulazne vode, navoj malo nestandardan, trebalo je pronaći u gradu ko ima nareznicu tog promera
Slike Airsal T6 cilindra, blago honovanje se nazire čak i u nikasil košuljici
Povezao sam prva creva, prva ideja da se T razdelnik stavi na hladnoj vodi pa kada se sipa tečnost iz posudice, ulazi u hladnjak i u cilindar preko pumpe
Završena obrada priključaka za creva ostale su još samo rupe za šrafove
Posudica bi trebala da se montira ovde, ona treba da je u višljoj tački od poslednjeg nivoa tečnosti u hladnjaku, montirao sam masku da probam kako to ovde ulazi, i da vidim kakav nosač da izradim
Morao sam malo deformisati prednji kraj fenom za skidanje farbi, kako bi maska nalegla
Šanse nema da se sklopi, zazor može vrabac da uleti, posao neće biti toliko jednostavan.. nije ovo mali izazov
Idemo opet fen za farbu, priznaću vam ova posudica ko god da je napravio je od odličnog materijala, grejač farbe počinje da je omekšava tek posle minut grejanja po istome mestu, druga plastika bi se već odavno otopila da je toliko grejem
deformacije pritiskom i blagim klackanjem po mengelama, pa opet malo grejanja i tako u krug, opet pazio sam da ne preteram može se izbušiti
ovako izgleda donji deo posudice posle deformacije
palo mi je na pamet da ovaj čep može ići dole ukoliko skratim navoj na koji nailazi, pa da i tu dobijem neki milimetar
Obrada šmirglom je neizbežna ipak mora biti kraj ravan, jer je čep zatvara pod pritiskom
Ovako izgleda posudica pre skraćenja navojnog dela
#4
Posted 06 January 2011 - 00:58
deformacije su bile neophodne i sa zadnje strane posudice, malo se slabije vidi, na tački koja dodiruje masku sa unutrašnje strane
Postavljam je ponovo na mesto gde sam planirao da izmerim sada zazor
Ahh, koji zazor još uvek nije dovoljno, počinjem biti nestrpljiv i nervozan, prošlo je celo popodne u montaži posudice
U ovim slučajevima menjam posao, sada se priprema nosač za hladnjak, dakle postavljen ne horizontalno jer mi izlaz creva ovako odgovara, i ne mogu ga pričvrstiti za fabričke plastične ušice. Problem postoji jer je ovo kraj aluminjumskih limova koji su veoma meki i svaki pritisak na njih dovodi do deformacije
Ovde je i fabrički hladnjak bio pričvršćen na neku foru, nama pade na pamet da ubušimo rupe urežemo navoj i šrafovima pritisnemo ceo hladnjak preko nekog lima ili U profila
E ovako treba da stoji hladnjak, a usput nađoh i četvrtasti profil koji će možda odgovarati ako se iseče za U profil
Mali fleks i tanki kamen za sečenje radi posao
Treba obraditi i krajeve koji po dimenzijama hladnjaka nailaze na limove za hlađenje
Malo doterivanja ivica na brusnom kamenu
E onda još malo da obrade iz stare škole
I farbanje lima po Niškom zvučniku, kojem nije na odmet malo crne farbe
Plan montaže lima za pritisak izgleda ovako, zaključujemo da je potrebno dodati neku gumu sa donje i gornje strane hladnjaka kako bi kontakt bio dobar i elastičan
Proba sa posudicom i plan prolaska creva, sa zadnje strane
Sledi obrada T6 glave da termostat legne na svoje mesto, mali biax i frezer 3mm radi posao
Termostat je na svome mestu
Sledi obrada čaure koja je ostavljena na malo jaču meru
Čaura na svome mestu
#5
Posted 06 January 2011 - 00:59
Evo ih stari Malossi 200/147 i T6 netaknut, radoznao sam želim testirati fabričke uglove 194/143 cilindar je na space-u oko 2mm, jer kymco ima hod radilice 41,6 glava je upuštena.. Ovo su novi momenti za mene, nikada nisam vozio cilindar kome čelo klipa silazi 2mm ispod donje ivice izduvnog i prelivnih u DMT, opet uglovi su uglovi, a površine su manje...
sledi montaža brezona za pričvrst auspuha
T6 je na bloku
Glava stegnuta, uvrnuti termometar, i prikljčci za creva
Ahh problem , priključak creva mi dolazi do dna sedišta, ovde nikako ne mogu priključiti crevo
Mora da se ili skrati ili preradi da priključak creva nailazi pod kosim uglom koji sam kasnije snimio da je takav i u originalu na LC devetki
Ovo su prelazi sa creva koji dolaze od hladnjaka i ovde bi trebalo pumpu iskombinovati, mesing rađeno na strugu
Priključak prerađen na najkraću moguću dužinu, dodata dva zareza kako bi se guma creva bolje pritisla i zadihtovala
Prvo crevo sam povezao, topla voda koja izlazi iz cilindra ide pravo u hladnjak, pumpu želim montirati na hladnoj vodi koju potiskuje u cilindar sa strane
Pumpa je montirana, posle nekoliko egzibicija, jedino mi je ovako odgovarala , teško je saviti i ova creva, a kamoli ona debela za 20 bar-a koja sam prvo kupio, problem je pravila plastična kutija akumulatora, koja na kraju taman ulazi pored pumpe
Guma je isečena i zalepljena u profil, kao i na dno hladnjaka
Ovde će biti potrebne neke kontra matice da se šrafovi od vibracija ne bi popustili
Malo zenkovanja rupa na profilu gde šrafovi pritiskaju i to je to hladnjak je na mestu
#6
Posted 06 January 2011 - 01:02
Našao sam da curi, na onom malom šrafu na vrhu cilindra, i na termometru, pa sam tu rešavao zaprivke, klingerit prsten , guma i teflon..
Evo snimka sa tog prvog palenja
Ovde je slika pumpe po danu malo se bolje vidi
evo još jedan video
Na red dolazi ugradnja ovog malog priključka creva. Setio sam se da će kobno biti stalno puštati vazduh onim malim šrafom, pogotovu ako bude plastika montirana ko zna kako ću moći ovde uopšte da priđem. Ovaj mali ispust sam dobio sa cilindrom verovatno može da se uoptrebi za crevo grejanja karburatora kome treba, na glavi je baš M6, ja sam tamo šraf zavrnuo, moj karb se ne greje.. Drugo na posudici postoji ispust baš sa ove strane pa reko da top povežem crevom. Ovde taman može da se provetrava hladnjak kada sipam, opet kada je posudica zavrnuta sve je pod pritiskom , tako da sistem treba da funcioniše
Montirano je i crevo, imao sam PVC tanko, za prvo vreme stegao sam vezicom, ne razmišljajući koji je ovde pritisak, i koje su mogiućnosti pvc creva i vezice... kasnije se ispostavilo da ovo ovde ne drži i da curi, što na navoju ispusta što jer je crevo popustilo, pa je potrebno bilo ispust dvokomponentnom plastikom ulepiti, i crevo i vezice menjati...
Na red dolazi opet plastika zbog posudice koju sam već 100 puta spuštao i deformisao, sada mi više nema izlaza ostao je još ovaj posao, iako ga mrzim, moralo se rešiti zatvaranje prednje maske... pa udri još jedno popodne, skraćujem plastični zid maske ne bi li ovde dobio još koji milimetar
i obrada rotirajućom šmirglom, biax radi posao
Ručni rad sa 400 šmirglom je ipak neizbežan
Na red dolazi ova crna plastika koja se šrafovima pričvršćuje sa unutrašnje strane, padne mi napamet da izbušim rupe većom burgijom od promera mostića, koje sam već prethodno skratio bez nekog rezultata
Posao urađen plastika legla na svoje mesto
našao sam neke četvrtaste čaure tek da probam koji je rezultat i da pritegnem plastiku sa mostićima i šrafovima
Ahh dobio sam zazor gore na sastavu, normalno je sam upustio crnu plastiku dublje, ovde fali materijala da se sastavi, opet mi je vrabac pao na pamet neko će mi se smejati... Posto sam dobio i više nego što je trebalo, rešim da vratim malo crnu plastiku natrag koliko da tesno nailazi na posudicu, a da ovaj zazor ovde koliko mogu umanjim pa ćemo videti kasnije kako da to zamaskiramo
nađem neke gumene zaptivke i platne i iskoristim ih za podizanje
zazora između dve plastike ima ovoliko
nije loše poklopac taman dolazi do kraja i blago dodriuje posudicu
najzad sklopljena mašina već je kraj dana sutra ide probna vožnjica
Pojavio se novi problem, velika mi je temperatura, iako sam vozio na svega 6000 rpm-a temperatura u vožnji skoči do 111C i padne do min 105C, ovo je ozbiljan problem i počeo sam biti zabrinut... Dakle ili termostat nije dobar, ili mi cilindar duva preko zaptivke glave eksplozije u tečnost ili je hladnjak jednostavno preslab.. Ovde sam obeležio nivo preciznije da vidim da li se gubi tečnost ako je eventualno loš zaptivač na glavi pa izgara u tečnost
Nego nađem da se crevo tople vode koje ide u hladnjak ovde pritiska sa sedištem na kapicu svećice... Plastično dno sedišta silazi kada sednem još neki milimetar niže i to je to presek je smanjen....
#7
Posted 06 January 2011 - 01:03
Opet mali biax, za 100 poslova je dobar
Morao sam promeniti malo crevo za provetravanje hladnjaka na neko jače i stegnuti metalnim šelnicama
Na kraju sam ipak izavio i termostat da probam sa punim protokom ovako sa slobodnim crevom. Evo test boje svećice, mogla bi biti malo tamnija, štelovanje je tek na redu
Uspeo sam da dobijem temperaturu 92C u vožnji, ako se cepne gas skoči na 95, u gradu je oko 80 kadkad padne na 75, uglavnom je preko 80. Iz ovog a zaključujem da je hladnjak malog kapaciteta, i da je potrebno da pribavim neki koji više toplote može da disipira, a da sa gabaritom odgovara ovom mestu
Ovo je u nekom selu obližnjem gde smo se vozili da ubodemo 200km razrade
Evo video sa testa, ovo je bez ekstra podešavanja, popularni naziv je rekreativno, bez nekog forsiranja...
Start 97Kmh
I neka vožnja, na 1:52 je ubrzanje od 57-92
Trenutni setup
Airsal T6 LC - stock ports
Stage6 TM24 + Stage6 air filter
Tecnigas RS2 tuned stock 9k
Malossi multivar + Kevlar
Malossi Torque driver
Stage6 Primar 15/41
Stage6 Torque controll clutch
Stage6 R/T clutch bell
#8
Posted 06 January 2011 - 01:11
Slike
Ovo je snimak sa mobilnog, malo se slabije vidi, krajnja 114 je sa mojom težinom i tel. u jednoj ruci. Put je dosta loš, pa sam pokupio par rupa.. Ovde je bitno zaključiti da prenosa više nema, i da je u trenutku kada obrtomer krene da ide gore 107Kmh, snaga biva sve manja i manja, kako i po fabričkoj krivi ovog RS2 izduva može da se zaključi.. Ako uzmemo u obzir da je ovo serijski cilindar i auspuh, sa ovim prenosom reklo bi se dosta... možda bi ovo bio kompromis gradske vožnje ne previše turiranog motora i krajnje brzine koja nije zanemarljiva
Evo izmerenih maksimalnih vrednosti, obrtaj je nerealan, jer preko 11k obrtomer ne meri kako valja, fali pravilnog impulsa sa palenja, pa zakuca u maksimalu... Postovao sam negde gore da je stock palenje do 11400 upotrebivo...
Evo testa 8/32 milje ili 402m, izmerene vrednosti odgovaraju dobili smo oko 0,7 sek bolje vreme nego prošle sezone, i značajno veću izlaznu brzinu, ovde može slobodno zaključiti da je start loš, jer je prenos predugačak, i da sam morao ostaviti 6g rolne da bi izašao u maksimalnu brzinu sa 9400 rpm-a, jer je u ovom obliku RS2 izduvu ovde centar..
I na kraju da vas pozdravimo,....
#9
Posted 06 January 2011 - 01:15
Ovde se vidi na klipu gde se to parče nikasila zalepilo, po meni je ovo 1-2 desete milimetra i značajna mera koja je dovela da zariba klip u cilindru, to se lepo i vidi..
Isti slučaj je sa gornje strane cilindra
I sa gornje strane klipa, iako ovde nema nikakvih tragova nikasila, aluminijum je jednostavno uradio svoje..
Po meni je ovaj cilindar 100% uništen kao i klip vidi se da su i kanali klipnih prstenova nabijeni na mestima gde je zaribao..
Evo razloga zašto nisam na drag izašao, neki to već znaju, sad šta je tu je, ovo je prošlost...
#10
Posted 06 January 2011 - 01:18
Ovo je klip posle 30-km, učinio mi se pretesno bušen cilindar, dosta se grejao i značajno menjao karakteristike
Deluje sve ok, meni se ipak ne sviđa kako je odrađen, majstoru je rečeno da odradi 6 stotih, diferenciju cilindar u odnosu na klip
#11
Posted 06 January 2011 - 01:19
Evo slike klipa, na njemu se osim manjih linija ništa ne primećuje
I slike cilindra gde se osim grubog honovanja nazire aluminijum oko izduvnog kanala
Zazor na sastavu klipnog prstena je 0,15mm
Na kraju sam poludeo, i odneo ga ovoga puta lično u Novi Sad kod Cubija, da se vidim sa majstorom koji ga je bušio.. Premeri on komparaterom i mikrometrom, odstupanje u dnu cilindra i u donjem delu klipa je 8/100... Posle duže rasprave treba li ili ne treba više ili manje, hoće li to biti dobro za trku ili neće.. kaže mi majstor "što ne kažeš da je za trke" .. EEE ako je za trke onda poseban tretman, fino honovanje kako ga oni zovu usledilo je posle dogovora da se uradi na 12/100...
Ovo je mera 11/100 u hladnoj situaciji....
Sada sam prešao oko 400km, motor znatno lakše ide, i ima sličnu vršnu snagu, a manje se greje... Videću kakav je rezultat na kraju...
#12
Posted 06 January 2011 - 01:19
Sledi merenje, i proba na licu mesta, neki privremeni nosač smo ukrojili
Sledi provera ugla naleganja grane na cilindar.. nisam odustao od patenta opruga i indirektne sprege grane sa cilindrom
Jednostavno je trebalo dodati materijala na prirubnici i zadati ugao od oko 15-ak stepeni
Prirubnica za grlo završena, var iznutra biax-om očišćen i površina pripremljena, rupe malo otvorene zbog podešavanja
Ovako stoji kada je montiran, malo ugao auspuha nije kao kod piaggia, ali na to sam se već navikao i RS2 nije pod originalnim uglom bio.. ovako je ipak unikatniji
Patent opruga kod prirubnice štima, malo smo prevarili onu ušicu za koje se kače opruge bila je daleko nije bilo moguće toliko nategnuti opruge
Grana prolazi na 10mm od nosača centralne nogare, koja je ovoga puta morala da ode na odmor.... baš sam je gotivio, ali ne mari....
Nosač spuha izrađen od 3mm čeličnog lima i pofarban u mat crno
Dužan sam vam još ovu sliku
Crvena - C16
Žuta - MHR replica
Plava - TOP Nardo
Zelena - Polini for race
Crna - Pinasco race
Test Cilindar Stage6 Racing
#13
Posted 06 January 2011 - 01:22
Nije čovek kriv, ponavljam ja sam kriv što sam dao motor i nisam napomenuo da se pazi po gasu...
Totalno se zalepio klip sa donje strane prema izduvnom kanalu, čak je i klipni prsten bio blago zakočen te sam mučio muku dok ga nisam izvadio...
Uradio sam čišćenje sa finim brusnim papirom, vodenom šmirglom 600 i na kraju sa pastom i bušilicom, isto sam ispolirao i telo klipa, rezultati su očigledni, mada ovo nikad neće biti više ok, jer će klip na istom mestu verovatno ponovo baciti aluminujum sada već na manjim temperaturama....
Posle sklapanja uzmem da okrenem jedan krug, četiri ulice, taman da se malo zagreje termo grupa i reših da otvorim ponovo i zamenim igličasti u gornjoj pesnici radilice... kad imam šta da vidim... klip je za neverovatnih 800m opet zalepio na novom mestu...
Posle istovetnih poliranja, prebacim diznu sa 88 na 100, boja svećice je pretamna, klip više ne lepi, motor ide 85kmh...
Ovaj Airsal je kod mene definitvno završio karijeru.... sad moguće je da je ovaj klip za neke niže temperature jer je kupljen kao rezerva za LC grupu, meni deluje isto kao i na grupama AC kao što Sale ima... e sad u GUS-u definitivno ne dobija dovoljno hlađenja i nenormalno se širi.. Inače sam nezadovoljan od kako je cilindar otvoren na 11/100 nema više te snage koja se javila prvi put kada je bušen na 6/100 milimetra...
To je to.. nadam se da neće još dugo biti na mašini, sad ima i prizvuk karike, zvekeće ko pokvaren APN... verovatno je ležište klipnog prstena oštećeno kada sam vadio napolje posle prvog lepljenja, a i moguće je da na cilindru još ima ostataka aluminujuma, koje ja ne mogu da ispoliram do besprekornog...
#14
Posted 06 January 2011 - 01:27
Malossi GUS, 188/135+Airsal T6, na 12/100, Tecnigas RS2, na 9000rpm-a, Keihin 17mm+Airbox, main jet 100, driver 125Kg malo sam smršao
Max speed 95Kmh
0-88Kmh, 402m, 23,32s
#15
Posted 06 January 2011 - 01:34
Evo izveštaja šta se radilo, rešio sam da zamenim ležajeve na radilici jer su počeli malo da se čuju, prizvuk tankog kuckanja kada spustim ručicu gasa počeo sam da osluškujem od kako je Keihin 17 karburator sa fabričkim Airbox-om i novi C16 na mašini pa je motor dosta tiši i u laganoj vožnji. Posle kontrole varijator, magnet došao sam do osovine koja se veritkalnim pomicanjem rukom dole-gore javila u vidu klimanja. Ne još toliko kritično neki deo milimetra je u pitanju međutim meni je to za zamenu..
Pošto sam svakako hteo da uradim blok i da optimiziram prelivne puteve prema cilindru, palo je poliranje obe polutke
Ovako izgleda sklopljen
Usisna strana nije do zanjeg sjaja urađena, poznato je da je kod usisa dobro ostaviti malo grublje poliranje odnosno samo fino šmirglanje jer to povoljno utiče na mešanje vazduga i goriva, .. dokazao Porsche mislim 1956...
Vidi se da je na desnoj polutki bilo više da se obrađuje, linija prati otisak cilindra, kao da je cilindar više u desnoj strani pozicioniran, ako je blok takav ja nemam mnogo šta da pametujem, možda je neki drugi primerak više u centru, kod mene je jednostavno ovakav.. Ako bi sišao skroz u obeleženu ivicu ostalo bi cca 1,5mm zida na sastavu sa cilindrom...
maločas leva ili sada na slici gornja strana je fabrički taman po cilindru koji je širi od stock-a dosta, u nekim delovima je čak za nekih 0,5mm veća mera.. definitivno je cilindar i sve komplet pomereno u stranu
Čelo klipa je ispolirano, veoma tvrd materijal, sjaji ovako... po meni je ovo sasvim dovoljno
Prelivni kanali u cilindru su ispolirani prvo 400 šmirglom i malim biaxom, kasnije pastom, koliko se moglo prići sve sam uradio, može ovo i bolje, ostavljam malo posla sebi za sledeći put kad budem rasklapao, dosadno bi bilo sve odjedno uraditi
Izduvni kanal je optimiziran za priklučak C16, i ispoliran, ugao nisam dirao, sledi provera stock porting situacije
I pogled kroz priključak C16 auspuha
Ubacio sam stock radilicu jer mi se ta učinila najozbiljnije, zapravo nema u njoj 1500km pređenih, a nema ni hoda na ležaju klipnjače u donjoj pesnici, ranije sam je menjao iz preventive a sada se vratila, na redu je optimizacija zaptivača, koji na nekim mestima blago ulazi u sastav, skalper je 20din treba samo kupiti nov i posao ide ko od šale 1:0 za Daniku
Cilindar je pritegnut nekim bakarnim čaurama i sledi provera uglova stock cilindra
izduv 182deg prelivni primarni i sekundarni isto 125deg, usis i back prelivni 116deg
Najzad sklopljen, sledi prvo palenje
Lepo radi međutim kako se motor greje lupanje se ponov počinje čuti, smršao sam 3kg, i hvata me ludilo od ovih ležajeva više
posle dužeg traganja jedva sam našao da kupim ležajeve radilice za Kymco. Nestandardne mere zbunile su i iskusne prodavce ležajeva u našoj oklini tako da smo jedno celo pre podne tragali po Vojvodini gde da ih kupimo.. Na kraju se nađosmo u Novom Sadu i da nam Sheriff nije rekao gde se nalazi FAG prodavnica ostali bi bez ležaja... Sreća nađoh ležajeve u NTN proizvodnji, ne precenjene 1350din (cca 13e) po komadu kupim 2 para...
Čudne mere 56x25x12 desni ide prema varijatoru i 52x20x12 prema palenju. Na slici vidimo gore originalne i dole nove, jedan par novih sam ubacio... Poludim nakon pola sata rada, novi ležajevi se čuju isto možda jo malo više, proverim osovinu, klima, kad je hladan manje kad se ugreje više...
Rešio sam da rasklopim karter još jednom i ubacim drugi par ležaja što sam kupio mada su identični, počinjem sumnjati da su sa nekom slabijom tolerancijom naime oznaka na njima PXI33 mi ništa ne govori..
#16
Posted 06 January 2011 - 01:37
Videćemo šta se piše za te SKF-e, i kakvi su rezultati čim ubacim
#17
Posted 06 January 2011 - 01:37
#18
Posted 06 January 2011 - 01:38
Stavio sam SKF ležaje radilice, i zadovoljno konstatovao da ne mrda ni makac, ama baš ništa, cimao sam obe strane radilice i kod varijatora i kod magneta i to je to, ovo su ležajevi za Cvaju i tačka.. Međutim moja ideja da upregnem Hebo Mansotn replica 182/125 cilindar sa Keihin PB170, 17mm karbom i fabričkom lulicom, i Yasuni C16 spuhom počinje da pada u vodu..
Prvi problemi javili su se kod štelovanja kartburatora, koji se nikako ne odaziva, na moju nesreću u njega idu M4 keihin dizne koje slabo mogu da se kupe, a ja imam fabričku (deblokiranu) 88 i jednu koju sam probušio sa 1mm burgijom. Ova velika dizna je prevelika kako god da otvorim filter, čak i sa otvorenom gljivom, kupio sam neku Hebo, nalik Stage6 sunđer, pa se guši od previše goriva. Sa ovom kombinacijom sam ga razradio nekih 200km, tu se pri kraju meni javio do nekih 88Kmh ako zalegnem 95Kmh, Daniki 104Kmh, međutim prejak prenos 6g rolnice, i prevelika dizna u karburatoru rezultovali su međuubrzanje na oko 9000-9200 rpm-a što je malo za ovaj auspuh.
Rešio sam da ipak pokušam da setujem ovu 88 diznu sa afbričkim airbox-om, kojeg sam zatvorio na fabričku meru sa svim cevkama i svim ekstra rupama koje sam radio zatvorenim.. Povuče lepo međutim nije to to.. Na kraju sam zalepio klip u cilindru i onako besan na sebe i na ovu kombinatoriku koju pokušavanm da setujem skenjam leđa dok smo ga ubacivali u neki kombi.. Dve nedelje sam bio invalid.. u pm... Motor je u garaži i nisam hteo da ga pipnem dok ne rešim pitanje ovih dizni..
Očistio sam cilindar od aluminijuma i doveo klip u red, hvala nikasilu koji je mama, klip na moju sreću ima jedan ris po dužini, oko 0,5 dubine, u šali smo konstatovali da je sada unikatniji ima i bar kod, ostalo sam uspeo da očistim brusnim papirima i polir pastom.. Svestan sam da to nikad neće biti "to" međutim nema mnogo izbora, idemo dalje, problem je tu da bi ga rešili, ... Mašina je sklopljena
Vratio sam palenje na advanced 22 stepena, koje sam koristio ranije, i ako sam ga sada kada sam ponovo sklopio postavio na 13 stepeni fabrički, čisto da se malo družim sa tim režimom pre nego podesim onako kako mislim da je najbolje za 10k rpm-a
Izbušio sam ovu 88 do 92, sa burgijom 0,9 koliko sam mogao, sad ovo je već perverzija proveravao sam koliko se burgija 0,9 klima u setu dizni koje imam za neki drugi karb i tu se klima isto kao i u 92 dizni, oko 5mm na dužini od 15mm.. međutim i ova dizna je mala... Zatvorio sam airbox-u ulaz sa čepom od knjaza miloša, našla mi se rupa od 19mm koje daje 283 mm^2 otvor, za razliku od orginala 25mm koji daje 491mm^2 otvor (nije 100% proveriću još jednom), prva upotrebljiva za 92 diznu, a da se ne guši od previše goriva... Rezultat, sranje nema snage, usput imam neki prizvuk luparanja koji vučem od kako sam Hebo ugradio, i to me strašno nervira, sumnjam i u lepljenje klipa ponovo, nisam 100% u vezi ove kombinacije goriva i vazduha, motor ne ide nikako a i kada ga navrnem tripujem sve ove prizvuke...
Evo svećice
Poručio sam dizne M4, pakuje ih Naraku 80-98 i najzad su pristigle, ovo je trebalo da uradim još davno, međutim slabo sam koristio ovaj karburator a i ima ga samo Racing Planet...
izvadio sam onaj čep od knjaza i uvrnuo prvu najveću 98 diznu.. Motor se javio odlično, još malo prepucava gorivo, osećam da bi 96 legla kako valja, sunuo sam još ulja, prizvuk luparanja je prisutan pogotovu kada se malo ugreje, pa sam hteo da budem siguran.. Danika je vozio 92Kmh onako u ulici, meni se još ne dopada, nije to to...Rezonanca mi je na oko 9400-9600, i opet mi se ne sviđa što je tako nisko, što je potrebna ovolika dizna u 17mm keihin karburatoru sa airbox-om, o potrošnji ne smem ni da govorim...
Sada preostaje da vidim šta dalje, ovaj Yasuni C16 je preotvoren i previše racing za ovaj ugao izduvnog kanala, za ovaj difuzor karburatora, disproporcija u odnosu vaduh-gorivo mešanju, predugačka lulica karburatora original usisnog sistema, preniska rezonanca i premalo snage, prevelika potrošnja, prizvuk luparanja još uvek prisutan.. Idem redom stavljam ovih dana Tecnigas RS2 stari spuh da testiram, on je sada u original merama, skidam pumpu za ulje koju sam ponovo hteo da aktiviram, radi, baca ulje ali mi sve smrducka da tu kod nje nešto lupa.. itd...
#19
Posted 06 January 2011 - 01:39
evo ga baš je fensi
#20
Posted 06 January 2011 - 01:39
Dakle skinuo sam pumpu i karburator, i imam šta da vidim, ovaj semering koji zaptiva između prostora zubaca pumpe i osovine se iskrivio i spustio dole, ima neki seger osigurač koji se popustio. Kada sam ga vratio nazad vidi se na slici koliko je ušao, celih 3mm, a za divno čudo pojavio se i kanal za osigurač preko kojeg je semering naišao i osigurač ništa nije držao.. Imao sam čudne simptome, kao da mi curne mnogo ulja u trenutku kad odvrnem pun gas, sad da li je to zato što ovde semring nije zaptivao, ne znam, nije mi se dopadao ni ler, a i velika dizna me nervira koju traži ovaj setup...
Ovde ide osovina samo se ubaci i na donjoj i gornjoj tački se oslanja... E sad pošto sam ja cele prošle sezone vozio bez funkcije pumpe ulja, samo sam zatvorio ulaz ulja na samoj pumpi i vratio je natrag, moguće je da se ležište u samoj pumpi koje je od neke legure aluminijuma potrošilo, pa osovina može da šeta dole gore recimo 1mm u sve sklopljenom stadijumu.. Ovde sam posumnjao da ono luparanje u ritmu takta motora može biti ovde jer se nagli pokreti prenose na osovinu, pa mi se učinilo da ona ovde lupara u gornji deo kućišta koji može biti potrošen..
Reših da ubacim ovde jednu tanku bakarnu platnu, debljine cca 1mm i da probam, ako je ovde luparalo, bakar inače od mekog metrijala mora ako ne popuniti makar utupiti ovaj zvuk...
Evo mesta na bloku gde sve ulazi. Najradije bih izvadio celu pumpu ili samo osovinu međutim, tada se povećava zapremina kartera i gubi na primarnoj kompresiji, a usput i dobija falš vaduh preko kanala pumpe. Možda izraditi od jednog komada osovinu sa poklopcem na strugu koja ne dolazi do uzubljenja na radilici i sa time zatvoriti ... razmisliću, učinila mi se ideja o uljnoj pumpi prihvatiljiva i konforna, ako budem vozio 17mm karburator koji je fabrički i ne da mi se..
Rezultata nema, luparanje je i dalje prisutno, možda malo drugačiji zvuk nego što je bio... Uvrnuo sam 96 diznu i narolnao 6g za ovaj RS2, bolje je znatno, još samo da nađem šta se čuje...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users