Jump to content


Poznavanje materijala - Korisni saveti od starih majstora

provera

88 replies to this topic

#81 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 August 2013 - 00:59

Grale,
Pogledao sam temu, shvatio sam da je u pitanju starija verzija aprilije sa Morini mašinom a ne Piaggio-vom, no svakako ima dosta sličnosti.

#82 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 August 2013 - 12:28

Gde je ovo bilo kad sam krpio pukotine na plastikama na mom NRG-u? http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/SEVeyesB08_th.gif

Edited by goggyso, 16 August 2013 - 12:29.


#83 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 12 September 2013 - 21:48

Povecanje zapremine motora

Na ovo me inspirisala Miletova tema o tuningu njegovog Longbo cikla, pa kad je Mario pomenuo da se isti klip koristi i na kitu 70 ccm i na 86 ccm uz promenu radilice , a nisam hteo tamo da nastavim, da ne zagadjujem temu …

O cemu se radi ? Teorija kaze da radnu zapreminu cilindra oderdjuje , hod i precnik klipa , ( bore & stroke ) to je jasno …najlaksi nacin da se poveca zapremina je da se poveca precnik ( bore ) klipa, pa tako kod kitovanja dobijamo vecu radnu zapreminu ugradnjom ( ili busenjem ) veceg cilindra , sa svim ( pozitivnim i negativnim ) posledicama toga …pozitivne posledice su povecanje radne zapremine , pa iz vise kubika dobijemo vise snage , obrtnog momenta , a neke negativne su tanji zid cilindra , vece termicko naprezanje ( grejanje ) , jaci udari na postojecu radilicu sto ce uticati na njen vek trajanja, veca potrosnja goriva ( zbog veceg lozista ), menja se stepen kompresije , pa se i tu mora nesto raditi …

Drugi nacin povecanja zapremine motora je promena hoda klipa – njegovo povecanje , ( HOK ) , pa iz iste stubline ( pri istom precniku ) dobijemo vecu zapreminu…to se dobije promenom visine lezaja velike pesnice u odnosu na osu radilice i duzine klipnjace …duza klipnjaca i krace polutke radilice za neku meru uzrokovace promenu duzine hoda klipa , a samim tim i promenu radne zapremine na vise …

Tako se na ovom kitu moze uz promenu radilice dobiti umesto 70 ccm , 86 ccm sto uopste nije zanemarljivo …ovo resenje za povecanje zapremine rado koriste mnogi proizvodjaci u auto i moto industriji da iz jednog baznog motora, istog bloka, naprave jos nekoliko `zapremina` sa promenom klipova , klipnjace i radilice …pri tome osnovna konstrukcija i prateci agregati ostaju isti , pa se smanjuje cena proizvodnje …dobar primer za ovo je Zastavin ( Fijatov ) motor iz stojadina 064 /A …osnova je 1100 ccm uz precnik klipova od fi 80 , posle su ga razbusili na 84 i dobili motor od 1300 ccm , a posle dobili motor od 1400 ccm sa nizom radilicom i drugacijom klipnjacom , a konstrukcijski je to potpuno isti motor …takvih primera ima mnogo …

Treba napomenuti da je uvek `najbolji ` takozvani bazni motor , jer on je proracunat da sa svojim parametrima hoda i precnika teoretski da najbolje rezultate …sa promenom duzine hoda menja se brzohodnost motora i potezni momenat ( elasticnost ) , ali u svemu tome nesto se malo dobije , nesto se malo izgubi , sve do jedne prihvatljive granice …u svakom slucaju i ekonomski momenat je jako bitan za proizvodjace , pa sve ovo rado koriste da bi jednostavno i jeftino prosirili svoju paletu motora …Teorija kaze da su se najbolje pokazali takozvani superkvadratni motori gde je hod klipa priblizan njegovom precniku …eto primer Minarellija i mnogih drugih …

#84 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 12 September 2013 - 22:53

Evo i ja da se nadovezem, mislim da ako se stavlja duza klipnjaca onda treba spustiti prelivne da kad je klip skroz spusten tik potpuno otvori kanale i treba se staviti onaj raiser da klip ne bi udario u glavu? I informacija ova gore kolko mi se cini nije tacna tj 86cc se dobija samo ako je klip 50 pa je to u startu 77cc i onda duza klipnjaca doprinese 9cc zapremine. Kod nas koji imamo 70cc mislim da bi se izvuklo 77cc (ili ti 80cc da se zaokruzi) sto opet nije malo, po meni najbolje je uzimati one komplete gde je cilindar vec optimizovan za duzi hod radilice al oni su papreno skupi.. Kod stock 70cc ne znam dal bi neke vece izmene morale da se prave osim dizanja cilindra i mozda nekog cackanja prelivnih, i ako ode klipnjaca jel se moze zameniti nekom duzom il se ceo koncept radilice razlikuje? :D

#85 jack023

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 214 posts

Posted 12 September 2013 - 23:20

A-a Bojane. Duža klipnjača nije isto što i duži hod.

#86 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 13 September 2013 - 14:41

View Postbojan681, on 12 September 2013 - 22:53, said:

Evo i ja da se nadovezem, mislim da ako se stavlja duza klipnjaca onda treba spustiti prelivne da kad je klip skroz spusten tik potpuno otvori kanale i treba se staviti onaj raiser da klip ne bi udario u glavu? I informacija ova gore kolko mi se cini nije tacna tj 86cc se dobija samo ako je klip 50 pa je to u startu 77cc i onda duza klipnjaca doprinese 9cc zapremine. Kod nas koji imamo 70cc mislim da bi se izvuklo 77cc (ili ti 80cc da se zaokruzi) sto opet nije malo, po meni najbolje je uzimati one komplete gde je cilindar vec optimizovan za duzi hod radilice al oni su papreno skupi.. Kod stock 70cc ne znam dal bi neke vece izmene morale da se prave osim dizanja cilindra i mozda nekog cackanja prelivnih, i ako ode klipnjaca jel se moze zameniti nekom duzom il se ceo koncept radilice razlikuje? :D
Ako se stavlja kraca klipnjaca treba spustiti prelivne i obrnuto. :)

#87 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 13 September 2013 - 19:32

View Postbojan681, on 12 September 2013 - 22:53, said:

Evo i ja da se nadovezem, mislim da ako se stavlja duza klipnjaca onda treba spustiti prelivne da kad je klip skroz spusten tik potpuno otvori kanale i treba se staviti onaj raiser da klip ne bi udario u glavu? I informacija ova gore kolko mi se cini nije tacna tj 86cc se dobija samo ako je klip 50 pa je to u startu 77cc i onda duza klipnjaca doprinese 9cc zapremine. Kod nas koji imamo 70cc mislim da bi se izvuklo 77cc (ili ti 80cc da se zaokruzi) sto opet nije malo, po meni najbolje je uzimati one komplete gde je cilindar vec optimizovan za duzi hod radilice al oni su papreno skupi.. Kod stock 70cc ne znam dal bi neke vece izmene morale da se prave osim dizanja cilindra i mozda nekog cackanja prelivnih, i ako ode klipnjaca jel se moze zameniti nekom duzom il se ceo koncept radilice razlikuje? :D
U pravu si za zapremine ali kod radilice nije samo razlika u duzini klipnjace nego i kod pozicije bolcne velike pesnice. Moze se duzi hod dobiti i samo pomeranjem pozicije bolcne ka periferiji tegova radilice. Onda je klip u GMT otisao vislje a u DMT otisao nize. Nisam imao prilike da u ruci drzim radilicu sa povecanim hodom tako da ne mogu sa sigurnoscu da tvrdim ima li razlike u klipnjaci ili ne. Moze da se dobije duzi hod i bez duze klipnjace.

#88 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 13 September 2013 - 21:47

Moze biti da su im klipnjace iste i da je samo pomerena bolcna. Meni je jedino zao sto kad sam uzimao radilicu preko ebaya nisam uzeo tu sa duzim hodom jer sam je mogao dobiti za iste pare al onda se nisam razumeo i mislio sam da je ovo bolji izbor.. :D

#89 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 13 September 2013 - 22:23

Радилица са дужим ходом иду само за 86+ цилиндре. Дужа клипњача не даје дужи ход.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users