Jump to content


Poznavanje materijala - Korisni saveti od starih majstora

provera

88 replies to this topic

#41 rakeli

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 48 posts
  • MestoNS
  • Vozimpeda air

Posted 08 February 2013 - 00:41

sta se dobija time a sta gubi?

#42 Mikac93

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,554 posts
  • MestoSombor
  • VozimSprint Exactly

Posted 08 February 2013 - 01:03

Ne gubi se nista,jedino ako ga ne ustelujes pa ce vise da trosi ili ce da zalepi i kraj,a dobijas vise snage (veci kanali),kad se pogodi smesa u karbu i prenos,ali za to sve treba puno znanja i proracuna :)

#43 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 08 February 2013 - 21:38

Već je pisano i razmatrano o tom izduvu. Nije preporuka da se proširi i nije restrikcija već inženjersko rešenje da se poveća kompresioni odnos. Kod minareli mašina u Aprilije je isto takvo rešenje pa ide kao blesavo tele, prema tome, moja je preporuka da se ne dira ali ako si baš zapeo, izvoli :D

#44 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 February 2013 - 21:59

Ja sam kod mene posle izrade rezone vozio sa tim suzenjem i posle sirenja izduva na meru flandje spuha dobio malo na krajnjoj tj. obrtajima.Mozda to ima neki efekat sa fabrickim (nerezonantnim) spuhom ali kod rezone mislim da samo moze ometati protok gasova jer udaraju u ivicu izduva pri povratku prema cilindru.Jedino mi nije jasno kako se tim suzenjem menja kompresioni odnos. :D

Edited by Nesa BG, 08 February 2013 - 22:07.


#45 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 09 February 2013 - 04:34

OK, you derdevile, you catch me :)Inače su kinezi, kao što znamo kopija minareli air agregata iz yamaha ergele
A šta bi rekli na ovo?
[attachment=282:product-4577.jpg]
http://www.rrd-prepa...oduct-4577.html

#46 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 February 2013 - 19:00

dobra je cena s obzirom da je alu kit...Za te pare mogu da se uzmu bgm 50cc bezglavi cilindri ali gusani!!

#47 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 February 2013 - 13:33

Heh, opet o tome suzenju ...to je za mene ARTEROSKLEROZA ...i ne treba da je tu, mislim k`o i Nesa...pogotovo u tuniranom cilindru, a na serijskom smanjuje unekoliko potrosnju goriva i poboljsava elasticnost motora ( ali to sve na serijskom auspuhu ) ...inace , ometa pravilan rad rezone , jer zatvara pola izduvnog kanala i smeta zvucnom talasanju...ne utice na povecanje kompresije...

#48 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 10 February 2013 - 13:40

View PostALIEN SM, on 10 February 2013 - 13:33, said:

..to je za mene ARTEROSKLEROZA ...i ne treba da je tu,
;) :) potpis za ceo post...

#49 vidik

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts

Posted 20 February 2013 - 01:00

U ono malo prostora na skuterima nebi bilo lose imati uvek i super lepak i sodu bikarbonu, jer moze mnogo da pomogneo, a nije lose imati i u radionici.

c/p. Za prvu pomoc prilikom pucanja creva, cevi, hladnjaka, posude za antifriz itd, mozda cak i neceg drugog kao prva pomoc moze da posluzi super lepak i soda bikarbona...
Ja isprobao nisam ali sam vec od dvojice majstora cuo da je vrlo efikasna stvar na putu, cak i za lose ociscena ili vlazna mesta. Postupak je prost i izgleda odprilike ovako, sipas super lepak preko pukotine i sipas sodu bikarbonu i to se odmah skameni, oduvas visak sode pa sve ponovis moze i nekoliko puta ako treba. Ja kazem nisam probao ali sam pricao sa nekima koji jesu i kazu da drzi ekstra cak i kao trajnije resenje a ne samo privremeno dok dodjes kuci. Neko mi cak rece da je efikasnije da prvo posipas sodu, kao i da uopste nije bitan kvalitet lepka jer sa svakim operacija uspe.
Izvor:
http://forum.bjbiker..._1#entry1445842

Edited by Boza, 20 February 2013 - 01:07.
Копиран текст.


#50 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 20 February 2013 - 01:07

Занимљиво. Мораћу да пробам неки дан..

#51 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 20 February 2013 - 01:13

Bas sam danas na taj nacin krpio bocu za tecnost za pranje stakla na kolima. Vrlo je efikasno i drzi ekstra.

#52 Mikac93

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,554 posts
  • MestoSombor
  • VozimSprint Exactly

Posted 20 February 2013 - 01:18

Eto nesto novo,steta sto nemam plastika za skuter da krpim vec bi isprobao ovo...

#53 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 20 February 2013 - 21:25

Našao sam neke stare rolnice i zalepio dve, jednu za drugu. Posle 5 minuta, nisam mogao da ih razdvojim. A lepljenje je "zrelo" tek posle 24h...

#54 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 20 February 2013 - 23:37

Da bih proverio rekla-kazala, uzeo sam 2 metalna dela od izgorelih rolnica, na kojima je još uvek bilo rastopljene plastike. Delovi su od različitog materija, neočišćeni
Posted Image
Posted Image
Nasuo sam blago sodu bikarbonu
Posted Image
a onda kapnuo par kapi super lepka
Posted Image
okrenuo za 180 stepani i sve ponovio
Posted Image
Posted Image
Posle 4-5 minuta, probao sam da ih razdvojim, ali nema šanse
Posted Image
Onda sam sve to ponovio, da budem siguran
Posted Image
Nema šance da se odlepi...obišao sam par drugara i nudio karton piva onome ko odlepi. Naravno, niko nije uspeo.
Kao što je već rečeno, lepiti se može sve i svašta, plastike u bilo kom obliku, cevi, creva koja su i kontaktu i sa benzinom i sa pritiskom, a o drugim čvrstim predmetima različitog sastava da i ne govorim...čak i vlažna creva i cevi (ne i mokra).U svakom slučaju, stvar koju uvek treba imati u kući i kolima...Experiment je uspeo ! Toliko od mene za vas !

Edited by Boza, 20 February 2013 - 23:46.
Спојио сам теме


#55 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 21 February 2013 - 01:35

odlično...super što si isprobao odmah...eto načina za dobro lepljenje!!

#56 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 21 February 2013 - 01:49

Dosta je bolje od samog super lepka...nije za neka trajna rešenja, u zavisnosti od materijala...pa sad, kako se kome dopadne...

#57 vidik

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 33 posts

Posted 23 February 2013 - 16:56

View PostLenko, on 20 February 2013 - 21:25, said:

Našao sam neke stare rolnice i zalepio dve, jednu za drugu. Posle 5 minuta, nisam mogao da ih razdvojim. A lepljenje je "zrelo" tek posle 24h...
Ovo 24 h, je kljucno i veoma vazno za sve lepkove, jer je to vreme hemijske stabilizacije istoga, sto navodi na neophodno strpljenje kako bi se postigao stvarni efekat.

#58 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 16 April 2013 - 20:41

Kao i svaka druga masina tako je i skuter podlozan habanju i crkavanju pojedinih delova …nase je da to prepoznamo i blagovremeno intervenisemo i to sve pravilnim odrzavanjem dovedemo u ispravno stanje…kako se to manifestuje ?

Naravno da postoji razlika izmedju habanja i crkavanja pojedinih delova i na razlicitim delovima se to razlicito i pokazuje…Crkavanje delova se manifestuje kao momentalni kvar , otkaz delova odjednom, najcesce na elementima elektroinstalacije , gde kad nesto crkne ima gore opisane simptome ,rikne sijalica , bobina Cdi , to je sve jasno…nadji uzrocno- posledicnu vezu ( ako je ima ), zameni i vozi Miskoooo…

Kod habanja pojedinih delova dolazi posle perioda normalnog funkcionisanja , period pogorsane esploatacije uz jos uvek moguce koriscenje , pa sve do potpunog otkaza delova , to je akumulacioni proces gde normalnom upotrebom ne mozemo spreciti habanja koja ce neminovno nastati…

Kako to izgleda kod pojedinih delova ? Nema tu mnogo filozofije – gledamo i pratimo , na kraju sami zakljucimo sta je za menjanje ili remont…Kod guma i gumenih delova gledanjem zakljucujemo u kakvom su stanju, ako treba , menjamo …

Kad ogibljenje pocne losije da radi to osetimo, nije kao pre , najcesce pocne da curi ulje iz prednjih vila , propustili semerinzi , imamo dobru temu ,kako se to radi…kod silena takodje …to sve utice na sigurnost voznje…

Kod kocionog sistema imamo situaciju da je veoma izrazeno habanje na plocicama i paknovima , a mogu se pohabati i disk i unutrasnjost dobosa…Takodje je sklon habanju i unutrasnji kocioni sistem , hidraulicna pumpa i kocioni cilindar, produzenje veka trajanja je u blagovremenoj zameni hidraulicne tecnosti i cescoj kontroli…

O habanju samog agregata ne treba puno pisati , toga ima u mnogim temama , jedino se moze malo o habanju prenosa kao osetljivog dela agregata …to sve jako puno radi, ima puno napregnutih mehanickih delova pa je i habanje izrazenije …sve se svodi na preventivnu kontrolu i osluskivanje da li sve dobro radi…variomat je sklon habanju , njegovi pokretni delovi , zidovi kliznih staza , leziste bolcne, slajderi, rolnice sklone trosenju…blagovremena zamena slajdera i rolnica zasigurno produzavaju njegov radni vek…remen ako sa donje strane zrakasto ispuca ili negde pokaze konce treba ga zameniti da ne bi svojim raspadom uzrokovao nesto gore…kvacilo je sklono trosenju, oprugice podlozne zamoru, a i zadnja remenica se jako brzo vrti i iglicasti lezajevi moraju biti u savrsenom stanju, kao i centricnost same remenice , ako to nije kako treba vrlo brzo ce uzrokovati kvar unutar reduktora na zupcanicima u vidu nepravilnog gazenja zuba ili loma pojedinih…

Prema tome , osluskujmo , pratimo , preventivno delujmo , sve to utice na sigurnost voznje i vek trajanja…

#59 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 05 June 2013 - 21:31

U svom poslu kao serviser, koristim oko tridesetak vrsta raznih semeringa i oko desetak raznih lezajeva za razne namene , kucista nosaca lezaja za ves masine , pumpe, lezajevi su za usisivace i elektricni rucni alat ...Do skoro sam imao neku kutiju u kojoj sam drzao semeringe , neki su bili u kesi i stalno se preturalo po njoj , tesko za naci, ne znam sta imam , nesto mi promakne da nemam, pa blagovremeno ne nabavim, lezajevi na nekim ekserima na koje ne mozes staviti kad su upakovani, neki se vuku po policama, uglavnom , nepregledno...

Pre neki dan sat slobodnog vremena i resim da sebi olaksam zivot , da napravim ono sto sam davno trebao...SEPARATOR ZA SEMERINGE I LEZAJEVE...od starog namestaja je ostala ladla, nasao sam nekog lesonita isto od starog namestaja, njega sam iskrojio ubodnom testerom na meru ladle po visini dubini i sirini, zarezao svaki do pola za pregrade , sklopio i dobio ovo...

Posted Image

Posted Image

Malo krep- trake za natpis sta je u kom boksu i sve je lepo uredno i pregledno...ovo sam odavno trebao napraviti...sat posla, a znatno olaksava zivot...moze slicno i za druge stvari...

#60 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 05 June 2013 - 22:21

Uredno, nema sta.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users