Jump to content


Hebo Manston replica 70 Kymco AC



3 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 30 June 2011 - 22:56

Hebo je španski brand koji radi uglavnom manje cilindre, centrirane ka moto sportu.. Dosta puta viđamo trial motore sa Hebo tuning setom, a na skuter sceni proslavili su se High End termogrupama Hebo Manston Revolution i poslednjih godina Hebo Manston Patanegra koji su spremni da razviju 20+ KS-a..

Ovde je reč o jednom mid race cilindru. Fina obrada, dobar kvalitet Alu-nikasil cilindar sa klipom 47,6mm marke Vertex sa jednom karikom debljine 1mm.. Radi se u verzijama AC i LC, za minarelli i od nedavno za Kymco blokove.. a ima ih u 50cc i 70cc varijanti.. Sama reč replica govori nam da je ovo smirena verzija gore pomenutog trkačkog cilindra i ovim Hebo nema slabiji proizvod za svakodnevnu vožnju...

Kroz moje ruke prošla su tri tipa za AC mašine i to za Kymco blok, koji me je oduševio jer je jedan ozbiljniji proizvod za ovaj tip i 41,5 hod klipa, i potencijalni kit za postizanje rezultata..

evo kako on izgleda...

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image


portmapa,

Posted Image


i analiza, gde vidimo da je najbolja iskoristiva snaga na 10000 obrtaja, i da pritom cilindar skladno radi sa istim pritiscima od 115 PSI-ja i isporučuje snagu od 13,2KS-a. Moje zapažanje je da su prelivni kanali ostavljeni malo agresivnije površinom, dok je izduvni nedovoljno širok, takoreći 62% otvorenosti, dok uglom zadovoljava kriterijume 177/123 rezonance na 10k obrtaja.. Planirani stepen kompresije je ovde 13,5:1, a C parametar je proizvođač ostavio na 0,5mm identično kao na mina blokovima..

Posted Image


dalje imamo isti cilindar za Minarelli horizontalni blok u AC izvedbi

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image


i portmapa, vidimo da su se za minareli već potrudili i uradili izduvni kanal iz dva dela

Posted Image


koji će evidentno pomeriti marginu isporuke snage jer je svojom površinom značajno veći od tipa za kymco, i na 10500 obrtaja isporučiti 15,5 KS, pri usklađenim pritiscima od 137 PSI-ja. Uglovi izduv/preliv 174/124 i ovde odgovaraju ciljnom obrtaju, pa je ovaj cilindar u nekoj zlatnoj sredini za upotrebu sa base i laganim mid race tipovima auspuha.. Jasno je da serijski auspuh na ovakvom cilindru više nema šta da traži, dok je recimo na s6 sportpro još izvodljiva njegova eksploatacija...

Posted Image



i isti cilindar za Minarelli vertikalni tip motora..

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

i portmapa

Posted Image


i ovde je očigledna razlika na izduvnim kanalima u odnosu na horizontalni, reklo bi se bitno drugačiji, opet kalkulator javlja da je i ovaj cilindar usklađen za 10500 obrtaja gde isporuluje 17,7KS, na 156 PSI pritiscima... Uglovi u ovoom slučaju figuriraju 178/122.. Sprega uglova, povšina i pritisaka govori nam da je ovo dobro usklađen cilindar a isporuka snage je evidentna...

Posted Image


ovde je SA test na dino mašini Hebo Manston replica cilindra sa različitim tipovima auspuha, i vidimo da se ni oni nisu trudili da upregnu serijski spuh.. predpostavićemo ponovo da su crna i zelena neki base auspusi tipa Tecnigas RS2 ili Yasuni R, kao i da je plava linija recimo Stage6 PRO, a da je crvena Yasuni C16 ili TP Nardo... Sve ostalo se očitava sa dijagrama, base auspusi ne donose nešto posebno više snage nego s6 sportpro cilindar.. Malo je lošije skeniran graf, čini se da plava kriva udara 10Nm obrtni moment, na 8000 o/min..

Posted Image

#2 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 01 July 2011 - 13:35

Po meni su ovi grafici dobri samo da se uporedi snaga sa nekim drugim cilindrom, ali ne i obrtni moment, jer on zavisi od toga na kom je motoru i kako je radjen test.. Ili ako je radjen na istom motoru, onda zavisi kako je varijator podesen za test, tj. na kom delu je blokiran; kad je kais na bolcni, na polovini, skroz podignut.. Jer obrtni moment za isti cilindar ce biti manji za motor koji ima duzi prenos u odnosu na kraci (ne mislim samo u reduktoru nego i na podesenost varia), dok ce snaga bez obzira na duzinu biti ista...
Druga prica bi bila da se meri na radilici..
Prema tome, na graficima mozemo videti na kojim se obrtajima javlja najveci obrtni moment, ali ne tacno i koliki je..

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 01 July 2011 - 13:57

naravno da je blokiran variomat, ineače ne bi bilo logike upregnuti graf na kome su obrtaji na x osi...

što se obrtnog momenta tiče, ja mislim da nisi u pravu,... dino je mašina koja meri silom kočenja valjka, a ona je u direktnoj sprezi sa brzinom obrtanja valjka... obtni moment je u sprezi sa snagom motora a ne sa prenosom...

na koliko su blokirali tačno variomat ne znam napamet, piše negde koji je prenosni odnos ako te zanima, najverovatnije je podešen na neki optimum gde točak najmanje proklizava sa valjkom, jedino je to bitno, a što se tiče brzine okretanja, merenja će biti ista, konkretno na motorima sa menjačem i u 2-oj i u 3-oj i u 4-oj brzini prenosa...

da ne zaboravim , mašina obrtaje motora meri posebno elektronski sa cdi-ja, valjak ne meri obrtaje

#4 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 01 July 2011 - 14:10

Ovo poslednje sto kazes, nece merenja biti ista za razlicite brzina, snaga ce ostati ista, tu se nista ne menja, ali obrtni moment ce se smanjiti za visi, odnosno povecace se za nizi stepen prenosa, tj. veca/manja brzina(na kolima, ovde je to vario+reduktor).

To je kao kod terenskih vozila koja imaju reduktor.. Kada se reduktor ukljuci, tj. rucica prebaci u 4L ili 2L(spore), snaga na tockovima nece porasti(za isti obrtaj), vec ce porasti obrtni moment(na tockovima, na radilici se ne menja). Isto i traktori, brze-spore.. Ferguson ima 33ks, pa povuce 5t u sporoj..





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users