Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#381 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 21 February 2016 - 22:22

Nema šta da se odužuješ, već si ti mene više zadužio.
Krivo mi je što je to devino paljenje, moje skinuto sa mog bivšeg A35 matica, na njemu je radilo besprekorno, prošetalo na pozajmicu kroz par ruku dok se konačno nije vratilo kući ko Lesi, bolje rečeno ko Leši. Neko u lancu je izgleda uspeo da ga ubije ko siroče, verovatno pogrešno povezao pa kurblao do besvesti ili čak i na gurku pokušavao upaliti pa je 350V stiglo na pin od pikapa. Trebalo bi ga pokušati otvoriti, ili možda bolje napraviti analogni varijabilni CDI sa externom bobinom, deva to zaslužuje. Kako su ga obogaljili dobro je da je i visokonaponski namotaj i pikap ostao ispravan, barem za neku startnu osnovu, eto upalio je sa mina CDI što mi je drago, sad se ima prostora za upgrade paljenja. Namotaje za svetla ćemo već nekako restaurirati, to je manji problem.

Ovo sam već rekao Mariu, proživljavam tu njegovu devu jače nego moju SRku, eh šta je ljubav iz tinejdžerskih dana, ostavila je neizbrisiv trag u mom srcu pa čim čujem njene taktove, makar i na snimku, uzbudim se ko klinac na novu igračku. Jedva čekam da je vidim razrađenu na putu... i jednom barem provozam da me želja mine.
Kako stvari stoje, vidim da će deva iznuditi neki prednji točak sa diskom, devine stock kočnice su pogubne po zdravlje i život, znam iz sopstvenog iskustva, naročito prednji doboš, koji, ako se nedaj bože samo malo ovlaži, pretvara u katapult.

#382 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 February 2016 - 23:28

dalje sam upucao 2h na proveru i konsultovao Acu da mi poslika piaggio ducati koji je identičan po bojama sa Tomos devinim, kao i Gogi- ja da mi kopa šeme po netu..

Posted Image

Ovo paljenje je preinstalirao ožičio Gogi pre 23g, i boje više nisu te.. kako god , bela-masa, crvena-pick-up, zelena VN se nisu do dana današnjeg menjali na ducati- ju i imam neki utisak da bi Piaggio bobina-CDI radili bez problema .

evo ducati-ja sa piaggio skutera levo i novog devi-nog desno

Posted Image Posted Image


evo i mog, drugi namotaj za svetlo je u prekidu, i merenjem sam ustanovio da vuče otpor prema masi sa oba svoja kraja, tako da ga neću ni vraćati u liniju za svetla.. ožičenje je drugačije od stock-a, zbog toga i cela polemika

Posted Image Posted Image


kako god, ovaj devin CDI je mrtav, proverili smo sa Gogijem i ostale kombinacije, ali sam 100℅ bio siguran u prvo povezivanje, i nije kod mene zviznulo..

Nadam se da ću uspeti dobiti analogno varijabilni CDI ovde funkcionalan.. to mi je ideja bila i kada sam krenuo u reparaciju top crvenog varijabilnog, samo će morati komponente da se optimizuju prema devinom pickup-u...

#383 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 21 February 2016 - 23:53

Ma da, nebi on zviznuo na lagano kurblanje kako si ti probao, gde se odma vidi radi li ili ne, već je neko pre bio "velemajstor" pa kad neće lepo da baca varnicu, udri po kurbli ko konj ili još gore gurka, i eto, ode CDI bogu na ispovest. Nema veze, ubošćemo varijabilni sa vrednostima otpornika i kondenzatora da kasni po potrebi. Sad i mene zanima koje su variable u uglu paljenja korekcijama vrednosti R i C.

#384 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 February 2016 - 18:54

Mašina danas dobila auspuh sportski, pa jbg morala je i centralna dole da ide, ovaj je čistokrvni C16+ za trke...

a bogami pošto sam još uvek imao sitne prekide na višljim obrtajima naletila je i minareli bobina, za divno čudo spoj bobine i rama je bio preko uredno pofarbane i prelakirane površine..

dakle ili je stara bobina loša ili nije moglo dovoljno struje da protekne, pa je na višljim obrtajima mašina gubila pravilan broj varnica.

ok je sve sada, vrisne u 11k.. sledi mi setup karburatora.. postajem zadovoljan..

Posted Image

edit: da ne zaboravim za ovaj rezultat dao sam danak danas, sa malo krvi.. krenuo sam prema kapiji i lagano prva druga, kad nemam kočnice.. zaboravio dam da nategnem zadnju a prednja ne radi od prvog dana.. i overim kapiju.. sreća pa nije bilo brzine.. a glavom sam pozdravio poštansko sanduče..

#385 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 February 2016 - 19:14

Opa, pravi cafe racer!

Jel to neki atak na na moju profesiju? Pa covece, treniraj psa, ne motor na postara :D
Dobro de, znamo koliko si jarko zeleo da provozas, tako se uvek nesto zaboravi.. al moram da te iskritikujem za tu "prednju od prvog dana"!



#386 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 February 2016 - 19:17

da da, rekoh sebi sad ima da skinem sanduče i završili smo sa računima... aa više samo ubacuju

nula su ove felne i kočnice, leti to sve dole... samo da mi je mašina zdrava, .. hah kočićemo nogama :)


da se dopišem u vezi karburatora, klasika sa rezonantnim odmah je prebogat dole i na pilotki i na igli, a mislm da je globalno i na glavnoj jak.. dok je sa stock auspuhom bio potaman u donjem spektru kako sam ga i ranije setovao...

taj stock auspuh inače ima jak udarac već na 5000-6000 i po njemu je projektovan i prenos 15-27, i preko 8000 je već slabašan.. tako da neće biti dobar ovaj prenosni odnos svakako, prvo jer se neće vrtiti sa stock-om, drugo jer će ciljani obrtaji biti nešto višlji...




#387 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 22 February 2016 - 19:44

:mmhappy3: ..overio kapiju... i sanduče :rofl_jaki: . Sreća tvoja pa je full metalna, ja sam se zalepio na lexan, jbo sam mu kevu, a kočnice u tip-top stanju, nisam se nadao.. sreća pa nisi odvrnuo gas, letela bi kapija preko kod komšije.

Rekoh ja gore, ti devini doboši su :seronja:, šta sad, trebaće to zlo i zaustaviti, BTovi točkovi joj baš i ne pašu vizuelno, trebalo bi bar prednji naći neki žbičani sa diskom, ali od čega?

#388 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 22 February 2016 - 23:30

View Postgoggyso, on 22 February 2016 - 19:44, said:

Rekoh ja gore, ti devini doboši su :seronja:, šta sad, trebaće to zlo i zaustaviti, BTovi točkovi joj baš i ne pašu vizuelno, trebalo bi bar prednji naći neki žbičani sa diskom, ali od čega?

Dobosima nista ne fali, lepo koce kad je sve nastelovano. Samo pazljivo dozirati kocnicu i to je to.
Svaka cast za auspuh, daj neki snimak voznje. :)

#389 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 February 2016 - 14:50

ovde se vidi koliko mi mašina krivo stoji na ramu, jednostavno ne mogu da skinem cilindar dok ne izvadim jedan brezon i obavezno ne spustim klip u DMT.. moram to rešiti da stoji kako bog zapoveda

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

#390 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 24 February 2016 - 21:46

Da, šteta je ne centrirati tako da imaš pristup cilindru i da bez problema može da ga skineš...jbte pa to je luksuz koji mi nemamo kod skutera!

#391 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 24 February 2016 - 22:23

Centrirat ramu i bolje kočnice je "must have" na ovakvom setupu od 20+ks teorijskih, tu nema dileme...

Moja vam je topla preporuka uzet makar 22mm karburator, a najbolje 24 po meni, to je nekako zlatna sredina, naravno može i više ali po meni nema smisla pretjerivat u tome, i tek tada će ova deva protrčat svojim punim plučima i dat svoj maksimum :)

#392 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 24 February 2016 - 22:28

@marac ti si prešao sa 21 na 24, evo kod mene u temi vhst 24 par stranca unazad kupljen i konzerviran čeka svoj trenutak..

međutim za phbg imam svu opremu za podešavanje i tek pošto se uverim da su sve postavke mašine ispravne ide upgrade na veći difuzor...

@pita, luksuz čoveče pristupaš karbu, svećici, cilindru za čas posla

#393 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 26 February 2016 - 08:08

Е90 предњи добош је и више него довољан. То је најјача кочица коју је томос имао - само је битно како је подесиш

Можда поравнати кочионе облоге на стругу, добош такође једним финим пролазом.
Ако не то, онда налепити нове облоге, и урадити исто

Битан је и угао под којим сајла прилази добош платну, јер од тога зависи сила затезања. Првом следећом приликом ћу сликати и писати мало више о томе, само кажем да не треба мењати кочнице по мом мишљењу :)

#394 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 February 2016 - 08:39

Ja sam imao loša iskustva sa prednjim dobošom (da podsetim, kupljen nov motor u salonu sa originalnim devinim točkovima APN4P, znači nije karabudž već sve original i novo), zadnji nije kritičan i može da ostane. Dok je lepo sunčano i suvo prednji doboš koči solidno, treba se navići na dozu sile na ručici al ok. Ali ako se krene u vožnju u nekim jutarnjim satima ili ako je slučajno velika vlaga u smislu kiše i sl. prednji doboš se navlaži i tada postaje opasnost po život, blokira bukvalno na prvi dodir poluge kočnice... zbog toga, iako sam bio svestan, pao sam nekoliko puta, valda naivno misleći da se neće dogoditi ili da vlaga nije ušla u doboš kroz one škrge za hlađenje na anker ploči.
Kako god, svako po želji ali moja iskustva su takva i ja taj prednji doboš smatram opasnim.

#395 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 February 2016 - 10:08

Dobro je ovo za temu,da se zna kako se moze osposobiti i nastimovati dobos na fabrickom zbicanom tocku, ali mislim da je Mario vec vise puta pisao da je nabavio alu felne na koje ce ici disk. To ce biti pravo resenje.

#396 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 26 February 2016 - 10:54

svakako će osposobiti i doboš, jer ima i nove obruče pa će se možda te glavčine odnosno felne biti u nekoj upotrebi

#397 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 28 February 2016 - 20:28

Jel se radilo jos nesto? Navukao sam se na temu kao narkoman. :) Treba da mi stigne slicno paljenje, navodno ispravno, Ducati 12v 25w od pente. https://www.kupujemp...23123-oglas.htm

#398 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 29 February 2016 - 00:15

Ovaj varijabilni cdi sa bobinom bi mogao raditi, a nije skup, cini mi se ispod 50€.
Ja ga imam, ali nikako da ga isprobam na piaggiu, jer je prvovobitno namjenjen za malaguti f15, f12 sa ducati strujom.

#399 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 February 2016 - 09:44

evo dokle sam stigao, u pitanju su 3-4 dana sa vikendom

skunuo sam glavu jer sam planirao da sredim brezone i matice i evo slika cilindra..

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


malo sam se i iznervirao videvši te crtice sa donje strane, cilindar je radio oko 8h u mestu kroz 2-3 dana i nešto malo po slabijoj turaži - sve u svemu nije bilo vreme za vožnju, međutim moja greška je što sam ga spakovao sa starom utrošenom caber karikom.. Nakon skidanja, na klipu nemam nikakvih otisaka, sve deluje perfektno, cilindar i klip su u meri koja je i bila pre sklapanja. Međutim rešio sam da izbacim ovu utrošenu caber kariku sa 0,32mm zazora i vratio sam Meteor originalnu koja mi je na 0,15mm.. Ova je isto nešto malo radila u mestu.. .sve u svemu nemam nikakve razlike ja ne primećujem između caber i meteor karike, imam i klip iz novije generacije u C izvedbi i imam i jedan DS , kao i još jednu novu caber kariku, i jedino se karika od DS klipa razlije malo po obliku i boji...

ovo sa dosedima matica na glavama me je već odavno nerviralo i rešio sam da kupim matice M7 koje se prodaju za skutere sa šeširićem.. Evo kako mi izgledaju stare matice i platne, ove sam dobio sa motorom hvata ih 10 ključ i malo su dublje od standardnih M7 koje hvata 11, kao i slika doseda u glavi..

Posted Image Posted Image


za divno čudo u strugari sam nalovio ovakvu burgiju, pa presrećan sam što je to baš moja dimenzija, očigledno se ovaj posao već radio...

Posted Image Posted Image


pročistio sam i navoje na brezonima, evo i slike matica, komplet 4kom je oko 2e

Posted Image Posted Image


sklopio sam i nastavio sa razradom...

#400 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 February 2016 - 09:52

View Postdajteh, on 29 February 2016 - 00:15, said:

Ovaj varijabilni cdi sa bobinom bi mogao raditi, a nije skup, cini mi se ispod 50€.
Ja ga imam, ali nikako da ga isprobam na piaggiu, jer je prvovobitno namjenjen za malaguti f15, f12 sa ducati strujom.

da se dopišem samo, znam za ove kombinacije i imam i jedan razvijeni minareli tip, međutim pošto je pomeranje tačke paljenja rešeno pasivnim elementima, RC kolom, u celoj priči oko toga ključnu ulogu igra Induktivitet pick-upa kao i njegov reaktivni otpor. To znači da su ovi CDI zaista varijabilni ali i optimizovani za paljenje određenog agregata-tipa... Moguće je da će ovo za ducati- malaguti tip raditi, ali je svakako puno 50e platiti za njega..





23 user(s) are reading this topic

0 members, 23 guests, 0 anonymous users