Vazno je da je masina slozena i da radi dobro ...A, za instalaciju , potpuno te razumem , to je sizifov posao gde smo svi malo `tanji` i svi cemo pre triput sloziti masinu nego se baviti elektrikom ...tako sam ja prosle godine nahebo kad sam spajao km sat od matriksa na skuta gde nista zivo nije odgovaralo , dva dana mukotrpnog posla gde sam samo ja znao sta sam radio , a kad sam posle nekog vremena otpakovao zbog neceg ,shvatio sam da vise ni ja ne znam sta sam radio...svaka ti cast na posvecenosti poslu , samo polako ...sve ce doci na svoje mesto ...
Nego, sta ce biti sa farbanjem ? Kad ce to doci na red ? Sta si planirao ? Koliko se ja secam , te Deve su bile farbane u one dve boje - metalik crveno i metalik plavo ?
Bilo je i metalik zelenih, sećam se, al crvena joj ubedljivo najbolje stoji. Trkački, hehe
E, pa Goggy , vazno je ....zamisli ono - ide k`o zver, a izgleda krsh...ne ide to tako ...uostalom, to je jedino sto se vidi uz ono da dobro ide ...ne sumnjam u Maria da ce to na kraju odraditi posteno kao krunu svih radova ...to mora dobro i da izgleda ....to i jeste smisao restauracije ...
Nego. mislio sam da se po nekom redosledu rada odradi farbanje , pa onda kako se sta zavrne na stel vise se ne dira , a ovako , na kraju morace sve dole ...bilo kako bilo , sve ima svoje prednosti i mane , prvobitno ofarban stel rizikujes da ostetis prilikom drugih radova , mozda je i bolje na kraju kad se sve udesi i usteluje ...onda znas da imas `samo` da ga ofarbas...
Izgleda da su felne momacki krive, ceo motor skace i cuje se po radu motora igranje/titraji.
Bas ima fino snage, sad, ne vidi se ruka na rucici, ali lepo grize u rezoni. Ne znam dal'vdo laze a prenos je svakako dugacak za trenutno stanje. Jel postoji opcija slaganja brzina ili mozes samo finalni kratiti lancanicima?
točkovi su krivi bože me sačuvaj, pisao sam... ide prepertlavanje postojećih i plastificiranje livenjaka od kawe ar...
što se prenosnih zubčanika tiče to je sve fiksno, prva je duža od APN-a ostale su iste, ima u temi... ostatak se radi lančanicima, rade za trke drugačije prenosne odnose ali je skupo i nedostupno, ukratko meni nepotrebno...
rezonanca je nisko oko 8-9k obrtomer laže nisam ga još kalibrisao...
Mišo druže, nisam mislio bukvalno da izgleda ko krš već da izbor boje za konačni izgled nije bitan nama već vlasniku, on će farbati po svom ukusu.
Devin prenos je 14/27 fabrički, al to je ok za stock mašinu koja čupa iz podruma i ne vrti se nešto visoko. Ova aždajica će tražiti dosta kraći prenos da bi se što lakše razvrtavala u rezonancu, ja se sećam da je moj devin točak na APNcu imao 32z nazad i 12 napred, ali nisam siguran dali je tada Tomos pravio specijalnu seriju zadnjih lančanika za APN4P ili su kompatibilni i ovi od standardnih APN-aca. Sećam se samo da sam, kad sam okačio devu, zamenio taj zadnji lančanik sa devinim original 27z bez ikakvih dorada.
točkovi su krivi bože me sačuvaj, pisao sam... ide prepertlavanje postojećih i plastificiranje livenjaka od kawe ar...
što se prenosnih zupčanika tiče to je sve fiksno, prva je duža od APN-a ostale su iste, ima u temi... ostatak se radi lančanicima, rade za trke drugačije prenosne odnose ali je skupo i nedostupno, ukratko meni nepotrebno...
rezonanca je nisko oko 8-9k obrtomer laže nisam ga još kalibrisao...
Kalibrisi ga prema kineskom digitalnom ako nemas drugi, slobodno...
u, jbt s tak dugim prenosom ovo definitivno leti pogotovo s tvojih 100 kg - kad skratis prenos -otraga 34 i promenis karb bit ce veselo - 15 - 33 smo mi vozili na elektroniku manje turpijanom od tvoga - 130 km/h bez jebe na trci -auspuh avion - karb dell 24, baterisko platinsko paljenje 622608_4671545551864_515564698_o.jpg424.94K30 downloads
Redovno citam temu i nemam sta da dodam, sem pohvala! Odlicno si uradio restauraciju obrtomjera ali cini mi se da mu je opseg obrtaja malo kratak za takvu zvjerku?
Bice to prava zujalica kad se srede te sitnice
pisao sam ranije da sam pripremio sa Kantor mešter-om dva e-90 spuha, jedan full stock i jedan prazan sa protivkonusom od T-15, koji se inače zatvara i buši po obodu...
evo slika od pre par godina kada sam ih kupio
ovih dana sam krenuo u izradu cevčice, u mladosti dok sam pisao onaj priručnik imao sam isti ovakav, probao sam ga i sa 14mm cevčicom (stinger) koja mi se pokrivila jer je bila od lošeg materijala i kasnije sa 15mm od prohroma...
i tako krenuo sam u izradu 15mm prohrom cevčice, prvo sam je postrugao na 16,5-16,7mm spoljnu meru da mi bude lakša za bušenje, tako mi je ostalo oko 0,75mm zida...
izbušio sam 4mm rupe koliko sam mogao gusto, sa time da sam na ulazu u stinger ostavio 20mm punog preseka, da bih imao pravilan kalibrator pritiska , ovako mi je na 0,535 (15/28) odnosu prema grani...
kod čišćenja pucni je bilo dosta gimnastike, slušao sam priče da je lakše perforirani lim saviti nego bušiti od ljudi koji proizvode serije...
evo i protivkonusa od T-15, koji ima ugao od 16 stepeni
ovakvi su planovi
dužina cevčice je 170mm, debljina 16,7mm
potrebno je bilo i pikslu izbušiti sa 17mm i zatvoriti onaj 8mm standardni otvor... cevčica je dobila red čelične žice za komarce koja bi trebala da zadrži taj prvi toplotni udar i sačuva vunu
evo i skice auspuha
kao i proračuna, na kome vidimo da će mi ova postavka sa 30mm srednjim delom biti u centru rezonancije na 8020 o/min, u sprezi sa mojim uglovima kanala cilindra 184,4/121,6 na srednjoj temperaturi izduvnih gasova od 350C.
uveo sam u kalkulator i merenje uglova, pa se sada vidi da je difuzor kod deve na 7,5 stepeni dok je T-15 protivkonus na 16 stepeni
preostaje mi mogućnost podešavanja, ukoliko ga skraćujem gubim na powerband-u jer se stabilizator veoma skraćuje, dok mi na nižim okretajima nije problem izvući protivkonus i nešto umanjiti prigušenje
deluje ok... dobio sam nešto dublji zvuk, sviđa mi se kako lagano ulazi u obrtaje, zahvalan sam dugoj cevki grane i malom uglu difuzora, i znam da će za veće obrtaje biti možda malo slabiji odziv, ali ovom auspuhu je pre svega street vožnja a ne trka prioritet, tim pre jer spolja izgleda kao fabrički...
evo i jedan snimak tog prvog paljenja i zagrevanja..
sreća nije dugo potrajala, jer me je VEC bobina kojoj sam podario poslenju šansu potpuno izdala, posle samo malo zagrevanja javio se identičan problem prekida na visokim obrtajima
tako da sam razočaran, ponovo skinuo rezervoar i definitivno zablindirao minareli bobinu na njeno mesto, ovde se vidi da sam provodnike samo privremeno uvezao izolirkom sa gornje strane, ono što sam i pisao u ranijim postovima
i najzad jedan test sa 14-27 prenosom, kreće se klasika bez kvačila laganom gurkom jer se telefonom snima. Obrtomer laže za medalju, po mojoj proceni bar 3000 u plus, a točkovi su mi krivi kao tarabe, sreća moja pa sam mogao da kočim sa obe kočnice...
ipak sam zadovoljan, dobio sam sada već približno ono što sam i očekivao, sledi još niz podešavanja, veći karb, i naravno bolja ciklistika...