Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#421 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 March 2016 - 10:29

View PostALIEN SM, on 03 March 2016 - 10:04, said:

Vazno je da je masina slozena i da radi dobro ...A, za instalaciju , potpuno te razumem , to je sizifov posao gde smo svi malo `tanji` i svi cemo pre triput sloziti masinu nego se baviti elektrikom ...tako sam ja prosle godine nahebo kad sam spajao km sat od matriksa na skuta gde nista zivo nije odgovaralo , dva dana mukotrpnog posla gde sam samo ja znao sta sam radio , a kad sam posle nekog vremena otpakovao zbog neceg ,shvatio sam da vise ni ja ne znam sta sam radio...svaka ti cast na posvecenosti poslu , samo polako ...sve ce doci na svoje mesto ...

Nego, sta ce biti sa farbanjem ? Kad ce to doci na red ? Sta si planirao ? Koliko se ja secam , te Deve su bile farbane u one dve boje - metalik crveno i metalik plavo ? :rolleyes:
Bilo je i metalik zelenih, sećam se, al crvena joj ubedljivo najbolje stoji. Trkački, hehe

#422 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 March 2016 - 10:49

farbanje na kraju, znaš već kako kod mene ide, ili će je biti ili je neće biti... pa tako nema farbanja dok ne pokaže zube :)

#423 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 March 2016 - 10:51

Slazem se, i ja tek na kraju castim farbu, ako se ispostavi da je masina vredna estetike.

Inace, izmedju zelene, plave i crvene, ja sam za onu crno-rdjavu-sivo-mat kombinaciju. Hot road ili cafe racer.

#424 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 March 2016 - 12:08

Stvar ukusa.. ma bitno je da je mašina zdrava i prgava, dobre i pouzdane kočnice, udobnost i preglednost puta noću... jbo boju :)

#425 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 03 March 2016 - 17:25

E, pa Goggy , vazno je ....zamisli ono - ide k`o zver, a izgleda krsh...ne ide to tako ...uostalom, to je jedino sto se vidi uz ono da dobro ide ...ne sumnjam u Maria da ce to na kraju odraditi posteno kao krunu svih radova ...to mora dobro i da izgleda ....to i jeste smisao restauracije ...

Nego. mislio sam da se po nekom redosledu rada odradi farbanje , pa onda kako se sta zavrne na stel vise se ne dira , a ovako , na kraju morace sve dole ...bilo kako bilo , sve ima svoje prednosti i mane , prvobitno ofarban stel rizikujes da ostetis prilikom drugih radova , mozda je i bolje na kraju kad se sve udesi i usteluje ...onda znas da imas `samo` da ga ofarbas...

#426 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 March 2016 - 17:58

uradio sam rezonantni od stock tela, koji sam i planirao, postaviću detalje i proračune sutra..

najzad proba, obrtomer laže bar 3k u plus, ovo je sa stck 14-27 dugim prenosom za sada ....







#427 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 03 March 2016 - 19:33

Kao da imas neku oscilaciju mozda na zadnjem lancaniku. Cuje se da obrtaji poigravaju.

#428 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 March 2016 - 19:40

Izgleda da su felne momacki krive, ceo motor skace i cuje se po radu motora igranje/titraji.

Bas ima fino snage, sad, ne vidi se ruka na rucici, ali lepo grize u rezoni. Ne znam dal'vdo laze a prenos je svakako dugacak za trenutno stanje. Jel postoji opcija slaganja brzina ili mozes samo finalni kratiti lancanicima?

#429 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 March 2016 - 19:57

točkovi su krivi bože me sačuvaj, pisao sam... ide prepertlavanje postojećih i plastificiranje livenjaka od kawe ar...

što se prenosnih zubčanika tiče to je sve fiksno, prva je duža od APN-a ostale su iste, ima u temi... ostatak se radi lančanicima, rade za trke drugačije prenosne odnose ali je skupo i nedostupno, ukratko meni nepotrebno...

rezonanca je nisko oko 8-9k obrtomer laže nisam ga još kalibrisao...


#430 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 March 2016 - 20:25

Mišo druže, nisam mislio bukvalno da izgleda ko krš već da izbor boje za konačni izgled nije bitan nama već vlasniku, on će farbati po svom ukusu.
Devin prenos je 14/27 fabrički, al to je ok za stock mašinu koja čupa iz podruma i ne vrti se nešto visoko. Ova aždajica će tražiti dosta kraći prenos da bi se što lakše razvrtavala u rezonancu, ja se sećam da je moj devin točak na APNcu imao 32z nazad i 12 napred, ali nisam siguran dali je tada Tomos pravio specijalnu seriju zadnjih lančanika za APN4P ili su kompatibilni i ovi od standardnih APN-aca. Sećam se samo da sam, kad sam okačio devu, zamenio taj zadnji lančanik sa devinim original 27z bez ikakvih dorada.

#431 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 03 March 2016 - 21:43

View PostMario, on 03 March 2016 - 19:57, said:

točkovi su krivi bože me sačuvaj, pisao sam... ide prepertlavanje postojećih i plastificiranje livenjaka od kawe ar...

što se prenosnih zupčanika tiče to je sve fiksno, prva je duža od APN-a ostale su iste, ima u temi... ostatak se radi lančanicima, rade za trke drugačije prenosne odnose ali je skupo i nedostupno, ukratko meni nepotrebno...

rezonanca je nisko oko 8-9k obrtomer laže nisam ga još kalibrisao...

Kalibrisi ga prema kineskom digitalnom ako nemas drugi, slobodno...

#432 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 03 March 2016 - 21:59

u, jbt s tak dugim prenosom ovo definitivno leti pogotovo s tvojih 100 kg :D - kad skratis prenos -otraga 34 i promenis karb bit ce veselo - 15 - 33 smo mi vozili na elektroniku manje turpijanom od tvoga - 130 km/h bez jebe na trci -auspuh avion - karb dell 24, baterisko platinsko paljenje
Attached File  622608_4671545551864_515564698_o.jpg   424.94K   30 downloads

#433 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 03 March 2016 - 22:00

Redovno citam temu i nemam sta da dodam, sem pohvala! Odlicno si uradio restauraciju obrtomjera ali cini mi se da mu je opseg obrtaja malo kratak za takvu zvjerku?
Bice to prava zujalica kad se srede te sitnice :)

#434 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 March 2016 - 22:03

@lauda laže obrtomer jedno 3000 u plus

@yoco, znam znam, ali morao sam da odvijem makar i sa ovim prenosom i krivim točkovima, možda me razumeš :)
sada će mi biti lakše dalje....

#435 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 03 March 2016 - 22:16



View PostMario, on 03 March 2016 - 22:03, said:

morao sam da odvijem makar i sa ovim prenosom i krivim točkovima, možda me razumeš :)
sada će mi biti lakše dalje....

Svakako, sada motivacije ne fali!

Svaka cast za spuh, bice bomba. Olicno se uklopila grana. Kako resavas nosace? Hoces onu race varijantu sa oprugama kao tregere?

#436 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 March 2016 - 22:40

ovaj je full prevarantski, spolja stock i svaki šraf se uklapa sa originalom....

za ostale ću videti kako će biti najbolje, ja sam više za kombinaciju nosača preko silen blokova

#437 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 March 2016 - 16:42

evo hronologije

pisao sam ranije da sam pripremio sa Kantor mešter-om dva e-90 spuha, jedan full stock i jedan prazan sa protivkonusom od T-15, koji se inače zatvara i buši po obodu...

evo slika od pre par godina kada sam ih kupio

Posted Image Posted Image


ovih dana sam krenuo u izradu cevčice, u mladosti dok sam pisao onaj priručnik imao sam isti ovakav, probao sam ga i sa 14mm cevčicom (stinger) koja mi se pokrivila jer je bila od lošeg materijala i kasnije sa 15mm od prohroma...

i tako krenuo sam u izradu 15mm prohrom cevčice, prvo sam je postrugao na 16,5-16,7mm spoljnu meru da mi bude lakša za bušenje, tako mi je ostalo oko 0,75mm zida...

izbušio sam 4mm rupe koliko sam mogao gusto, sa time da sam na ulazu u stinger ostavio 20mm punog preseka, da bih imao pravilan kalibrator pritiska , ovako mi je na 0,535 (15/28) odnosu prema grani...

Posted Image Posted Image


kod čišćenja pucni je bilo dosta gimnastike, slušao sam priče da je lakše perforirani lim saviti nego bušiti od ljudi koji proizvode serije...
evo i protivkonusa od T-15, koji ima ugao od 16 stepeni

Posted Image


ovakvi su planovi

Posted Image Posted Image


dužina cevčice je 170mm, debljina 16,7mm

Posted Image Posted Image


potrebno je bilo i pikslu izbušiti sa 17mm i zatvoriti onaj 8mm standardni otvor... cevčica je dobila red čelične žice za komarce koja bi trebala da zadrži taj prvi toplotni udar i sačuva vunu

Posted Image Posted Image Posted Image


Posted Image Posted Image Posted Image


evo i skice auspuha

Posted Image


kao i proračuna, na kome vidimo da će mi ova postavka sa 30mm srednjim delom biti u centru rezonancije na 8020 o/min, u sprezi sa mojim uglovima kanala cilindra 184,4/121,6 na srednjoj temperaturi izduvnih gasova od 350C.

uveo sam u kalkulator i merenje uglova, pa se sada vidi da je difuzor kod deve na 7,5 stepeni dok je T-15 protivkonus na 16 stepeni

Posted Image


preostaje mi mogućnost podešavanja, ukoliko ga skraćujem gubim na powerband-u jer se stabilizator veoma skraćuje, dok mi na nižim okretajima nije problem izvući protivkonus i nešto umanjiti prigušenje


evo i linka teme gde se nalazi kalkulator za download
http://forum.pyrothe...838#entry110838



deluje ok... dobio sam nešto dublji zvuk, sviđa mi se kako lagano ulazi u obrtaje, zahvalan sam dugoj cevki grane i malom uglu difuzora, i znam da će za veće obrtaje biti možda malo slabiji odziv, ali ovom auspuhu je pre svega street vožnja a ne trka prioritet, tim pre jer spolja izgleda kao fabrički...

evo i jedan snimak tog prvog paljenja i zagrevanja..



#438 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 March 2016 - 16:56

sreća nije dugo potrajala, jer me je VEC bobina kojoj sam podario poslenju šansu potpuno izdala, posle samo malo zagrevanja javio se identičan problem prekida na visokim obrtajima




tako da sam razočaran, ponovo skinuo rezervoar i definitivno zablindirao minareli bobinu na njeno mesto, ovde se vidi da sam provodnike samo privremeno uvezao izolirkom sa gornje strane, ono što sam i pisao u ranijim postovima


Posted Image Posted Image


i najzad jedan test sa 14-27 prenosom, kreće se klasika bez kvačila laganom gurkom jer se telefonom snima. Obrtomer laže za medalju, po mojoj proceni bar 3000 u plus, a točkovi su mi krivi kao tarabe, sreća moja pa sam mogao da kočim sa obe kočnice...

ipak sam zadovoljan, dobio sam sada već približno ono što sam i očekivao, sledi još niz podešavanja, veći karb, i naravno bolja ciklistika...





evo i slika svećice

Posted Image

#439 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 March 2016 - 16:59

ovo su postovi koji prate i slike od juče, bez obzira što sam video još juče postavio... dakle ovo je isto

#440 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 March 2016 - 17:03

View PostMario, on 04 March 2016 - 16:59, said:

ovo su postovi koji prate i slike od juče, bez obzira što sam video još juče postavio... dakle ovo je isto
Da da, a ja se vec nalozio... al svidja mi se kako zvuci neispravna bobina/cdi sa obrtaljkom koja laze. Prekidac na 12k :)





19 user(s) are reading this topic

0 members, 19 guests, 0 anonymous users