Jump to content


Tomos electronic 90


504 replies to this topic

#481 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 March 2016 - 10:28

Ja ti se divim koliko pipav posao radis, a disk je cucnuo samo tako! Svaka cast.

#482 Kobe

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 39 posts
  • MestoGračanica BiH
  • VozimAerox

Posted 25 March 2016 - 14:17

Svaka čast :0takoje:

#483 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 March 2016 - 14:22

tenkju... ima dosta dr***a al vredelo je...

#484 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 25 March 2016 - 21:12

boga mi meni je obrtaljka predobra- fino si ju ustimo :) a i brenze su sad perfketne - veselim se nastavku štelunga :1kokice:

#485 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 27 March 2016 - 08:39

pre neki dan sam uspeo da razvedem dva protivkonusa koje sam uspešno tačkasto povario...

prvi je dobio više rupa u više redova, nalik onom TG-u sa slike gore

Posted Image Posted Image

ali rešio sam da još jednom testiram prost koncept sa jednim protivkonusom kako je bilo i do sada da bih imao bolju referencu...




ovde sam u 3-oj brzni polako dodavao da se vidi gde grize, obrtomer je sada tačan, dok sam posle raskrsnice 44s+ raspalio 2-3-4 brzine...

tačno se vidi da je centralna na oko 7-7,5k , da počinje da grize na 6k i da se završi na nešto preko 8.. ovde sam u 3-oj pustio do 9k, ali se vidi da nikakvog smisla nema... dakle ovo je dosta nisko, tipičan street spuh..

novi momenat je da mi ponestaje goriva, pakovao sam 85 diznu umesto 82, jer sam spuštao iglu pa iz preventive, a ovde su plovak i iglica dosta slobodno postavljeni pa u nekom iskošenom stadijumu ume da ispadne, vrv nisam dobro sklopio...

#486 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 29 March 2016 - 09:53

juče je bio dan za testiranje, u prvoj postavci duplog protivkonusa, na istom rastojanju kao na prethodnim slikama, ali sa sada već 4x više rupa, namam nikakav bolji rezultat, ... rezonanca jeste malo šira ali i znatno slabija, tačno se vidi po obrtomeru da je akceleracija slabija...

ustanovio sam da mi u ovoj postavci srednji deo auspuha praktično ne postoji, i pošto sam malo preciznije proverio kako je to ustvari na TG auspusima, konkretno na RS2, jer se vidi tačkasto varenje, rešio sam da pobrusim granični prsten i upustim prvi protivkonus dublje... na kraju sam dobio oko 5mm rastojanje i testom utvrdio da je ovako bolje, vratila mi se ta jaka rezonanca i produžila za nekih 500-700 obrtaja...

duže i kvalitetnije testove ću uraditi pošto rešim toplotnu vrednost svećice, jer mislim da mi je ona problem a ne nedostatak goriva u karburatoru, koga sam sad podesio, i previše...

dalje poskidao sam ovaj namotaj koji mi je u prekidu, jer mi fali malo kvalitetnije svetlo, a želim i da pomerim paljenje na nešto višlji ugao, konkretno kockao bih se sa 19-21 stepen pre GMT, ali prvo ovaj detalj sada kada sam već toliko raskupusao, ...

vidi se gde su žice imale spoj sa masom,... da podsetim ovaj jedan za svetlo mi do sada nije bio u rednoj vezi... a pošto je plastični kalem u fazi raspadanja, moraće neki novi nosač da se izradi... recimo od prešpan izolatora ili već sličnog, videću čega imam pri ruci...

Posted Image Posted Image

#487 salej600

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 90 posts

Posted 30 March 2016 - 07:32

koliko ti to 19-21 stepen za paljenje izlazi u mm prije gmt?
Kod mene je 1,3 prije gmt. Isprobavao sam sve moguće kombinacije koja std ploča dopušta i ovako mi se pokazalo ok.
Doduše morao sam širiti rupe na ploči paljenja i malo je problem onaj baš doljnji šaraf stegnuti, ali može se

#488 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 30 March 2016 - 08:03

knjiga kaže 1,5mm pre GMT

Posted Image



onda to izlazi ovako na 18,2 stepena pre GMT


Attached File  new-1.jpg   277.1K   24 downloads


sad oni su ga planirali da putuje na 7500 rpm-a, recimo da bi sa ovim stock rezonatorom to bilo temperaturno i ok...
ali kažem mogli bi se kockati sa recimo 19-21 stepeni za obrtaje od 9000-9500 centralne rezonance, evo 1,7mm i 1,8mm

Attached File  new-2.jpg   251.18K   26 downloadsAttached File  new-3.jpg   263.7K   23 downloads

@Salej600 tebi 1,3mm izlazi na 16,9 stepeni, tako je nekako i kod mene sada

#489 salej600

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 90 posts

Posted 31 March 2016 - 06:35

Ok. Hvala na objašnjenju.
Kad uhvatim vremena malo ću se zabavljati

#490 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 June 2016 - 22:50

Bez obzira sto je prototip u razvoju, dobro je kada jos neko provoza ili makar pogleda i poslusne i da neko svoje vidjenje...

Sa takvom konstatacijom me Mario nagovorio da provozam "cafferacera"!

Izgled je mocan, felne 18cola daju posebnu draz, a sto se tice boje, da se ja pitam, nista ne bih dirao, ni ram ni felne, al ne pitam se...

Necu pisati o agregatu, mislim da jos uvek nisam na nivou kojim mogu doprineti Mariu u razvoju, ono sto sam testirao i primetio je sledece. I ako je Mario generalno zadovoljniji onim drugim auspuhom koji nije trenutno na motoru, agregat obiluje obrtnim momentom ali i zavidnom snagom!

Ono sto je mene fasciniralo, u 3 brzini, sa malko ispod 4000 rpm, motor na zavrtanje gasa cupa! Eto dok sam trepnuo dosao sam 8500, snage je bilo jos ali relno nije bilo potrebe za nekim razvrtanjem. Dakle, obilje obrtnog momenta i lineranost u power-bandu, za onakav tip voznje i gradske uslove na kakve sam ja navikao, reklo bi se idealno, medjutim Mario kaze da je onaj drugi spuh prgaviji i da se znacajnije oseti shus, preferira ga, probacemo jednom...

Bitnije stavke: polozaj vozaca je ok, malo smo kometarisali korman, genije je malo "razvio" ka spoljnjem luku krajeve i dobio za par centimetara poravnanje rucica, nesto slicno downhill kormanima. Polozaj rucica je idelalan kao i distanciranje duzina i hodova, bez problema je moguce dodavati medjugas prilikom saltanja nanize... prednja kocnica vrsi posao za sve pare, reklo bi se preporod. Vile (racvu) bi trebalo jos malo dodatno ucvrstiti, tacno se oseti Pitomirova konstaticija da ce pri vecim brzinama oversize disk uticati na pomicanje jednog stapa prilikom ozbiljnijeg kocenja, doci ce do blagog uvijanja vila.

Kvacilo je podeseno na zilet, odvaja na prvi milimetar, medjutim i pored takve postavke agregat ima toliko snage da lamele umeju da proklize. Mozda ce biti potrebno u nekom sledecem deljenju ici u pravcu sinter lamela, videcemo...

Meni je malo bio problem privikavanje na šaltheblu i generalno na nozne komande, nisam ranije imao priliku da vozim devu.. za moj ukus, fuzasteri su malo vise u napred kao i previse malo mesta izmedju samog fuzastera i šaltalice. Kako god to su finese i ukusi... generalni utisak je veoma pozitivan, veliko srce i potencijal upakovanni u retro-nostalgicno pakovanje... old school beast!

Sent from my GT-I9192



#491 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 27 June 2016 - 10:43

Hvala na sugestijama, upravo je to razlog zbog čega insistiram da više vozača sa iskustvom proba, jer neke postavke ja jednostavno ne primećujem... Toliko se toga radi i modifikuje da posle samo nekoliko boljih rezultata ostaješ zaslepljen i zadovoljan...

što se tiče mašine, ja nikako nisam zadovoljan sa duplim protivkonusom, nemam taj šus, a i rezonanca mi se nije mnogo produžila.. ovde nemamo tačnu matematiku i samo osnovna postavka radi valjano, takoreći školski...

ovo što ste spomenuli ti i pita za prednju viljušku je istina, opasno grize brembo u kombinaciji sa 240mm diskom, i fabričke paioli viljuške se malo uvijaju... nožica poluge menjača je i preblizu fuzasteru i prevelika je ta stock guma na njoj... sve stoji ... zadnja kočnica nije dovoljno zategnuta, inače readi posao korektno...

ima još mnogo da se radi, ne želim da brzam i sfušeram, ono što mislim da treba odradiću samo da mi se sakupe finansije, vreme i naravno volja...

#492 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 June 2016 - 12:03

Ja na žalost nisam stigao da probam Devu da bih dao neki svoj sud, doduše ima godina kako sam je zadnji put vozio (posedovao) ali verujem da bih se brzo prisetio svih njenih vrlina i mana. Sledećom prilikom obavezno, a i živo me zanima kakvog je monstruma Mario napravio od ovog primerka.
Stock deva je inače vrlo prgava već na startu, a razvrtavala se u zavisnosti od rezone,ja sam imao original od Cross juniora i lepo joj je legao, i karba naravno, ja sam vozio na svojoj DellOrto 19 što je manje nego što bi joj odgovaralo za krajnje performanse ali je i tako bila extremno prgava i opasna za neiskusne vozače. Sve je stvar afiniteta i ukusa, ali ovde je svakako reč o nekoj potpuno drugačijoj Devi. Šaltalica se da prepraviti, ako je ona od APN6, od flaha a ne ona livena, mada ja to nebih dirao, samo se podesi visina prema svom ukusu, ja sam moju spustio tako da je bila malo ispod ravni štendera (fuzastera) pa sam levo stopalo držao opušteno na dole i sa malo cima na gore lako šaltao. Opet kažem stvar ukusa.

PS Dobro je što se devine vile daju šteovati po visini, ja bih je da je moja u ovom slučaju spustio koji cm (propuštanje štapova na gore) pa je tačka fiksiranja štapova niže, rastojanje osovine točka i račve bi bilo manje pa tako i sila poluge koja deluje na štapove prilikom jačeg kočenja.

#493 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 June 2016 - 12:07

Mene raduje što bi napokon ova mašina mogla biti svakodnevni učesnik u saobraćaju...toliko sam već dosadan Mariju da se okane drugih stvari i da napokon završi electronica ali ok, moram da priznam da je ove sezone uradio gro posla i da se ozbiljno približio završetku...naravno ne može sve..

#494 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 27 June 2016 - 20:33

Strpljivo cekamo nastavak radova. :)

#495 Mikica

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 190 posts
  • MestoBeograd
  • Vozim'04 Derbi Senda SM

Posted 29 July 2016 - 13:00

Procitao uz kaficu svih 25 strana.

Svaka cast Mario na entuzijazmu! B)

#496 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 22 September 2016 - 11:54

Sinoć sam zaglavio do 3 čitajući tvoju priču o "Elektroncu", kako smo ga mi zvali....Kad sam počeo, jednostavno nisam mogao stati, dok ne pročitam do kraja!
Nisam mogao da verujem svojim očima, da ću ga ponovo videti, da radi i vozi! :mmyahoo:
Podigao si taj sjajan motor iz mrtvih., ustao je kao Fenix iz pepela. :andjelak:

To je bila mašta svih nas i ko ga je vozio, gledao je na nas sa APN, Zoljicama kao na "boraniju"...Oni su bili face B)
Uživao sam u tvom pedantnom radu, sa puno ljubavi i strpljenja.

A tek kad sam čuo taj nadr**ni zvuk!!!! E to je LUUDILOOO! :bilmez:

Jako mi je drago da si ga kupio i da ga sređuješ -da LEGENDA PONOVO OŽIVI!
Sve čestitke u moje ime, bravo! :biker_scooter:

#497 asanin

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 136 posts
  • MestoNis
  • VozimTOMOS

Posted 02 December 2016 - 09:44

Evo dosla je zima, kad da ocekujemo nastavak? :)

#498 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 02 December 2016 - 13:09

Valda ću imati sad vremena da radim, i ja bih da nastavim ali ne vredi... posao ubije svu energiji na žalost..

#499 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 December 2016 - 23:38

Ja sam već pomalo zaboravio na Devu.. želim ti što više slobodnog vremena koje ćeš pametno potrošiti na ovu, blago rečeno, legendarnu i veoma omiljenu mašinu iz 80-tih godina. Ko je nije posedovao, ili bar provozao, ne zna kako Deva greje srce na svaki milimetar gasa u full stock stanju, šta li će tek pružiti ova unapređena... jedva čekam da doživim i podsetim se onih lepih momačkih dana kad su curice puštale firnajz kad Deva zaurla. :D

#500 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 December 2016 - 08:24

Ko je probao taj se bolje priseća, da si došao ranije mogao si i ti da se oprobaš...

Posted Image





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users