![:1kokice:](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/1kokice.gif)
![](https://svet-skutera.rs/public/style_images/master/icon_users.png)
![](https://svet-skutera.rs/uploads/profile/photo-thumb-370.jpg)
Tomos electronic 90
#361
Posted 14 February 2016 - 15:33
![:1kokice:](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/1kokice.gif)
#362
Posted 14 February 2016 - 15:55
![Posted Image](http://images.tapatalk-cdn.com/16/02/14/d775c0146e0d9c2a1c71432fac34f491.jpg)
#363
Posted 15 February 2016 - 09:54
Sto se tice hilzne, ja znam kod 4-T , npr ja imam kod mene na Yugu hilznovan blok , to sam morao da uradim - motori proizvedeni devedesetih godina imali los kvalitet gusa pa kad se obradi blok na specijalu brzo se opet potrosi , pa pravo resenje bile hilzne - razbuse blok i na presi nabiju ...evo ih i dan- danas u motoru ...
Kako se rade na 2-T motorima , jel prvo urade portove , nisam se nikad zainteresovao za to ? A, sto se tice discipacije toplote pretpostavljam da je negde izmedju nikasiliranog cilindra i gusa , odnosno , malo slabije od nikasiliranog , a mnooooogo bolje od gusa ? U svakom slucaju je dobro resenje ...
#364
Posted 15 February 2016 - 20:49
#365
Posted 18 February 2016 - 23:03
yoco_mci, on 15 February 2016 - 20:49, said:
код нас има бар 3-4 места где се ради хилзна за 50ак евра, нпр, знам да неки наплаћују 10е по рупи па то за томоса изађе 40ак е
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
#366
Posted 19 February 2016 - 11:58
za tu zgodu sam pobrusio dva 6203 ležaja sa unutrašnje i spoljašnje strane toliko da ne klimaju, ali da se rukom mogu staviti i skinuti sa radilice i iz kućišta...
Pre ovoga imao malo razvaljene dosede, jer kod mene uz malo pomoći ležaj ulazi u kućište, i sa ove strane gde je urađena piksna i sa druge... pregledao sam i kompletnu sastavnu površinu jer sam na nekim mestima imao od ranijih majstora izbočina, sve je doterano brusnim papirom prvo malo grubljim i kasnije finijim..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-578.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-579.jpg)
i najzad rešio sam da testiram sve bez zaptivača, jer planiram raditi sa silikonom kao i na skuterima
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-580.jpg)
evo koliko mesta ima sa obe strane... zaista nisam ovoliko očekivao, da li je to zbog te piksne ili zato što u njemu više nije NJ203 ležaj, nemam neku predstavu jer nisam nikad radio niti video stock devu
međutim vidim da mi je ležaj sa strane kvačila pritegnut, i ono što se kod mene šeta je ceo ležaj u kućištu sa leve strane
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-581.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-582.jpg)
i rasklopio sam to da proverim kako stoji, tačnije ležaj je pritegnut sa zvonom, i ukoliko mislimo da nam radilica bude malo više levo od planiranog onda zvono koje je stegnuto za radilicu kreće da nateže središte i vuče komplet ležaj iz kućišta napolje..
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-583.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-584.jpg)
ovu foru sam pokupio kod Mladen-a u temi... izradio sam dva prstena od prohroma, spoljne mere nešto ispod 17mm da se može uvući u ležaj, unutrašnje 15mm (takvu cev sam imao, mada bi mogla biti i 14,2mm jer je osovina na tom mestu 14mm)
jedan mi je debljine 1,3mm drugi 1,7mm oba su širine 16,8mm, naravno i polumesec sam morao da obradim jer on u svojoj spoljnoj meri 17mm dolazi skroz do ležaja u ovoj aftermarket radilici
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-585.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-586.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-587.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-588.jpg)
ovako to na kraju izgleda, sada imam još tih 1,3mm slodobnog hoda osovine kroz ležaj
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-589.jpg)
međutim brutalno je ovo , sa jedne strane imam dva listića 0,70+0,75mm dok sa druge strane 0,60+0,65mm mesta, sve ne verujem i mislim da je ovo do aftermarket radilice
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-590.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-591.jpg)
evo i originalne na upored sa ovom što je proizvode kod nas u Unis-u, na prvi pogled originalna deluje kao da ima deblje polutke, ali nije tako, to su samo ivice, koje u dubini od 3mm otvaraju identičan zazor kao kod ovih koje su obrađene celom površinom sa unutrašnje strane, tako da primarna kompresija ovim potezom nije bolja... što se tiče spoljnih mera sve na prvo merenje deluje identično...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-592.jpg)
ubacio sam originalnu u blokove i premerio isto
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-593.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-594.jpg)
ovde bi za neki takmičarski setup mogle opušteno da se ubace dve aluminijumske ploče debljine 1,2-1,4mm, neću se baviti sada tim proračunima jer me to u ovom krugu ne zanima...
evo još jedne uporedne slike sve tri radilice koje imam, gore je reparirana originalna sa PJD klipnjačom, u sredini je originalna koja ima klipnjaču za igličasti ležaj u gornjoj pesnici, dole je ova aftermarket Unis nova koju pakujem
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-595.jpg)
i sledi sklapanje, naravno ovde opet pakujem silikona jer pušta primarnu... najveća fora je staviti ispod zvezdaste platne, pritisak je testiran u vremenu od preko 10min
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-596.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-597.jpg)
#367
Posted 19 February 2016 - 20:51
#368
Posted 19 February 2016 - 22:43
#369
Posted 19 February 2016 - 23:05
nisam nista glodao...
#370
Posted 20 February 2016 - 01:29
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
#371
Posted 20 February 2016 - 07:03
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
#372
Posted 20 February 2016 - 10:00
u prvom naletu planiram ovako... to su neke maksimalne površine koje dobijam bez izmene uglov, pritom pazim gde mi prolazi sastav donje karike, i ne želim da kopam mnogo prema gore, ako jednog dana budem išao na inovaciju sa boost-om..
evo mape sa planom, urađene naravno u corel-u, to još ne znači da ću u stvarnosti i uspeti tako da izvučem
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-598.jpg)
iz koje proizilazi sledeća analiza...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-599.jpg)
gde se vidi da mi je najbolja sprega pritisaka na 9400 i da ovde imam 22KS po teoriji sa pritiscima od 175 PSI-ja.. tačno ovliko rezerve sam planirao da dobijem na transferima, za 10-15 paskala u radnom režimu, što će se naravno manifestovati pozitivno na elastičnost mašine... sa druge strane ne očekujem realno brži dolaz smeše iz bloka jer smo gore videli da je to Tomos ostavio veoma labavo, plus minus pampuri od Čokanskog vina...
i posle bezbroj merenja vidim da je C ipak 0,45mm, pa jbt... ajd treba mi malo više kompresije ali sa spuštanjem cilindra rastu pritisci nenormalno i za očekivati je da neće biti u sprezi sa primarnom, sa druge strane mogao bih da ga podignem zaptivačima, ali onda skoči sprega na ciljanim obrtajima...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-600.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-601.jpg)
evo merenja pritegnutog cilindra u DMT i GMT, jeben je ovaj meteor ima jak radijus ka ivici, ali ok,,, ovo je baš ivica klipa, L karika je nešto malo niže
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-602.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-603.jpg)
merim opet zapreminu glave, mada sam to već radio ranije... evo sad opet
zapremina moje devine glave, koja je vidi se po njoj malo poravnata, je 9,9 ccm^3
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-605.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-606.jpg)
debljina zaptivača ispod glave mi je 1,35mm a prečnik 48.67mm , pisao mi je dkos da ima i tanjih, a mislim da će mi biti potrebno ako budem hteo malo veći stepen kompresije...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-607.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-608.jpg)
donji rub kanala mi je u ovim postavkama 49,5mm, dakle i ovo je produkt hilzne... ove površine svakako ne ulaze u kalkulaciju sa ovim C parametrom
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-609.jpg)
debljina zaptivača ispod cilindra mi je 0,44mm, a imam još jedan stari od 0,34mm.. ovde može bilo šta da se odradi jasno je...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-610.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-611.jpg)
i tako mi iz ovih postavki na C=0,45mm kalkulativni stepen kompresije izlazi na 10,2:1
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-612.jpg)
znači iz kalkulatora čitamo da mi je za 12:1 potreban zaptivač od 0,5mm ispod glave, to bih dakle mogao da odradim od aluminijuma ili sličnog mekog materijala... postavlja se pitanje da li ići na 12:1 ili ostati na 11...
za sada ga testiram ovako na 10,2:1
#373
Posted 20 February 2016 - 11:18
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-613.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-614.jpg)
došao sam do nekih krajnjih mera, nisam završio sa finijimi gradacijama jer želim uraditi proveru stvarne situacije
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-615.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-616.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-617.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-618.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-619.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-620.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-621.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-622.jpg)
i usledilo je poslednje merenje pre ponovne analize
izduvni kanal na je 26,8mm
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-623.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-625.jpg)
primarni transfer na 38,6mm i sekundarni na 39,1mm
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-626.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-627.jpg)
ovde se vidi da su kanali u DMT ustvari otvoreni jer je pisao sam gore ivica L karike za oko 0,8mm niže od ivice klipa u meteor slučaju.,.. kako god ja se nisam vodio njenom kvotom kod otvaranja već kvotom ivice čela meteor-a
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-628.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-629.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-630.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-632.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-631.jpg)
i sledi stvarna analiza mape
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-633.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-634.jpg)
pah nisam zadovoljan, treba mi još površine transfera bez uglova, pritisci su manje više tu, mogli bi biti za nijansu niži... odlučio sam podignuti sekundarne transfere uglom i time dobiti još površine a da pri tome ne poremetim horizontalne uglove uprskavanja...
nemam ovde konačne slike cilindra, posle još 10-ak merenja ustanovio sam da je izduv na moju nesreću još malo višlje, ali sam koliko toliko uspeo da dobijem ono što sam i planirao
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-635.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-636.jpg)
ovde sam prošao sa dva zaptivača između poklpca i samog bloka, ukupno 1mm, u protivnom mi je radilica blago pritegnuta bila, dakle mogla je ona platna da bude i 0,8mm a mogla je i korpa da se postuže za toliko... nema veze
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-637.jpg)
primetićemo da mi je i nosač gore malo uvijen, takoreći cela mašina je malo pomerena u levu stranu ako gledamo prema volanu... pa blokovi su na nosačima malo pofleksani jer je neki majstor pre mene pakovao mašinu na APN ram, pa je posle povratke zaboravio da stavi platne i šrafom stegao-uvio nosače...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-638.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-639.jpg)
obradio sam još zaptivač na usisnoj strani jer mi je posle obrade kanal ostao stock, i proverio ponovo sa pumpicom, sve je ok... paljenje sam uspeo u prvom naletu da spakujem to koje sam i imao 80W platinsko, konstatovali smo da je od CTX-a... u knjizi piše 1,5mm pre GMT što rezultuje na 18,2 stepena, ja sam uspeo da sklopim sa 20,5 stepeni, pa neću to menjati sada...
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-640.jpg)
i sledi trenutak istine...
#374
Posted 20 February 2016 - 11:36
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
такође, имам један савет за толерисање радилице:
ако ћеш убацивати платне у компресиони простор, тј између саме радилице и лежајева, онда ОБАВЕЗНО стављај платне са ДЕСНЕ стране, тј са стране квачила! никако са стране паљења, зато што томос има примарни пренос са косим зубима, који напињу радилицу, а и мењач, аксијално тј. са десна на лево. У колико би стављао платне са леве стране, пре или касније би се расцветале, искосиле, покидале или "улубиле". погледај слику у прилогу
![Attached File](https://svet-skutera.rs/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
аксијални зазор на томосу је пожељан, али тек тек да чујеш "ток-ток" када цимаш радилицу са у потпуности затегнутим блоком, са силиконом! значи, колико год пута покушаваш да убодеш зазор, толико пута стављаш силикон, после чистиш блокове итд.
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
ја сам oставио магнет јер је лакше цимати радилицу лево десно приликом провере. наравно, ово радиш без корпе квачилa.
#375
Posted 20 February 2016 - 11:44
kod mene je na moju nesreću urađen mesingani umetak, pa ležaj ume da propadne dublje, odnosno radilica može da se dodirne o blok toliko duboko ga pusti ležaj u tom umetku...
#376
Posted 20 February 2016 - 11:52
Mario, on 20 February 2016 - 11:44, said:
kod mene je na moju nesreću urađen mesingani umetak, pa ležaj ume da propadne dublje, odnosno radilica može da se dodirne o blok toliko duboko ga pusti ležaj u tom umetku...
те платне страдју од цепања и обртаја, не верујем да ће ти се десити тако нешто, али када следећи пут будеш склапао томоса, обрати пажњу на то
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
мислим да је код мене аксијални зазор 0.2мм или чак мањи.
#377
Posted 20 February 2016 - 12:04
#378
Posted 20 February 2016 - 12:33
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
#379
Posted 21 February 2016 - 13:08
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-641.jpg)
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/e-90-642.jpg)
na kraju sam postavio ducati originalno koje sam dobio od Gogi - ja ( hvala odužiću se ), sa jednim neispravnim namotajem za svetlo i neispravnim CDI - jem. Na moju sreću ducati CDI sa minareli - ja radi valjano.. Pa evo, u startu sam pogodio 16-17 ugao pre GMT
i tako radio mi je neko vreme u mestu sa 4℅ ulja i prinudnim hlađenjem
![Posted Image](http://www.pyrotherm-sr.co.rs/tuned/e-90/Originals/e-90-643.jpg)
#380
Posted 21 February 2016 - 20:15
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
Prelisatao sam ponovo temu, unazad od 2011e.. prosto jedva cekam da se vozis, i po onim prvim postovima se vidi koliko je zelja jaka i koliko je zboja do sada ulozeno.
Gledao sam ponovo analizu i poredio sa onom mapom koju imam, mislim da si ponovo doveo sve u spregu i svaka cast, sada je situacija sasvim dobra po pitanju rezervi na pritiscima. Bice on super voziv, a opet to sto nisu vise ciljani obrtaji na 8 ili 8500 obrtaja, vec na 9500 je po meni prihvatljivo i taman ce zagolicati da se posvetis pravljenju jednog ozbiljnog spuha u buducnosti. Mislim da je ovo ozbiljna konjaza, 23ks je za respekt! Ipak, ja sam za to da mu se omoguci da pokaze potencijal, pa sad kako se odlucis za bolcnu ili za iglicasti u nekom drugom deljenju, ali ja sam da se priblizi stepen na 11,5:1 sto je na pola puta izmedju tvojih razmisljanja, a opet dosta vise od serijskog.
Konstatovali smo da se boje italo zastave nisu menajle unazad 30 godina po pitanju ducati/energia paljenja, eto i ja naucih da su tomosi pre piaggia imali cdi ducati. Bice ovo ozbiljno, sada kada je dostupan digitalni stroboskop, samo nebo je granica. I mene je odusevila cinjenica da radi sa minareli cdi-em, eto ja unapred znam da ce biti varijabilno paljenje i jedva cekam da vidimo kako to grize asfalt!
13 user(s) are reading this topic
0 members, 13 guests, 0 anonymous users