Jump to content


Aprilia Sportcity One 2T



235 replies to this topic

#121 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 25 September 2016 - 19:23

Ovaj vikend je skuter bio kod Ace (Razredni) na stelovanju zbog problema koji sam ranije naveo, sa jutarnjim gusenjem. Karburator je ociscen i nastelovan, kao i zamenjeno crevo goriva koje je bilo ispucalo.
Prvi utisci su veoma dobri, vise nema gusenja i skuter lako prima gas. Cini mi se da i kada se zagreje da mu treba manje gasa za normalnu voznju.
Testiracu ga ovih dana za konacan sud.

U svakom slucaju, hvala Aci na sredjivanju kaburatora. :0takoje:

#122 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 September 2016 - 20:22

Ovih dana nam je u garazi bio gost Branko sa svojom Aprilijom. Naravno, resili smo problem trokiranja i rada sauha ali najpre da se okrenemo lepotici.

Attached File  uploadfromtaptalk1474827633115.jpg   439.27K   25 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474828666758.jpg   400.06K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474828710222.jpg   328.33K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474828730704.jpg   343.48K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474828816791.jpg   354.06K   31 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474828843696.jpg   353.39K   34 downloads

Sportcity je zaista prava lepotica, a ovaj primerak je kao iz salona. Skut bukvalno kišu nije video, i slozili smo se Acika i ja da je prava milina kada se radi sa ovakvim primercima. Milina za oko ali naravno i jedna stavka manje prilikom izlaska iz garaze, nema potrebe za detaljnim i temeljnim pranjem :D
I stvarno pleni pogledom, linija je prelepa, a svaki element je cist i dobro utegnut.
Ciklistika je na zavidnom nivou, kocnice su za svaku pohvalu kao i veliki tockovi. Podseticu da Sportcity nosi dugi blok koji deli sa fly-om, liberty-em i dna... napred su ozbiljne vile promera stapova 36mm sa diskom 220mm a pozadi je dobos 140mm, sve na tockovima 14cola zanimljivog dizajna od lake legure. Ostalo je manje vise dobro poznato, 2 fara za oboreno i kratko svetlo, bez mogucnosti paljenja i gasenja (automatsko startovanje svetla), spremnik ispod sica za 1 jet kacigu, sic za 2 osobe, lepi pregledni retrovizori...

Agregat dobro poznat ali sa manjim izmenama... skut je medju poslednjim serijama koje sklapane u Italiji ali su primetni neki delovi i pomocne plastike koje su iz fabrike u Kini. Svi spoljni oklopi imaju otisak "made in Italy" kao i metalni delovi i delovi agregata, medjutim pomocne plastike i razni ostali delovi nose oznake "china".

Attached File  uploadfromtaptalk1474831173042.jpg   255.64K   33 downloads

No, to je nesto na sta smo se vec odavno navikli jer je piaggio preestio kompletnu liniju u kinu jos 2011 godine..

Jos jedna zanimljivost, primeticete gresku u tehnickim specifikacijama na nalepnici, na model od 50ccm nije moguce postaviti variomat od 118mm :)

Attached File  uploadfromtaptalk1474831321870.jpg   297.42K   30 downloads

#123 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 September 2016 - 21:08

Sto se tice samog problema, Branko je bio opravdano zabrinut. Skuter pali i radi u svim uslovima, a u protekla 2 dana smo imali bas takve, idealne uslove za probu, preko dana 15 do 20 stepeni a noci hladne, ispod 10. Medjutim, prilikom hladnog starta, kada el sauh radi nesto duze, skuter pocinje da trokira vac na malim otkonima gasa, jos je izrazenije kada se dodaje gas. Cak i kada se sauh iskljuci, zaostane deblje smese i treba par sekundi punog gasa da agregat proguta i probije trokiranje, kasnije ide... ok, nije neki trkac i ucinilo mi se da ne ide kako bi mogao, rekao bih po zvuku da je dosta podebljana smesa. Osnovni problem ove aprilije su nelinearne remenice i oseti se pad obrtaja po zvuku ali iskusniji mogu i da osete pad snage. Jos kada sam utvrdio da kraburator izuzetno lose reaguje na sraf smese i da se isto ponasa i kada se odvije na 3 ili 4 kruga, bilo mi je jasnije...

Attached File  uploadfromtaptalk1474831786468.jpg   244.35K   24 downloads

Dakle, Branko je ostavio skut pa smo krenuli u rasklapanje. Prvi put se susrecem sa Sportcityem i malobje pipkavo islo sa skidanjem plastika. Prvo, ja bih se dokopao karba i svecice, medjutim, poklopac ispod sica mi pruza pogled na glavu cilindra, karb je malo pobegao unazad.

Attached File  uploadfromtaptalk1474831967052.jpg   330.09K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474832008123.jpg   399.29K   24 downloads

Drugo, nisam hteo da silim plasticni poklopac svecice, pa sam resio da sve redom skinem, znaci krecemo od sedista

Attached File  uploadfromtaptalk1474832032106.jpg   283.73K   24 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474832049950.jpg   322.56K   24 downloads

Sediste se lako i brzo skida, prikopcano je sa 4 matice m6 za kljuc 10. Kada se skine sediste lako se pridje plastici/poklopcu svecice.

Attached File  uploadfromtaptalk1474832274433.jpg   444.87K   23 downloads

Poklopac ima usice na kojima se drzi i potrebno ga je izvuci malo u vis i tek onda izviti i odvojiti od skutera. Kasnije sam od Branka saznao da je u malo vezbe to moguce uraditi i bez skidanja sedista, ali dobro, meni je cilj bio i da skinem kadicu da bih lakse prisao karburatoru. Do svecke nas deli jos skidanje cdi/bobine koja je na ovoj apriliji bas tu sa prednje strane instalirana. Naravno, sliku svecke smo vec videli

Attached File  uploadfromtaptalk1474832350485.jpg   390.59K   27 downloads

Dalje, skidam lulu toplog vazduha sa poklopca glave ka sauhu, i primecujem cudan oblik alu glave, ali to fantanziju sam ostavio za neki drugi put, idemo sa zakazanim radom.

Attached File  uploadfromtaptalk1474832448551.jpg   271.67K   30 downloads

Da bi se skinula kadica, mora se raskopcati akumulator, izvuci pripadajuce zice sa osiguracem, skinuti nosac kofera/rukohvat za saputnika i odpustiti srafovi na komplet bocnim oklopima. Sirenjem oklopa kadica se povlaci na gore.

Attached File  uploadfromtaptalk1474832635771.jpg   526.96K   32 downloads

Ovo je komplet koji je potrebno skinuti, plus naravno airbox, da bi se doslo do karba, sto me je malo razocaralo sa tunerske tacke gledista, jer zamislite stelovanje i menjanje dizni na nekom novom cilindru...

Attached File  uploadfromtaptalk1474832740867.jpg   438.16K   37 downloads

Posto smo skinuli i airbox, sada imamo i bocni pristup pa je mnogo lakse zavuci obe ruke

Attached File  uploadfromtaptalk1474832800987.jpg   294.56K   34 downloads

Jer se karb nalazi direktno ispod rezervoara za gorivo.

Attached File  uploadfromtaptalk1474832839260.jpg   495.07K   38 downloads

Krivac je na stolu i krenuli smo u analizu

Attached File  uploadfromtaptalk1474832881867.jpg   403.83K   33 downloads

Sauh sam rastavio i ispitao, radi normalno. Ovo je onaj novi tip koji u sebi nema 2 vec samo jednu oprugu, klasican bakarni rezervoarcic sa voskom i iglom,a sa donje strane stelujuca platforma koja se oslanja na telo karba. Branko je vec ovde uspesno smanjio rad sauha u odnosu na serijski i to se vidi na slici lepak u navoju, medjutim ni to nije bilo dovoljno jer problem i dalje postoji

Attached File  uploadfromtaptalk1474833106725.jpg   205.13K   37 downloads

A evo i zasto

Attached File  uploadfromtaptalk1474833138379.jpg   325.38K   35 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474833155198.jpg   334.18K   34 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474833169284.jpg   232.53K   33 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474833180964.jpg   292.66K   35 downloads

Eto sta se nakupi od Beogradskog goriva za 12000 kilometara.. medjutim,nije problem u toj meri bio u prljavstini unutar lonceta karba vec je problem bio u zapusenom vazdusnom kanalu srafa za stelovanje smese. Isti taj fini, sitni pesak kao soc od kafe, pretvorio rupu od 2mm u rupicu od 2 desete. Sa 4 kruga odvrnutim srafom skuter se davi u gorivu... uglavnom, resili smo, karb u ultrazvucnu kadicu za ciscenje i rezultat je tu :)

Attached File  uploadfromtaptalk1474833411697.jpg   294.38K   32 downloads

Dalje, ja nisam imao zamerke na kompletan skuter, Branko je primetio napuklo crevo goriva od pumpe ka karbu pa je to bila stavka za menjanje.

Attached File  uploadfromtaptalk1474833589454.jpg   240.61K   30 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1474833603186.jpg   250.6K   30 downloads

Uz crevo goriva, skinuli smo i pumpu i ocistili mrezicu filtera i isprali rezervoar. Skuter je stvarno odrzavan na zavidnom nivou, bukvalno nisam imao sta da popravljam :)

Crevo goriva je zamnjeno zelenim silikonskim silka-italy a vakuum crevo je jos uvek na zavidnom nivou te smo samo isprali separtor vlage i prosusili pre ugradnje nazad.

Attached File  uploadfromtaptalk1474833713480.jpg   419.81K   35 downloads

Pranje karab je relativno brzo zavrseno i na svu srecu niasam imao puno posla oko setovanja postavki karba, skut je zivnuo i osetna je razlika u ubrzanju, jednostavno lakse dise.. prenocio je ipak da bi utvrdili problem na jutarnju zimu, te smo ujutru jos ispitivali polozaj igle za hladnije dane.

Ja sam zadovoljan brzim resavanjem problema, i vracanju lepotice na brze staze uz manju potorsnju i lepsi rad, a Branko ce vam izneti svoje misljenje i zakljucke kroz svakodnevnu voznju. U svakom slucaju, bilo je ovo jedno novo iskustvo i fino druzenje, drago nam je da smo ugostili i Sportcitiy-a i upoznali Branka. Svaka cast za odrzavanje, sve pohvale Bane!

Attached File  uploadfromtaptalk1474833900442.jpg   472.18K   37 downloads



#124 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 September 2016 - 23:05

Ova Aprilia je lako kvarljiva roba po pitanju estetike, ali urednim odrzavanjem moze biti kao kada je izasla iz fabrike, ovaj primjerak je za Oskara!
Lepo je cuti kad je vlasnik zadovoljan odradjenim poslom, a jos lepse vidjeti kako je to sve pod konac odradjeno, svaka cast na pristupu!


Dodao bi jos samo 2 stvari. Ovaj separator vlage kako kazes, po meni je to samo stvar koja moze praviti probleme.
Dobio sam je na novom Flyu, i nakon prvog ljeta nije vise htio paliti - onemogucavao mi je vakum do ventila.
Kada je zavrsio u djubretu, nikad vise problema, jer mnostvo skutera radi bez toga, sto ne bi i ovaj, ne znam koja je uloga toga osim da napravi problem, jer sa povecanjem elemenata (konkretno kineskih, pa je jos gore) se smanjuje pouzdanost u teoriji (kod purejeta nije tako posto je kvalitet po Australskom patentu i spec.).



View PostRazredni, on 25 September 2016 - 20:22, said:


Jos jedna zanimljivost, primeticete gresku u tehnickim specifikacijama na nalepnici, na model od 50ccm nije moguce postaviti variomat od 118mm :)

Attachment 20160924_102538.jpg

Heh, PMN 01 je moja omiljena oznaka, kada je remen precrta onda se ostvaruju ozbiljne maksimalne brzine :D

#125 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 12 September 2017 - 09:05

Nakon 7 godina druzenja i predjenih 14000km, prvi put da me je skuter ostavio na putu, tacnije na PA mostu. :(
U toku voznje je izgubio brzinu, a pri dodavanju gasa je jos vise usporavao, kao da kocim. Na leru radi normalno, kao i paljenje.
Proverio sam kompletan varijator, kvacilo i kais i sve je bilo ok na oko. Deluje mi da kao da je zapusena dizna, jer kada se da vise gasa, skuter se ugasi.
Nekada hoce da povuce, a nekada ne. U svakom slucaju, skuter je natovaren na kombi i odvezen na proveru kod Ace (@Razredni)

#126 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 September 2017 - 09:15

seger proverite da nije otpao sa igle

meni se to desilo, i igla je ostala uronjena.. na leru radi, nekada kada malo zapne pa se podigne, te malo proradi, ali uglavnom se guši na odvrtanje gasa

#127 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 13 September 2017 - 08:51

Aca je resio problem sa skuterom. U pitanju je bio labav dzek sa namotaja koji je u toku voznje prekidao. Vezao je vezicama i to bi bilo to. :D
Da li neko zna nekoga ko ima na prodaju deo instalacije sa tim dzekom? Treba mi zenski deo.

Posted Image

#128 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 September 2017 - 10:12

Zenski deo pravi problem jer je pukla plastična zakačka na koju se ukopčava žabica. Na muškom delu postoji gumena harmonikica koja zaptiva spoj da ne bi vlaga ulazila unutar dzeka. Ona odbija spoj kada nema žabice a opet bez nje se ne može jer je onda konekcija labava.

Moram samo jednu malu opasku da ne budemo žica-majstori, muško ženski priključak je učvršćen plastičnim vezicama "zip tide" :)

#129 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 23 September 2017 - 14:56

Za mali jubilej...

Posted Image

... mali poklon... :D

Posted Image

#130 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 23 September 2017 - 15:26

Odlicno :)

Trazim ali nigdje ne vidim trenutni setup prijenosa?

Preporucio bi da tu bijelu centralnu ne koristis,koju god sam kombinaciju probavao on je jako nelinearno radio.Da ti ustedim nesto vremena ako zelis da radi sto linearnije u ubrzanju.
Probaj sa zelenom ili ljubicastom malossi oprugom.Sa ljubicastom ce sigurno dobro raditi.Rolice ces morati sam isprobati ali ugrubo oko 1gr teze od sadasnje kombinacije.



#131 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 23 September 2017 - 15:35

Sve je standardno osim rolnica koje umesto fabrickih 7.5g, imaju 6g.
Citao sam da su umesto bele opruge, ostavljali fabricku.

Edited by Branko, 23 September 2017 - 15:36.


#132 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 23 September 2017 - 15:52

Ni fabricka ne radi dobro,u startu nabije okretaje pa prema krajnjoj padaju i on je pretvrd za rad s multivarom.

Ispada da gotovo svi na piaggiu koriste ljubicasti,od serijale do midracea radi odlicno i ja tu nebi previse trazio boljih rjesenja.Podesis rolicama okretaje kroz ubrzanje i teras,ja sam s ljubicastim i multivarom vozio serijalu sa leovinceom i obrtaji su bili zakucani od starta do prevrtavanja u krajnjoj.Dobio sam 9gps-a sa multivarom.

Znam da je svaki skuter zasebna prica ali nema potrebe probavati ono sto je vec isprobano,eventualno probati zeleni koji je malo meksi od ljubicastog ali to su vec finese i ne mora znaciti da ce raditi korektno.

Prelistaj moju temu od pocetka,imas detaljne opise i video kako je serijala isla.

#133 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 September 2017 - 16:05

Ova aprilija nosi nelinearne remenice i beli feder koji se i isporucuje uz multivar radice sasvim dobro uz LeoVince touring auspuh, bez brige.

#134 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 23 September 2017 - 16:11

Zar nisi rekao da su remenice linearne kada smo menjali kvačilo?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk



#135 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 September 2017 - 16:28

Ne secam se, cini mi se da su nelinearne, mozda gresim. Nismo ostavili log, ja se vodim po vecini AC agregata, moguce da jesu.

U svakom slucaju, nema potrebe terati mak na konac po pitanju performansi, bela opruga koju malossi i pakuje pravljena je za taj multivar, odnosno za stok agregat. Ja razumem Radeta šta hoce da kaze, ali tvoj AC agregat nema snagu kao i LC agragati a i prvenstveno si uzeo multivar radi smanjenja obrtaja na krajnoj brzini zbog veceg precnika sto znaci radi uštede goriva i uzivanja u svakodnevnoj voznji kuca-posao.

#136 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 25 September 2017 - 11:01

Nijedan piaggio 50 agregat nema full linearne polutke ali ima dvije vrste,takozvane banana,koje su jako lose i uglavnom samo sa serijskim auspuhom rade korektno.Sa njima je situacija da u startu prevrtis skoro 1000 okretaja ili da imas dobar start pa kasnije imas manjak okretaja.Sa bijelim centralnim je jos gora situacija.

Ti kao i svaki noviji agregat sa malom filter kutijom imas ovaj noviji tip 134mm polutki koji nije skroz linearan ali se da popeglati na serijali.Sa bijelim centralnim koji sluzi za ukras ja garantiram da prijenos ne moze raditi kako treba.Ako si vec kupio multivar i ganjas neki rezultat s time stavi gore ljubicasti centralni.Krajnja brzina je ista,mjerio sam i isprobao more kombinacija.

bijeli centralni,6.1 gr role,multivar i leovince plavi federi kuplunga 9500 start,na 45km/h padne na 8800 i prema krajnjoj dize okretaje do 9200,krajnja 10250 okretaja
bilo koje druge role,isto ponasanje sa okretaji komplet idu vislje ili nize.
ljubicasti,6.1 gr role,multivar i leovince plavi federi kuplunga 9600 start,na 60km/h padne na 9500 okretaja i tako drzi do prevrtavanja,krajnja 10250 okretaja


isprobajte,pa javite...

#137 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 25 September 2017 - 11:10

Piaggio nrg mc4 I aprilia sr3 novi tip,odnosno posle 2008godine se proizvode sa linearnim kanalima,ja sam ih kupovao prilikom pokusaja prelaska na vece remenice.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#138 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 25 September 2017 - 11:21

mislis sa skoro linearnim kanalima?

svi agregati sa malom filter kutijom,17,5 frgom i sc46 auspuhom u orginalu imaju te linearnije polutke a to je nakon 2003.g

#139 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 September 2017 - 12:11

Radi ti vozis lC agragat koji stok odblokiran moze da ima 10ks, AC agragati su odblokirani na 6,5-7ks. Pribavi jedan AC pa ti probaj pa nam javi, mešaš babe i žabe. Reci mi molim te, zasto prodaju uz multivar belu oprugu kad ne valja? I ne valja za šta? Trke? Taj multivar je napravljen za svaki dan odnosno touring voznje, znači da obrtaji imaju malu oscilaciju i da štedi i gorivo uz dobre performanse. Za trkačke aspiracije postoji multivar mhr gde se isporučuje ljubičasta (tvrdja i kraća) opruga.

#140 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 25 September 2017 - 15:12

Imao sam piaggio ac agregat tamo 2008-09. godine i tamo sa multivarom isto tako probao dosta kombinacija prijenosa.Totalno nevazno koliko je jak skuter kad bijeli feder s tim tipom prijenosa ne radi kako bi se od njega ocekivalo.

Nemam se razloga i namjere nadmudrivati,samo sam dao koristan savjet i htio ustediti novce i vrijeme vlasniku.

Da odgovorim na ovih nekoliko pitanja:

Pa tu bijelu daju da povise cijenu multivara kao i svi drugi proizvodjaci,isto zato daju i 7.2gr rolice pa to ne znaci da svi voze 7.2gr rolice.Iz istog razloga prodaju i zelene,ljubicaste,plave i crne opruge kako bi svatko mogao postelati prijenos ovisno o namjenama i setupu skutera.

Ne valja za namjeru za koju se i kupuje multivar,da imamo linearne okretaje,dobar start i vecu krajnju brzinu sa kasnijim prevrtavanjem,nitko ovdje ne govori o trkama,gore sam cak i opisao do detalja sta se dogadja sa bijelom oprugom.Zato sam i rekao da slobodno isprobate bijeli feder,ja i svi koje znam da su ga koristili nisu mogli popeglati rupe koje je stvarao.

mhr variomat je druga prica i on bas ne radi dobro sa serijskom polutkom(nisam probao,cuo sam) i ima losiji start radi sire bolcne,trazi oko 0.3-0.4gr teze rolice i ima agresivnije staze od obicnog multivara...


evo cak i snimak kako radi i kako ide serijala postelana pod konac,sve je serijski osim auspuha i multivara sa ljubicastim federom i 6.1 gr rolicama







17 user(s) are reading this topic

0 members, 17 guests, 0 anonymous users