Jump to content


Aprilia Sportcity One 2T



235 replies to this topic

#181 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 13 July 2020 - 08:42

Da li je moguće da curi na donjem crevu, vidim da je malo labavo?
Kada curi, to u stvari prska na sve strane, pa ne mogu lepo da vidim.


Sent from my YAL-L21 using Tapatalk



#182 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 13 July 2020 - 10:58

Ne donje crevo je membrana za vakum a gornje je za gorivo, na membrani ne curi sigurno ako ne curi kad motor ne radi..

Bice da ti je gornne napuklo pa se samo sliva

#183 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 13 July 2020 - 15:57

Hvala Mario, bio si u pravu. Gornje je bilo napuklo i to na samom ulazu u pumpu.
Za prvu pomoć sam stavio izolir traku i napunio rezervoar.
Kod kuće sam zamenio crevo sa silikonskim. Moram još da nađem neke normalne šelne, jer ove fabričke nisu ni za q...
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk



#184 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 13 July 2020 - 16:14

Da da silikonsko, ostala se stvrdnu od benzina, cak i gumena, mada ona drze dosta dugo

#185 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 November 2020 - 22:15

Posle duge vremenske pauze Zemunska garaza ponovo radi. Konacno smo pronasli vreme da se Aprilija servisira i poboljsa. Moram javno da iskazem izvijenje clanu Branko, kome smo obecali ugradnju sport kit-a jos 2017 godine i koji je strpljivo cekao.

Elem, postoji od ranije problemcic sa krakom radilice do variomata koji pomalo "baca" i na kome je semering popustio. Plan je da se zamene lezajevi radilice, semerinzi, centrira radilica i postavi davno kupljeni Malossi sport 70ccm³.

Aprilija je svakodnevno vozena, Branko to zaista savrseno cuva i odrzava, bukvalno je usla u garazu bez trunke prasine.

Posted Image
Posted Image

Sled stvari je uobicajen, skut na dizalicu, prirucni alati i igranka krece
Posted Image
Posted Image

Kao i uvek, prvo i osnovno je raskopcavanje klema akumulatora,
Posted Image

zatim sa leve strane demontaza dekle prenosa, variomata, remenica i kvacila, otpustanje sajle zadnje kocnice, sajle ulljne pumpe i na kraju odvajanje same uljne pumpe iz bloka.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Sa desne strane redom raskopcavamo crevca goriva i vakuuma, demontira se auspuh, raskopcava se dzek elektroistalacije, skidamo zadnji tocak i demotiramo centralne nogare kako bi olaksali prilaz za demontazu naponskih zica alansera.
Posted Image

Vecina Piaggio modela pa tako i ova Aprilia ima "prozor" u dnu kadice sica, kroz koju se lako prilazi kapi svecice i poklopcu karburatora radi demontiranja sajle gasa koja ostaje na ramu prilikom vadjenja agragata.

Posle svega, ostaje jos da se raskopca kacenje na donjoj uski zadnjeg amortizera i da se skine dugacki sraf centralnog nosaca agregata i sve lako ide napolje.
Posted Image

#186 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 06 November 2020 - 22:23

Jbte držiš taj agregat ko veknu hleba...sa sve osmehom :) Svaka čast!
Kao prvo moram da pohvalim radni ambijent tj radionicu...sve je čisto i uredno na štelazijama, a dizalica zauzima glavno centralno mesto, zna se...

Nije reč o radionici već o Apriliji koja je kao apoteka, savršena...a upgrade koji je čeka na 70cc će biti kao šlag na torti...Malossi Sportak nekad i pod mojim Jetforceom je terao za sve pare...nadam se da će tako i ovde....ide li neka rezona?

Branko je stvarno strpljiv dečko, ali kako kažu strpljenje se isplati i verujem da će i ovde tako biti..

#187 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 November 2020 - 22:29

Dakle "meso je na stolu" sto bi rekli.
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Kao sto sam vec ranije pisao, bogatije je podesen, posle 4k km depozita ima na tone kako i dolikuje 2t motorima.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Cilindar na merenju ne pokazuje znake ovalnosti. Klip potrosen blago u suknjicama. Karike 0.5mm zazora. Na bolcni klipa javlja se mali zub. Videcemo kako sve izgleda nakon detaljnog ciscenja.



#188 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 November 2020 - 22:34

Hvala Pita, sve je na drugarstvo i entuzijazam, oduzilo se ali vredi. Neprocenjivi lek za zivce :)
Sto se tice Aprilie, zapravo Branka, uspeli smo da pronadjemo prljavo mesto prilikom rasklapanja :)
Posted Image


#189 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 November 2020 - 22:48

Radilica.



Nije pobegla u dosedima, ravna na merenju u prizmi, medjutim iskrivljen je sam krak, vidno je bilo i na oko koliko ventivar skace prilikom okretanja.

Posted Image
Radilica predata strugaru da rsklopi i grajanjem ispravi krak, sklopi pa cemo videti rezultate kada se vrati.

Lezajevi radilice krektni, orinalno NTN Japan, ovaj do variomata jedva da ima nesto vise lufta u odnosu na desni do magneta. Dosedi u blokovima zdravi i na meri.

Posted Image

Dok strugar ne pokaze svoje umece nama ostaje da ocistimo i pripremimo sve detalje a Aprilija spava i sanja Malossi-a

Posted Image


#190 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 07 November 2020 - 08:14

Jedan veliki pozdrav za reopen zemunske garaže, da priznam nedostajali ste, kako sa mehanikom, tako i sa farbanjem i restajlingom..

Prava stvar, dizalica, ne zbog pomodarstva kako to mnogi vide (ko to tamo na zemlji po dvorištu čeprka), već je majka za nas starije, sa nešto bola u leđima, i namćore.. Primetio sam da mi veoma smeta rad sa zemlje, na šta ranije nisam pažnju obraćao.

Agregat, apoteka.. bukvalno čeznem za radom na čistom agregatu, jer to u startu uliva poverenje majstoru da zna da ono što uradi vlasnik ume da ceni te sačuva..

Krak na radilici.. ja mislim da je to klasična piaggio boljka, predug krak, preveliki ventivar i napad jakog alansera po obodu.. velika poluga.. ne pada mi ništa drugo na pamet za razliku od ostalih

#191 Branko

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 172 posts
  • MestoBeograd
  • VozimAprilia Sportcity One

Posted 07 November 2020 - 16:59

Krak na radilici sam verovatno ja pokrivio kada sam sa viljuskastim kljucem blokirao varijator prilikom skidanja matice.

Nego, pitam se, hoce li moci Aca sve da vrati na svoje mesto? :D

#192 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 07 November 2020 - 18:54

Hvala Mario. Iskreno i vi svi ste nama nedostajali, nasa forumska zajednica je nezamenjiva riznica znanja i drugarstva.

Ehh, kao sa diznama u steli karba, tek kada probas vise dizni uvidis koja je najbolja, pa tako i dizalica ili kompresor ili alat za skidanje lezajeva u mnogome olaksavaju rad ali i pruzaju kvalitetniji rad, to se shvati tek kada se proba.

Puno smo vremena potrosili u "ooo-ruk" pravljenju garze, radionice, prikupljanju alata. Projekti stoje, cak i nasa prevozna sredstva su u zapecku, ali je sada vec lakse.

Sto se tice Branka i Aprilije, to je pravo zadovoljstvo servisirati, osecao sam se kao neki prekaljeni majstori sa youtubea, ono kad je sve cisto, sve funkcionise, radis sve po planu i programu, nema zezancije. Zaista je skut pazen i mazen, za pohvalu.

Secam se da su decki iz Zg imali slucaj da je pukao taj duzi krak i dosta puta se provlacila prica kako se krak lako iskrivi sa prirucnim blokatorima zbog svoje duzine i tezine ventivara, evo sad imamo i crno na belo.

Branko, valjda cemo znati, samo da ne pomesamo nove ciste delove sa onim starim cistim delovima :D

#193 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 November 2020 - 20:05

Aprilija sklopljena, red je i da se nastavi sa opisima u temi.

Prvo i osnovno, čišćenje. Godinama unazad u garaži koristimo brake-cleaner, iskreno mislim da je proizvod Bogom dan, nije skup a skida bukvalno sve nečistoće, mislim na garež i masneće, brzoispariv, idealno za allikaciju u mehanici. Nama je bilo dovoljno 2 boce, proizvodjac zaista nije bitan, savaki radi posao. Takodje, pridrzavano se stare metode kuvanja lezajeva u ulju i tu nam je potrebno neko ulje, ja preporučujem najjevtinije menjacko zbog gustine, takodje nam je potreban i wd40 ili neko slicno tanko ulje za hladjenje.

Posted Image

Posle detaljnog odmašćivanja, naravno potrebno je pripremiti spojive ivice blokova tu se uvek služimo nekim ravnim i ostrim predmetom, šaberom, skalpelom i sličnim

Posted Image

Posted Image

Pripremljeni su svi delovi potrebni za ugradnju i sortirani svi srafčići, ugradjuju se originalni lezajevi KBC Korea i viton semerinzi

Posted Image

Posted Image



#194 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 November 2020 - 20:37

Za to vreme, radilica je pristigla sa ispravljanja. Rečeno nam je da je grejanjem ispravljen iskrivljeni krak ali da minimalno odstupanje jos uvek postoji.



Dakle, kada je polutka do magneta u 0, polutka do variomata ima 1/100 merena u visini semeringa sto je sasvim prihvatljivo. Fabricki manual priznaje do 5/100.

Radilica nakon provere nauljena u velikoj pesnici, zasticena i spakovana za smrzavanje, odmah pored graska i boranije.

Posted Image
Posted Image

Sledeci radni dan sledi priprema za tzv kuvanje lezajeva.
Posted Image

Ulje u neku metalnu posudu, lezajevi potopljeni i sve na ringlu,
Posted Image
bitno je da imamo tu negde oko 110-120°C.
Posted Image
Bitno je samo da sonda meri temp ulja a ne da dodiruje posudu kako bi imali pravu sliku stanja.

Prilikom vadjenja radilice iz zamrzivača bitno je samo dosede lezajeva naprskati sa wd40 kako bi se ono inje od smrzavanja razredilo.
Posted Image

Kada su lezajevi dobro skuvani samo će bućnuti na radilicu, ali ukoliko se promaši temperatura ili nekim slučajem iskosi lezaj prilikom spuštanja dobro je pri ruci imati spremno čekićak i neki cevasti predmet, špic kljesta takodje.
Već smo se ispraksovali a i dobro je sto su ovi originalni lezajevi metalnog kaveza tako da nema bojazni i ako se pregreju u ulju, recimo i do 200°c.
Posted Image
Naravno, nakon montaže gusto menjacko ulje ostaje unutar ležajeva pa nema potrebe dodatno pakovati mast pre zamrzavanja, samo umotati kesu i nazad u friz.





#195 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 November 2020 - 20:46

Naredni dan idemo u pripremu blokova za ubacivanje radilice sa lezajevima. Spojevi namackani Victor-reinzom
Posted Image
Zagrejani map-gasom do nekih 110c
Posted Image
I radilica bućnula unutra
Posted Image

Nakon 20ak minuta hladjenja i pritezanja blokova moment ključem klasicno kocenje prilikom okretanja.
Jedan mali čuk sa strane variomata i radilica pliva slobodno sa skoro identičnim razmakom lezajevi-blokovi sa obe strane.



#196 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 November 2020 - 20:56

U medjuvremenu su radjene nege druge bitne stvari... recimo karb.

Klasika Dell'orto phva 17,5 RD, čuveni za vazdusno hladjene novije pia.
Aprilija ima mali box sa jednom rupicom na poklopcu, eko norma je raskacena ali je ostala surlica fabrickog promera, limic maknut, tako je vozena na stok cilindru sa diznom #60 i iglom a7 na sredini.

Karb je rasturen i opran ultrazvucno, proverene sve komponente i postavljena glavna dizna #68 za neki početak.
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#197 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 November 2020 - 21:07

Takodje, termogrupa i sve komponente su pripremljene za ugradnju.
Cilindar kako dolazi upakovan je sasvim ok zavrsne obrade, ali me začačkalo da liznem ostre ivice kanala dremelom.
Posted Image
Posted Image
Premerene karike unutar cilindra i stvarno su 0,15mm zazora kako i fabrika pise da jeste i montirane na klip.
Usrafljeni brezoni u cilindar sa kapi crvenog Loktajta.
Posted Image
Posted Image
Branko je uz sve potrebstine pribavio i svecicu, u ovom slučaju toplotne vrednosti 8 po NGK skali, sto je prema uputstvu kao za sportsku namenu, mada stoji da za ostrije aspiracije preporucuju upotrebu 9ke.
Posted Image

Oke, montiraciemo 8icu, bar za tih prvih 500-1000km vožnje u nekom prohladnom periodu, kasnije svakako treba postaviti 9ku i doštelovati karb nakon te prve razrade.

#198 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 November 2020 - 21:23

Posted Image
Posted Image
Sortirani delovi israfovi za dalji rad. Sledeci na redu su semerinzi.
Strana do magneta idealno ide sa naglavkom gedore za klasičnu svećicu, 21, i gumeni čekićak. Bitno je da sedne do ivice suženja, moze i milimetar niže neće biti problem ali niže od toga nikako ne. Suženi tunel je idealan da se vidi da li je semering spusten ravnomerno. U principu nije nista tesko, samo se svaki put preznojim jer treba kuckati lagano i pomalo da ne bi sišao preduboko, a dok se radi ništa se ne vidi zbog blizine zidova. Znači strpljivo i po malo.
Posted Image
Strana do variomata po pravilu je olaksanje posle znojenja od one stran druge strane.
Posted Image
Gortovo uvek idealno lagano ide prstima. Zaboravih da napomenem da je majka uspeha uvek unutrasnju usnu kao i spoljnu stranu namackati mašću. Polako navuci usnu semeringa na ostriju ivicu radilice i paziti da se usna ne prevrne jer ce tada iskociti unutrasnja oprugica i semering je neupotrebljiv.
Attached File  20201115_162817.jpg   1.78MB   10 downloads
Attached File  20201115_162918.jpg   1.82MB   10 downloads
Nakon toga je veoma lako poravnati semering sa ivivom na bloku, prstima ili nekim pomocnim alatom
Attached File  20201115_163501.jpg   1.85MB   10 downloads

#199 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 November 2020 - 21:51

Imam trenutno problem sa uploadom slika preko tapatoka. Editovanje teme chromom preko mobilnog telefona je nocna mora, unapred se izvinjavam svima koji prate temu, nastavak ce uslediti kada prebacim slike na komp.
Do tada snimak rada.


#200 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 22 November 2020 - 22:41

Uredno, pedantno i do najsitnijih detalja - kao i sto smo navikli od zemunske garaze. Svaka cast!
Sada slatke muke razrade i stelovanja :)

Jeste li radili merenje i proracun kompresionog odnosa? Da li je dobijeno trazenih 12:1 za malossi sport?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users