

#181
Posted 13 July 2020 - 08:42
Kada curi, to u stvari prska na sve strane, pa ne mogu lepo da vidim.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
#182
Posted 13 July 2020 - 10:58
Bice da ti je gornne napuklo pa se samo sliva
#183
Posted 13 July 2020 - 15:57
Za prvu pomoć sam stavio izolir traku i napunio rezervoar.
Kod kuće sam zamenio crevo sa silikonskim. Moram još da nađem neke normalne šelne, jer ove fabričke nisu ni za q...



Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
#184
Posted 13 July 2020 - 16:14
#185
Posted 06 November 2020 - 22:15
Elem, postoji od ranije problemcic sa krakom radilice do variomata koji pomalo "baca" i na kome je semering popustio. Plan je da se zamene lezajevi radilice, semerinzi, centrira radilica i postavi davno kupljeni Malossi sport 70ccm³.
Aprilija je svakodnevno vozena, Branko to zaista savrseno cuva i odrzava, bukvalno je usla u garazu bez trunke prasine.


Sled stvari je uobicajen, skut na dizalicu, prirucni alati i igranka krece


Kao i uvek, prvo i osnovno je raskopcavanje klema akumulatora,

zatim sa leve strane demontaza dekle prenosa, variomata, remenica i kvacila, otpustanje sajle zadnje kocnice, sajle ulljne pumpe i na kraju odvajanje same uljne pumpe iz bloka.




Sa desne strane redom raskopcavamo crevca goriva i vakuuma, demontira se auspuh, raskopcava se dzek elektroistalacije, skidamo zadnji tocak i demotiramo centralne nogare kako bi olaksali prilaz za demontazu naponskih zica alansera.

Vecina Piaggio modela pa tako i ova Aprilia ima "prozor" u dnu kadice sica, kroz koju se lako prilazi kapi svecice i poklopcu karburatora radi demontiranja sajle gasa koja ostaje na ramu prilikom vadjenja agragata.
Posle svega, ostaje jos da se raskopca kacenje na donjoj uski zadnjeg amortizera i da se skine dugacki sraf centralnog nosaca agregata i sve lako ide napolje.

#186
Posted 06 November 2020 - 22:23

Kao prvo moram da pohvalim radni ambijent tj radionicu...sve je čisto i uredno na štelazijama, a dizalica zauzima glavno centralno mesto, zna se...
Nije reč o radionici već o Apriliji koja je kao apoteka, savršena...a upgrade koji je čeka na 70cc će biti kao šlag na torti...Malossi Sportak nekad i pod mojim Jetforceom je terao za sve pare...nadam se da će tako i ovde....ide li neka rezona?
Branko je stvarno strpljiv dečko, ali kako kažu strpljenje se isplati i verujem da će i ovde tako biti..
#187
Posted 06 November 2020 - 22:29



Kao sto sam vec ranije pisao, bogatije je podesen, posle 4k km depozita ima na tone kako i dolikuje 2t motorima.



Cilindar na merenju ne pokazuje znake ovalnosti. Klip potrosen blago u suknjicama. Karike 0.5mm zazora. Na bolcni klipa javlja se mali zub. Videcemo kako sve izgleda nakon detaljnog ciscenja.
#188
Posted 06 November 2020 - 22:34

Sto se tice Aprilie, zapravo Branka, uspeli smo da pronadjemo prljavo mesto prilikom rasklapanja


#189
Posted 06 November 2020 - 22:48
Nije pobegla u dosedima, ravna na merenju u prizmi, medjutim iskrivljen je sam krak, vidno je bilo i na oko koliko ventivar skace prilikom okretanja.

Radilica predata strugaru da rsklopi i grajanjem ispravi krak, sklopi pa cemo videti rezultate kada se vrati.
Lezajevi radilice krektni, orinalno NTN Japan, ovaj do variomata jedva da ima nesto vise lufta u odnosu na desni do magneta. Dosedi u blokovima zdravi i na meri.

Dok strugar ne pokaze svoje umece nama ostaje da ocistimo i pripremimo sve detalje a Aprilija spava i sanja Malossi-a

#190
Posted 07 November 2020 - 08:14
Prava stvar, dizalica, ne zbog pomodarstva kako to mnogi vide (ko to tamo na zemlji po dvorištu čeprka), već je majka za nas starije, sa nešto bola u leđima, i namćore.. Primetio sam da mi veoma smeta rad sa zemlje, na šta ranije nisam pažnju obraćao.
Agregat, apoteka.. bukvalno čeznem za radom na čistom agregatu, jer to u startu uliva poverenje majstoru da zna da ono što uradi vlasnik ume da ceni te sačuva..
Krak na radilici.. ja mislim da je to klasična piaggio boljka, predug krak, preveliki ventivar i napad jakog alansera po obodu.. velika poluga.. ne pada mi ništa drugo na pamet za razliku od ostalih
#191
Posted 07 November 2020 - 16:59
Nego, pitam se, hoce li moci Aca sve da vrati na svoje mesto?

#192
Posted 07 November 2020 - 18:54
Ehh, kao sa diznama u steli karba, tek kada probas vise dizni uvidis koja je najbolja, pa tako i dizalica ili kompresor ili alat za skidanje lezajeva u mnogome olaksavaju rad ali i pruzaju kvalitetniji rad, to se shvati tek kada se proba.
Puno smo vremena potrosili u "ooo-ruk" pravljenju garze, radionice, prikupljanju alata. Projekti stoje, cak i nasa prevozna sredstva su u zapecku, ali je sada vec lakse.
Sto se tice Branka i Aprilije, to je pravo zadovoljstvo servisirati, osecao sam se kao neki prekaljeni majstori sa youtubea, ono kad je sve cisto, sve funkcionise, radis sve po planu i programu, nema zezancije. Zaista je skut pazen i mazen, za pohvalu.
Secam se da su decki iz Zg imali slucaj da je pukao taj duzi krak i dosta puta se provlacila prica kako se krak lako iskrivi sa prirucnim blokatorima zbog svoje duzine i tezine ventivara, evo sad imamo i crno na belo.
Branko, valjda cemo znati, samo da ne pomesamo nove ciste delove sa onim starim cistim delovima

#193
Posted 22 November 2020 - 20:05
Prvo i osnovno, čišćenje. Godinama unazad u garaži koristimo brake-cleaner, iskreno mislim da je proizvod Bogom dan, nije skup a skida bukvalno sve nečistoće, mislim na garež i masneće, brzoispariv, idealno za allikaciju u mehanici. Nama je bilo dovoljno 2 boce, proizvodjac zaista nije bitan, savaki radi posao. Takodje, pridrzavano se stare metode kuvanja lezajeva u ulju i tu nam je potrebno neko ulje, ja preporučujem najjevtinije menjacko zbog gustine, takodje nam je potreban i wd40 ili neko slicno tanko ulje za hladjenje.

Posle detaljnog odmašćivanja, naravno potrebno je pripremiti spojive ivice blokova tu se uvek služimo nekim ravnim i ostrim predmetom, šaberom, skalpelom i sličnim


Pripremljeni su svi delovi potrebni za ugradnju i sortirani svi srafčići, ugradjuju se originalni lezajevi KBC Korea i viton semerinzi


#194
Posted 22 November 2020 - 20:37
Dakle, kada je polutka do magneta u 0, polutka do variomata ima 1/100 merena u visini semeringa sto je sasvim prihvatljivo. Fabricki manual priznaje do 5/100.
Radilica nakon provere nauljena u velikoj pesnici, zasticena i spakovana za smrzavanje, odmah pored graska i boranije.


Sledeci radni dan sledi priprema za tzv kuvanje lezajeva.

Ulje u neku metalnu posudu, lezajevi potopljeni i sve na ringlu,

bitno je da imamo tu negde oko 110-120°C.

Bitno je samo da sonda meri temp ulja a ne da dodiruje posudu kako bi imali pravu sliku stanja.
Prilikom vadjenja radilice iz zamrzivača bitno je samo dosede lezajeva naprskati sa wd40 kako bi se ono inje od smrzavanja razredilo.

Kada su lezajevi dobro skuvani samo će bućnuti na radilicu, ali ukoliko se promaši temperatura ili nekim slučajem iskosi lezaj prilikom spuštanja dobro je pri ruci imati spremno čekićak i neki cevasti predmet, špic kljesta takodje.
Već smo se ispraksovali a i dobro je sto su ovi originalni lezajevi metalnog kaveza tako da nema bojazni i ako se pregreju u ulju, recimo i do 200°c.

Naravno, nakon montaže gusto menjacko ulje ostaje unutar ležajeva pa nema potrebe dodatno pakovati mast pre zamrzavanja, samo umotati kesu i nazad u friz.
#195
Posted 22 November 2020 - 20:46

Zagrejani map-gasom do nekih 110c

I radilica bućnula unutra

Nakon 20ak minuta hladjenja i pritezanja blokova moment ključem klasicno kocenje prilikom okretanja.
Jedan mali čuk sa strane variomata i radilica pliva slobodno sa skoro identičnim razmakom lezajevi-blokovi sa obe strane.
#196
Posted 22 November 2020 - 20:56
Klasika Dell'orto phva 17,5 RD, čuveni za vazdusno hladjene novije pia.
Aprilija ima mali box sa jednom rupicom na poklopcu, eko norma je raskacena ali je ostala surlica fabrickog promera, limic maknut, tako je vozena na stok cilindru sa diznom #60 i iglom a7 na sredini.
Karb je rasturen i opran ultrazvucno, proverene sve komponente i postavljena glavna dizna #68 za neki početak.



#197
Posted 22 November 2020 - 21:07
Cilindar kako dolazi upakovan je sasvim ok zavrsne obrade, ali me začačkalo da liznem ostre ivice kanala dremelom.


Premerene karike unutar cilindra i stvarno su 0,15mm zazora kako i fabrika pise da jeste i montirane na klip.
Usrafljeni brezoni u cilindar sa kapi crvenog Loktajta.


Branko je uz sve potrebstine pribavio i svecicu, u ovom slučaju toplotne vrednosti 8 po NGK skali, sto je prema uputstvu kao za sportsku namenu, mada stoji da za ostrije aspiracije preporucuju upotrebu 9ke.

Oke, montiraciemo 8icu, bar za tih prvih 500-1000km vožnje u nekom prohladnom periodu, kasnije svakako treba postaviti 9ku i doštelovati karb nakon te prve razrade.
#198
Posted 22 November 2020 - 21:23


Sortirani delovi israfovi za dalji rad. Sledeci na redu su semerinzi.
Strana do magneta idealno ide sa naglavkom gedore za klasičnu svećicu, 21, i gumeni čekićak. Bitno je da sedne do ivice suženja, moze i milimetar niže neće biti problem ali niže od toga nikako ne. Suženi tunel je idealan da se vidi da li je semering spusten ravnomerno. U principu nije nista tesko, samo se svaki put preznojim jer treba kuckati lagano i pomalo da ne bi sišao preduboko, a dok se radi ništa se ne vidi zbog blizine zidova. Znači strpljivo i po malo.

Strana do variomata po pravilu je olaksanje posle znojenja od one stran druge strane.

Gortovo uvek idealno lagano ide prstima. Zaboravih da napomenem da je majka uspeha uvek unutrasnju usnu kao i spoljnu stranu namackati mašću. Polako navuci usnu semeringa na ostriju ivicu radilice i paziti da se usna ne prevrne jer ce tada iskociti unutrasnja oprugica i semering je neupotrebljiv.


Nakon toga je veoma lako poravnati semering sa ivivom na bloku, prstima ili nekim pomocnim alatom

#199
Posted 22 November 2020 - 21:51
Do tada snimak rada.
#200
Posted 22 November 2020 - 22:41
Sada slatke muke razrade i stelovanja

Jeste li radili merenje i proracun kompresionog odnosa? Da li je dobijeno trazenih 12:1 za malossi sport?
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users