Skuter sam kupio u junu 2010 u Rodiću na nekom mega popustu (rasprodaja modela iz 2008/9 godine). Proizvođač skutera je Longjia, model LJ50QT-K, motor klasični kineski 2T 1E40QMB kopija Minarelija. Nakon 7 dana čekanja da SUP Rakovica dobije SO tablice, konačno sam ga registrovao i počeo da vozim.
Prvi peh sam imao već na 50 km http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/sad.png. Pukla sajla od gasa. Prvo mi se usled licnanja sajle zablokirao gas pred raskrsnicom (nije mogla ručica da se vrati), zamalo da doživim udes... Sreća pa ima ono dugme na levoj ručici za brzo gašenje i nekako sam odreagovao i stao na vreme.

Problem rešen u Boban sajlama za 270 dindži i dvadesetak minuta čekanja

Nakon toga usledio je prvi servis na 100 km?!? Promenjeno ulje u difreencijalu i to je to... Pošto su servisi propisani na 1000, 2000, 3000, itd, itd, a kako sam u tom trenutku shvatio da garancijom mogu da obrišem stražnjicu, odlučio sam da me ovlašćeni servisi više neće videti...
Ubrzo zatim crkla je i jedna sijalica u faru. Unutra su fabrički stavljene neke balonjare od 15W, ja ubudžio isto balonjaru od 21W (nestandardan nosač u faru). U svakom slučaju nisam bio zadovoljan kako rade farovi, pa je ostalo da tu stavim neke halogene sijalice čim bude prilike...
U međuvremenu primećujem da je auspuh konstantno zamazan. Ubeđivanja kako je to na Exactly-ju normalno kod mene nisu upalila - jednostavno to ne može da bude "normalno". Uzrok lociran - var na kraju lulice koja ulazi u top je popustio. Ocedak se slivao niz top, mazao auspuh (što i nije strašno) ali i zadnju felnu i gumu, što je već potpuno neprihvatljivo...

Sa kolegom Blekijem sa foruma (Black Adder) za koga se ispostavilo da mi je komšija (a i zemljak

Međutim, ubrzo nakon toga ponovo počinje da piški po auspuhu i to još intenzivnije. Prvo je popustio jedan var sa donje strane, a onda ponovo na lulici neposredno pored mesta gde smo prethodno popravili var. Izgleda da je problematičan materijal kojim je varen fabrički auspuh...

U svakom slučaju, pada odluka da batalim fabrički auspuh i stavim neki aftermarket.
Posle malo konsultovanja odlučujem se za Tecnigas Trek. Nakon što je auspuh stigao, usledilo je rasklapanje, kompletno šmirglanje i farbanje crnom termootpornom bojom (obavezno pečenje na 160 stepeni u trajanju od pola sata).
Trek rasklopljen, ošmirglan i spreman za farbanje:
Nakon farbanja:
Ponovo je usledilo angažovanje kolege Blekija vezano za montažu auspuha i podešavanje svega ostalog što uz to ide (dizna, rolnice, oprugice, štelovenje karburatora itd.). Montaža uspešno obavljena. Stavljene rolnice od 4.7 gr (fabričke su 5 gr), i malo veća dizna. Oprugice su u tom trenutku morale sačekati kompresor jer je majstor iz Kine više nego krvnički stegao maticu na zvonu kvačila

Šta da kažem - sa Trekom potpuno drugi motor :bow-down-before-you: Sa gore navedenim podešavanjem imao je rupu u ubrzanju negde između 10-15 km/h ali onda kad sastavi bukvalno odeeeee

Dok smo se zezali oko svega primetili smo i da je bužir sajle koja ide na uljnu pumpu ispao iz ležišta u kome bi trebalo da stoji i da je usled toga sajla prenategnuta - još jedan uzrok viška ulja na auspuhu u prethodnom periodu.
Zatim je usledila i nabavka kofera (Kappa od 30l) i razmišljanje kako da se isti montira a da se ne kupuje fabrički nosač (želeo sam da zadržim "rep" ispod kofera).
Stvar je u prvom momentu bila rešena sa tri brezona i širokim podloškama ispod kofera.
Ipak to rešenje mi nije bilo vizuelno i funkcionalno zadovoljavajuće pa je usledilo pravljenje ozbiljnijeg nosača... Ovako to sada izgleda:
Ubrzo je usledilo i malo detaljnije štelovanje mašine... Stavljena je dizna 68, dignuta igla za jedan zub, stavljene Malossi rolnice od 3,7 gr itd... Epilog je bio da skuter ima odličan odziv na svakom otklonu ručice gasa, konstantno puni uzbrdo itd...
Evo ih i dva video snimka iz tog perioda.
Snimak ubrzanja iz mesta, s tim što je gas pušten već negde oko 25-te sekunde zbog prilaska raskrsnici:
Snimak vožnje uzbrdo (Drajzerova ulica u Beogradu - veliki i dug uspon od početka, u fabričkoj postavci tu sam jedva izlazio sa 20-25 km/h):
U ovakvoj postavci skuter je vožen narednih par hiljada km uz redovno održavanje (čišćenje filtera, jedna promena ulja u diferencijalu itd...)