Jump to content


Sprint Exactly 50 (Longjia LJ50QT-K)



26 replies to this topic

#1 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 11 January 2011 - 11:30

Evo da i ja predstavim mog Exactly-ja i ono što je na njemu rađeno...

Skuter sam kupio u junu 2010 u Rodiću na nekom mega popustu (rasprodaja modela iz 2008/9 godine). Proizvođač skutera je Longjia, model LJ50QT-K, motor klasični kineski 2T 1E40QMB kopija Minarelija. Nakon 7 dana čekanja da SUP Rakovica dobije SO tablice, konačno sam ga registrovao i počeo da vozim.

Prvi peh sam imao već na 50 km http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/sad.png. Pukla sajla od gasa. Prvo mi se usled licnanja sajle zablokirao gas pred raskrsnicom (nije mogla ručica da se vrati), zamalo da doživim udes... Sreća pa ima ono dugme na levoj ručici za brzo gašenje i nekako sam odreagovao i stao na vreme.

Posted Image

Problem rešen u Boban sajlama za 270 dindži i dvadesetak minuta čekanja :)

Nakon toga usledio je prvi servis na 100 km?!? Promenjeno ulje u difreencijalu i to je to... Pošto su servisi propisani na 1000, 2000, 3000, itd, itd, a kako sam u tom trenutku shvatio da garancijom mogu da obrišem stražnjicu, odlučio sam da me ovlašćeni servisi više neće videti...

Ubrzo zatim crkla je i jedna sijalica u faru. Unutra su fabrički stavljene neke balonjare od 15W, ja ubudžio isto balonjaru od 21W (nestandardan nosač u faru). U svakom slučaju nisam bio zadovoljan kako rade farovi, pa je ostalo da tu stavim neke halogene sijalice čim bude prilike...

U međuvremenu primećujem da je auspuh konstantno zamazan. Ubeđivanja kako je to na Exactly-ju normalno kod mene nisu upalila - jednostavno to ne može da bude "normalno". Uzrok lociran - var na kraju lulice koja ulazi u top je popustio. Ocedak se slivao niz top, mazao auspuh (što i nije strašno) ali i zadnju felnu i gumu, što je već potpuno neprihvatljivo...

Posted Image

Sa kolegom Blekijem sa foruma (Black Adder) za koga se ispostavilo da mi je komšija (a i zemljak :)), otišao sam kod njegovog prijatelja autolimara koji nam je popravio ovaj var... Tada smo utvrdili i da su se originalni mesinagni kineski ventili na gumama praktično raspali (ventil na zadnjem točku je otpao na najblaži mogući dodir prilikom vraćanja auspuha tako da je guma ispustila u sekundi). Elem, usledila je momentalna poseta vulkanizeru i zamena ventila na oba točka.

Međutim, ubrzo nakon toga ponovo počinje da piški po auspuhu i to još intenzivnije. Prvo je popustio jedan var sa donje strane, a onda ponovo na lulici neposredno pored mesta gde smo prethodno popravili var. Izgleda da je problematičan materijal kojim je varen fabrički auspuh...

Posted Image

U svakom slučaju, pada odluka da batalim fabrički auspuh i stavim neki aftermarket.

Posle malo konsultovanja odlučujem se za Tecnigas Trek. Nakon što je auspuh stigao, usledilo je rasklapanje, kompletno šmirglanje i farbanje crnom termootpornom bojom (obavezno pečenje na 160 stepeni u trajanju od pola sata).

Trek rasklopljen, ošmirglan i spreman za farbanje:

Posted Image

Nakon farbanja:

Posted Image

Ponovo je usledilo angažovanje kolege Blekija vezano za montažu auspuha i podešavanje svega ostalog što uz to ide (dizna, rolnice, oprugice, štelovenje karburatora itd.). Montaža uspešno obavljena. Stavljene rolnice od 4.7 gr (fabričke su 5 gr), i malo veća dizna. Oprugice su u tom trenutku morale sačekati kompresor jer je majstor iz Kine više nego krvnički stegao maticu na zvonu kvačila :P

Šta da kažem - sa Trekom potpuno drugi motor :bow-down-before-you: Sa gore navedenim podešavanjem imao je rupu u ubrzanju negde između 10-15 km/h ali onda kad sastavi bukvalno odeeeee :) Ostalo je da u nekoj sledećoj prilici odradimo detaljnije podešavanje (da testiramo još neke gramaže rolnica, oprugice, možda i malo duži kaiš itd...) ali u tom trenutku i ovako je bilo i više nego ok...

Dok smo se zezali oko svega primetili smo i da je bužir sajle koja ide na uljnu pumpu ispao iz ležišta u kome bi trebalo da stoji i da je usled toga sajla prenategnuta - još jedan uzrok viška ulja na auspuhu u prethodnom periodu.

Zatim je usledila i nabavka kofera (Kappa od 30l) i razmišljanje kako da se isti montira a da se ne kupuje fabrički nosač (želeo sam da zadržim "rep" ispod kofera).

Stvar je u prvom momentu bila rešena sa tri brezona i širokim podloškama ispod kofera.

Posted Image

Ipak to rešenje mi nije bilo vizuelno i funkcionalno zadovoljavajuće pa je usledilo pravljenje ozbiljnijeg nosača... Ovako to sada izgleda:

Posted Image

Posted Image

Ubrzo je usledilo i malo detaljnije štelovanje mašine... Stavljena je dizna 68, dignuta igla za jedan zub, stavljene Malossi rolnice od 3,7 gr itd... Epilog je bio da skuter ima odličan odziv na svakom otklonu ručice gasa, konstantno puni uzbrdo itd...

Evo ih i dva video snimka iz tog perioda.

Snimak ubrzanja iz mesta, s tim što je gas pušten već negde oko 25-te sekunde zbog prilaska raskrsnici:



Snimak vožnje uzbrdo (Drajzerova ulica u Beogradu - veliki i dug uspon od početka, u fabričkoj postavci tu sam jedva izlazio sa 20-25 km/h):



U ovakvoj postavci skuter je vožen narednih par hiljada km uz redovno održavanje (čišćenje filtera, jedna promena ulja u diferencijalu itd...)

#2 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 11 January 2011 - 11:42

U međuvremenu usledio je i maleni update... Svetla su došla na red za sređivanje...

Skinuta prednja maska:

Posted Image

Prednja maska - pogled na unutrašnju stranu:

Posted Image

Fabrička sijalica od 15W koja je crkla:

Posted Image

Zamenska halogenka od 20W - ništa nisam morao da budžim - ova ima grlo tipa P26s (brendirana kao RMS):

Posted Image

Dobio sam nešto jača svetla bele boje ali je ostao problem prevelike visine snopa koji još uvek nisam rešio (farovi imaju podešavanje, ali je snop previsok i na najnižoj postavci)

#3 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 11 January 2011 - 11:56

U međuvremenu, dok se skuter vozio praktično svaki dan tih nekoliko nedelja, primetio sam problem vezan za sajlu uljne pumpe... Naime, nekoliko puta ispadao je kraj bužira od te sajle iz ležišta na bloku motora pri čemu je dolazilo do prednatezanja sajle. Očigledno da je u pitanju konstrukcioni problem jer taj bužir bukvalno nema gde da se prihvati. Pri svemu tome, jednom kad je kraj bužira ispao, posle prelaska preko neke veće rupe na putu, od potresa otkačila se i sajla sa uljne pumpe... Sreća pa se odmah oseti na ručici gasa da se lakše poteže pa sam stao i nekako zakačio sajlu inače je moglo doći do ribanja...

U svakom slučaju, odlučio sam da isključim uljnu pumpu iz sistema. Za prvi trenutak uradio sam sledeće:

1. Skinuo crevo sa posude za ulje, ispustio ulje i uklonio posudu
2. Skinuo uljno crevo sa karburatora
3. Zatvorio otvor na karburatoru gde je bilo crevo da ne vuče falš vazduh
4. Smuljao smešu i vozio http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif

Nakon par dana, kad je Bleki uhvatio malo slobodnog vremena, usledio je i pokušaj skidanja uljne pumpe...

Elem, raskupusali mi to i onda je usledila za*ebancija... Drug Kinez koji je sklapao termo blok u mom skuteru izgleda da je dobijao povišicu za svaki šraf koji zategne ko' sivonja... Za šta god na bloku da se uhvatiš otegneš muda dok ne krene... Thread locker stavljan i na najmanji šrafčić - ludilo... Uklonimo onaj plastični zupčanik što pokreće pumpu, međutim pumpu sa bloka jok... Pumpa je sa dva šrafa fiksirana na blok - jedan šraf je relativno pristupačan, a drugi je zavučen - ovaj što je pristupačan još smo nekako i uspeli da odvrnemo, ali onaj zavučeni nema šanse - moraće da sačeka neki lepi dan kad skinemo blok sa rama... U svakom slučaju, efekat je svejedno postignut a to je da pumpa ne vrti u prazno.

A onda kao bonus, Bleki mi utiša Treka. Naime, Trek se u fabričkom stanju baš dere! Mislim da je i Mario na svojoj temi konstatovao da top koji dolazi uz njega nije preterano efikasan... A rešenje je unutrašnju cevku obmotati sitno tkanom metalnom žicom, preko vratiti vunu i to je to... baš se oseti razlika.

#4 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 11 January 2011 - 12:31

Zatim je usledilo i malo fukcionalnog stajlinga :)

Prateći temu o Madnessovom Matrixu i Mariovim radovima na njemu, video sam da su originalni Matrixovi cajgeri zamenjeni Kosso multimerom. Čuo sam se sa Madnessom i pao je dogovor da uzmem od njega Matrixove fabričke cajgere i da probam da ih montiram na Exactly vodeći se osnovnom težnjom da dobijem obrtomer na Exactly-ju...

Fabrički cajger na Exactlyju ("stari tip") izgledaju ovako:

Posted Image

Do njega se dolazi odvrtanjem 6 holšarafa sa donje strane maske oko kormana a zatim i tri holšarafa koji drže sam cajger. Pogled na "šumu" kablova sa zadnje strane:

Posted Image

Sa druge strane ovog snopa kablova nalazi se devetopinski konektor:

Posted Image

Isti takav konektor nalazi se i na cajgeru od Matrixa. Međutim, pored toga na Matrixu ima još jedan dvopinski konektor i jedna žica sa buksnom koja je uhvaćena u snop sa ovim dvopinskim konektorom. Takođe postoje i dve žice koje su odsečene (stoje tu i ne rade ništa - označio sam ih crvenim krugovima).

Posted Image

Na gornjoj fotki se vidi da sam prikačio cajger od Matrixa, ubo kilometar sajlu itd... Boje žica nemaju veze s vezom (imam šemu elektroinstalacije od Exactly-ja ali nemam od Matrixa - nadam se da je na oba cajgera primenjena neka generička PRC šema i da neću ništa spaliti...)

Ostaje pitanje dvopinskog konektora (na donjoj slici označen žutom strelicom) i crno-bele žice sa buksnom (označena crvenom strelicom).

Posted Image

Ono što znam sigurno je da na ovu žicu sa buksnom dolazi signal za obrtomer. Ono što ne znam je odakle se vuče taj signal i ne znam koja je funkcija dvopinskog konektora ali sa velikom sigurnošću pretpostavljam da se na njega dovodi signal za indikator uključenosti alarma.

U svakom slučaju, kažem sebi "pomozi Bože" i dajem kontakt... Rezultat sledeći:

Posted Image

Ništa nije spaljeno. Instrument se probudio, deluje da sve radi. Zatim sledi paljenje i provera indikatora i signalizacije... Indikator za migavce radi, za upaljeno svetlo radi, za napon radi, za gorivo radi. Usledila je kratka vožnja koliko da vidim da li radi brzinomer... Radi i to http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/smile.png

Posted Image

Ostalo je da se reši signal za obrtomer... Crno-bela žica na Matrixu ima i na bobini i na CDI-ju. Ostaje pitanje kako je to tačno originalno povezano i ostaje pitanje kako to isto izgleda na Exactly-ju.

Za početak, povezao sam obrtomer sa žicom koja sa CDI-ja ide na bobinu, dobio očitavanje obrtomera na leru i pomislio da je to-to... Međutim, kao u "Dinastiji", usledio je zaplet :P Obrtomer očitava do 4500 o/min, preko toga samo spusti na 0... Kako bih isključio mogućnost da je cajger neispravan, testirao sam ga kod drugara na njegovom Matrixu koji je potpuno serijski i zaključio da cajger radi savršeno - uredno očitava obrtaje preko 4500 o/min.

U narednih nedelju-dve, bilo je dosta razmišljanja gde je problem, testiranja različitih varijanti (rezistivne/nerezistivne svećice i kapice svećica, bobina i CDI sa Yamaha Booster-a i slično) ali bez uspeha... U kombinaciji sa nerezistivnom svećicom i upaljenim svetlima dobijao sam oko 2000 o/min više (prekid očitavanja na oko 6500 o/min) i to je bilo to...

Na kraju je usledila detaljna analiza instalacije na Keeway Matrixu i na Exactly-ju, odnosno utvrđivanje razlika...

Ovako je izgledala blok šema na Exactly-ju u tom trenutku:

Posted Image

Znači, klasična blok šema za CDI sa pet žica - signal za obrtomer vukao sam sa plusa na bobini...

A ovako je bilo na Matrixu:

Posted Image

Razlika je jasna - dok je minus na bobini kod Exactlyja spojen na masu, kod Matrixa je minus na bobinu doveden direktno sa CDI-ja a sa istog voda je otišla i žica ka obrtomeru.

Zaključak je da je konačno rešenje problema nabavka originalnog CDI-ja za Matrixa... Oznaka mu je CPI A3202 89-07 61A i ide u praktično sve 50cc 2T CPI-je, Keeway-e, Benelije i Generic-e od 2007 na ovamo. Problem je bio nabaviti nelimitiranu verziju...

Nakon par dana CDI kupljen u Keewayu u Beogradu za 1100 din.

Problem je bio pogoditi raspored pinova na konektoru na CDI-ju. Ono što sam znao, to su pinovi za plus i minus ka bobini i pin na koji se povezuje dovod sa pikapa magneta. Sa šema nekoliko raznih kineskih CDI-ja do kojih sam jedva uspeo da dođem, pretpostavio sam kako su raspoređena preostala tri pina.

Sledila je priprema... Kako nisam imao odgovarajuće muške konektore, pripremio sam kabliće sa buksnama:

Posted Image

Ispod prikazujem i originalni petožični CDI za Exactly (gore) i Yamahu (dole) - sličnost je očigledna a njihova funkcionalnost identična:

Posted Image

Usledio je test novog CDI-ja na skuteru:

Posted Image

Moja pretpostavka o rasporedu preostala tri pina bila je tačna. Skuter je upalio iz prve, kratki test pokazuje da sve radi kako treba. Usledilo je pakovanje ovog kupusa od kablova...

Posted Image

Takođe, i bobina je morala dobiti neko drugo mesto. Minus na bobini sa ovim CDI-jem MORA biti potpuno izolovan od mase na skuteru - znači nema šrafljenja za ram kod ovog tipa bobine, tako da sam je vezicama pričvrstio sa donje strane poprečnog nosača...

Posted Image

Kratki test na nožicama pokazuje da vrti preko 9000... Sledi šema spajanja za Exactly. Stavio sam i boje žica kako je na mom Exactlyju...

Posted Image

Naknadno smo došli do informacije koja može nekome biti od koristi... Mario je utvrdio da CDI koji sam koristio za prepravku opisanu u prethodnim postovima puca na tačno 10100 o/min. Ideja je bila da se takav CDI iskoristi za F-act koga je pakovao kako bi se očuvala funkcija obrtomera na originalnom cajgeru. Međutim, pošto je Fact lepo nasviran i predviđen da ima vrh rezonance na 11.000+, prilikom testiranja ispostavilo se da CDI prekida na 10100 o/min (Exactly sam vrteo max do nekih 9600 o/min tako da ovo nisam ni mogao znati).

Znači ako imate ili pakujete mašinu kojoj će radni režim biti preko 10.000 o/min, zaobiđite gornji CDI - nije skup ali u toj situaciji neće vam ni odraditi posao (njegov "part number" je 100331 - brojka se nalazi skroz na dnu i razlikuje se od brojke CDI-ja iz fabričke ugradnje koji puca na ispod 9000 o/min).

#5 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 11 January 2011 - 12:41

U jednu subotu ili nedelju (ne sećam se više) svatili su do Beograda Mario i Pita pa je napravljeno radno okupljanje kod Blekija... Blekiju smo na Elyseu namestili paljenje a na Exactly-ju konačno skinuli zvono kvačila (grejanje, hlađenje, lupanje, kompresor :) http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/smile.png). Promenili smo oprugice i dobili bolji start, a samim tim i ukupni doživljaj vožnje je poboljšan...

#6 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 11 January 2011 - 13:01

Zatim je usledila i priprema za zimu http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/smile.png

Posted Image

Kit je proizvod tajvanske firme SHENG-E (www.sheng-e.com). Pala je analiza by Mario i njegov zaključak je "Ja tu ništa ne bih dirao" :)

Izduvni kanal mu je već fabrički maksimalno otvoren, očekujemo oko 12,5 Ks na radilici (znači 9-10 Ks na točku) od 8500-10500 o/min. Elastičnost bi takođe trebala biti vrlo dobra. Sam odlivak je vrlo masivan, ne preterano pedantno obrađen, cilindar uredno honovan, klip okaljen itd. Očekujem da dugo i lepo radi u nekoj svakodnevnoj eksploataciji...

Posted Image

Mario je iskomentarisao sledeće:

"nije loša termogrupa na izgled, klip je identičan klipu Naraku, koliko dugo i kako će raditi videćemo, izduvni kanal je baš što kaže rade približan trophy-ju ili pollini corsa cilindru, malo jači base, za obične lonce koncept po meni jači nego što bi trebao, mislim da će mu trek leći ko budali šamar...

nadovezaću se samo ovde u vezi malossi sport-a.... imali smo prilike da uporedimo na kymco super 9 malossi sport u stock varijanti sa fabričkim auspuhom i rolnicama,... i airsal aluminijumski isto sa serijskim auspuhom i rolnicama... u oba slučaja odgovarale su iste glavne dizne, airbox, kvačilo i prenos... obe termogrupe nove...

zaključak malossi neopisivo bolje radi u serijskoj konfiguraciji od airsala koji se muči, i guši, kao i gubi snagu kada se malo ugreje... malossi pokida do 80 i napumpa do 85 (72-GPS) sve jedno bio vozač 80 ili 120kg-a, uzbrdo-nizbrdo nebitno....Airsal već bira vozača, situaciju, nema taj momenat, daleko sporije ubrzava, rolnice ne odgovaraju ni malo lakše, ništa posebno, plafon 80.... međutim kada je airsal dobio trek-a, priča se promenila za 200%, ubrzanje i start identični sa malossi-jem, a krajnja kod airsala 95-100 (89-GPS)...

ovo pišem jer je airsal imao sličan koncept kao ovaj sheeng, i to je po meni već previše za običan spuh, dok je recimo malossi ostavio sebi rezerve, na konto toga da sa rezonantnim auspuhom ne daje spektakularno bolje rezultate....
"

Dok su se čekali ostali delovi malo sam doterao cilindar... ispolirao izduvni kanal, dodao brezone za auspuh i ofarbao srebrnom bronzom...

Posted Image

#7 icatenej

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 61 posts
  • MestoBeograd

Posted 11 January 2011 - 13:57

Početkom decembra, kad je vreme dozvolilo, stavljen je kit... Prva konstatacija je bila - kilavooooo... Nakon što je sve premereno i propušteno kroz Mariov kalkulator, zaključak je bio da usled prevelike zapremine glave imamo nizak kompresioni odnos. Oba dihtunga isporučena uz kit su 0.5mm, tako da smo nešto mogli dobiti zamenom za 0.3mm dihtunge koje naravno nismo imali pri ruci... Sledeće što smo mogli da probamo je da vidimo kako će se ponašati sa glavama manje zapremine... Glava od Malossi kita donekle je popravila stanje ali ne dovoljno... Ipak to je dalo naznake u kom pravcu bi mogli da se krećemo. Rešenje je pronađeno proširivanjem fabričke glave... Ispod je fotka na kojoj se vide 4 različite glave: levo gore je glava koja je došla uz kit, do nje je fabrička 50cc glava od Exactly-ja, levo dole je proširena glava od Exactly-ja i desno dole je glava od Malossi kita...

Posted Image

Sledi Blekijev komentar/opis radova:

"Dakle, krenuli smo neobavezno, ajde da turimo kitu kad je vec tu, uz zelju da dobijemo elastican sqt za gradsku voznju i povremeno skitaranje. Kit je prvo prosao ekspertizu kod Maria, vrlo je slican po karakteristikama Polini Corsi, mada je u tw izvedbi. Elem, parametri koji su nas vodili je da treba da gadjamo 9-9,5k rezonancu gde bi on dao teoretski 10-12ks.
Montaza je prosla rutinski, uz sve vec fabricki obezbedjene pratece delove (cilinder, klip, karike, bolcna, osiguraci bolcne, dihting glave aluminijumski, dihtung cilindra klingerit). Ni na paljenju nije davao znake nervoze, malo rucnog saugovanja, malo gasa i pacijent je ziv.

Usledilo je razradjivanje u leru, 20min rada, 20 min pauza pa 20 min rada i probna voznja. Prvo smo se fokusirali na karburator i smesu, ocigledno da je dizna od 68 bila premala, probali sa 85, prebogata, pa smanjivali do 72 gde je imao stabilnu boju svecice, da bi na kraju presli na stelovanje iglice i zaustavili se na drugom podeoku odozdo, uz blago trokiranje u srednjem spektru. Medjutim, start je bio katastrofalan te smo presli na rolnice i probali varijante 3,3 gr , 3,5 gr, 3,75gr ali bez pomaka. Sledece je usledilo igrarija sa oprugicama kvacila, ubedjen da su malossi zute najtvrde iz seta, trazio sam resenje iz naraku seta dok se nisam dosetio da izmerim tezine opruga na digitalnoj vagi i ustanovio da sam nevidjeno nepismen, jer lepo pise da su u setu za fly kvacilo žute najtvrdje a u nasem setu zute su najlakse a zelene najtvrdje. naravno, morali smo da probamo i sa belim, srednjim, i na kraju se opredelili za zelene. Sa serijskom centralnom i u predhodnom setovanju nije imao rupu u ubrzanju koja se sad javila te smo to elegantno i bez puno razmisljanja odradili sa zutom malossi oprugom.
Ali ono sto je ostalo nereseno su performanse koje su bile nesto jace od serijale ali je falila ekslozivnost kita. Propustitli smo parametre kroz Mariov kalkulator (neizmerno mu hvala na tome) i ustanovili da je mali kompresioni odnos najverovatniji uzrok. S obzirom da smo u tom trenutku imali na raspolaganju samo Malossi sport glavu, nju smo primenili i dobili nesto bolje osobine, ali je praceno dodatnim radovima oko štela karburatora. Sticajem okolnosti, našao sam strugara i kada sam reparirao Kymco serijsku glavu, reko daj obradi i ovu minareli na fi50. Pustili smo podatke kroz kalkulator i dobitna kombinacija je bila na vidiku, primenom nje dobili smo sve što smo i očekivali. Ostaje samo za sutra, pre nego što predam Iciteneju ljubimca da izmerimo i pritisak u cilindru, mada je Mariov kalkulator odradio najveći posao.
Ilustracije slede čim se prebacim na drugi komp, a Icateneju ostaje da lagano razradjuje kit koliko mu vreme dozvoli
Ovo su dobijeni podaci sa fabričkom glavom iz kita, interesantno je da je fi 46mm!

Posted Image

zatim malossi sport glava+fabricki dihtung

Posted Image

Trazili smo prostor kako bi smanjili squish i gledali kojom obradom ili tanjim dihtungom bi postigli manji squish, dok se nije pojavilo resenje u vidu doradjene fabricki mina glave.

i na kraju sa minareli doradjenom glavom

Posted Image

interesantno je da drzi ubrzanje zakovano na 7,5k do 60km/h i kasnije lagano sa povecanjem brzine podize i obrtaje, resili smo da trenutno ostanu rolnice od 4gr, koje cemo kasnije korigovati kada se kit razradi.

Bacili smo malo pogled i na prenos, odnosno izlaznost kaiša i odlučili da za sad ostane tako...

Posted Image

Posted Image


"

Skuter je vožen u cilju razrade narednih dana koliko je vreme dozvoljavalo (u različitim režimima, ali bez nekog silovanja)... U realnom radu su se počeli pokazivati određeni problemi - veliko variranje u radu između hladne i zagrejane grupe, nemogućnost da se postignu ciljani obrtaji itd... Zaključili smo da je fabrički karburator limitirajući faktor za ovaj cilindar u kombinaciji sa Trekom, tako da je isti odleteo van, a na njegovo mesto došao Dellorto 19mm PHBG.

Fabrički airbox je proširen sa dve dodatne rupe od po 8 mm i sa glavnom diznom 75 i W9 iglom na drugom zubu dobili smo dobar odziv u svim režimima. Stavljene su još jače oprugice na kvačilu i jača centralna opruga, kao i rolnice od 3,75gr... Na kraju, stavljen je i CDI bez limita iz sopstvene proizvodnje...

Posted Image

Skuter se sada vozi u ovoj kombinaciji. Iako vrlo lepo ide i rado se vrti, trudim se da ga ne stiskam do limita bar još par stotina km, tako da krajnju u ovoj kombinaciji ne znam (na primer na trećini gasa sada dolazi do 84-85 km/h po ovom digitalnom cajgeru i kad se zavrne do kraja još puni i ubrzava). Napraviću neki video samo da se vreme malo stabilizuje...

Ovih dana ću svrnuti do Blekija da skinemo glavu i da malo bacimo pogled na cilindar i klip čisto da vidimo stanje posle pređenih par stotina km... Takođe sledi i montaža primara i konačno štelovanje i spremanje za sezonu...

#8 Megasp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 27 January 2011 - 23:25

Svaka cast za predstavljanje bas detaljno.Dobar skuter

#9 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 27 January 2011 - 23:51

Skuter ne da je dobar, nego je predobar. Samo da se sneg već otopi i malo poraste temperatura, idemo u finalno štelovanje i zamenu prenosa.

#10 LiMa

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 237 posts
  • Mesto011
  • VozimGilera Runner 49

Posted 28 January 2011 - 00:00

Svaka cast za elektriku, zaista uredno. Bas danas drugar radio meni na skuteru, to je taj rad http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/laugh.png

#11 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 28 January 2011 - 12:41

Otkinuo si ga ! A gde si nabavio i koliko platio zamenske sijalice, ja ih dugo tražim za SR ?

#12 Zox036

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 324 posts
  • VozimSpeedfight 3 MHR

Posted 29 January 2011 - 09:13

Svaka cast na opisu rada i drago mi je da se upornost isplatila koja je bila i vise nego potrebna.
Cekamo dalje radove.....

#13 pallermo

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 83 posts
  • MestoMade in Belgrade

Posted 18 May 2011 - 22:39

Svaka cast na opisu :D Uskoro cu tako i ja :D

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 18 May 2011 - 23:01

evo pročitah još jednom sve, dakle kompresioni odnos je bio lagani problem, drago mi je da se još neko poslužio kalkulatorom i da danima i nedeljama nije uzalud ova materija razvijana...

elem...lepo je vreme, vreme je za prenos promeniti, i poneki test uraditi...

#15 Goran

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 54 posts
  • MestoBgd , Cerak

Posted 18 May 2011 - 23:37

I ja mislim da je krajnje vreme da Icatenej promeni prenos. Pa ako je to dobro onda i ja da promenim prenos :D

#16 vladeue

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 64 posts
  • VozimJM STAR

Posted 29 July 2011 - 08:56

Gde si nabavio taj sat sa obrtometrom digitalni i koliko si ga platio?

Vlado koristi velika slova i znakove interpunkcije!

#17 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 29 July 2011 - 23:08

Sat je od Matrix-a, kupljen polovan tako da cena ne igra ulogu

#18 CazaKi

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 48 posts

Posted 28 February 2013 - 01:51

jel ima negde ta sema za limitirani cdi ? kako se pravi :blink:

#19 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 28 February 2013 - 10:12

svaki fabrički cdi je limitiran, tebi verovatno treba ne limitirani. Za izradu obrati se članu Icatenej-u na pp, (ako čita :blink:)

#20 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 28 February 2013 - 11:56

Procitao ponovo sve...bilo mi interesantno posto je moj kit ISTI , tajvanac, niskobudzetni, a radi posao ...interesantno je to kako na kraju svi dodjemo maltene na isto kroz stelovanja, ja npr nisam obradjivao originalnu mina glavu od 50 cc , mada je ta ideja bila prisutna, a zadovoljio sam se time sto sam izbacio ( nisam ga ni stavljao ) originalni zaptivac debljine 0,5 mm i tu sam smanjio sqish i dobio slicno kao da je obradjena glava...to za sad ne bi dirao jer radi stvarno dobro... stelung karba je gotovo identican , ja sam probao isto sto ste i vi i na kraju se zavrsilo istim - na 19 mm isto malo veca cevka na air boxu, dizna ista 75 i igla na istoj poziciji...i rolnice su tu negde...

Interesantno je pitanje koje je gore postavljeno, gde i po kojoj ceni nabaviti taj digitalni cajger, ko to prodaje? Mnogi od nas imaju takav analogni , a kupovinom digitalnog resava se i pitanje obrtaljke ( uz odgovarajuci CDI ) ...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users