Kupovina novog , formiranje akumulatora…
Osmi putnik se ponovio u ( opet ) novi accu…u njegovom zivotnom veku , a ovo mu je peta sezona , ovo je cetvrti! On , a i ja sa njim definitivno nemamo srece sa akumulatorima, k`o da vozimo na hibridni pogon!
Posle fabrickog EXSIID-a, jos jedan isti takav koji je trajao sedam meseci , pa onda BANNER, koji je sastavio oko godinu i po, ali vec posle nepune godine vec nije prvo paljenje odradjivao , nego tek posle , kad se u voznji malo dopuni…
Evo sad je na redu CETVRTI , pise na njemu UNIBAT, trebalo bi da je italijan ( samo da nije kineskog porekla) , kupio sam ga u Motomaniji, maticnoj firmi za moj squt, po ceni od 1300,00 din . i to zelatinski, pa evo sta sve ide uz njega i kako se formira…uz uputstvo , dobije se sest malih bocica kiseline koja se po skidanju zastitne trake sipa u svaku celiju…kad sve to malo postoji , pozeljno je da se accu prikljuci na punjac ( onaj sa malom strujom punjenja ) u nekom vremenu od mozda pola sata do sat…posle toga smatram da je spreman za upotrebu…e, da ga Bog pozivi , ako moze bar tri, cetiri, a ako moze i vise godine…
Zelatinski accu su radjeni po AGM tehnologiji, trebalo bi da su otporniji na potrese, nego oni kiselinski ( mada su i oni u sustini kiselinski ) , ali zbog gusceg medijuma u kojem su olovne ploce trebalo bi da su otporniji na potrese…videcemo kako to izgleda u praksi…
evo sta sve dolazi u kutiji sa novim...
novi accu, uputstvo za formiranje i sest bocica kiseline...
to je to...
kiselina...
odlepi se nalepnica sa novog accu...
spremi se kiselina koja ide uz njega, sest malih bocica , spojenih zasjedno..
skine se poklopac koji je na bocicama i na kome pise ne skidati, ali to kad se skine sluzi za pokrivanje otvora na celijama , a kad se skine sa kontejnera sa kiselinom, na svakom otvoru je alu folija kojom je zapecacen svaki otvor i to je protiv curenja kiseline, to se sve okrene i pritisne za to predvidjene otvore u celijama i kiselina u tacnoj kolicini ispuni svaku celiju...u uputstvu pise da tako treba da ostane oko 20 ili vise minuta...
evo, stoji...i posle se poklopi onim sto pise `ne otvarati...sad je spreman za ugradnju, sve je zavrseno...
evo napon staroga BANNER- a na ovih desetak stepeni...djubre koje je izdrzalo jedva 15-16 meseci, nije valjao ni kad je bio nov...
napon novoformiranog, zelatinskog UNIBAT-a...
sve spakovano , ostaje samo da se poklopi...
mrtvi, stari, ne znam zasto ih cuvam...
Cim sam ga povezao na instalaciju, oglasio se alarm, prvo paljenje je bilo na kurblu i ostavio sam ga da radi na leru oko desetak minuta...to da novoformirani accu prvo oseti punjenje, isto bi bilo da je prikljucen na punjac u nekom kratkom roku, ali nista mu ne bi bilo ni da je odmah startovao...to mu je posao...posle tih desetak minuta, pokusano je startovanje , zaverglao je i upalio kako treba par puta ...
Sve gotovo, to je to , neka ga Bog pozivi...
UZDRAVLJE...