#1
Posted 04 January 2011 - 17:00
Eh, a nakon toga krece igranka. Jednog dana pukne meni sajla za gas. Reko nije prob, odem kupim drugu, uz malo vise muke namestim. Pa reko daj da pogledam i u faru sta se nalazi kad tako slabo sija. Otvorim, pogledam, kad ono 5w sijalica:
Pa u migavcima je 10w. A sve lepo sljaka bez problema. Svi kazu nemoguce. Pa kako nemoguce kad je ovde kod mene o.O
Al sta je tu je, teram ja, meni ne smeta, ali je u retkim trenucima nocne voznje bilo malo opasno, morao sam mnogo pazljivije voziti.
Tada sam zamenio i ulje u prenosu, sipao 80w90 motul oridzinal XD - ispalo je da sam dobro to uradio jer je u prenosu bilo malo ko zna cega sto samo podseca na ulje.
U medjuvremenu dobijem kofer postarski na poklon, njega tek planiram da sredim, pa nemam sliku.
Vozio sam ga cele zime, samo kada su bile bas padavine onda nisam XD.
Imam i par slika po snegu (rekli mi da nema varjante da dodjem sqtom na trening XD):
I onda u februaru se dogoio peh:
http://www.skuteri.org/forum/index.php?/topic/6961-free-pao/
Ja sam njega strucno ulepio selotejpom i tako ga jos vozio, ostecenja cisto kozmeticka, cak sam i migavac nekako selotejpom ucvrstio XD.
Takav je bio i na rostiljanju ako ga se iko seca .
Ali vec je pocelo svasta da zeza, akomulator je poceo da crkava, ne moze da se pali na alanser, migavi jedva rade i tako, a i zadnja guma je pocela da ispusta.Negde sredinom marta dodje cale sa idejom kao ajde da ga rasklopimo da se srede plastike i proveri mehanika. Pa ajde, sto da ne. Krajem marta sqt u delovima - sve osim prednje viljuske, prednje kocnice i km sajle sam rasklopio sam, ovo troje je prijatelj i majstor, ali bez mog prisustva - pokazace se kao velika greska. Inace pri rasklapanju kapiramo da je fri negde u proslosti imao vecu saobracajku jer je na jednom mestu ram varen i ojacavan....
I tako odnesem ja plastike na krpljenje. Pocetak aprila, preuzmem plastike, ali posto treba da krenem na put ostaju u garazi dok se ne vratim. Sredina aprila, vratio sam se sa puta i odneo plastike na farbanje. Sve profi, komora, priprema, ppg bordo sa kristalima boja. Sigli ofarbani delovi:
Odlucim da cisto preventivno zamenim i kais i rolnice, kad je vec sve rasklopljeno. Odabrani stage6 kais i stage6 6.0g rolnice.
Eh al reko kad vec i to menjam daj da stavim i kais uljne pumpe, sve to isproveravam. Kupim i pravu 35w sijalicu i nov unibat akomulator. Eh sad - sqt je trebao da bude sklopljen pre prvog maja, ali je prijatelj koji je rasklopio viljusku otisao na put i rekao svom kolegi da mi on to sklopi. Taj kolega me zavlacio nedelju dana, po sistemu ae sutra, ae sutra, ae sutra. Vise sam poludeo, ali nisam uspeo to sam da sklopim, cak ni uz pomoc uputstva -.- Elem docekam proslu nedelju, dog se mi sve, on sklopi viljusku (stavlje i nov lezaj prednje viljuske, starom su nedostajale kuglice), ja sve ostalo (izmedju ostalog stavim i pravu sijalicu u far) pa odem do garaze da namestimo mehanicke delove. Kaisevi i rolnice zamenjeni a pokrpim i zadnju gumu (budjava deestone tajvanaska, vec ocelavila po sredini, a lose ja i iznutra i busi unutrasnju....), treba jos da se zameni ventilator variomata jer je slomljen nepaznjom nekog od prethodnih vlasnika. Jos sta treba da se zameni su pakne dobosa i diska. Kupio sam i drugi retrovizor, rms u bella moto, za 900din koji nisam ni uspeo da motniram, raspao se kod navoja, treba da odem da im to vratim i uzmem neki koji valja.
Od estetike su jos u planu dodatno sediste u fuzasteri, plastificiranje dekle i felni, i originalni migavci, ali to otom-potom. Sada je sklopljen i ide. Velika je razlika izmedju starih i novih kaiseva i rolnica, bas bolje ide. Jos samo da operem filter (nisam siguran jos cime, neki kazu sapunom, neki ferijem, benzinom, a neki samo toplom vodom) i da resim trokiranje i dosta XD.Slike sada, iz garaze, prljavog od voznje juce
#2
Posted 04 January 2011 - 17:00
#3
Posted 06 January 2011 - 13:47
Nije ni kurbla ni alanser . Posto to proizvodi samo neprijatne zvuke, nikakv drugi problem, znaci ide skroz fino, sacekace jos malo, pa cu ceo variomat da rasklopim. Ovako neam blage veze sta moze da bude .Ili mozda ne bi trebalo? o.O
#4
Posted 06 January 2011 - 13:49
Black Adder& said:
Problem sa zvrcanjem je black dijagnostikovao kao propali lezaj primara, ali on mora da saceka jos malo jer je nova guma potrebnija. Danas sam montirao pirelli ml 12 spoljasnju i unutrasnju. Drugi sqt.
Black Adder& said:
Da. Od ponedeljka resavam to i deklu.
#5
Posted 06 January 2011 - 13:50
Sredjen problem, nije u pitanju dif, on je dobar, ono lufta sto smo videli gore dole resava lezaj u dekli i to je tako na svim hiper2pro masinama. Prob su pravile oprugice kvacila, stavljene su bele malossi, jeste da zahtevaju malo vise obrtaja, ostaje mi da namestim jos sajlu gasa lepo i gotovo, na friju nema nista vise da se cacka, samo da se proda XD. Vise mi prija 4t liberti XD. Na zalost nemam slika, ruke su mi bile zauzete XD.
#6
Posted 06 January 2011 - 13:56
Prvi deo novih radova na friju:
U subotu sam krenuo da probam da namestim sajlu gasa jer sam imao prevelik prazan hod rucice, a malossi bele oprugice su zahtevale veci broj obrtaja na startu.
Kad sam rasklopio pola skutera i izvadio sajlu gasa iz rucice rascvetala mi se pred ocima. Pola sata sam pokusavao da je zbudzim ali nista.
Tada black nastupa na scenu, dosao je po mene, otisli smo po sajlu do bella moto (kupljene 6. i 7. po redu) i pomogao mi pri montazi.
Sraf kojim se kod mene zateze sajla gasa u rucici je bio unisten i falila su mu prva 2-3 koraka i svaka montaza sajle gasa je bila veliki napor. Dok mi black nije predlozio da nadjemo drugi sraf da njim zategnem to mi nije ni palo na pamet. Posto kod mene sraf za maticom koji sluzi za fino stelovanje sajle gasa kod rucice ne postoji, uz pomoc blacka i oca moga skrojen je komad aluminijuma koji dobro sluzi za sada.
Utom je i black pokusao da nasteluje karb (ja to nisam cackao, plasio sam se da poremetim nesto pa da zariba termogrupa), bili su skroz zatvoreni vazduh i ler, rezultati katastrofa, fri se vise ne gasi na leru, ali krece ocajno i jedva prelazi 40 po satu.
Zatvoren vazduh, fri ide bolje, ali se gasi na leru, znaci negde vuce fals vazduh.
Pritom sama guma rucice gasa klizi, jer je neki od bivsih vlasnika stavio vecu kolicinu necega sto bi trebalo da bude lepak u nju kako ne bi klizala i sada cim je otoplilo pocela je da kliza kao blesava.
Ali fri je sada mogao da se vozi i otisli smo na skup.
Dogovor je da sutra nastavimo sa radom, da se ocisti karb i pogledaju prirubnice.
Pre podne sam ga malo i provozao, lagana voznjica i ponasao se isto kao juce, uzbrdo jedva, na ravnom nece preko 50.Black je dosao, sve je rasklopljeno, ocistio je karb (weber 12, glavna dizna m6 65, igla tupa ko noga) i stavio piaggio serijske oprugice sa kojima je start super.
Ali prirubnice su problem. Ona na cilindru izgleda ok, iako je guma popucala od starosti, a ova od filtera je kao isecena. Pokusaj lepljenja toga (samo privremeno) je vecim delom propao, i dalje vuce vazduh, ostaje da bude reseno.
Skinuta je guma rucice gasa, i stavljena je nova, od kimka XD. Sad je jedino sto klizi kod rucice gasa moja ruka kad se oznoji, ali i to cu resiti XD.
Svecica je prekontrolisana i na elektrodi ima savrsenu boju.
Skuter sada i ako se gasi na leru, kada dodam gas reaguje odmah, ubrzanje je prelepo, bez icega, cisto i samo nabija do nekih 65, msm da moze dalje, ali nije bilo mesta za isprobavanje. Ide lepse nego sto je ikada.
Uskoro sledi nastavak radova, pratite
Zelim da se i ovim putem zahvalim blacku, neopisivo mu mnogo hvala, skuter mi nikada nije ovako lepo isao
edit:jedina slicica, black cisti rucicu gasa pre nabijanja nove gume:
#8
Posted 06 January 2011 - 13:57
Black Adder& said:
#9
Posted 06 January 2011 - 13:59
stigli su delovi (hvala black):
pa je namontirana za sada samo prirubnica od filtera do karba i posle kratke voznjice kao ae da proverim svecicu i zateknem ovo, bledo ko smrt:
(na slici i nije toliko bleda koliko je na dnevnom svelu)zatvorim vazduh pola kruga pa dobijem ovo:
i onda jos pola kruga pa dobijem ovo:
toliko za danas
#10
Posted 06 January 2011 - 14:00
Black Adder said:
I ja sam zbunjen ali ce baktanje sa time sacekati sutra, sada je vec vreme za pocinak XD
Black Adder& said:
#11
Posted 06 January 2011 - 14:03
Naruceni su rms racing radilica, skf france lezajevi, semerinzi, obe prirubnice karba (jer je vukao fals vazduh), dihtung cilindra.
U ponedeljak su radovi poceli, skidanje svega i otvaranje blokova. Jedna od prvih stvari koju je black nasao je da je klip ribao. Jbg mora nov, pa je nov i stavljen, sreca pa je na cilindru bilo samo malo aluminijuma, to je skinuo i ispolirao (i dalje se vide tragovi fabrickog honovanja).
takodje je otkriveno da je i dihtung cilindra bio pokidan, pa je i tu vukao fals vazduh:
Polirane su i polutke, rucno + biax, ovde na slici je vec ubacen lezaj:
Frikus bez masine:
Stavljen je iglicasti koji je dosao uz radilicu, kaze black da ce da valja:
Oko ponoci je sve sklopljeno i masina vracena na ram.
Izgleda da i dalje negde vuce fals.
Pusten da radi ali ipak ostaje da se sutra nasteluje.
Oko pola 2 zavrsavamo.
Dan drugija ustao sa glavoboljom, koja me tukla veci dao dana i pored kafetina.
Black dopunite supljine ako ih ima.
Black je prvo menjao semeringe i onda pokusavao da usteluje karb.
Ali jok, i dalje negde vuce fals, a diznu je ne moguce promeniti jer weber 12 ima m6 doznu ali sa krupnim navojem, tako da ostaje 65 dok ne padne neki 17.5
Bese mi palo na pamet da je jedino kuciste filtera vazduha ostalo kao mogucnost.
Ali morali smo ranije da zavrsimo, imao sam neke obaveze.
Dan treci.
Sve provereno i kuciste naliveno silikonom. Olee sad nigde ne vuce fals.
Postelano je sve sto je moglo da se uradi, ipak sad masinu gusi mali karb i serijski spuh.
Radilici na kraju nista ne fali sem sto su stari lezajevi imali malo lufta.
Ipak nije sve bas toliko lepo.
Sajla gasa se nekako sj***la pa sad opet imam samo osminu hoda rucice i nisam u stanju da dam pun gas.
I jedan od srafova na spuhu je oblajznuo. To sad treba srediti.
Blacku neizmerno hvala na trudu i muci oko ovoga.I tako se prica nastavlja....
#12
Posted 06 January 2011 - 14:05
Black Adder& said:
Dodatno vreme je i otislo na skidanje naslaga aluminijuma na cilindru, kao posledica lepljenja, srecom, nije bilo mnogo i cilinder je bio upotrebljiv posle poliranja pazol pastom sa standardnim klipom.
Posle otklanjanja uzroka falsh vazduha, free se lepo javlja na gas, svecica je bledo braon boje (usledice jos jedna kontrola) primetno bolje vuce, vrti se na nekih 7700 rpm u spicu, sto je za sada dovoljno opterecenje za rms fabricki lezaj koji je dosao sa radilicom.
Ostaje da Perlx polako zatvara finansijsku konstrukciju za rezonantni spuh, kit, karburator i iglicasti lezaj boljeg kvaliteta, koji ce se konsekventno ugradjivati.
Da ne bese faula sa klipom i falsh vazduhom, vrv da bi radovi i ranije bili uradjeni, ovako je trajalo nekih 20 radnih sati ali sam zadovoljan jer sam predao po meni korektan i ispravan agregat.
Perlxu ostaje da se lepo i mirno vozi, uz povremenu kontrolu, i naravno da se priprema za upgrade.
#13
Posted 06 January 2011 - 14:07
Sto kaze black: "od ovog frija muda su mi plava".
Ali bukvalno.
Sve je izgledalo zavrseno, utegnuto, uradjeno, fri je isao kao nikada do sad.
Trebalo je samo sakupiti kes za veci karb i treka.
I tako ja u petak odem do blacka da uzmem prirubnicu za drugog frija.
I usput proverimo svecicu:
Evo i svecice sa egzaktlija koji je bio tu pored:
I kada sam kretao dodam gas i cap, ode sajla gasa, izvuce se (daj jbt sredili smo je nema nedelju dana).
Sreca pa imam jos 1 ispod sedista.
Naredna 4.5 sati smo (tj. black je veci deo vremena) proveli dzarajuci prokletu rucicu gasa.
Samo kako bih izbegao guranje uzbrdo do garaze na 35C.
I nekako je to namesteno.
Ali samo privremeno jer kada se korman okree ulevo on ne prima nikakv gas a udesno odmah maks.
I tako se sada cekaju rucica gasa, sajle, mikuni 16 i jos 40E za trek XD.
I skontao sam jos 1 stvar. Ove moje noge imaju jednu magarecu snagu
#15
Posted 06 January 2011 - 14:09
Srafovi koji su dosli uz treka za nosac ne valjaju za blok, trebaju mi duzi i jedan brezon topa ima ostecen navoj i potrebno je narezati novi.
Odbrusio je blek jedan sraf na dekli koji je oblajznuo.
Valjda ce sutra rad na friju biti zavrsen.
#16
Posted 06 January 2011 - 14:10
Kupljen duzi sraf i montiran na nosac. Brezon treba sutra da isturpijam i narezem na m5 navoj.
Malossi bele oprugice.
Mikuni 16 sa 68 glavnom diznom.
5.3gr rolnice, ceka se athena ljubicasta centralna.
Potrosio sam 2l benzina za oko 40km i najezio sam se, al sto ideeeee
Ladno do 60 drzim tempo sa hondom fireblade 110 i yamahom tdr 125 na rakovickom
A i lepo trek stoji friju
Free je sada accembeled by BA.
#17
Posted 06 January 2011 - 14:11
Pita& said:
Iju cuj farbanje savrseno dobrog auspuha o.O
Prvo treba brezon da narezem
Moracu nekako da smislim da spustim potrosnju, ubi me ovo XD.Ranije sam se za 200 din vozao skoro 80km sad jedva 45
#18
Posted 06 January 2011 - 14:12
Ali je isao.
I to vece je odbio da se upali. A ja kod ortaka. Srecom l tabla mi je na njegovog tdr pa sam imao kako da se vratim kuci.
Sutra promenim kapicu svecice i on upali.
Ali i dalje na kurblu.
I migavci ne rade kao i dugo svetlo.
Tako da sutra isterujem gremlina iz struje, makar bi trebalo XD.
Pozelite mi srecu.
#19
Posted 06 January 2011 - 14:14
Stavljena je piaggio serijska centralna, malossi bela je prejaka.
Prestao sam da dosipam ulje u rezervoar, sad je sve na uljanoj (kuku i njoj i meni ako zariba XD).
Bice snimak ubrzanja cim nadjem gde je fotoaparat XD.
Bas mu lepo stoji rezona
#20
Posted 06 January 2011 - 14:16
Black Adder& said:
I umesto da karabudzim nesto odem jutros do shop investa da pazarim novu svecicu i kapicu.
Dodjem tamo i zatrazim br9es i kapicu. I kaze lik ok cek da proverim u kompu. Posle jedno 10 min kaze nema. Ok, ima li rn2c? Kaze ne sve to meni kaze komp da nema o.O? Al ajde. Jel imas makar kapicu? Ne ona dolazi uz svecicu. Kako uz svecicu o.O. Ajde objasni mi sta ti treba. Kapica koja ide izmedju kabla i svecice. Aaa tebi treba kabal. Ne, treba mi kapica. To ima u radnji u centru. Idi tamo. Za cas ti je to pola sata 47 do tamo. Ja: i jos toliko nazad. Pa sta cu ti. Pa idi ti, okrenem se i odem. Sta sam hteo da kazem. I dalje me muci isto njesra.
Ovako sve stoji, kad stoji:
Kapica, i svecica sa ovim hepekom koji moze slobodno da se skine:
Sama svecica i taj hepek u mojoj ruci:
Sam taj hepek:
I, za kraj, boja svecice:
Resen je i prob kapice svecice (sta drugo nego stavljena nova). Black adder
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users