#1
Posted 12 January 2011 - 13:27
Imam skuter Keeway Matrix, kupljen od stosketa.
Godiste 2007. presao oko 6400km.
Skuter nazalost ide samo 70-tak km s'obzirom da je uradjen kit i da nije fabricki spuh, po meni licno to je malo ali dobro.
Ovo je "konfa"
Stage6 Pro Alu kit 70ccm
Gianelli Extra Muffler
Malossi rollers 3.7g
Malossi yellow clutch springs
Malossi yellow central spring
Narucio sam dodatne delove, koji se nadam stizu do mene sutra ili najkasnije u sredu.
#2
Posted 12 January 2011 - 13:32
Dosta sam sam experimentisao, ali nazalost, nista narocito nisam uspeo. E onda je skuter otisao kod Marija prosle godine (mart 2010)
Spisak delova je sledeci
Stage6 Racing Kit 70ccm
Motoforce Evo Crankshaft
MVT Millenium-Analog CDI Up To 15.000
Malossi Multivar
Malossi X-Kevlar Belt
Stage6 [R/T] Clutch
Stage6 [R/T]WingColler 107mm
Malossi Torque Drive
Malossi Primar
Kiesler Sekundar
Stage6 TM 24mm
Stage6 Big Valve
Stage6 Boost Bottle
Yasuni C20
Koso RX1N
Bremsschlauch Stahlflex Hebo
Bremszange STAGE6
Oversize 200mm Bremsscheibe
Michelin Pilot
#3
Posted 12 January 2011 - 13:48
Vrlo je komplikovano u jednoj rečenici reći, dobili smo zlatnu sredinu starta, ubrzanja, lagane vožnje kroz grad bez rezonance , i krajnje brzine... Maksimalna brzina se poklapa sa GPS-om 1:1
#4
Posted 12 January 2011 - 13:48
#5
Posted 12 January 2011 - 13:52
Pita& said:
Vidi se taj blagi osmeh na oba lica...Mario je napokon završio Matrixa, a Pavle jedva dočekao!
komentari Pavle komentari?
Pita& said:
Vidi se taj blagi osmeh na oba lica...Mario je napokon završio Matrixa, a Pavle jedva dočekao!
komentari Pavle komentari?
cvele19 said:
#6
Posted 12 January 2011 - 13:53
madness99 said:
Skuter je odrađen stvarno extra, kao što se moglo i očekivati. Nisam stigao puno da se provozam, ali sam za početak prešao 100tinjak km
Vuče kao lud, isto se ponaša i sa 100kg i sa 200kg Tako da mogu dve drugarice da povezem
Brzinu veću od 90km/h nisam imao uslova da postignem, ali sam zato u gradu testirao i trebalo mi je nekih 300-400m da stignem od 10km/h do 86km/h i jedva sam ukočio
Potrošnja i nije velika, kombinovana vožnja, grad-otvoreno tih 100km, potrošio je nekih 6l što je stvarno super
Zvuk je stvarno extra, svima se sviđa sem komšijama Prednost ovakvog zvuka je što se svi okreću kada čuju i vozači cvikaju kada dam pun gas
Toliko za početak, snimaka neće biti sigurno u vožnji pošto jedva kontrolišem motor sa dve ruke a kamoli sa jednom. Ali će biti snimci ubrzanja itd.
Ako nekog nešto interesuje, neka slobodno pita
PS: Sat izgleda brutalno u mraku
#7
Posted 12 January 2011 - 13:53
evo jedna laganini
#8
Posted 12 January 2011 - 13:54
Black Adder said:
Bravo Doture!
Pita& said:
Imao sam i tu priliku da ga probam i mogu reći da ide više nego dobro..o zvuku C20 da ne govorim...a ideeeee kako god mu daš gasa...hhehe
madness99& said:
#9
Posted 12 January 2011 - 13:55
datumi slika 06.03.2010.
Na njemu je od setup-a pristiglo
Stage6 racing AC -cilindar
Motoforce Evolution -radilica 16mm
Dellorto PHBG19 -karb
Malossi primarni -prenos
MVT millenium -paljenje
Stage6 PRO -auspuh
Malossi multivar -variomat 16mm
Malossi Delta 112mm -kvačilo
Stage6 R/T 112mm -zvono
Bando remen -fabrički
Michelin Pilot gume
Meni se svideo, to mi je za početak bilo vrlo važno, stigla je uz njega i kutija sa propratnim delovima, posle punjenja akumulatora ustanovio sam da alarm i daljinski rade perfektno, samo motor nema šanse upaliti, nisam se ni trudio previše, nema filtera za vazduh, tako da to nije bitno....
za prvo vreme smo se dogovorili da se poruče sledeći delovi
Kiesler Sekundarni prenos 14/43 -sa osovinom točka, za CPI i kineze
Malossi Kevlar 804x17,5 -remen za Piaggio Free odnosno plafon za kineze koji je upotrebiv
Malossi Torque drive -33mm proveren prečnik osovine
Yasuni Carrera 20 -posle dužeg razmišljanja, minareli tip
Ležajevi radilice SKF6204 C4 + Corteco semerinzi -u BGM pakovanju
Stage6 R/T 107mm -kvačilo , zvono je bilo u kutiji Madness je već ranije kupio 107mm R/T
Stage6 TM24 -kratki karburator sa flat šiberom kopija Mikunija
Stage6 dizne 125-148 -neophodno pakovanje za TM-e
Stage6 drag Air filter -44mm ja se nadam da će stati pod masku
Stage6 big intake -veliko metalno usisno grlo sa piramidom i velikim usisnom lamelicama
Višak delova je otišao na tezgu, rasklapanje je usledilo, sve plastike dole, osim instrument table, i sajla za chok se morala demontirati...Motor na radni sto i sve dole....
#10
Posted 12 January 2011 - 13:55
Međutim vidi se i greška u nikasilu, iznad leve površine otvora, sad da li je to ručni rad pa je malo dijamant skliznuo ili mašinska greška ne znam , vidi se i na ostalim slikama, nikasil nigde nije napuknut, samo je malo pobrušen na pogrešnom mestu...
datumi slika 28.03.2010.
Ovde se vidi i lagani otisak na klipu da je povučen, nije strašno nema nekog ozbiljnijeg ožiljka, ali se da primetiti da je hteo da lepi...
Isto sam primetio i malena oštećenja na glavi u vidu tačkica, kao i na čelu klipa, dugo sam razmišljao da li je moglo nešto da upadne ili je to nikasil prašina koja je otpala sa dela cilindra, mada nelogično jer ako je pobrušeno pogrešno onda tog nikasila tamo više nema, pa nema ni šta da otpadne...
#11
Posted 12 January 2011 - 13:55
datumi slika 29.03.2010.
I evo ovde se vidi da je semering na osovini radilice krivo postavljen, i da ima ulaska falš vazuha podosta... Verovatno je ulazilo i nešto mesingane prašine u prostor radilice i cilindra prilikom vakuma...
Magnet nije dobro pritegnut, posumnjao sam i u oštećenost kajle na radilici, mada MVT ima baš duboke kanale...
Na zaptivaču kod prenosa se vidi da nije postavljen kako treba i da je moguće da je ovde curilo ulje, Madness se žalio da mu zadnja kočnica ne radi nikako... moguće je da je ovde bilo dodatnog podmazivanja, nisam siguran...
#12
Posted 12 January 2011 - 13:56
datumi slika 21.04.2010.
kasnije sam obeležio sa iglicom meru do koje treba brusiti, i izmerio koliko prostora za širenje imam u samom odlivku
sa unutrašnje strane se merilo šublerom pa su mere prenešene na spoljnu stranu, ivice zida obeležene su markerom, očigledno ja da mi preostaje oko 2-3mm zida ukoliko izađem u meru koju cilindar zahteva
ovako izgledaju blokovi pre obrade, manji blok sam već krenuo da radim, postupak je poznat, prvo rukom sa grubljim brusnim papirima, kasnije sa finijim, dosta sam se služio malim biax-om i rotacionim šmirglama, čak sam i spremio dve osovine sa finijim rotacionim papirima jer mi je tako brže išlo, ....
veliki brlok sam otvorio do ove mere, ostavio sam 0,5mm rezerve da bi finim brusnim papirima mogao još malo otvoriti... i posao završiti u meru
datumi slika 23.04.2010.
ovako izgledaju blokovi posle 1000-ke radio sam uz pomoć WD40 tankog ulja, nisam hteo ovde sa vodom da se mažem, efekat je isti, bez ulja brusni papir 1000 postaje začepljen i neupotrebiv posle 2 min
ovde sam završio sa 1500 i na kraju sa polir pastom, prvo za crvenom onom grubljom, kasnije za zelenom, ne znam koje su gradacije u pitanju, radio sam sve sa biax-om i filc nastavcima
datumi slika 05.05.2010.
..blok je odneo dosta dana, dok nisam postao zadovoljan ukupnim rezultatima...
usledile su i provere, više puta sam stavljao cilindar i kontrolisao sastave sa prelivnim kanalima, mada ovo nije 100% precizno jer cilindar ima mesta da se prošeta kada je samo na dva brezona naboden, tako da je efekat potpun tek kada se blok sklopi i tada proveri prolaznost sa cilindrom, može da se koristi ta grafitna mast ponovo i uzima otisak više puta...
vidi se da štrči unutrašnjost prelivnih u samom cilindru, ovo sada neću raditi, cilindar želim da testiram u fabričkim merama, optimizacije i analize samog cilindra ostavljam za kraj
i usisna strana je ravnopravno odrađena, mešanje goriva i vazduha će se odvijati u usisnom grlu koje nije polirano i prilikom prolaska kroz lamelice, sve ostalo mi je bitno da bude perfektno prolazno..
#13
Posted 12 January 2011 - 13:57
ako dovedemo u spregu da se 200 puta u sekundi mora prostor bloka napuniti, i isprazniti, tj. pretočiti smeša usisana u karter preko prelivnih kanala u kompresioni prostor za eksploziju onda je sasvim jasno da je HPC ili (High Primary Compresion) radilica koja sa punim polutkama neophodna da donosi veću primarnu kompresiju samog kartera...
pisao sam već o ovome kod zox-a u temi, veći pritisak je neophodan za bi se 200 puta u sekundi ceo proces ispravno završio i kompletno usisano gorivo, mislim smeša goriva i vazduha transportovala gore za eksploziju...
zašto onda ne poubijati sve moguće zastoje i turbulencije koje će se naći na putu prolazeći kroz hrapave površine bloka i prelivnih kanala....
mi ovde punimo duplo više smeše goriva i vazduha od normalnog, izračunajte presek otvora u kvadratnim mm, jednog 16mm karburatora, pa posle jednog 19 i na kraju jednog od 24mm...
16mm = 201mm kvadratnih
19mm = 283mm kvadratnih
24mm = 452mm kvadratnih
dakle 59% više od 19mm karburatora, i 67 puta više transporta u sekundi u odnosu na motor koji ide na 8000 obrtaja...
MVT ću pojasniti kasnije kad naiđu te slike....
#14
Posted 12 January 2011 - 13:57
dakle pričamo o mogućnosti brzine protoka gasova ili fluida, kroz kanale....
koje su direktno zavisne od temperature, pritiska, vrste gasova ili fluida (mislim na specifičnu težinu), površine preseka otvora, kanala ...iii od njegove protočnosti mislim na prepreke tipa, turbulencije, hrapavi zidovi, neoptimizovani prelazi..
ovo za gljivu i prerađen airbox, slobodno otvori temu da razjasnimo i to....
#15
Posted 12 January 2011 - 13:57
madness99& said:
Posto je ovih dana kisa, nemam reci kako su dobre ove pilot gume i za krivine i za sve a tek ova stage6 kljesta. Sinoc sam se zezao posto su se razradila, kada ga na 30km/h stisnem na max tocak ne prokliza levo ili desno nego samo pravo koci i ostavlja trag.
Potrosnja i nije velika, 41km = 4.5l Doduse konstatno sam vozio nekog od ortaka ili ortakinja po gradu. Samo moram da izmislim blatobran kako da stavim jer pored nekog iza mene budem kaljav kako baca.
Inace kada dodam gas, svi koji prelaze ulicu van pesackog potrce :bow-down-before-you:
Smesa je 50l - 1l ulja, to je ok?
#16
Posted 12 January 2011 - 13:58
sad vidim da je i centralni stender ostao kod mene....
za ulje je ok 50:1 to je tačno 2%, nekog Motul 710 ili Castrol TTS-a....
#17
Posted 12 January 2011 - 13:58
Na slikama se vidi da su u Kiesler izvedbi zupčanici olakšani, presa je morala da radi svakako jer je na prenosniku kod Madness-a već montiran Malossi primar, pa je njegov par trebalo preseliti na Kiesler prenosnik..
datumi slika 06.05.2010.
evo originalni par kod kineza
Primar 13/52 odnos 4.000
Sekudar 13/44 odnos 3.384
izmenjeni parovi
Malossi primar 14/42 odnos 3.000
Kiesler sekundar 13/43 odnos 3.071
vidimo da je primar doneo 25% a sekundar 9.25% pa će ukupno produženje biti 32%, obzirom da se motor projektuje za 12000 obrtaja sa dugim remenom, nadam se da će biti dovoljno... mada poznavajući kineze rekli bi ljudi prenosa nikad dosta...
dalje je usledilo ubacivanje SKF 6204 C4 ležaja i Corteco novih semeringa iz BGM pakovanja, uglavnom je operacija zagrevanja bloka bila dovoljna, ležajeve nisam morao posebno hladiti, blagim kuckanjem preko plastike ušli su na mesto bez problema
radilica je sklopljena, rastojanje prema levoj i desnoj polovini bloka nije sasvim jednako, jednostavno tu joj je mesto, istom metodom zagrevanja ležaja fenom za skidanje farbe, radilica je ušla uz blago kuckanje, opet preko plastike... okreće se rukom lagano bez napona...
datumi slika 07.05.2010.
imao sam malo problema sa poslednjim šrafom za pritezanje bloka gore kojem je navoj u bloku pokidan bio... preostalo mi je da izradim nešto duži šraf koliko još zavoja u rupi ima, nekih 3mm, i da ga fiksiram dodatnim lepkom za navoje... svi šrafovi pritegnuti na 1,2 Kps-a, tnx Cvele za info..
#18
Posted 12 January 2011 - 13:58
datumi slika 19.05.2010.
vidimo da je zapremina odlivene tečnosti 4,5cl, klip se u GMT penje do same ivice cilindra, ostaje dakle squish koji proizilazi iz debljine zaptivača, kosina squish band-a je vrlo mala reklo bi se da je nema....
dakle ako nema squish-a proizilazi da je kompresioni odnos 16,5:1.. nigde nisam pronašao koji stepen kompresije preporučuju za ovu termogrupu 14,5:1 je na 0,36mm squish-u, podesiću prvi squish na 0,4mm i idemo dalje u testiranje....
usledilo je merenje uglova kanala sa 0,4mm squish-em, naravno imam i portmapu, ali manualni rad nikada ne izostaje... usput čelo klipa je ispolirano,...
ovde otvara izduv....
uglomer kaže 190 stepeni za izduv... prelivni su na 125 svi podjednako
na red je došlo i MVT paljenje, nema mnogo filozofije, postoje dve pozicije na statoru H i V, mi koristimo H za motore sa horizontalnim cilindrom... u samom magnetu postoje dva kanala, A i D ... kanal A koristi se u kombinaciji sa Analogno promenljivim CDI -jem koji dolazi u kompletu sa MVT-om, D je ukoliko se MVT spreže sa Digimax modulom koji ima Eprom i unapred uprogramirane tri krive paljenja, koje se spolja mogu podešavati malim dip switchevima... Digimax se kupuje posebno za 150e...
#19
Posted 12 January 2011 - 13:59
datumi slika 19.05.2010.
počeću sa žutom malossi kontra oprugom, pa ćemo videti gde se nalazimo
sledi dalje montiranje kvačilo Stage6 R/T 107mm i Stage6 R/T zvono .... deluje idealno, ferode na kvačilu ne štrče...
pomoć je pristigla, pa je dalje slaganje završio Daniel
datumi slika 26.05.2010.
iii na kraju magnet
posle montaže magneta nailazi košmar... MVT ima toliko jako magnetno polje da je zaokretanjem počelo kuckanje.. .Prvo sam pomislio da MVT zapinje za namotaje, jednostavno klikće na svakih 1/8 kruga, tačnije prolaskom magneta pored svakog jednog kalema na statoru...
tuga je što ovde počinjem da shvatam da klimaju ležajevi i da ih sam magnet šeta svojim magnetnim poljem... imam ovde i jedan video, nisam mogao da poverujem sam sebi da novi SKF-i ovoliko klimaju
#20
Posted 12 January 2011 - 13:59
drugo ima analogno kontrolisani CDI, nešto nalik TOP CDI-ju samo ne menja krivu paljenja u 4 tačke, već konstantno porastom obrtaja motora umanjuje ugao... merena početna tačka mu je 30-ak stepeni za 2000 obrtaja...
treće digimax modul je savršenstvo, unapred isprogramiran eprom sa krivama paljenja koje sam korisnik može da menja i fino podešava prema potrebi... ovo nije u pakovanju...
dakle Millenium je verzija sa klasičnim magnetom, a Premium je verzija sa Inner rotorom i malim zamajcem.... Za kineze tj. 16mm osovinu se prodaje ovaj model EXT 123
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users