Jump to content


KeeWay Matrix



38 replies to this topic

#1 madness99

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 23 posts

Posted 12 January 2011 - 13:27

Evo da se i ja ovde predstavim.

Imam skuter Keeway Matrix, kupljen od stosketa.

Godiste 2007. presao oko 6400km.

Skuter nazalost ide samo 70-tak km :) s'obzirom da je uradjen kit i da nije fabricki spuh, po meni licno to je malo ali dobro.

Ovo je "konfa"

Stage6 Pro Alu kit 70ccm
Gianelli Extra Muffler
Malossi rollers 3.7g
Malossi yellow clutch springs
Malossi yellow central spring

Narucio sam dodatne delove, koji se nadam stizu do mene sutra ili najkasnije u sredu.

#2 madness99

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPip
  • 23 posts

Posted 12 January 2011 - 13:32

Bilo je tu mnogooo rada, cackanja, menjanja delova.

Dosta sam sam experimentisao, ali nazalost, nista narocito nisam uspeo. E onda je skuter otisao kod Marija prosle godine (mart 2010)

Spisak delova je sledeci

Stage6 Racing Kit 70ccm
Motoforce Evo Crankshaft
MVT Millenium-Analog CDI Up To 15.000
Malossi Multivar
Malossi X-Kevlar Belt
Stage6 [R/T] Clutch
Stage6 [R/T]WingColler 107mm
Malossi Torque Drive
Malossi Primar
Kiesler Sekundar
Stage6 TM 24mm
Stage6 Big Valve
Stage6 Boost Bottle
Yasuni C20
Koso RX1N
Bremsschlauch Stahlflex Hebo
Bremszange STAGE6
Oversize 200mm Bremsscheibe
Michelin Pilot

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:48

Matrix je završen, posle dosta meseci rada, Madnessu ga nosimo sutra za Šabac...

Vrlo je komplikovano u jednoj rečenici reći, dobili smo zlatnu sredinu starta, ubrzanja, lagane vožnje kroz grad bez rezonance , i krajnje brzine... Maksimalna brzina se poklapa sa GPS-om 1:1


Posted Image





Posted Image

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:48

Posted Image

#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:52

Pita& said:

hahhaha vid slike...
Vidi se taj blagi osmeh na oba lica...Mario je napokon završio Matrixa, a Pavle jedva dočekao!

komentari Pavle komentari?

Pita& said:

hahhaha vid slike...
Vidi se taj blagi osmeh na oba lica...Mario je napokon završio Matrixa, a Pavle jedva dočekao!

komentari Pavle komentari?

cvele19 said:

A jbg sad mu Pavle vadi dusu negde a kez od uva do uva :) Mogo bi stvarno i da napises koji post....


#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:53

madness99 said:

Izvinjavam se na ne javljanju, ali nisam trenutno u Srbiji.

Skuter je odrađen stvarno extra, kao što se moglo i očekivati. Nisam stigao puno da se provozam, ali sam za početak prešao 100tinjak km :joint:
Vuče kao lud, isto se ponaša i sa 100kg i sa 200kg Tako da mogu dve drugarice da povezem

Brzinu veću od 90km/h nisam imao uslova da postignem, ali sam zato u gradu testirao i trebalo mi je nekih 300-400m da stignem od 10km/h do 86km/h i jedva sam ukočio

Potrošnja i nije velika, kombinovana vožnja, grad-otvoreno tih 100km, potrošio je nekih 6l što je stvarno super

Zvuk je stvarno extra, svima se sviđa sem komšijama :D Prednost ovakvog zvuka je što se svi okreću kada čuju i vozači cvikaju kada dam pun gas


Toliko za početak, snimaka neće biti sigurno u vožnji pošto jedva kontrolišem motor sa dve ruke a kamoli sa jednom. Ali će biti snimci ubrzanja itd.


Ako nekog nešto interesuje, neka slobodno pita :)


PS: Sat izgleda brutalno u mraku :D


#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:53

jedna ko nijedna, al dve drugarice, e to je posao...

evo jedna laganini



#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:54

Black Adder said:

Ali luuudilo kad se malo odvrne gas, kako igla na obrtaljci samo skoci
Bravo Doture!

Pita& said:

Matrix je odlično urađen!

Imao sam i tu priliku da ga probam i mogu reći da ide više nego dobro..o zvuku C20 da ne govorim...a ideeeee kako god mu daš gasa...hhehe :joint:

madness99& said:

Nisam samo lepo startovao posto mi je buba uletala u usta, ali zvuk se cuje i posle 500m :bow-down-before-you: Snimak je 720p :D




#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:55

Opet polemika odakle početi... Madness je poslao motor još u rano proleće, međutim nije se stizalo početi... Prvo lepše vreme i veliko spremanje, Matrix je dobio malo vode.. ovde su neke slike kako je izgledao


datumi slika 06.03.2010.
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image



Na njemu je od setup-a pristiglo

Stage6 racing AC -cilindar
Motoforce Evolution -radilica 16mm
Dellorto PHBG19 -karb
Malossi primarni -prenos
MVT millenium -paljenje
Stage6 PRO -auspuh
Malossi multivar -variomat 16mm
Malossi Delta 112mm -kvačilo
Stage6 R/T 112mm -zvono
Bando remen -fabrički

Michelin Pilot gume

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image



Meni se svideo, to mi je za početak bilo vrlo važno, stigla je uz njega i kutija sa propratnim delovima, posle punjenja akumulatora ustanovio sam da alarm i daljinski rade perfektno, samo motor nema šanse upaliti, nisam se ni trudio previše, nema filtera za vazduh, tako da to nije bitno....

za prvo vreme smo se dogovorili da se poruče sledeći delovi

Kiesler Sekundarni prenos 14/43 -sa osovinom točka, za CPI i kineze
Malossi Kevlar 804x17,5 -remen za Piaggio Free odnosno plafon za kineze koji je upotrebiv
Malossi Torque drive -33mm proveren prečnik osovine
Yasuni Carrera 20 -posle dužeg razmišljanja, minareli tip
Ležajevi radilice SKF6204 C4 + Corteco semerinzi -u BGM pakovanju
Stage6 R/T 107mm -kvačilo , zvono je bilo u kutiji Madness je već ranije kupio 107mm R/T
Stage6 TM24 -kratki karburator sa flat šiberom kopija Mikunija
Stage6 dizne 125-148 -neophodno pakovanje za TM-e
Stage6 drag Air filter -44mm ja se nadam da će stati pod masku
Stage6 big intake -veliko metalno usisno grlo sa piramidom i velikim usisnom lamelicama


Višak delova je otišao na tezgu, rasklapanje je usledilo, sve plastike dole, osim instrument table, i sajla za chok se morala demontirati...Motor na radni sto i sve dole....

#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:55

Vrlo interesantan slučaj cilindra, ovde se vidi da je stub na izduvnom kanalu odrađen u minus, i to je OK, ozbiljnije firme misle na zagrevanje tog dela, pa da upravo ovde ne bi zalepio klip usled preteranog širenja, stub je na nikasil delu dorađen.. Ovde ću napomenuti da sam sa Airsal T6 cilindrom upravo ovde imao problem i da je klip jednostavno pokidao nikasil u gornjem delu stuba... Noviji tip Airsal-a već ima tu doradu, moj prvenac nije imao...

Međutim vidi se i greška u nikasilu, iznad leve površine otvora, sad da li je to ručni rad pa je malo dijamant skliznuo ili mašinska greška ne znam , vidi se i na ostalim slikama, nikasil nigde nije napuknut, samo je malo pobrušen na pogrešnom mestu...

datumi slika 28.03.2010.
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image



Ovde se vidi i lagani otisak na klipu da je povučen, nije strašno nema nekog ozbiljnijeg ožiljka, ali se da primetiti da je hteo da lepi...

Posted Image



Isto sam primetio i malena oštećenja na glavi u vidu tačkica, kao i na čelu klipa, dugo sam razmišljao da li je moglo nešto da upadne ili je to nikasil prašina koja je otpala sa dela cilindra, mada nelogično jer ako je pobrušeno pogrešno onda tog nikasila tamo više nema, pa nema ni šta da otpadne...

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:55

Madness je vozio test rolnice, ali su falile plastične kapice.... Naslage na variomatu su popravljive, mesing je na sve strane, ali se da ispolirati.... Isti je slučaj i unutar dekle, mesinga na sve strane

datumi slika 29.03.2010.
Posted Image

Posted Image

Posted Image



I evo ovde se vidi da je semering na osovini radilice krivo postavljen, i da ima ulaska falš vazuha podosta... Verovatno je ulazilo i nešto mesingane prašine u prostor radilice i cilindra prilikom vakuma...

Posted Image

Posted Image

Posted Image



Magnet nije dobro pritegnut, posumnjao sam i u oštećenost kajle na radilici, mada MVT ima baš duboke kanale...

Posted Image



Na zaptivaču kod prenosa se vidi da nije postavljen kako treba i da je moguće da je ovde curilo ulje, Madness se žalio da mu zadnja kočnica ne radi nikako... moguće je da je ovde bilo dodatnog podmazivanja, nisam siguran...

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:56

Prvi radovi su usledili na bloku, znao sam da postoje odstupanja na sastavima prelivnih kanala, čak i kod minareli bloka, a ponajviše kod PRC mina replike, usledilo je ostavljanje otiska....Ovde sam se poslužio sa crnom grafitnom masti...

datumi slika 21.04.2010.
Posted Image

Posted Image



kasnije sam obeležio sa iglicom meru do koje treba brusiti, i izmerio koliko prostora za širenje imam u samom odlivku

Posted Image



sa unutrašnje strane se merilo šublerom pa su mere prenešene na spoljnu stranu, ivice zida obeležene su markerom, očigledno ja da mi preostaje oko 2-3mm zida ukoliko izađem u meru koju cilindar zahteva

Posted Image



ovako izgledaju blokovi pre obrade, manji blok sam već krenuo da radim, postupak je poznat, prvo rukom sa grubljim brusnim papirima, kasnije sa finijim, dosta sam se služio malim biax-om i rotacionim šmirglama, čak sam i spremio dve osovine sa finijim rotacionim papirima jer mi je tako brže išlo, ....

Posted Image

Posted Image



veliki brlok sam otvorio do ove mere, ostavio sam 0,5mm rezerve da bi finim brusnim papirima mogao još malo otvoriti... i posao završiti u meru

datumi slika 23.04.2010.
Posted Image



ovako izgledaju blokovi posle 1000-ke radio sam uz pomoć WD40 tankog ulja, nisam hteo ovde sa vodom da se mažem, efekat je isti, bez ulja brusni papir 1000 postaje začepljen i neupotrebiv posle 2 min

Posted Image

Posted Image



ovde sam završio sa 1500 i na kraju sa polir pastom, prvo za crvenom onom grubljom, kasnije za zelenom, ne znam koje su gradacije u pitanju, radio sam sve sa biax-om i filc nastavcima

datumi slika 05.05.2010.
Posted Image



..blok je odneo dosta dana, dok nisam postao zadovoljan ukupnim rezultatima...

Posted Image

Posted Image



usledile su i provere, više puta sam stavljao cilindar i kontrolisao sastave sa prelivnim kanalima, mada ovo nije 100% precizno jer cilindar ima mesta da se prošeta kada je samo na dva brezona naboden, tako da je efekat potpun tek kada se blok sklopi i tada proveri prolaznost sa cilindrom, može da se koristi ta grafitna mast ponovo i uzima otisak više puta...

Posted Image



vidi se da štrči unutrašnjost prelivnih u samom cilindru, ovo sada neću raditi, cilindar želim da testiram u fabričkim merama, optimizacije i analize samog cilindra ostavljam za kraj

Posted Image



i usisna strana je ravnopravno odrađena, mešanje goriva i vazduha će se odvijati u usisnom grlu koje nije polirano i prilikom prolaska kroz lamelice, sve ostalo mi je bitno da bude perfektno prolazno..

Posted Image

Posted Image

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:57

@zoksi svako ima svoju politiku, ovo je moja, meni je to mešanje na koje se svi pozivaju, bezveze, jer se radilica okreće oko 200 puta u sekundi, o kakvom mi mešanju onda pričamo... ja sam za varijantu da prolaznost bude bolja, opšte je poznato zašto se kupuju HPC radilice i koji su problemi punjenja na visokim obrtajima...

ako dovedemo u spregu da se 200 puta u sekundi mora prostor bloka napuniti, i isprazniti, tj. pretočiti smeša usisana u karter preko prelivnih kanala u kompresioni prostor za eksploziju onda je sasvim jasno da je HPC ili (High Primary Compresion) radilica koja sa punim polutkama neophodna da donosi veću primarnu kompresiju samog kartera...

pisao sam već o ovome kod zox-a u temi, veći pritisak je neophodan za bi se 200 puta u sekundi ceo proces ispravno završio i kompletno usisano gorivo, mislim smeša goriva i vazduha transportovala gore za eksploziju...

zašto onda ne poubijati sve moguće zastoje i turbulencije koje će se naći na putu prolazeći kroz hrapave površine bloka i prelivnih kanala....

mi ovde punimo duplo više smeše goriva i vazduha od normalnog, izračunajte presek otvora u kvadratnim mm, jednog 16mm karburatora, pa posle jednog 19 i na kraju jednog od 24mm...

16mm = 201mm kvadratnih
19mm = 283mm kvadratnih
24mm = 452mm kvadratnih

dakle 59% više od 19mm karburatora, i 67 puta više transporta u sekundi u odnosu na motor koji ide na 8000 obrtaja...

MVT ću pojasniti kasnije kad naiđu te slike....

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:57

recimo da je i Jennings postavio time-area teoriju prostiranja talasa, koja upravo dovodi u spregu vreme proticanja fluida kroz određene prostore, odnosno površine preseka kanala,...

dakle pričamo o mogućnosti brzine protoka gasova ili fluida, kroz kanale....
koje su direktno zavisne od temperature, pritiska, vrste gasova ili fluida (mislim na specifičnu težinu), površine preseka otvora, kanala ...iii od njegove protočnosti mislim na prepreke tipa, turbulencije, hrapavi zidovi, neoptimizovani prelazi..

ovo za gljivu i prerađen airbox, slobodno otvori temu da razjasnimo i to....

#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:57

madness99& said:

Motor je stvarno super odradjen, nemam reci :D

Posto je ovih dana kisa, nemam reci kako su dobre ove pilot gume i za krivine i za sve a tek ova stage6 kljesta. Sinoc sam se zezao posto su se razradila, kada ga na 30km/h stisnem na max tocak ne prokliza levo ili desno nego samo pravo koci i ostavlja trag.

Potrosnja i nije velika, 41km = 4.5l :joint: Doduse konstatno sam vozio nekog od ortaka ili ortakinja po gradu. Samo moram da izmislim blatobran kako da stavim jer pored nekog iza mene budem kaljav kako baca.


Inace kada dodam gas, svi koji prelaze ulicu van pesackog potrce :bow-down-before-you:


Smesa je 50l - 1l ulja, to je ok?


#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:58

aha , trkalica nije za kišu i blato, nema blatobrana na undertailu ... sorry, pokorio sam se lepoti i to zadnji dan, kada si reko da nećeš doći.... bilo je jače od mene... ako imaš onaj iznad točka negde , onda njega možeš plug and play stavljati kada je bljuzgavica i skidati leti, onaj veliki rep i nosač tablice sam posekao...

sad vidim da je i centralni stender ostao kod mene....

za ulje je ok 50:1 to je tačno 2%, nekog Motul 710 ili Castrol TTS-a....

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:58

Na red je došla ugradnja sekundarnog prenosa, ovaj Kiesler 14/34 deluje vrlo ozbiljno, a još bolje je što se isporučuje sa osovinom točka pa je plug and play... Meni se ponajviše svidela ideja da zamenim kinesku osovinu točka koja je originalnom slučaju malo zarđala, opet za ove brzine očekujem neki bolji kvalitet čelika...

Na slikama se vidi da su u Kiesler izvedbi zupčanici olakšani, presa je morala da radi svakako jer je na prenosniku kod Madness-a već montiran Malossi primar, pa je njegov par trebalo preseliti na Kiesler prenosnik..

datumi slika 06.05.2010.
Posted Image


evo originalni par kod kineza
Primar 13/52 odnos 4.000
Sekudar 13/44 odnos 3.384

izmenjeni parovi
Malossi primar 14/42 odnos 3.000
Kiesler sekundar 13/43 odnos 3.071

Posted Image

vidimo da je primar doneo 25% a sekundar 9.25% pa će ukupno produženje biti 32%, obzirom da se motor projektuje za 12000 obrtaja sa dugim remenom, nadam se da će biti dovoljno... mada poznavajući kineze rekli bi ljudi prenosa nikad dosta...


dalje je usledilo ubacivanje SKF 6204 C4 ležaja i Corteco novih semeringa iz BGM pakovanja, uglavnom je operacija zagrevanja bloka bila dovoljna, ležajeve nisam morao posebno hladiti, blagim kuckanjem preko plastike ušli su na mesto bez problema

Posted Image

Posted Image

Posted Image



radilica je sklopljena, rastojanje prema levoj i desnoj polovini bloka nije sasvim jednako, jednostavno tu joj je mesto, istom metodom zagrevanja ležaja fenom za skidanje farbe, radilica je ušla uz blago kuckanje, opet preko plastike... okreće se rukom lagano bez napona...

datumi slika 07.05.2010.
Posted Image

Posted Image

Posted Image



imao sam malo problema sa poslednjim šrafom za pritezanje bloka gore kojem je navoj u bloku pokidan bio... preostalo mi je da izradim nešto duži šraf koliko još zavoja u rupi ima, nekih 3mm, i da ga fiksiram dodatnim lepkom za navoje... svi šrafovi pritegnuti na 1,2 Kps-a, tnx Cvele za info..

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:58

Na red je došlo merenje zapremine glave.. ok znam za preporuku Stage6-a da squish treba namestiti na 0,5-0,6mm za racing seriju, ali želim proveriti situaciju, prvi put se srećem sa klipom koji nema ispupčeno čelo, a gde je zapremina glave značajno smanjena....

datumi slika 19.05.2010.
Posted Image



vidimo da je zapremina odlivene tečnosti 4,5cl, klip se u GMT penje do same ivice cilindra, ostaje dakle squish koji proizilazi iz debljine zaptivača, kosina squish band-a je vrlo mala reklo bi se da je nema....

Posted Image



dakle ako nema squish-a proizilazi da je kompresioni odnos 16,5:1.. nigde nisam pronašao koji stepen kompresije preporučuju za ovu termogrupu 14,5:1 je na 0,36mm squish-u, podesiću prvi squish na 0,4mm i idemo dalje u testiranje....

usledilo je merenje uglova kanala sa 0,4mm squish-em, naravno imam i portmapu, ali manualni rad nikada ne izostaje... usput čelo klipa je ispolirano,...

Posted Image

Posted Image



ovde otvara izduv....

Posted Image



uglomer kaže 190 stepeni za izduv... prelivni su na 125 svi podjednako

Posted Image



na red je došlo i MVT paljenje, nema mnogo filozofije, postoje dve pozicije na statoru H i V, mi koristimo H za motore sa horizontalnim cilindrom... u samom magnetu postoje dva kanala, A i D ... kanal A koristi se u kombinaciji sa Analogno promenljivim CDI -jem koji dolazi u kompletu sa MVT-om, D je ukoliko se MVT spreže sa Digimax modulom koji ima Eprom i unapred uprogramirane tri krive paljenja, koje se spolja mogu podešavati malim dip switchevima... Digimax se kupuje posebno za 150e...

Posted Image

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:59

na red je došla izmena torque drive-a, malossi , nama dobro poznat sa dva ugla za opterećenje kontra opruge 36 i 38 stepeni je minareli tip, debljina osovine 33mm je identična sa mina mašinama....tako da na keeway paše mina torque....

datumi slika 19.05.2010.
Posted Image



počeću sa žutom malossi kontra oprugom, pa ćemo videti gde se nalazimo

Posted Image



sledi dalje montiranje kvačilo Stage6 R/T 107mm i Stage6 R/T zvono .... deluje idealno, ferode na kvačilu ne štrče...

Posted Image

Posted Image



pomoć je pristigla, pa je dalje slaganje završio Daniel

datumi slika 26.05.2010.
Posted Image

Posted Image



iii na kraju magnet

Posted Image



posle montaže magneta nailazi košmar... MVT ima toliko jako magnetno polje da je zaokretanjem počelo kuckanje.. .Prvo sam pomislio da MVT zapinje za namotaje, jednostavno klikće na svakih 1/8 kruga, tačnije prolaskom magneta pored svakog jednog kalema na statoru...

tuga je što ovde počinjem da shvatam da klimaju ležajevi i da ih sam magnet šeta svojim magnetnim poljem... imam ovde i jedan video, nisam mogao da poverujem sam sebi da novi SKF-i ovoliko klimaju



#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2011 - 13:59

ovo paljenje ima mnogo više kalemova i mnogo stabilnije punjenje kondenzatora od klasičnog, MVT garantuje stabilnu i jaku varnicu do 15000 obrtaja uz odgovarajuću bobinu...

drugo ima analogno kontrolisani CDI, nešto nalik TOP CDI-ju samo ne menja krivu paljenja u 4 tačke, već konstantno porastom obrtaja motora umanjuje ugao... merena početna tačka mu je 30-ak stepeni za 2000 obrtaja...

treće digimax modul je savršenstvo, unapred isprogramiran eprom sa krivama paljenja koje sam korisnik može da menja i fino podešava prema potrebi... ovo nije u pakovanju...

dakle Millenium je verzija sa klasičnim magnetom, a Premium je verzija sa Inner rotorom i malim zamajcem.... Za kineze tj. 16mm osovinu se prodaje ovaj model EXT 123





12 user(s) are reading this topic

0 members, 12 guests, 0 anonymous users