Jump to content


Keeway Focus - Lauda tuned


1306 replies to this topic

#1281 Damjan66

    Passion

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,406 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian Falcon 50R

Posted 17 June 2021 - 22:35

Drugi tip od malossija nema, znam da ima stage6 sekundar koji daje oko 17% produzenje, imaju i primar al dali ima on tu osovinu neznam, inace je Vlatko radio na malossiju tako kao ja sto sam radio, dodao je osovinu za 3ci support i nije imao problem, evo videcemo sta ce biti kod mene na jacem setupu.

Edited by Damjan66, 17 June 2021 - 22:35.


#1282 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 June 2021 - 14:33

Zna li neko koja je dimenzija o-ring gumice sto bude na primarnoj osovini i naleze na lezaj u dekli?
Po netu nailazim na razne informacije. Negde pise 8x2, negde 6x3, zatim 7x2, itd.

Bilo bi super ako neko ima rastavljen prenos Keeway/Sprint da premeri

Attached File  osovina_oring.jpg   590.81K   33 downloads

#1283 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 June 2021 - 15:49

Ja sam originalnu ostetio i bacio odavno ali sam na njeno mesto stavio drugu ne znam tacno kojih dimenzija. Gledao sam da pritiska po malo lezaj kada se zavrne dekla i da je spoljnog precnika kao unutrasnji prsten lezaja. Nije mi jasno kako su to zamislili kada lezaj vise trpi radijalno nego aksijalno opterecenje. U sustini bitno je da se osovina primara fiksira za lezaj...

Promenio sam i maticu koja je sad na 17 i sira, pa sam morao i da je stanjim jer nisam nasao 22 kao fabricku. A kako sam odustao od dihtunga dekle tako sam isto morao i krunicu kurble da skinem za tu debljinu jer je kacila bas za tih nekih 0.5mm po mehanizmu...

Edited by MaRk0, 18 June 2021 - 15:49.


#1284 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 21 June 2021 - 20:14

Evo od @ChieF sam dobio informaciju da je izmerio original 7.5x13x3 (unutrasnji x spoljasnji x debljina) za o-ring primara.
Stavljam onda neku pribliznih dimenzija.

#1285 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 August 2021 - 20:19

Kratko da osvezim temu. Stigle su Heidenau K80SR gume sa RP-a, kao i nesto sitnih delova.
Gume su vec montirane na nove (polovne) alu felne koje sam nabavio pre par godina...

Attached File  IMG_4492.jpg   3.57MB   11 downloads

Attached File  IMG_4705.jpg   3.49MB   12 downloads Attached File  IMG_4875.jpg   3.54MB   14 downloads
Attached File  IMG_4878.jpg   6.02MB   13 downloads

Prednja guma ima bas "ostar" profil
Attached File  IMG_4879.jpg   3.54MB   12 downloads Attached File  IMG_4885.jpg   3.41MB   9 downloads
Attached File  IMG_4886.jpg   3.39MB   10 downloads

Zadnja standardnog izgleda
Attached File  IMG_4889.jpg   4.06MB   10 downloads

Pored toga zamenio sam lezajeve u prednoj felni. Neko je vec menjao na ovoj felni pre mene lezajeve.
Zatekao sam lezajeve sa metalnom zastitom i C3 radijalnog zazora sto nije bas idealno.

Attached File  felna_stara.jpg   225.14K   19 downloads

Ja sam stavio Koyo 6201 sa CM (standard) radijalnim zazorom i gumenom zastitom (RS). Uz to i novi semering.

Attached File  IMG_4848.jpg   3.46MB   22 downloads Attached File  IMG_4849.jpg   3.83MB   23 downloads

Attached File  IMG_4851.jpg   1.87MB   24 downloads

Gedora 24mm knap ulazi, tako da sam iskoristio nju za montazu lezaja. Uz malo grejanja i kuckanja preko komada drveta lezaj je lagano usao.

Attached File  IMG_4847.jpg   3.81MB   21 downloads

U toku je nastavak radova - zamena svih lezajeva u prenosu i zamena primarne osovine (malossi primar +25% produzenje).

#1286 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 August 2021 - 20:37

Ispravio sam slike, sada se vide.

Radovi su u toku. Radim na zameni lezajeva u prenosu, ubacujem malossi primar, itd.
Za 2 dana idem do NS pa moram do optime po lezajeve. Kupio sam 2 pogresna, tj. sa pogresnom tolerancijom.

Pisem uskoro opsirnije o svemu cim zavrsim radove.

#1287 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 25 August 2021 - 20:01

Alu felne su u modernom black fazonu, samo bolje da su sjajne nego mat :)
Radiš sve po ps-u kad već menjaš gume...takođe zamena svih ležaja u prenosu će dobro doći uz novi primar, a zar taj primar nije trebao već doći davnih dana, tako mi nešto stoji u glavi??

Nego da ja tebe pitam, koliko km-a si prešao ove sezone?

#1288 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 29 August 2021 - 15:15

Primar je nabavljen pre 3 godine ako se dobro secam. Cekao je samo pravo vreme za ugradnju.
Presao sam oko 300km za ovu sezonu. B)

Bice valjda jos lepih dana za vozanje kada dovrsim radove.

#1289 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 11 September 2021 - 21:27

Kratko da osvezim temu - jos uvek traju radovi.
Bio sam u procesu nabavke odgovarajucih lezajeva za prenos. Kupio sam pogresne ranije, odnosno kupio sam 2 lezaja sa C3 radijalnim zazorom, a trebao mi je je CM (standardan).
Tako da svi lezajevi u prenosu moraju biti P6 tolerancije i CM radijalne zracnosti. Isto to sam gledao i kada sam uzimao lezajeve za prednji tocak.

Usput sam od naseg starog clana Stefana P nabavio drugu Morini 123mm remenicu. Ja vec imam Morini remenicu koju sam kupio davno od Bokija, ali je ta remenica radjena na strugu i kako god vidim izgleda da nije skinuta ravnomerno pa vise nije u balansu. Cenim da i zbog nje imam odredjeni procenat vibracija, a svakako nije dobro za lezaj primarne.
Gledam da eliminisem sve moguce vibracije sa strane prenosa, tako da sada ganjam drugu Morini remenicu koja nije dirana, a da je u korektnom stanju.

Nazalost, remenica koju sam uzeo od Stefana ne moze da se iskoristi jer je korozija nacela poprilicno, tako da ona ostaje za rezervne delove...

Attached File  IMG_5089.JPG   2.66MB   21 downloads Attached File  IMG_5090.JPG   2.87MB   25 downloads

Drugi problem koji resavam jeste navoj u bloku koji je provrteo jos pre par godina. To je sraf za ispustanje ulja u prenosu. Godina mi vec slini na tom mestu, jer ne mogu da stegnem do kraja i to hocu sada da resim.
Za pocetak sam probao da ocistim navoj ureznicom M8x1.25 (standardan hod), medjutim poprilicno je unisten tako da mu nema spasa.

Attached File  IMG_5152.JPG   3.26MB   24 downloads Attached File  IMG_5154.JPG   3.49MB   25 downloads

Razmisljao sam o opcijama tecnog metala (Wurth Epoxy 2K ili Epoxy stick metal) da zalijem pa ponovo izbusim M8x1.25 ali drugar koji je masinac po struci kaze da to nije trajno resenje. Na kraju sam odlucio da skinem kompletan blok pa nosim kod drugara da se to uradi profesionalno.
Pricali smo o opcijama da se izbusi za M10 i ureze sitniji hod 1.25, ali opet ostaje problem mekanog kineskog aluminijuma koji garantuje da ce se vremenom opet unistiti navoj, a posle nece biti dovoljno mesa za budzenje.
Tako da cemo verovatno ubaciti time-sert ili helicoil i ostaviti postojeci M8x1.25 sraf. Drugar rece da se moze razbusiti M9 sa insertom, da se ne ide odmah na M10 da bi ostalo vise mesa na bloku.
O ovome cu pisati naknadno kad odnesem blok na obradu, gledacu da ispratim proces sa slikama. Videcemo jos koja je opcija najbolja i laksa.

Attached File  IMG_5155.JPG   2.48MB   28 downloads

Dok to ne sredim necu da montiram nove lezajeve zbog opiljaka i prasine. Kada se zavrsi kompletna priprema i sve detaljno ocisti, na kraju ide montaza novih lezajeva.
Za pocetak zaptivne povrsine su ociscene od starog klingerita na obe strane bloka.

Attached File  IMG_5157.JPG   3.63MB   39 downloads

Uz to ciscenje i mehanizma kocnice, korozija vec pocela da napada. Bice tu jos ciscenja i pripreme. Pisacu naknadno.

Attached File  IMG_5159.JPG   3.89MB   26 downloads Attached File  IMG_5161.JPG   3.86MB   22 downloads

I naravno zamenski kvalitetniji srafovi. Odvrtanjem ovih srafova poprilicno sam se napatio i imao dosta srece. Kinez je nalio tonu lepka da cak i sa jakim srafcigerom i dobrim grejanjem sam jedva uspeo da odvrnem. Bio sam jako bliku da provrte skroz i onda bi tek bila zurka...j**o ih kinez koji ih zavrnu.
Ovi srafovi se koristi za lim koji se montira na primarnu osovinu uz lezaj sa unutrasnje strane, odnosno sluzi kao neka zastita da primarna osovina ne izleti.

Attached File  IMG_5168.JPG   2.51MB   23 downloads Attached File  IMG_5169.JPG   4.1MB   39 downloads

Svi lezajevi nabavljeni u odgovarajucim tolerancijama i cekaju montazu uz odgovarajuce semeringe. Vitonski semering je za primarnu osovinu.

Attached File  IMG_5163.JPG   3.15MB   38 downloads


A uz to sam nabavio i lezajeve za Morini remenicu. Planiram da izmenjam lezajeve na remenici kada nabavim novu.
Nabavio sam INA iglicasti samo sto je 16mm sirine umesto 17mm, to svakako nece praviti problem. I EZO Japan za mali kuglicni lezaj koji dolazi sa drugog kraja remenice (6901Z oznaka).

Attached File  IMG_5165.JPG   2.82MB   41 downloads

Svakako planiram da sve ispratim sa slikama. Kreiracu i novu temu o reparaciji prenosa na kineskom dugom bloku sa sve slikama i specifikacijama lezajeva/semeringa.
A pored toga otvoricu i novu temu za upustvo kako se menjaju lezajevi na remenici - u ovom slucaju bice Morini 123mm remenica. Zavisi od toga kako kod mene prodje zamena, ocekujem komplikacije.

Toliko za sada. :)

#1290 Damjan66

    Passion

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,406 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian Falcon 50R

Posted 11 September 2021 - 22:38

Pedantni radovi nema sta, inace za straf za ispustanje ulje mnogo je zeznut kod kineza, nemoj nikada da probas da ga stegnes skroz do kraja jer je nemoguce ako zapnes ode navoj uvek, ja uvek pritegnem pri kraj kad pocinje jako tesko i ostavim.

Edited by Damjan66, 11 September 2021 - 22:38.


#1291 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 11 September 2021 - 23:16

Bilo koji navoj na kineskom alu bloku je problem. Uvek stezem malom gedorom iz zgloba.
Secam se tada kad sam menjao ulje, nije mi bila pri ruci ta mala gedora i ajd uzmem vecu gedoru...dovoljno je reci sekunda nepaznje, jbg tada je vec bilo kasno.

Do sada je sraf drzao dovoljno uz teflon traku ali je pomalo slinio.

#1292 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 September 2021 - 07:21

Svaka čast na istrajnosti, teško.je nabaviti sve ležajeve u standardnoj toleranciji, uglavnom grešimo pa pakujemo C3, pa.se posle čudimo zašto točak klima..

Što se tiče tog navoja u bloku za šaraf ulja, desi se, mora lagano stezanje, tamo je bakarna platna i nema potrebe gaziti jer je aluminijum mek, kao što si i konstatovao..

Pošto je na ivici rupa, upitno je sa unutrašnje strane koliko može da se prošitlri, blok je debljine cca 4mm, mislim da M10 sa sitnim navojem može da se uradi, to ti je 1mm ulaska u materijal zida ako je šraf malo dublji.. M9 nisam nikad video, za njega imaš 0,5 mm po zidovima za navojnu lozu

#1293 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 16 May 2022 - 16:52

E pa da nastavimo lagano sa pisanjem. Prosle godine se radilo dosta, puno materijala se nakupilo pa nisam imao vremena da sortiram i da dokumentujem.
Trudicu se sada da budem detaljniji nego ranije...

Uglavnom, ukratko, prenos sklopljen prosle sezone uz odredjene poteskoce. Test kroz prvih par voznji pokazao da je sada potrebno novo stelovanje prenosa, konkretno rolnica, jer prethodna konfiguracija od 6.7g po rolnici preteska za ovo produzenje.

Pa da krenem redom...

Prenos rasklopljen i spreman za zamenu lezajeva. Tu sam isao metodom grejanje + posudjeni set radapcigera sa kontra cekicem. Uz lagano kuckanje islo je bez problema (vecinom).
Attached File  IMG_4942.jpg   137.67K   8 downloads Attached File  IMG_4944.jpg   148.16K   8 downloads

Attached File  IMG_4947.jpg   134.69K   8 downloads Attached File  IMG_4949.jpg   107.77K   8 downloads

Za lezaj tocak (6004) vec nisam imao pravilan oslonac i nisam hteo puno da grejem malu deklicu. Odlucujem da ostavim taj lezaj za posle, pa cu da ga skinem uz pomoc prese kod drugara, a ujedno i da ubacim novi.
Attached File  IMG_4950.jpg   143.31K   8 downloads

Sledeci na redu mali lezaj u deklici prenosa. Tu sam vec imao problem pre par godina kada mi je zvekno lezaj pa u nedostatku novog ostavio sam stari (posto sam planirao zamenu primarne osovine svakako) uz loctite koji ga je fiksirao u leziste.
Krecem da grejem, vadim i naravno prva zrtva pada. Usled nedovoljno grejanja i lose montaze rapdacigera, puca isti. Nisam dovoljno dobro ocenio dubinu, odnosno "prevario" me prilikom stezanja pa se izvukao malo i naravno pukao tamo gde najslabiji...
Attached File  IMG_4953.jpg   105.06K   8 downloads

Jbg, desava se. Istog dana porucim novi radapciger da nadoknadim stetu.

Posle toga skinem kompletno masinu, montiram samo tocak da moze da stoji i zaputim se kod prijatelja mehanicara.
Attached File  IMG_5218.JPG   177.18K   10 downloads Attached File  IMG_5220.JPG   102.58K   10 downloads

Odradili smo na stubnoj busilici novu rupu za ispust ulja iz prenosa, urezan novi navoj za M10 i uz malo potrage prijatelj nadje M10 sraf od nekog VW sa trapa, odsece visak duzine i odlicno je leglo. S obzirom da je standardni navoj, niji sitniji, moze daleko vecu silu da istrpi prilikom stezanja ali ne treba forsirati svakako.

Na presi skinuti stari i ubacen novi lezaj tocka.
Attached File  IMG_5225.JPG   90K   10 downloads

Pored toga, pre nego sto sam otisao do prijatelja, gledao sa medju-zupcanik primara da vidim dubinu da ubacim na novi medju zupcanik. Posto u Malossi setu produzenja ne dodje i mali zupcanik, je potrebno prepakovati. Uveren da je ok dubina kao i fabrika sto je uradila, tako prepakujemo zupcanike. Iako me prijatelj savetovao da ne ide previse duboko jer svakako ima "mesa"...
Attached File  IMG_4987.jpg   100.81K   10 downloads Attached File  IMG_4989.jpg   98.6K   8 downloads

Attached File  IMG_4990.jpg   108.04K   7 downloads Attached File  IMG_4995.jpg   97.45K   7 downloads


Masina vracena kuci, sledi pranje i sklapanje.
Attached File  IMG_5305.JPG   182.14K   7 downloads Attached File  IMG_5306.JPG   185.79K   7 downloads


Lezajeve sam ubacio u zamrzivac na par sati, a blokove grejao fenom. Svaki lezaj je usao na "klik-klak" bez ikakve upotrebe sile ili ubedjivaca (cekica).
Attached File  IMG_5307.JPG   94.11K   8 downloads Attached File  IMG_5308.JPG   126.58K   9 downloads

Attached File  IMG_5309.JPG   95.18K   9 downloads


Kada sam nabavljao lezajeve u Optimi u Novom Sadu, nabavim i vitonski semering za primarnu osovinu, medjutim nesto mi sumnjiv bio pa ajd da ga prvo montiram da vidim kako stoji bez primara. Kupio sam 4 komada svakako, tako da jedan ako unistim nije sporno...
Attached File  IMG_5310.JPG   141.98K   9 downloads Attached File  IMG_5311.JPG   114K   8 downloads

Ha, pa naravno. Vidim da nije isto. Stari semering ima duplu usnu za dihtovanje, ovaj samo jednu...
Attached File  IMG_5322.JPG   114.09K   8 downloads Attached File  IMG_5323.JPG   109.12K   8 downloads

Krenem u potragu za semeringom sa duplim usnama, medjutim mrtva trka. Takvog semeringa u tim dimenzijama nema. Ima mozda da se poruci iz Amerike po nekim suludim cenama.
Ostavljam ovaj za kraj, pa sta bude. Jeste da nece imatu tu prvu prasobran usnu, pa ce mu time i vek trajanja biti skracen. Sa druge strane jedna usna ne stvara toliko trenje kao dve.


Nastavljam dalje sa sklapanjem. Dihtung male deklice sto sam nabavio sa RP kao da mi ne odgovara nesto po dimenzijama, medjutim nakon fiksiranja ipak se uklapa ali je potrebno bilo da se zatege malo, knap sto bi rekli.
Attached File  IMG_5313.JPG   139.59K   9 downloads Attached File  IMG_5316.JPG   140.99K   9 downloads

Primarna osovina ubacena na koju je prethodno ubacen lezaj kuvan u ulju, pa opet ohladjeni zajedno.
Tu mi je greskom ostala primarna preko noci u zamrzivacu pa je bila bas dobro ohladjenja. Svakako sam podmazao sve pre hladjenja. :)
Attached File  IMG_5318.JPG   125.05K   9 downloads Attached File  IMG_5319.JPG   158.15K   9 downloads

Attached File  IMG_5320.JPG   130.19K   9 downloads Attached File  IMG_5324.JPG   111.03K   10 downloads

Evo da ne bude da sam ostao duzan slike kako je urezan novi navoj i FAU-VE sraf ubacen. :)
Attached File  IMG_5327.JPG   91.24K   10 downloads Attached File  IMG_5328.JPG   113.2K   10 downloads

Nastavljam dalje sa radovima- lezajevi ubaceni pa je red za kontrolu pred sklapanje.
Attached File  IMG_5329.JPG   76.08K   9 downloads Attached File  IMG_5330.JPG   90.98K   8 downloads

Malo mi je tesno delovalo to sto je ubaceno tako, pa sam i snimio...Ispostavice se kasnije da ipak nije trebalo tako.


Sklapanje male deklice pa da se privode radovi kraju.
Attached File  IMG_5331.JPG   139.69K   8 downloads Attached File  IMG_5332.JPG   108.59K   9 downloads

Pakne u odlicnom stanju, posmirglao ih samo malo.
Attached File  IMG_5342.JPG   106.05K   9 downloads Attached File  IMG_5343.JPG   100.62K   10 downloads

Mala deklica skopljena, ostaje da se vratim na problem malog lezaja u velikoj dekli prenosa...
Uz dosta grejanja i ubedjivanja konacno izlazi lezaj. Uspeo sam da nakopam na netu da je temperatura popustanja loctite lepka oko 250C, tako da treba momacki zagrejati pa onda cupati lezaj napolje.
Attached File  IMG_5355.JPG   110K   11 downloads Attached File  IMG_5455.JPG   144.02K   12 downloads

Nije me mrzelo pa sam uzeo i ocistio koliko sam mogao deklu prenosa. Benzin + brake cleaner cine cuda.
Attached File  IMG_5456.JPG   134.08K   11 downloads Attached File  IMG_5457.JPG   138.06K   11 downloads

Attached File  IMG_5458.JPG   122.88K   10 downloads Attached File  IMG_5462.JPG   131K   10 downloads

Novi lezaj usao uz malo grejanja bez problema. Ubacio sam isto malo loctite lepka, jer tu svakako ima ostecen dosed pa mora nesto da ga drzi.
Ne secam se sada vec koji sam loctite koristio, ali sam isao na blazu varijantu. Jedan je zavrsio kod Marija kao poklon :)
Attached File  IMG_5459.JPG   155.49K   10 downloads Attached File  IMG_5461.JPG   121.2K   9 downloads

Nakon sklapanja odradim prvi test rukom i vec vidim da nesto ne stima...odnosno cudan zvuk.



Ovo sto "cakce" pripisujem tome sto se prenos vrti u rikverc kada ovako rukom okrecem i pri tome tu na snimku je prenos bio bez ulja. Mada opet mi ne deluje kao da je dobro.
Sa druge strane cuje se zvuk u pozadini kao da nesto cese od nesto...

Tu sad krece saga o cemu cu pisati u nastavku. :)

#1294 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 16 May 2022 - 17:21

Napali i mene gremlini. Radilo se po PS-u, bez greske i na kraju ne valja.
Prvi problem je taj sto nisam trebao na presi da ubacim mali zupcanik toliko duboko na novi malossi medju-zupcanik.
Ocigledno da tu postavka nije ista kao fabricka, tako da za kineski dugi blok ipak ne treba ici do kraja kao fabrika nego cak 3-5mm manje.

Nista, usledilo je ponovo rasklapanje prenosa i analiza.
Prva sumnjiva stvar bila mi je osovina sekundara. Odnesem kod tokara i uz pomoc komparatera vidim da je kriva u dve tacke.
Medjutim odstupanje nije toliko koliko sam prvobitno mislio da jeste. U mestu lezaja odstupanje ide 6-7/100mm, dok na drugoj strani kod semeringa je 8/100mm.

Odlucan da sklopim sve kako treba, zovem ovlascenog distributera za Keeway i porucujem novu sekundarnu osovinu uz novi set dihtunga za malu deklicu.
Attached File  IMG_5397.JPG   108.1K   8 downloads Attached File  IMG_5398.JPG   125.87K   9 downloads

Attached File  IMG_5408.JPG   151.24K   8 downloads Attached File  IMG_5399.JPG   106.57K   8 downloads

I naravno kada je stigla nova osovina nisam mogao, a da ne testiram luft stare i nove osovine u felni.
Tacno sam osetio da stara osovina ima previse lufta kada se montira felna. Ne znam kako je moguce da ovde dodje do trosenja, verovatno usled sile ili nedovoljno dotegnutog tocka. (Fabricki propisano da se zadnji tocak doteze na 120-125Nm!)

Stara osovina i felna


Nova osovina i felna


Nosim mali zupcanik ponovo kod prijatelja da ga na presu izbijemo malo. Doceka me uz osmeh i ono "jesam ti rekao". Jbg, covek diplomirani masinac, vidi se da zna znanje.
Odradimo to zacas, popijemo po koju rakiju pa nazad kuci.

Sutradan sledi provera svih lezajeva mogucih i jos jedna kontrola.













Pa ok, ovo mi deluje zadovoljavajuce. Ne vidim nigde da nesto kaci, niti da neki lezaj pravi problem.
Mada postoji povecan zazor izmedju malog zupcanika i velikog, a to pripistujem cinjenici da se mali zupcanik oslanja na blok samo u dosedu bez lezaja.
To je ono sto smo diskutovali vec kod Marka u temi Eagle-a, da je dobra ideja ubaciti tu iglicasti lezaj pa da bude fiksiran u dve tacke.
S obzirom da nisam bio raspolozen za tu igranku i ponovo skidanje svega, odlucujem da ostavim ovako pa ako napravi problem onda ga nosim na obradu.

Sada kad razmislim, mozda sam trebao poruciti nov i taj mali zupcanik pa da budem mirne glave. Sada gotovo, drugi put mozda.

Krece ponovo sklapanje prenosa nakon provera, nisam nesto bas zadovoljan. Imam osecaj kao da nije to to.

Attached File  IMG_5418.JPG   148.09K   11 downloads Attached File  IMG_5421.JPG   85.05K   12 downloads

Attached File  IMG_5422.JPG   142.44K   13 downloads Attached File  IMG_5423.JPG   115.15K   11 downloads

Attached File  IMG_5586.JPG   148.73K   11 downloads Attached File  IMG_5587.JPG   119.11K   12 downloads

Masina sklopljena ponovo i usledila je prva test voznja.
Ono sto iz voznje mogu da zakljucim jeste da imam iste vibracije iz prenosa pre nego sto sam poceo da radim bilo sta.
E majku mu, toliko truda, a kao da tapkam u mestu.

Doduse prenos kompletno sada rastelovan u novoj postavci, i a malossi primar se fino cuje kada se razvrti.
S obzirom da je vec kraj sezone uspeo sam da predjem tek nekih 100-ak kilometara sa novim prenosom.

Uspeo sam da nakopam i M10 sraf sa magnetom za ispust ulja iz prenosa. Ne svidja mi se sto je aluminijumski, ali posluzice.
Attached File  IMG_5515.JPG   50.53K   10 downloads Attached File  IMG_5516.JPG   52.71K   10 downloads

Imam jos radova da odradim pre kraja sezone, o tome pisem u nastavku.

#1295 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 May 2022 - 00:26

Nastavljam dalje sa sredjivanjem prenosa. Na red je dosla inspekcija kvacila. Nabavio sam i neke nove opruge uz podloske pa bi bio red da se probaju.
Ranije sam vec pisao da imam problem sa oprugama sto kace remenicu pilikom sabijanja.
Tu sam koristio torsion controler sa kuglicama pa je bilo malo prostora kada se sabiju remenice.

To sam izbacio pretprosle godine, medjutim opruga u donjem delu remenice ima previse lufta sada pa se uvija i opet kaci prilikom sabijanja.
Bas sam cesto osetio na gasu kada pustim gas i zavrnem opet, kao da prenos ostanem na sekund zaglavljen u vecem stepenu, odnosno da centralna opruga ne odradi svoje. Nisam zeleo da idem na tvrdju oprugu, probacu to da resim na pravi nacin.

Nabavio sam polini oprugu za minareli uz koju dodju dve podloske - jedna plasticna, druga metalna.
Za pocetak skidanje torque drivera, pregled i ciscenje.

Vide se tragovi kuda je opruga cesala
Attached File  IMG_5470.JPG   81.4K   10 downloads Attached File  IMG_5471.JPG   75.96K   10 downloads

Remenica rastavljena, sledice ciscenje i podmazivanje. Pisao sam ranije da sam planirao zamenu lezajeva, medjutim odustao sam od radova na ovoj remenici jer svakako planiram da je menjam za drugu - makar fiksni deo remenice.
Attached File  IMG_5463.JPG   116.01K   11 downloads Attached File  IMG_5464.JPG   143.37K   11 downloads

Zatim pregled nove Polini plave opruge. Uz Polini porucio sam i Malossi zutu.
Attached File  IMG_5426.JPG   116.16K   11 downloads Attached File  IMG_5427.JPG   110.77K   11 downloads

Attached File  IMG_5465.JPG   154.33K   12 downloads

Hm, pa ok. Ovde vidim da cu moci iskoristiti metalnu prsten podlosku sto sam dobio uz Polini na donjem delu remenice da fiksira oprugu, dok gore mogu staviti plasticni prsten od ranije sto imam radi lakseg klizanja prilikom sabijanja. Plasticni prsten koji je dosao uz Polini je konusnog oblika i ne razumem bas njegovu ulogu. Po upustvu taj plasticni prsten bi isao ispod metalnog u donjem delu da spreci uvijanje opruge, ali logicnije je imati prsten na gornjoj strani, pa da opruga bude fiksirana u dve tacke, a da pri tome se ne uvija nego da klizi. Mozda gresim.
Attached File  IMG_5466.JPG   104.23K   12 downloads Attached File  IMG_5467.JPG   116.54K   13 downloads

Attached File  IMG_5468.JPG   124.52K   13 downloads Attached File  IMG_5469.JPG   116.01K   13 downloads


Ovo mi vec deluje kao dobra konfiguracija. Prsteni dole i gore su tanki dovoljno da ne zauzimaju puno prostora prilikom sabijanja opruge.
Za sada pakujem tako uz novu Malossi zutu oprugu pa cu kroz voznju da ispratim ponasanje.
Nisam hteo da montiram Polini plavu oprugu jer je za nijansu jaca od zute. Ukoliko Malossi zuta ne bude radila posao, ubacicu Polini plavu, taman je i kraca za skoro 1cm.

Attached File  IMG_5473.JPG   88.62K   11 downloads Attached File  IMG_5474.JPG   111.06K   10 downloads

Kvacilo je u odlicnom stanju. Mogu reci da se tek "razradilo" i odlicno leglo na polini zvono. Povrsina naleganja pakni je skoro 100% na zvono kvacila.
Sa fabrickim zelenim oprugicama na prvom zubu zategnutosti kvacilo hvata na nekih 6500 obrtaja. Mozda ce tu biti blage korekcije da dignem obrtaje na nekih 6800-6900 obrtaja, ali to moram potvrditi kroz voznju.

Sve spakovano i spremno za test voznju.

#1296 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 May 2022 - 00:38

Kada sam skidao masinu sa rama uocio sam odredjena ostecenja na plastikama odnosno usmerivacima vazduha za hladjenje.
Jedan deo usmerivaca se naslanja na cilindar i tu je istopljeno malo plastike. Objasnjava zasto sam nekada posle duzih voznji osetio miris nagorele plastike.

Attached File  IMG_5226.JPG   97.26K   12 downloads Attached File  IMG_5227.JPG   84.2K   12 downloads
Attached File  IMG_5228.JPG   99.48K   12 downloads

Sad i vidim razlog zasto je doslo do toga. Polomljena su 2 nosaca/uvodnika koji sluze da fiksiraju plastike da se ne nasljanju na cilindar.
Ovde je verovatno bila moja greska prilikom proslog sklapanja. Verovatno sam nategao u kontra stranu kada sam montirao drugi deo i pokidao ta 2 plasticna nosaca.

Attached File  IMG_5229.JPG   78.4K   12 downloads Attached File  IMG_5230.JPG   89.44K   12 downloads


Iako je Malossi Sport cilindar veci od fabrickog i dalje ima oko 5-6mm prostora izmedju plastike i cilindra, tako da moglo je proci i bez topljenja.
S obzirom da ostecenje nije veliko, odlucujem da popravim nosace i da montiram nazad plastike.

Busim rupe tankom burijom i ubacujem srafove odgovarajuce velicine da udju na tesno. Pri tome ih dole fiksiram malom maticom da ne mogu se odvrnuti.
Srafovi ubaceni i skraceni da ne kace slucajno zamajac ili variomat.

Attached File  IMG_5303.JPG   107.14K   12 downloads Attached File  IMG_5304.JPG   92.98K   12 downloads

Problem resen, nastavljam dalje.

#1297 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 May 2022 - 01:00

Sledi zamena kocionog diska i inspekcija kocionog sistema i zamena ulja.
Za nove felne red je i novi disk da se stavi, a uz disk i nove TRW plocice. :)

Srafove za disk sam nabavio nove, pa cu ove zardjale da zamenim. Ovo je bilo za prvu pomoc.

Attached File  IMG_5345.JPG   159.51K   11 downloads Attached File  IMG_5348.JPG   129.2K   12 downloads

Attached File  IMG_5350.JPG   174.87K   13 downloads Attached File  IMG_5351.JPG   149.41K   11 downloads


Dalje, nastavljam sa skidanjem kocionog cilindra i odlucujem da izvadim klip da vidim u kakvom je stanju. Ako se secate vec sam ga jednom reparirao pre 4-5 godina zbog korozije.
Na moje iznenadjenje, stanje koje zaticem je zaista lose.

Attached File  IMG_5476.JPG   117.47K   13 downloads Attached File  IMG_5477.JPG   89.25K   11 downloads

Attached File  IMG_5478.JPG   88.65K   11 downloads Attached File  IMG_5479.JPG   78.7K   12 downloads


Kocioni cilindar je unisten. Trazio sam po netu setove za reparaciju, medjutim po dimenzijama klipa nisam uspeo da nadjem.
Mogao bih mozda nakopati gumice da zamenim, ali je korozija dobro napala cilindar i ja tu ne vidim nekog spasa. Odnosno ne zelim da cackam oko delova koji znace sigurnost u voznji, a kocnice su presudne.
Odlucujem se da obustavim tu radove i da porucim novi kocioni cilindar.

Attached File  IMG_5352.JPG   131.03K   11 downloads

Kroz 2 dana stize dostava od Keeway ovlascenog distributera sa novim kocionim cilindrom. Sto bi nas pokojni Misa rekao - OEM.

Attached File  IMG_5487.JPG   122.49K   11 downloads Attached File  IMG_5488.JPG   112.87K   10 downloads

Attached File  IMG_5579.JPG   96.73K   13 downloads


Odlucujem se da ipak izbacim "OEM" plocice i da ostavim TRW koji sam i planirao ugraditi. Daleko su kvalitetnije, jer sam vec imao jedan set.

Attached File  IMG_5577.JPG   178.08K   14 downloads Attached File  IMG_5580.JPG   102.6K   13 downloads


I onda uocim da sam uz novi kocioni cilindar dobio napuknut limic koji drzi plocice.
Pa dobro i OEM hoce da pogresi, kinez je to. Ostavljam stari limic.

Attached File  IMG_5578.JPG   153.49K   9 downloads


Spremio DOT 4 kociono ulje i ozracio sistem koliko sam mogao uz pomoc nepovratnog ventila sto sam improvizovao.

Attached File  IMG_5581.JPG   108.98K   9 downloads Attached File  IMG_5583.JPG   176.76K   11 downloads


Kocnice spakovane i spremne za test voznju.
Full TRW :)

Attached File  IMG_5588.JPG   139.65K   11 downloads


Trebalo je sigurnih 20ak kilometara da plocice nalegnu malo na disk i da pocnu koliko-toliko bolje da koce. Mora se obratiti paznja i lagano kociti na pocetku i pustiti da plocice nalegnu.
Ne treba ocekivati da ce odmah poceti da grzu.

Medjutim, mene muci jedan drugi problem.
Pre koju godinu sam ubacio neki kineski (sa aliepressa) gornji kocioni cilindar sa rucicom i od kada sam montirao njega pola hoda rucice je prazno. Daleko kocnica tek pocinje da hvata od pola i to mi se nimalo ne svidja u voznji. Radi to ok, ne pusta ulje nigde ali osecaj kocenja je zaista nula. Takodje dosta je teze ozraciti sistem sa ovakvim hodom rucice.

Tu se odlucujem da porucim novi gornji kocioni cilindar, pa kad to vec menjam onda ce ici i metalno, opleteno, kociono crevo.

Mogu komotno reci da je kocioni sistem zamenjen kompletno. Za nastavak radova oko kocionog sistema cu pisati uskoro, cekam odredjene delove sa RP da mi stignu.
Inicijalno opleteno kociono crevo sto sam porucio od 105cm se ispostavilo predugo, pa sam porucio novo od 94cm i to ce taman da legne.

#1298 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 May 2022 - 01:25

Dok sam cekao delove za kocioni sistem odlucio sam da resim jos jedan problem od ranije, a tice se auspuha.
Nakon montaze Malossi Sport cilindra nikada nisam uspeo da dobijem da mi auspuh nalegne 100% na cilindar.
Tu sam improvizovao sa raznim vrstama dihtunga i na kraju sam nasao da debeli Naraku prsten dihtuje dobro kada se pogodi ugao, ali zato zahteva cestu kontrolu i zamenu ako progori. Naravno skidanje i montaza auspuha je pakao koliko je pipavo bilo naciljati da se uklopi.

Razlog za to je jasan. Cilindar je minarelli tipa ocigledno, iako je pisalo da je za Keeway, a Technigas Trek je za Keeway pa se zato uglovi i ne poklapaju.
Odlucujem da vidim sta tu mogu da uradim. Prepravka nosaca ukoliko je potrebno da mogu iskoristiti koliko-toliko normalan dihtung izmedju cilindra i auspuha.

Popustam nosac auspuha i snimam trenutno stanje kako je fiksiran nosac.

Attached File  IMG_5592.JPG   128.06K   12 downloads


Montiram novi, normalan, dihtung i krecem u pregled stanja. Lagano samo dotezem auspuh za cilindar pa cu posle poravnavati za fino "stelovanje".
Attached File  IMG_5594.JPG   104.38K   13 downloads Attached File  IMG_5595.JPG   129.15K   13 downloads

Attached File  IMG_5591.JPG   105.83K   12 downloads Attached File  IMG_5599.JPG   88.04K   12 downloads


Poprilicno blizu prolazi grana auspuha ispod usmerivaca vazduha. Nadam se da nece biti topljenja tu, videcemo kasnije.
Vidim da cu morati da prepravim nosac na 2 mesta. Najveci problem je gornji i donji deo nosaca koji ide na blok. Nema puno mesa, a i poprilicno je tanak tu. Ako previse skinem, moze da pukne lako zbog vibracija. Krecem lagano sa bijaksom da skidam.

Attached File  IMG_5600.JPG   123.98K   12 downloads Attached File  IMG_5601.JPG   116.86K   11 downloads

Attached File  IMG_5603.JPG   124.92K   12 downloads Attached File  IMG_5605.JPG   123.54K   14 downloads


Kako sam krenuo da stezem auspuha vidim da udara u usmerivac vazduha i to sigurno nije dobro. Odlucujem se da ubacim jos jedan tanki dihtung ne bi li dobio tih par mm koliko mi treba, a i da imam prostora jos malo bijaksom da obradim nosac pa da legne kako treba.

Attached File  IMG_5598.JPG   100.43K   15 downloads Attached File  IMG_5606.JPG   94.13K   13 downloads


Finalna provera pred stezanje. Bitno je da nosac ne bude napet u nekoj tacki, inace ce ga vibracije pokidati.
Deluje mi sve ok. Na oko i osecaj nosac nije napet i u ravni je. Naravno gumene podloske sam stavio ne bi li umanjio vibracije koje dolaze do nosaca.

Attached File  IMG_5608.JPG   108.85K   13 downloads Attached File  IMG_5609.JPG   87.98K   11 downloads

Attached File  IMG_5612.JPG   104.64K   12 downloads


Ali zato grana prolazi poprilicno blizu usmerivaca nakon dotezanja. Sto se nakon prve test voznje pokazalo da ce ipak malo zasliniti tu od toplote, ali nista strasno.

Attached File  IMG_5610.JPG   129.53K   15 downloads Attached File  IMG_5653.JPG   134.06K   13 downloads


Uspeo sam i auspuh da sredim. Samo se nadam da nece biti puno 2 dihtunga ispod auspuha, pa da nece krenuti da duva. To tek ostaje za test u praksi kroz par duzih voznji.
Ovom voznjom posle radova auspuha privodim sezonu 2021. kraju i skuter spremam za lezanje preko zime.
Tu su planovi za 2022. sezonu, kao i radovi koji me tek cekaju.

#1299 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 17 May 2022 - 12:17

Lepo si sabio par sezona u 3-4 posta, a boga mi i finih radova.
Sto se auspuha tice, uvek je matematika to montiranje na agregat,istu igranku sam imao sa novim triopsem.
Koju si soluciju odabrao za kociono crevo, trw crevo sa nastavcima i krajevima ili si uzeo neko drugo?

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk



#1300 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 May 2022 - 13:38

Sve opisano je radjeno prosle sezone. Do tada sam se vozikao kada sam stizao i planirao za dalje.
Nisam uzeo TRW crveo, cak nisam mogao ni naci od neke tako "popularne" marke.
Narucio sa RP za gy6, relativno povoljno - https://www.racing-p...p-123612-1.html

Prvo sam kupio duzinu 105cm, medjutim to je predugo za Keeway pa sam porucio ovo.
Ovo sto imam od 105cm deluje kvalitetno i fino uradjeno.

Mislim da je Mario vec koristio to crevo negde i njegovi utisci su bili pozivitni.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users