Edited by Damjan66, 17 June 2021 - 22:35.
Keeway Focus - Lauda tuned
#1281
Posted 17 June 2021 - 22:35
#1282
Posted 18 June 2021 - 14:33
Po netu nailazim na razne informacije. Negde pise 8x2, negde 6x3, zatim 7x2, itd.
Bilo bi super ako neko ima rastavljen prenos Keeway/Sprint da premeri
osovina_oring.jpg 590.81K 33 downloads
#1283
Posted 18 June 2021 - 15:49
Promenio sam i maticu koja je sad na 17 i sira, pa sam morao i da je stanjim jer nisam nasao 22 kao fabricku. A kako sam odustao od dihtunga dekle tako sam isto morao i krunicu kurble da skinem za tu debljinu jer je kacila bas za tih nekih 0.5mm po mehanizmu...
Edited by MaRk0, 18 June 2021 - 15:49.
#1284
Posted 21 June 2021 - 20:14
Stavljam onda neku pribliznih dimenzija.
#1285
Posted 17 August 2021 - 20:19
Gume su vec montirane na nove (polovne) alu felne koje sam nabavio pre par godina...
IMG_4492.jpg 3.57MB 11 downloads
IMG_4705.jpg 3.49MB 12 downloads IMG_4875.jpg 3.54MB 14 downloads
IMG_4878.jpg 6.02MB 13 downloads
Prednja guma ima bas "ostar" profil
IMG_4879.jpg 3.54MB 12 downloads IMG_4885.jpg 3.41MB 9 downloads
IMG_4886.jpg 3.39MB 10 downloads
Zadnja standardnog izgleda
IMG_4889.jpg 4.06MB 10 downloads
Pored toga zamenio sam lezajeve u prednoj felni. Neko je vec menjao na ovoj felni pre mene lezajeve.
Zatekao sam lezajeve sa metalnom zastitom i C3 radijalnog zazora sto nije bas idealno.
felna_stara.jpg 225.14K 19 downloads
Ja sam stavio Koyo 6201 sa CM (standard) radijalnim zazorom i gumenom zastitom (RS). Uz to i novi semering.
IMG_4848.jpg 3.46MB 22 downloads IMG_4849.jpg 3.83MB 23 downloads
IMG_4851.jpg 1.87MB 24 downloads
Gedora 24mm knap ulazi, tako da sam iskoristio nju za montazu lezaja. Uz malo grejanja i kuckanja preko komada drveta lezaj je lagano usao.
IMG_4847.jpg 3.81MB 21 downloads
U toku je nastavak radova - zamena svih lezajeva u prenosu i zamena primarne osovine (malossi primar +25% produzenje).
#1286
Posted 23 August 2021 - 20:37
Radovi su u toku. Radim na zameni lezajeva u prenosu, ubacujem malossi primar, itd.
Za 2 dana idem do NS pa moram do optime po lezajeve. Kupio sam 2 pogresna, tj. sa pogresnom tolerancijom.
Pisem uskoro opsirnije o svemu cim zavrsim radove.
#1287
Posted 25 August 2021 - 20:01
Radiš sve po ps-u kad već menjaš gume...takođe zamena svih ležaja u prenosu će dobro doći uz novi primar, a zar taj primar nije trebao već doći davnih dana, tako mi nešto stoji u glavi??
Nego da ja tebe pitam, koliko km-a si prešao ove sezone?
#1288
Posted 29 August 2021 - 15:15
Presao sam oko 300km za ovu sezonu.
Bice valjda jos lepih dana za vozanje kada dovrsim radove.
#1289
Posted 11 September 2021 - 21:27
Bio sam u procesu nabavke odgovarajucih lezajeva za prenos. Kupio sam pogresne ranije, odnosno kupio sam 2 lezaja sa C3 radijalnim zazorom, a trebao mi je je CM (standardan).
Tako da svi lezajevi u prenosu moraju biti P6 tolerancije i CM radijalne zracnosti. Isto to sam gledao i kada sam uzimao lezajeve za prednji tocak.
Usput sam od naseg starog clana Stefana P nabavio drugu Morini 123mm remenicu. Ja vec imam Morini remenicu koju sam kupio davno od Bokija, ali je ta remenica radjena na strugu i kako god vidim izgleda da nije skinuta ravnomerno pa vise nije u balansu. Cenim da i zbog nje imam odredjeni procenat vibracija, a svakako nije dobro za lezaj primarne.
Gledam da eliminisem sve moguce vibracije sa strane prenosa, tako da sada ganjam drugu Morini remenicu koja nije dirana, a da je u korektnom stanju.
Nazalost, remenica koju sam uzeo od Stefana ne moze da se iskoristi jer je korozija nacela poprilicno, tako da ona ostaje za rezervne delove...
IMG_5089.JPG 2.66MB 21 downloads IMG_5090.JPG 2.87MB 25 downloads
Drugi problem koji resavam jeste navoj u bloku koji je provrteo jos pre par godina. To je sraf za ispustanje ulja u prenosu. Godina mi vec slini na tom mestu, jer ne mogu da stegnem do kraja i to hocu sada da resim.
Za pocetak sam probao da ocistim navoj ureznicom M8x1.25 (standardan hod), medjutim poprilicno je unisten tako da mu nema spasa.
IMG_5152.JPG 3.26MB 24 downloads IMG_5154.JPG 3.49MB 25 downloads
Razmisljao sam o opcijama tecnog metala (Wurth Epoxy 2K ili Epoxy stick metal) da zalijem pa ponovo izbusim M8x1.25 ali drugar koji je masinac po struci kaze da to nije trajno resenje. Na kraju sam odlucio da skinem kompletan blok pa nosim kod drugara da se to uradi profesionalno.
Pricali smo o opcijama da se izbusi za M10 i ureze sitniji hod 1.25, ali opet ostaje problem mekanog kineskog aluminijuma koji garantuje da ce se vremenom opet unistiti navoj, a posle nece biti dovoljno mesa za budzenje.
Tako da cemo verovatno ubaciti time-sert ili helicoil i ostaviti postojeci M8x1.25 sraf. Drugar rece da se moze razbusiti M9 sa insertom, da se ne ide odmah na M10 da bi ostalo vise mesa na bloku.
O ovome cu pisati naknadno kad odnesem blok na obradu, gledacu da ispratim proces sa slikama. Videcemo jos koja je opcija najbolja i laksa.
IMG_5155.JPG 2.48MB 28 downloads
Dok to ne sredim necu da montiram nove lezajeve zbog opiljaka i prasine. Kada se zavrsi kompletna priprema i sve detaljno ocisti, na kraju ide montaza novih lezajeva.
Za pocetak zaptivne povrsine su ociscene od starog klingerita na obe strane bloka.
IMG_5157.JPG 3.63MB 39 downloads
Uz to ciscenje i mehanizma kocnice, korozija vec pocela da napada. Bice tu jos ciscenja i pripreme. Pisacu naknadno.
IMG_5159.JPG 3.89MB 26 downloads IMG_5161.JPG 3.86MB 22 downloads
I naravno zamenski kvalitetniji srafovi. Odvrtanjem ovih srafova poprilicno sam se napatio i imao dosta srece. Kinez je nalio tonu lepka da cak i sa jakim srafcigerom i dobrim grejanjem sam jedva uspeo da odvrnem. Bio sam jako bliku da provrte skroz i onda bi tek bila zurka...j**o ih kinez koji ih zavrnu.
Ovi srafovi se koristi za lim koji se montira na primarnu osovinu uz lezaj sa unutrasnje strane, odnosno sluzi kao neka zastita da primarna osovina ne izleti.
IMG_5168.JPG 2.51MB 23 downloads IMG_5169.JPG 4.1MB 39 downloads
Svi lezajevi nabavljeni u odgovarajucim tolerancijama i cekaju montazu uz odgovarajuce semeringe. Vitonski semering je za primarnu osovinu.
IMG_5163.JPG 3.15MB 38 downloads
A uz to sam nabavio i lezajeve za Morini remenicu. Planiram da izmenjam lezajeve na remenici kada nabavim novu.
Nabavio sam INA iglicasti samo sto je 16mm sirine umesto 17mm, to svakako nece praviti problem. I EZO Japan za mali kuglicni lezaj koji dolazi sa drugog kraja remenice (6901Z oznaka).
IMG_5165.JPG 2.82MB 41 downloads
Svakako planiram da sve ispratim sa slikama. Kreiracu i novu temu o reparaciji prenosa na kineskom dugom bloku sa sve slikama i specifikacijama lezajeva/semeringa.
A pored toga otvoricu i novu temu za upustvo kako se menjaju lezajevi na remenici - u ovom slucaju bice Morini 123mm remenica. Zavisi od toga kako kod mene prodje zamena, ocekujem komplikacije.
Toliko za sada.
#1290
Posted 11 September 2021 - 22:38
Edited by Damjan66, 11 September 2021 - 22:38.
#1291
Posted 11 September 2021 - 23:16
Secam se tada kad sam menjao ulje, nije mi bila pri ruci ta mala gedora i ajd uzmem vecu gedoru...dovoljno je reci sekunda nepaznje, jbg tada je vec bilo kasno.
Do sada je sraf drzao dovoljno uz teflon traku ali je pomalo slinio.
#1292
Posted 12 September 2021 - 07:21
Što se tiče tog navoja u bloku za šaraf ulja, desi se, mora lagano stezanje, tamo je bakarna platna i nema potrebe gaziti jer je aluminijum mek, kao što si i konstatovao..
Pošto je na ivici rupa, upitno je sa unutrašnje strane koliko može da se prošitlri, blok je debljine cca 4mm, mislim da M10 sa sitnim navojem može da se uradi, to ti je 1mm ulaska u materijal zida ako je šraf malo dublji.. M9 nisam nikad video, za njega imaš 0,5 mm po zidovima za navojnu lozu
#1293
Posted 16 May 2022 - 16:52
Trudicu se sada da budem detaljniji nego ranije...
Uglavnom, ukratko, prenos sklopljen prosle sezone uz odredjene poteskoce. Test kroz prvih par voznji pokazao da je sada potrebno novo stelovanje prenosa, konkretno rolnica, jer prethodna konfiguracija od 6.7g po rolnici preteska za ovo produzenje.
Pa da krenem redom...
Prenos rasklopljen i spreman za zamenu lezajeva. Tu sam isao metodom grejanje + posudjeni set radapcigera sa kontra cekicem. Uz lagano kuckanje islo je bez problema (vecinom).
IMG_4942.jpg 137.67K 8 downloads IMG_4944.jpg 148.16K 8 downloads
IMG_4947.jpg 134.69K 8 downloads IMG_4949.jpg 107.77K 8 downloads
Za lezaj tocak (6004) vec nisam imao pravilan oslonac i nisam hteo puno da grejem malu deklicu. Odlucujem da ostavim taj lezaj za posle, pa cu da ga skinem uz pomoc prese kod drugara, a ujedno i da ubacim novi.
IMG_4950.jpg 143.31K 8 downloads
Sledeci na redu mali lezaj u deklici prenosa. Tu sam vec imao problem pre par godina kada mi je zvekno lezaj pa u nedostatku novog ostavio sam stari (posto sam planirao zamenu primarne osovine svakako) uz loctite koji ga je fiksirao u leziste.
Krecem da grejem, vadim i naravno prva zrtva pada. Usled nedovoljno grejanja i lose montaze rapdacigera, puca isti. Nisam dovoljno dobro ocenio dubinu, odnosno "prevario" me prilikom stezanja pa se izvukao malo i naravno pukao tamo gde najslabiji...
IMG_4953.jpg 105.06K 8 downloads
Jbg, desava se. Istog dana porucim novi radapciger da nadoknadim stetu.
Posle toga skinem kompletno masinu, montiram samo tocak da moze da stoji i zaputim se kod prijatelja mehanicara.
IMG_5218.JPG 177.18K 10 downloads IMG_5220.JPG 102.58K 10 downloads
Odradili smo na stubnoj busilici novu rupu za ispust ulja iz prenosa, urezan novi navoj za M10 i uz malo potrage prijatelj nadje M10 sraf od nekog VW sa trapa, odsece visak duzine i odlicno je leglo. S obzirom da je standardni navoj, niji sitniji, moze daleko vecu silu da istrpi prilikom stezanja ali ne treba forsirati svakako.
Na presi skinuti stari i ubacen novi lezaj tocka.
IMG_5225.JPG 90K 10 downloads
Pored toga, pre nego sto sam otisao do prijatelja, gledao sa medju-zupcanik primara da vidim dubinu da ubacim na novi medju zupcanik. Posto u Malossi setu produzenja ne dodje i mali zupcanik, je potrebno prepakovati. Uveren da je ok dubina kao i fabrika sto je uradila, tako prepakujemo zupcanike. Iako me prijatelj savetovao da ne ide previse duboko jer svakako ima "mesa"...
IMG_4987.jpg 100.81K 10 downloads IMG_4989.jpg 98.6K 8 downloads
IMG_4990.jpg 108.04K 7 downloads IMG_4995.jpg 97.45K 7 downloads
Masina vracena kuci, sledi pranje i sklapanje.
IMG_5305.JPG 182.14K 7 downloads IMG_5306.JPG 185.79K 7 downloads
Lezajeve sam ubacio u zamrzivac na par sati, a blokove grejao fenom. Svaki lezaj je usao na "klik-klak" bez ikakve upotrebe sile ili ubedjivaca (cekica).
IMG_5307.JPG 94.11K 8 downloads IMG_5308.JPG 126.58K 9 downloads
IMG_5309.JPG 95.18K 9 downloads
Kada sam nabavljao lezajeve u Optimi u Novom Sadu, nabavim i vitonski semering za primarnu osovinu, medjutim nesto mi sumnjiv bio pa ajd da ga prvo montiram da vidim kako stoji bez primara. Kupio sam 4 komada svakako, tako da jedan ako unistim nije sporno...
IMG_5310.JPG 141.98K 9 downloads IMG_5311.JPG 114K 8 downloads
Ha, pa naravno. Vidim da nije isto. Stari semering ima duplu usnu za dihtovanje, ovaj samo jednu...
IMG_5322.JPG 114.09K 8 downloads IMG_5323.JPG 109.12K 8 downloads
Krenem u potragu za semeringom sa duplim usnama, medjutim mrtva trka. Takvog semeringa u tim dimenzijama nema. Ima mozda da se poruci iz Amerike po nekim suludim cenama.
Ostavljam ovaj za kraj, pa sta bude. Jeste da nece imatu tu prvu prasobran usnu, pa ce mu time i vek trajanja biti skracen. Sa druge strane jedna usna ne stvara toliko trenje kao dve.
Nastavljam dalje sa sklapanjem. Dihtung male deklice sto sam nabavio sa RP kao da mi ne odgovara nesto po dimenzijama, medjutim nakon fiksiranja ipak se uklapa ali je potrebno bilo da se zatege malo, knap sto bi rekli.
IMG_5313.JPG 139.59K 9 downloads IMG_5316.JPG 140.99K 9 downloads
Primarna osovina ubacena na koju je prethodno ubacen lezaj kuvan u ulju, pa opet ohladjeni zajedno.
Tu mi je greskom ostala primarna preko noci u zamrzivacu pa je bila bas dobro ohladjenja. Svakako sam podmazao sve pre hladjenja.
IMG_5318.JPG 125.05K 9 downloads IMG_5319.JPG 158.15K 9 downloads
IMG_5320.JPG 130.19K 9 downloads IMG_5324.JPG 111.03K 10 downloads
Evo da ne bude da sam ostao duzan slike kako je urezan novi navoj i FAU-VE sraf ubacen.
IMG_5327.JPG 91.24K 10 downloads IMG_5328.JPG 113.2K 10 downloads
Nastavljam dalje sa radovima- lezajevi ubaceni pa je red za kontrolu pred sklapanje.
IMG_5329.JPG 76.08K 9 downloads IMG_5330.JPG 90.98K 8 downloads
Malo mi je tesno delovalo to sto je ubaceno tako, pa sam i snimio...Ispostavice se kasnije da ipak nije trebalo tako.
Sklapanje male deklice pa da se privode radovi kraju.
IMG_5331.JPG 139.69K 8 downloads IMG_5332.JPG 108.59K 9 downloads
Pakne u odlicnom stanju, posmirglao ih samo malo.
IMG_5342.JPG 106.05K 9 downloads IMG_5343.JPG 100.62K 10 downloads
Mala deklica skopljena, ostaje da se vratim na problem malog lezaja u velikoj dekli prenosa...
Uz dosta grejanja i ubedjivanja konacno izlazi lezaj. Uspeo sam da nakopam na netu da je temperatura popustanja loctite lepka oko 250C, tako da treba momacki zagrejati pa onda cupati lezaj napolje.
IMG_5355.JPG 110K 11 downloads IMG_5455.JPG 144.02K 12 downloads
Nije me mrzelo pa sam uzeo i ocistio koliko sam mogao deklu prenosa. Benzin + brake cleaner cine cuda.
IMG_5456.JPG 134.08K 11 downloads IMG_5457.JPG 138.06K 11 downloads
IMG_5458.JPG 122.88K 10 downloads IMG_5462.JPG 131K 10 downloads
Novi lezaj usao uz malo grejanja bez problema. Ubacio sam isto malo loctite lepka, jer tu svakako ima ostecen dosed pa mora nesto da ga drzi.
Ne secam se sada vec koji sam loctite koristio, ali sam isao na blazu varijantu. Jedan je zavrsio kod Marija kao poklon
IMG_5459.JPG 155.49K 10 downloads IMG_5461.JPG 121.2K 9 downloads
Nakon sklapanja odradim prvi test rukom i vec vidim da nesto ne stima...odnosno cudan zvuk.
Ovo sto "cakce" pripisujem tome sto se prenos vrti u rikverc kada ovako rukom okrecem i pri tome tu na snimku je prenos bio bez ulja. Mada opet mi ne deluje kao da je dobro.
Sa druge strane cuje se zvuk u pozadini kao da nesto cese od nesto...
Tu sad krece saga o cemu cu pisati u nastavku.
#1294
Posted 16 May 2022 - 17:21
Prvi problem je taj sto nisam trebao na presi da ubacim mali zupcanik toliko duboko na novi malossi medju-zupcanik.
Ocigledno da tu postavka nije ista kao fabricka, tako da za kineski dugi blok ipak ne treba ici do kraja kao fabrika nego cak 3-5mm manje.
Nista, usledilo je ponovo rasklapanje prenosa i analiza.
Prva sumnjiva stvar bila mi je osovina sekundara. Odnesem kod tokara i uz pomoc komparatera vidim da je kriva u dve tacke.
Medjutim odstupanje nije toliko koliko sam prvobitno mislio da jeste. U mestu lezaja odstupanje ide 6-7/100mm, dok na drugoj strani kod semeringa je 8/100mm.
Odlucan da sklopim sve kako treba, zovem ovlascenog distributera za Keeway i porucujem novu sekundarnu osovinu uz novi set dihtunga za malu deklicu.
IMG_5397.JPG 108.1K 8 downloads IMG_5398.JPG 125.87K 9 downloads
IMG_5408.JPG 151.24K 8 downloads IMG_5399.JPG 106.57K 8 downloads
I naravno kada je stigla nova osovina nisam mogao, a da ne testiram luft stare i nove osovine u felni.
Tacno sam osetio da stara osovina ima previse lufta kada se montira felna. Ne znam kako je moguce da ovde dodje do trosenja, verovatno usled sile ili nedovoljno dotegnutog tocka. (Fabricki propisano da se zadnji tocak doteze na 120-125Nm!)
Stara osovina i felna
Nova osovina i felna
Nosim mali zupcanik ponovo kod prijatelja da ga na presu izbijemo malo. Doceka me uz osmeh i ono "jesam ti rekao". Jbg, covek diplomirani masinac, vidi se da zna znanje.
Odradimo to zacas, popijemo po koju rakiju pa nazad kuci.
Sutradan sledi provera svih lezajeva mogucih i jos jedna kontrola.
Pa ok, ovo mi deluje zadovoljavajuce. Ne vidim nigde da nesto kaci, niti da neki lezaj pravi problem.
Mada postoji povecan zazor izmedju malog zupcanika i velikog, a to pripistujem cinjenici da se mali zupcanik oslanja na blok samo u dosedu bez lezaja.
To je ono sto smo diskutovali vec kod Marka u temi Eagle-a, da je dobra ideja ubaciti tu iglicasti lezaj pa da bude fiksiran u dve tacke.
S obzirom da nisam bio raspolozen za tu igranku i ponovo skidanje svega, odlucujem da ostavim ovako pa ako napravi problem onda ga nosim na obradu.
Sada kad razmislim, mozda sam trebao poruciti nov i taj mali zupcanik pa da budem mirne glave. Sada gotovo, drugi put mozda.
Krece ponovo sklapanje prenosa nakon provera, nisam nesto bas zadovoljan. Imam osecaj kao da nije to to.
IMG_5418.JPG 148.09K 11 downloads IMG_5421.JPG 85.05K 12 downloads
IMG_5422.JPG 142.44K 13 downloads IMG_5423.JPG 115.15K 11 downloads
IMG_5586.JPG 148.73K 11 downloads IMG_5587.JPG 119.11K 12 downloads
Masina sklopljena ponovo i usledila je prva test voznja.
Ono sto iz voznje mogu da zakljucim jeste da imam iste vibracije iz prenosa pre nego sto sam poceo da radim bilo sta.
E majku mu, toliko truda, a kao da tapkam u mestu.
Doduse prenos kompletno sada rastelovan u novoj postavci, i a malossi primar se fino cuje kada se razvrti.
S obzirom da je vec kraj sezone uspeo sam da predjem tek nekih 100-ak kilometara sa novim prenosom.
Uspeo sam da nakopam i M10 sraf sa magnetom za ispust ulja iz prenosa. Ne svidja mi se sto je aluminijumski, ali posluzice.
IMG_5515.JPG 50.53K 10 downloads IMG_5516.JPG 52.71K 10 downloads
Imam jos radova da odradim pre kraja sezone, o tome pisem u nastavku.
#1295
Posted 17 May 2022 - 00:26
Ranije sam vec pisao da imam problem sa oprugama sto kace remenicu pilikom sabijanja.
Tu sam koristio torsion controler sa kuglicama pa je bilo malo prostora kada se sabiju remenice.
To sam izbacio pretprosle godine, medjutim opruga u donjem delu remenice ima previse lufta sada pa se uvija i opet kaci prilikom sabijanja.
Bas sam cesto osetio na gasu kada pustim gas i zavrnem opet, kao da prenos ostanem na sekund zaglavljen u vecem stepenu, odnosno da centralna opruga ne odradi svoje. Nisam zeleo da idem na tvrdju oprugu, probacu to da resim na pravi nacin.
Nabavio sam polini oprugu za minareli uz koju dodju dve podloske - jedna plasticna, druga metalna.
Za pocetak skidanje torque drivera, pregled i ciscenje.
Vide se tragovi kuda je opruga cesala
IMG_5470.JPG 81.4K 10 downloads IMG_5471.JPG 75.96K 10 downloads
Remenica rastavljena, sledice ciscenje i podmazivanje. Pisao sam ranije da sam planirao zamenu lezajeva, medjutim odustao sam od radova na ovoj remenici jer svakako planiram da je menjam za drugu - makar fiksni deo remenice.
IMG_5463.JPG 116.01K 11 downloads IMG_5464.JPG 143.37K 11 downloads
Zatim pregled nove Polini plave opruge. Uz Polini porucio sam i Malossi zutu.
IMG_5426.JPG 116.16K 11 downloads IMG_5427.JPG 110.77K 11 downloads
IMG_5465.JPG 154.33K 12 downloads
Hm, pa ok. Ovde vidim da cu moci iskoristiti metalnu prsten podlosku sto sam dobio uz Polini na donjem delu remenice da fiksira oprugu, dok gore mogu staviti plasticni prsten od ranije sto imam radi lakseg klizanja prilikom sabijanja. Plasticni prsten koji je dosao uz Polini je konusnog oblika i ne razumem bas njegovu ulogu. Po upustvu taj plasticni prsten bi isao ispod metalnog u donjem delu da spreci uvijanje opruge, ali logicnije je imati prsten na gornjoj strani, pa da opruga bude fiksirana u dve tacke, a da pri tome se ne uvija nego da klizi. Mozda gresim.
IMG_5466.JPG 104.23K 12 downloads IMG_5467.JPG 116.54K 13 downloads
IMG_5468.JPG 124.52K 13 downloads IMG_5469.JPG 116.01K 13 downloads
Ovo mi vec deluje kao dobra konfiguracija. Prsteni dole i gore su tanki dovoljno da ne zauzimaju puno prostora prilikom sabijanja opruge.
Za sada pakujem tako uz novu Malossi zutu oprugu pa cu kroz voznju da ispratim ponasanje.
Nisam hteo da montiram Polini plavu oprugu jer je za nijansu jaca od zute. Ukoliko Malossi zuta ne bude radila posao, ubacicu Polini plavu, taman je i kraca za skoro 1cm.
IMG_5473.JPG 88.62K 11 downloads IMG_5474.JPG 111.06K 10 downloads
Kvacilo je u odlicnom stanju. Mogu reci da se tek "razradilo" i odlicno leglo na polini zvono. Povrsina naleganja pakni je skoro 100% na zvono kvacila.
Sa fabrickim zelenim oprugicama na prvom zubu zategnutosti kvacilo hvata na nekih 6500 obrtaja. Mozda ce tu biti blage korekcije da dignem obrtaje na nekih 6800-6900 obrtaja, ali to moram potvrditi kroz voznju.
Sve spakovano i spremno za test voznju.
#1296
Posted 17 May 2022 - 00:38
Jedan deo usmerivaca se naslanja na cilindar i tu je istopljeno malo plastike. Objasnjava zasto sam nekada posle duzih voznji osetio miris nagorele plastike.
IMG_5226.JPG 97.26K 12 downloads IMG_5227.JPG 84.2K 12 downloads
IMG_5228.JPG 99.48K 12 downloads
Sad i vidim razlog zasto je doslo do toga. Polomljena su 2 nosaca/uvodnika koji sluze da fiksiraju plastike da se ne nasljanju na cilindar.
Ovde je verovatno bila moja greska prilikom proslog sklapanja. Verovatno sam nategao u kontra stranu kada sam montirao drugi deo i pokidao ta 2 plasticna nosaca.
IMG_5229.JPG 78.4K 12 downloads IMG_5230.JPG 89.44K 12 downloads
Iako je Malossi Sport cilindar veci od fabrickog i dalje ima oko 5-6mm prostora izmedju plastike i cilindra, tako da moglo je proci i bez topljenja.
S obzirom da ostecenje nije veliko, odlucujem da popravim nosace i da montiram nazad plastike.
Busim rupe tankom burijom i ubacujem srafove odgovarajuce velicine da udju na tesno. Pri tome ih dole fiksiram malom maticom da ne mogu se odvrnuti.
Srafovi ubaceni i skraceni da ne kace slucajno zamajac ili variomat.
IMG_5303.JPG 107.14K 12 downloads IMG_5304.JPG 92.98K 12 downloads
Problem resen, nastavljam dalje.
#1297
Posted 17 May 2022 - 01:00
Za nove felne red je i novi disk da se stavi, a uz disk i nove TRW plocice.
Srafove za disk sam nabavio nove, pa cu ove zardjale da zamenim. Ovo je bilo za prvu pomoc.
IMG_5345.JPG 159.51K 11 downloads IMG_5348.JPG 129.2K 12 downloads
IMG_5350.JPG 174.87K 13 downloads IMG_5351.JPG 149.41K 11 downloads
Dalje, nastavljam sa skidanjem kocionog cilindra i odlucujem da izvadim klip da vidim u kakvom je stanju. Ako se secate vec sam ga jednom reparirao pre 4-5 godina zbog korozije.
Na moje iznenadjenje, stanje koje zaticem je zaista lose.
IMG_5476.JPG 117.47K 13 downloads IMG_5477.JPG 89.25K 11 downloads
IMG_5478.JPG 88.65K 11 downloads IMG_5479.JPG 78.7K 12 downloads
Kocioni cilindar je unisten. Trazio sam po netu setove za reparaciju, medjutim po dimenzijama klipa nisam uspeo da nadjem.
Mogao bih mozda nakopati gumice da zamenim, ali je korozija dobro napala cilindar i ja tu ne vidim nekog spasa. Odnosno ne zelim da cackam oko delova koji znace sigurnost u voznji, a kocnice su presudne.
Odlucujem se da obustavim tu radove i da porucim novi kocioni cilindar.
IMG_5352.JPG 131.03K 11 downloads
Kroz 2 dana stize dostava od Keeway ovlascenog distributera sa novim kocionim cilindrom. Sto bi nas pokojni Misa rekao - OEM.
IMG_5487.JPG 122.49K 11 downloads IMG_5488.JPG 112.87K 10 downloads
IMG_5579.JPG 96.73K 13 downloads
Odlucujem se da ipak izbacim "OEM" plocice i da ostavim TRW koji sam i planirao ugraditi. Daleko su kvalitetnije, jer sam vec imao jedan set.
IMG_5577.JPG 178.08K 14 downloads IMG_5580.JPG 102.6K 13 downloads
I onda uocim da sam uz novi kocioni cilindar dobio napuknut limic koji drzi plocice.
Pa dobro i OEM hoce da pogresi, kinez je to. Ostavljam stari limic.
IMG_5578.JPG 153.49K 9 downloads
Spremio DOT 4 kociono ulje i ozracio sistem koliko sam mogao uz pomoc nepovratnog ventila sto sam improvizovao.
IMG_5581.JPG 108.98K 9 downloads IMG_5583.JPG 176.76K 11 downloads
Kocnice spakovane i spremne za test voznju.
Full TRW
IMG_5588.JPG 139.65K 11 downloads
Trebalo je sigurnih 20ak kilometara da plocice nalegnu malo na disk i da pocnu koliko-toliko bolje da koce. Mora se obratiti paznja i lagano kociti na pocetku i pustiti da plocice nalegnu.
Ne treba ocekivati da ce odmah poceti da grzu.
Medjutim, mene muci jedan drugi problem.
Pre koju godinu sam ubacio neki kineski (sa aliepressa) gornji kocioni cilindar sa rucicom i od kada sam montirao njega pola hoda rucice je prazno. Daleko kocnica tek pocinje da hvata od pola i to mi se nimalo ne svidja u voznji. Radi to ok, ne pusta ulje nigde ali osecaj kocenja je zaista nula. Takodje dosta je teze ozraciti sistem sa ovakvim hodom rucice.
Tu se odlucujem da porucim novi gornji kocioni cilindar, pa kad to vec menjam onda ce ici i metalno, opleteno, kociono crevo.
Mogu komotno reci da je kocioni sistem zamenjen kompletno. Za nastavak radova oko kocionog sistema cu pisati uskoro, cekam odredjene delove sa RP da mi stignu.
Inicijalno opleteno kociono crevo sto sam porucio od 105cm se ispostavilo predugo, pa sam porucio novo od 94cm i to ce taman da legne.
#1298
Posted 17 May 2022 - 01:25
Nakon montaze Malossi Sport cilindra nikada nisam uspeo da dobijem da mi auspuh nalegne 100% na cilindar.
Tu sam improvizovao sa raznim vrstama dihtunga i na kraju sam nasao da debeli Naraku prsten dihtuje dobro kada se pogodi ugao, ali zato zahteva cestu kontrolu i zamenu ako progori. Naravno skidanje i montaza auspuha je pakao koliko je pipavo bilo naciljati da se uklopi.
Razlog za to je jasan. Cilindar je minarelli tipa ocigledno, iako je pisalo da je za Keeway, a Technigas Trek je za Keeway pa se zato uglovi i ne poklapaju.
Odlucujem da vidim sta tu mogu da uradim. Prepravka nosaca ukoliko je potrebno da mogu iskoristiti koliko-toliko normalan dihtung izmedju cilindra i auspuha.
Popustam nosac auspuha i snimam trenutno stanje kako je fiksiran nosac.
IMG_5592.JPG 128.06K 12 downloads
Montiram novi, normalan, dihtung i krecem u pregled stanja. Lagano samo dotezem auspuh za cilindar pa cu posle poravnavati za fino "stelovanje".
IMG_5594.JPG 104.38K 13 downloads IMG_5595.JPG 129.15K 13 downloads
IMG_5591.JPG 105.83K 12 downloads IMG_5599.JPG 88.04K 12 downloads
Poprilicno blizu prolazi grana auspuha ispod usmerivaca vazduha. Nadam se da nece biti topljenja tu, videcemo kasnije.
Vidim da cu morati da prepravim nosac na 2 mesta. Najveci problem je gornji i donji deo nosaca koji ide na blok. Nema puno mesa, a i poprilicno je tanak tu. Ako previse skinem, moze da pukne lako zbog vibracija. Krecem lagano sa bijaksom da skidam.
IMG_5600.JPG 123.98K 12 downloads IMG_5601.JPG 116.86K 11 downloads
IMG_5603.JPG 124.92K 12 downloads IMG_5605.JPG 123.54K 14 downloads
Kako sam krenuo da stezem auspuha vidim da udara u usmerivac vazduha i to sigurno nije dobro. Odlucujem se da ubacim jos jedan tanki dihtung ne bi li dobio tih par mm koliko mi treba, a i da imam prostora jos malo bijaksom da obradim nosac pa da legne kako treba.
IMG_5598.JPG 100.43K 15 downloads IMG_5606.JPG 94.13K 13 downloads
Finalna provera pred stezanje. Bitno je da nosac ne bude napet u nekoj tacki, inace ce ga vibracije pokidati.
Deluje mi sve ok. Na oko i osecaj nosac nije napet i u ravni je. Naravno gumene podloske sam stavio ne bi li umanjio vibracije koje dolaze do nosaca.
IMG_5608.JPG 108.85K 13 downloads IMG_5609.JPG 87.98K 11 downloads
IMG_5612.JPG 104.64K 12 downloads
Ali zato grana prolazi poprilicno blizu usmerivaca nakon dotezanja. Sto se nakon prve test voznje pokazalo da ce ipak malo zasliniti tu od toplote, ali nista strasno.
IMG_5610.JPG 129.53K 15 downloads IMG_5653.JPG 134.06K 13 downloads
Uspeo sam i auspuh da sredim. Samo se nadam da nece biti puno 2 dihtunga ispod auspuha, pa da nece krenuti da duva. To tek ostaje za test u praksi kroz par duzih voznji.
Ovom voznjom posle radova auspuha privodim sezonu 2021. kraju i skuter spremam za lezanje preko zime.
Tu su planovi za 2022. sezonu, kao i radovi koji me tek cekaju.
#1299
Posted 17 May 2022 - 12:17
Sto se auspuha tice, uvek je matematika to montiranje na agregat,istu igranku sam imao sa novim triopsem.
Koju si soluciju odabrao za kociono crevo, trw crevo sa nastavcima i krajevima ili si uzeo neko drugo?
Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk
#1300
Posted 17 May 2022 - 13:38
Nisam uzeo TRW crveo, cak nisam mogao ni naci od neke tako "popularne" marke.
Narucio sa RP za gy6, relativno povoljno - https://www.racing-p...p-123612-1.html
Prvo sam kupio duzinu 105cm, medjutim to je predugo za Keeway pa sam porucio ovo.
Ovo sto imam od 105cm deluje kvalitetno i fino uradjeno.
Mislim da je Mario vec koristio to crevo negde i njegovi utisci su bili pozivitni.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users