Volio bih kada bi mogao napraviti neko "unisex" rjesenje pa jednim prekidacem kontrolisati da li se napaja sa akumulator ili ide preko reglera...tj. da li je uopste izvodivo.
Ti bi htio da imas i AC i DC struju na zicama od svjetala pa da odaberes preko nekog prekidaca? Pa si prebacujes kad zatreba? To je izvodivo, ali kad stavis ledovke onda nemas potrebe vise da se vracas na AC. Po meni nepotrebno kompliciranje, ako sam te dobro shvatio.
Ovo sto je gogy predlozio je najbolje.
Upravo tako. Jeste sve fino ali sta ako pregori LED pa treba da se vratim na sijalice? Onda bi bila vjerovatno muka, a ovako vratim stare i prekidac jedan regulise sve. Mozda sam lud sto tezim ka perfekciji ali kad uradim nesto, hocu da to nesto valja i da pokrije sve moguce slucajeve
Moze i tako Gogi ali ja sam vise za rjesenje koje ce imati istu funkcionalnost kao i serijski skuter. Vidicu pa sta bude vise izvodljivo.
Pa upravo sam ti objasnio kako to da uradiš. Ponašaće se kao na serijskom, kad upališ skuter, pale se i LEDovke, al se napajaju sa akumulatora a ne sa naizmeničnog izvora. Postoji mogućnost i da se to napajanje sijalica AC prespoji da puni akumulator, tako se svi izvori koriste isključivo za punjenje akumulatora, pa onda ima struje DC za sve potrošače, pa tako i za LEDovke u prednjim svetlima. U suštini, najprostije je spojiti samo namotaj za svetla na regler umesto namotaja za punjenje jer namotaji za svetla daju više struje od namotaja za punjenje.
Upravo tako. Jeste sve fino ali sta ako pregori LED pa treba da se vratim na sijalice? Onda bi bila vjerovatno muka, a ovako vratim stare i prekidac jedan regulise sve. Mozda sam lud sto tezim ka perfekciji ali kad uradim nesto, hocu da to nesto valja i da pokrije sve moguce slucajeve
Vjeruj mi nemoj to raditi, zabolit ce te glava Radije testiraj ledovke, ako se pokazu dobrim predji na DC i uzivaj.
Najpouzdanije je ako se LEDovkama obezbedi da napon ne pređe 12V, a to se da jednostavno napraviti,ako znamo da je maksimalan napon punjenja 14,3V treba smanjiti za 2,3V a to se lako postigne sa 4 ispravljačke diode na red vezane, 4x0,6V=2,4V pa to na red sa LEDovkama, i eto sigurnih 12V pa će LEDovke pouzdano svetleti dugo. Samo treba izmeriti koja je maksimalna struja potrošnje LEDovki pa prema tome odabrati amperažu ispravljačkih dioda. Npr 1N5401 je 3A, ako LEDovke ne vuku više, a ne vuku, onda je to sasvim dovoljno.
@dajteh
Bice, samo moram dobro prouciti elektricnu instalaciju Focus-a
goggyso, on 27 September 2015 - 03:02, said:
Najpouzdanije je ako se LEDovkama obezbedi da napon ne pređe 12V, a to se da jednostavno napraviti,ako znamo da je maksimalan napon punjenja 14,3V treba smanjiti za 2,3V a to se lako postigne sa 4 ispravljačke diode na red vezane, 4x0,6V=2,4V pa to na red sa LEDovkama, i eto sigurnih 12V pa će LEDovke pouzdano svetleti dugo. Samo treba izmeriti koja je maksimalna struja potrošnje LEDovki pa prema tome odabrati amperažu ispravljačkih dioda. Npr 1N5401 je 3A, ako LEDovke ne vuku više, a ne vuku, onda je to sasvim dovoljno.
To ce biti rjesenje ako budem pretvarao AC u DC odnosno pretvarao preko reglera pa da spustim napon. Ako budem pravio od akumulatora novi vod onda vjerovatno nece biti potrebe za spustanjem napona.
Jeste da nisu moji snimci ali ovo su te LED sijalice. Ja kad sam ih prosli put nakratko imao djelovale su mi kao super rjesenje, a i u mracnoj sobi su se pokazale odlicno.
Au, vidim da sam zapustio temu totalno. Focus je garaziran do daljnjeg, spava zimski san. Sezona je bila uspjesna, iako sam sve radove izvodio u spicu sezone. Malo sam u frci sa parama pa nema se bas za kupovinu dijelova ali nadam se da ce preko zime ipak biti nesto.
Trenutno trazim originalnu elektricnu semu za Focus-a. Nasao sam par preko neta, medjutim to nije to. Dajteh mi je dao dobru ideju koju bih mogao iskoristiti za svoje namjere, tako da i o tome razmisljam.
Kako god, ono sto je potrebno uraditi za sledecu sezonu da sve bude u tip-top stanju je:
- Zamijeniti semeringe na radilici
- Kupovina novog kvacila i zvona kvacila
- Nove gume
- Detaljno ustelovati karb i prenos.
- Popraviti kmh sat ili kupiti novi
- Prepraviti instalaciju na DC za svjetla i zamijeniti sve klasicne sijalice sa LED sijalicama.
- ...i jos neke sitnice koje se usput zateknu.
Imam vremena za smisliti sta i kako hocu, duga je zima. A i master studije na faksu ce biti gotove do kraja 2016. pa onda ide stalni posao, tako da trebam polako poceti razmisljati i o prebacivanju skutera u Novi Sad.
Taman da središ sve te sitnice i dovedeš Focusa u tip top stanje, u šta uopšte ne sumnjam, i onda po Novom Sadu samo gas!!
Taj Malossi sport prosto traži kilometre, i minimum je 5000 km-a po sezoni, pa ti vidi...
Nadam se da ce biti sve pod konac, pa ako dodjem na skup u SM da bude sve utegnuto! Trebao bih od februara - marta imati vise slobodnog vremena pa da se prihvatim radova. Malossi Sport me odusevio za sada. Pregazio sam preko 1000km u kratkom roku nakon sklapanja i radi odlicno. I svakako sam se trudio da ispostujem razradu. Nadam se da me nece izdati prije 10000km
Da, izgleda da je tako. Sad sam prerovio stare slike, kada sam preradjivao kmh sat, da vidim sta sam zeznuo...
Kada sam turpijao dio metalnog kucista opiljci su upali u taj sklop i moze se primjetiti kako ih magnetne sile privlace, jbg. Trenutak nepaznje da zastitim taj dio pa zato sada kazaljka zagalvi nekada ili jednostavno zakuca odmah u startu. Izgleda da nema druge nego pokusati rasklopiti citav sklop i probati detaljno ocistiti ili jednostavno bataliti to i kupiti novi kmh sat za 2000din koliko sam nasao ovde u NS...
Može se to rastaviti. Odvoji donji nosač rotirajućeg magneta od gornjeg, počisti sve opiljke sa oba dela pa opet sastavi, samo ne diraj ni slučajno tu spiralnu oprugu osovine na koju ide kazaljka. Imaš sad i mogućnost da podesiš km sat da pokazuje preciznije. Ubodeš kazaljku da stoji ispod trna-graničnika pa je polako pažljivo prebaci preko trna savijanjem kazaljke. Kad sastaviš mehanizam, izadji negde na pravac pa upali GPS km sat i u vožnji uporedi pokazivanje, ali isključivo pri konstantnoj brzini. Ako km sat skutera laže npr +10km/h, pri sledećem pristupu mehanizmu uhvati tankim špic kleštima osovinu kazaljke ali u položaju da pokazuje npr 50 pa kazaljku pomeri na 40 a da se osovina ne pomeri. Ja sam to već radio na nekoliko satova, počev od Zastavinih pa do NRG-a. Jedino je problem ako je skala nelinearna u odnosu na mehanizam, onda će opet u nekom krajnjem položaju malo lagati ali drastično manje nego pre.
Ok, jasno mi je za stelovanje preciznosti kazaljke ali nisam najbolje skontao odvajanje nosaca rotiracujeg magneta od gornjeg? Mozes li objasniti to detaljnije malo @goggyso? U sustini bih trebao da sve rastavim kompletno s obzirom da je mehanizam zapertlovan ili postoji jednostavniji nacin? AlienSM je imao iskustva sa popravkom kmh sata i nije bilo uspjesno bas, citao sam skoro njegov post o tome i bas je pipavo.
Danas bas neki fin i suncan dan pa sam istjerao Focusa malo iz garaze da odradi koji takt u leru. Nisam se usudio izlaziti na put, ulice su masne i vlazne na nekim mjestima, a to je vec rizik za 10 godina stare kineske gume.
Ubacio sam akumulator kojeg sam cuvao na sobnoj temperaturi, stabilnih 12V pokazuje na davanje kontakta. Temperatura cilindra 5C.
Evo i par snimaka. Snimao sam nekom sklj aplikacijom zbog problema sa mikrofonom na standardnoj aplikaciji pa je i kvalitet snimka malo losiji.
Morao sam saug zatvoriti nakon 5-10 sekundi, naliva ga. Upalio je na 5. kurblu dok nije povukao gorivo, a pripremio sam se na kurblanje.
Nakon 20ak minuta rada u leru sa povremenim turiranjem
Temperatura stabilna na 75-76C...@bojan681 ispade da vazdusara ima bolje hladjenje od tvog eagle-a hehe
Zapustio sam skuter, prljav sav, godilo bi mu dobro pranje. I vidim da je posuda za kociono ulje opet popustila. Kako je korman zakljucan, a i soba ima mali nagib pusta ulje na jednoj strani. Moracu to nekako srediti na proljece.
Po zvuku se primjeti da ga naliva na nizem otklonu, to sam vec spominjao ranije. Bice stelovanja kada dodje vrijeme. Fino je cuti taktove nakon duzeg vremena i uzivati kako kinesko kvacilo visoko hvata na niskim temperaturama.