Jump to content


Keeway Focus - Lauda tuned


1306 replies to this topic

#661 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 03 May 2015 - 12:05

Radi se ovdje pod konac unaprijed, nece ni trebati ustelavati :D

Samo naprijed 2 lulice su pun pogodak, moja je bila pod kutem, ali su bile jako blizu u airboxu. Obavljale su posao godinama.

Sto se tice stezanja glave, kako pita kaze to je mala sila, ni ja ga nemam jer nikad nisam imao problema. Bitno je uzeti kratki kljuc, ili malu gedoricu i stavis palac preko matice, a ostatkom ruke zategnes u X malo pomalo dok ne stegnes. I zavrsno stezanje samo malo jace i gotovo.
Onaj ko je iscupo brezon taj mora da obatali nesto barem dnevno. :D

#662 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 03 May 2015 - 16:11

Hehe pratim base projekat po PS-u, zelim sve da bude pod konac :)
Siguran sam da ovi kineski brezoni nisu nekog kvaliteta, pa pretpostavljam da ih je lako iscupati...

#663 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 06 May 2015 - 20:41

Veliko hvala @AcaPostar koji mi je poslao Stage6 saug sajlu od 50cm na koristenje i brezone za auspuh. Sada imam sve potrebno za sklapanje i paljenje.

Posted Image

Posted Image

Ne znam zasto Stage6 ostavlja duzu sajlu na kraju, evo vidi se na slici iznad koliko "viri" iz buzira. Mogla bi se skratiti ali ne diram tu nista, jer sam dogovorio sa Acom ako se ne snadjem za verziju sauga od 150cm uskoro onda kupujem ovaj od njega pa cu skracivati sajlu.
A moram priznati da ova plasticna poluga gore kvari kompletnu sliku, nekako mi djeluje previse slabasna pa tu moram dooobro paziti kada budem koristio saug. :)

#664 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 06 May 2015 - 21:04

Mislim da DraganNS ima isti saug. Da, malo je kraca sajla al ja mislim da ga on pricvrstio na neki sraf od dekle ili na neku plastiku blizu pa je na dohvat ruke, ja imam onaj direkt na karbu pa je sa njim malo problem.. Sajle ja radim tamo kod najlona, obelezis im kolko da skrate i na presi naprave nov nastavak za kraj i super funkcionise..

#665 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 May 2015 - 01:40

Ima tu kod te plasticne rucice u cilindru kao klemica na sraf preko kojeg se podesava to. Samo odvrnes cilindric i videces. Skracujes malo po malo dok ne ubodes duzinu. Samo mora sajla da se sece.

#666 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 07 May 2015 - 08:07

da može ceo taj cilindrić da se razšrafi i time dobije na dužini, moraš prvo probati, ja nisam ni jednu od ovih sajli skraćivao, nije bilo potrebe

#667 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 07 May 2015 - 21:22

Ne bih nista da cackam oko sajle jos jer nije u mom vlasnistvu. Ako uspijem naci verziju od 150cm da mogu montirati negdje blize kormanu bice super, ako ne uspijem onda kupujem ovaj saug od Ace i to je to.
Vidicu da nadjem onu "krivinu" za sajlu pa da je ubacim tu na pocetak, mislim da ce taman leci.

Zna li neko da li ima to posebno da se kupi negdje?
Na ovo konkretno mislim

Posted Image

#668 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 07 May 2015 - 21:53

Ako moze pomoci, mislim da imam jos jednu krivinu od Tomosa... Ja sam istu takvu iskoristio za gas..

#669 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 May 2015 - 22:02

Imas u motobiku, na najlonu.. To obicno prodaju kao rezerni deo za tomose, sad ja sam samo nasao pod 45 stepeni al bolje i to neg ranije.

#670 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 19 May 2015 - 01:24

Sinoc sam dosao kuci i danas odmah pala dobra voznja.
Isao sam do Stefan P (oko 35km u jednom pravcu) da mu odnesem iglu W7 za della i usput da pokupim lulicu od njega. Danas sam ukupno presao 130km i veveras na kraju dana mi je ostala oko 1/4 rezervoara. Ja sam prezadovoljan skuterom i nekako tesko mi se nagovoriti sada da uopste bilo sta diram i da se samo vozam... Danas sam bas konstantno przio pun gas, posebno na putu prema Stefanu, nisam ga stedio nikako, a luda serijala hoce jos hehe.
Dok ne postigne pravu radnu temperaturu nekako je mlitav na gasu ali zato posle nekih 5km kada se bas zagrije poludi i odlican odziv na gas u svakom spektru voznje.
Stefan je isto probao skuter i kaze da ide odlicno. Mada tu bi se mogao jos malo prenos dotjerati da se izvuce max iz serijale.
Ali posto su svi dijelovi tu, sutra ide "generalka" i nadam se da cu sutra navece okaciti snimak prvih taktova malossi sporta.
Drago mi je da serijski cilindar cd ostati kao rezerva jer znam da se uvijek mogu vratiti na njega ako nesto zeznem :)

Edited by Lauda, 19 May 2015 - 01:24.


#671 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 May 2015 - 10:49

Uh, Gorane , potrosnja ti je super ...Isto sam i ja tako radio kad sam krenuo u kitovanje , a posle sam rekao sebi da se nikad vise necu vratiti na serijalu , samo za ne daj Boze ( a bilo je i toga ) Cena slave ti je potrosnja , snaga nije besplatna , al ` kad se oseti snaga kita - n ikad vise nazad ...

#672 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 19 May 2015 - 23:59

Danasnji epilog: sve sto je moglo da da se iskomplikuje danas iskomplikovalo se...

Sutra nastavak radova pa cu postaviti i detaljan opis sta se sve desavalo danas.

Samo cu reci da je serijski cilindar u perfektnom stanju nakon 6500km.

#673 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 May 2015 - 05:14

Evo da se i ja raspisem malo sta je sve radjeno na Focusu zadnjih par dana...

DAN #1 (19.05.2015.)

Poranio sam u utorak da bih sto ranije krenuo sa radovima jer sam planirao da zavrsim sve u jednom danu. Iskreno pola sata sam se vrtio oko masine razmisljajuci da li uopste da diram nesto ovu sezonu ili da samo vozim ustelovanu serijalu...medjutim pogled na Malossi Sport kit u kutiji je presudio. Pocelo je polako pripremanje masine za rad odnosno skidanje sa rama.
Prvo sto sam primjetio kada sam skidao sajlu uljne pumpe jeste i pozicija sajle odnosno kako je pumpa uopste naspanovana...

Posted Image

Jasno se sa slike vidi da se zarezi uopste ne poklapaju i sto je jos gore pumpa ide minus, odnosno baca manje ulja. Jbg, ne sjecam se kako je uopste ranije bilo jer nisam ni zagledao...mislio sam da je kinez to vec odradio u fabrici kako treba. Nije nikakav problem, sad znam kako da je naspanujem kad legne kit, a sada znam i razlog zasto uopste nije dimio na auspuh...

Ubrzo nakon toga masina je vec bila spremna za rad:

Posted Image

Posted Image

Prvo odlucim za zamijenim usisne lamelice, nekako se mi se cinilo laksim da odmah to uradim i postavim novi dihtung ispod prirubnice.
Stare metalne lamelice su u odlicnom stanju. Mogao sam i da ih ne mijenjam ali zbog sigurnosti ipak idu karbonske.

Posted Image

Posted Image

Kinez je fino napisao i kojeg precnika je prirubnica

Posted Image

A evo i karbon lamelica...

Posted Image

Karbon lamelice su super legle. Vec fabricki su dosle blago zakrivljene u jednu stranu i da se odmah zna koja strana da se montira prema prirubnici.
Medjutim, jedna stvar mi nije jasna - da li zaista ovako treba da izgledaju lamelice kada se postave odnosno ove rupice na njima mi nisu jasne. Ne propustaju te rupice, prevucen je neki sloj preko njih al' ipak ne djeluju mi nesto pouzdano ili se radi o fabrickoj gresci??

Posted Image

Sledece na redu je demontaza starog cilindra.

Posted Image

Boja stare svjecice - rekao bih perfektna po meni (suva i dobra boja)

Posted Image

Posted Image


E sad...ono sto mi se cinilo da ce trajati 10 minuta oduzilo se na citavih sat i nesto vremena. Kinez je stegao glavu cilindra nenormalno jako!!! Unistio sam gedoru u pokusaju da odvrnem saraf (nesto je utislo unutra i sada samo moze da steze). Sta da radim sad...pokusavam da nadjem alternative. Pri ruci mi je vilasti kljuc 12mm pa cu probati sa njim...
Uspio sam nekako da odvrnem gornja 2 sarafa jer su pristupacniji i to uz dosta muke. Doslovno sam legao na kljuc sa svom svojom tezinom, bojao sam se samo da ne iscupam komplet sve brezone.
Ovo ne da je stegnuto na 12nm, nego na 120nm!
Pri pokusaju odvrtanja treceg (donjeg desnog) sarafa glave odlomio sam jedno pero za hladjenje...jbg sad, sta je tu je - nastavljam dalje. Za cetvrti saraf sam vec morao da improvizujem jer mi se nije lomilo vise peraja za hladjenje pa sam otisao do prodavnice i kupio set cijevi (kao one za svjecicu) gdje ima i precnik 12mm. Napravio polugu od starog sarafcigera i odvrnuo nekako. Posle toga sam se zapitao kako mi to ranije nije palo na pamet prije nego sto sam odvalio jedno pero za hladjenje ali jbg. Nisam napravio slike alata jer sam se iskreno iznervirao oko gluposti.

Cilindar je nekako skinut, konacno, pa sam napravio i par slika zatecenog stanja nakon originalnih 6504km:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Sve u svemu stari, fabricki kineski, cilindar je kao ogledalo. Nema nikakvih risova niti tragova lijepljenja...ja sam zadovoljan.

Posted Image

Posted Image


Posted Image

Posted Image

Vidi se na slikama da su karike duvale malo vise. Nisam stigao da izmjerim zazor...bice detaljnija analiza starog cilindra uskoro pa cu onda.
Ovde sam mogao komotno spakovati nove karike i pregaziti jos ovoliko kilometara sa ovim klipom. Za sada ce da sluzi kao rezerva za ne daj Boze...
Zanimljivo je da je kinez spakovao C osigurace u klip. Ocekivao sam G tip. Valjda i oni igraju na kartu sigurnosti i racunaju da je manja vjerovatnoca da se desi havarija.

Dalje krecem sa montazom novog cilindra. Prvo sto me ceka jeste montaza osiguraca bolcne klipa. Nisam nikada radio pa red bi bio da malo steknem rutine. Unistio (iskrivio) sam 2 osiguraca dok sam vjezbao na starom klipu, kad sam usao u rutinu trebalo mi je 2-3min da montiram oba osiguraca na klip.

Posted Image

Posted Image

Poslusao sam od Pite savjet pa sam nakon ubacivanja sarafcigerom malo pomjerio osigurace da udju u svoje leziste i da se otvor na osiguracima ne poklopi sa otvorom na klipu. Mislim da mi je ovo isti rekao i sinisa93...

Trudio sam se da budem maksimalno njezan prilikom montaze i stavio sam zivce na ler...nadam se da nece biti problema sa njima u voznji posle hehe.
Posle osiguraca montirao sam karike i cilindar je bio sklopljen u par minuta...

Posted Image

Sve sam dobro nauljio kod montaze i proslo je sve bez problema.

Dosao je na red da se montira i senzor temperature na rupu koju je Mario prethodno obradio dok je cilindar bio kod njega na analizi. Ubaceno je malo diht mase da drzi senzor po upustvu iz teme Fact-a by Mario.

Posted Image

Ovde me uhvatilo neko nevrijeme pa sam pozurio da sve prebacim u zatvoren prostor u garazu. Kad sam sve prebacio na sigurno onda sam odlucio da idem polako i da ne zurim nigdje...bitno je sve kvalitetno odraditi.

Glava cilindra je montirana i stegnuta sa malom gedorom...doslovno malom.

Posted Image

Stegao sam koliko sam mogao iz zgloba kao sto ste me i savjetovali. Cetiri puta sam mjerio squish i dobio sam vrijednosti 1.63mm, 1.65mm, 1.67mm, 1.64mm.
Je**m li ga sad, nije bas po analizi koju je Mario radio da bude 1.7mm, ufulao sam malo ili bolje receno mozda malo vise stegao glavu. Sta da se radi, nema nazad. Nadam se da nece biti vecih problema...

#674 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 May 2015 - 05:17

DAN #2 (20.05.2015.)

E sad tek stizu "slatke" muke oko montaze auspuha. "Zahvalio" sam se Spancu koji je napravio Treka nebrojeno puta, a i Italijanu koji je oblikovao izduv na cilindru...
Nakon sto se stegne auspuh na brezonima dobije se ovakav polozaj na nosacu:

Posted Image

Posted Image

Tu sam dobro sjeo i razmislio sta da radim. Da li ga skidam nosac i da pravim novi ili da pokusam nesto napraviti od postojeceg...
Odlucim se za drugu opciju, kad vec imam nosac onda da makar pokusam nesto i napraviti. Ako ga unistim pravicu novi svakako. Tako da mi je jedan citav dan otisao stimajuci auspuh. Siguran sam da sam preko 50 puta skinuo i stavio auspuh sa cilindra i nosaca...

Pokusao sam da probam sa opcijom kada ga olabavim maksimalno na nosacu pa onda montiram na cilindar medjutim nema sanse da legne fino na cilindar.

Posted Image

Uz Malossi Sport sam dobio okrugli dihtung za auspuh debljine nekih 5-6mm, dok je dihtung koji je dosao uz Trek standard pljosnati dihtung debljine 1mm...
Tu sam pokusao da nadjem neki sporazum jer sa dihtungom od 1mm nema sanse da se montira na blok sa strane. Montiram dihtung od Malossi-ja i vidim da bi se tu moglo nesto uraditi.

Posted Image

Sad uspijem da pogodim nekako gornju rupu na nosacu i pricvrstim je za blok, medjutim donja rupa se ne poklapa.

Posted Image

Tu sad dolazim na razne ideje - da li da busim nosac ili pravim komad lima pa nekako ucvrstim...Na kraju odlucim da odvrnem sarafove na limu od auspuha jer su oni predvidjeni da se pomjeraju lijevo i desno pa mozda tu nesto dobijem.

Posted Image

Nakon prebacivanja nosaca skroz desno na auspuhu dobijem sledece...sada je situacija obrnuta. Ne idu dva dobra nikako :)
U medjuvremenu dolazi cale da vidi sta se desava (sigurno me cuo kada sam spominjao Spanca i Italijana) i ja mu ispricam situaciji. I on onda rece da probam da skinem skroz nosac sa auspuha i da montiram na blok i da onda montiram auspuh na cilindar pa da vidim onda kakva ce biti situacija, jer lakse je busiti lim na auspuhu nego alu nosac odnosno jednostavnije. A onda se sjetim da mi je slicno nesto i Zilke rekao na facebook-u. I tako i uradim pa sam dobio sledece:

Posted Image

E pa sad je situacija vec bolja! Rjesenje bi bilo da se poturpija rupa na limu i rijesi se problem. Uzimam turpiju i krecem da turpijam odmah.
Nakon sto sam zavrsio sa turpijanjem i obradom rupe pricvrstio sam nosac i auspuh. Sve je leglo na svoje mjesto na prvi pogled.
Dodao sam po 2 podloske izmedju nosaca i auspuha zbog sarafa koji je malo duzi pa da ne bi zapinjao od tocak.


Posted Image

Dodao sam i po jednu gumenu podlosku na gornje sarafe koji na blok da se ublaze vibracije, a vidi se i koliko ima razmaka izmedu sarafa i tocka

Posted Image

Posted Image

Stavio sam i diht mase na dihtung auspuha da se ne moram nervirati prilikom centriranja jer pristup nije bas idealan...

Posted Image

Morao sam izvoditi gimnastiku i kod brezona na auspuhu. Zbog konstrukcije izlazne grane na Trek-u brezon jednostavno nije mogao da stane na jednoj strani, pa sam onda okrenuo brezon i montirao ga pri tome jedino staje manja matica na brezon. Izgleda da spanci nisu ocekivali da cemo mi koristiti brezone kod ugradnje...

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Nadam se da ce ovaj dihtung drzati i da nece duvati tu, nekako mi predebeo izgleda.

I onda mi padne na pamet da montiram i vidim kako ce izgledati vanjska plastika hladjenja i usmjerivac zraka. Pomislio sam da tu nece nesto odgovarati zbog promjene ugla auspuha...

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


Auu! Bice blizu kako vidim, nije dobro. Kada sam dotegao plastike hladjenja i auspuh izmedju auspuha i usisnika ima mozda 5-6mm. Ne ostaje mi nista drugo nego da testiram u voznji.
Ako se bude topila plastika moracu nesto da improvizujem.

Tu se i zavrsava drugi dan posla...uhvatio me fino mrak, 22h je i posle tusiranja sam sprasio u krevet.

Edited by Lauda, 23 May 2015 - 05:18.


#675 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 May 2015 - 05:21

DAN #3 (21.05.2015.)

Nakon montaze auspuha ostalo mo je jos da zamijenim rolnice i stavim nove od 9g za razradu, da montiram masinu na ram i povezem sve i da sredim karburator odnosno povezem sajlu gasa i montiram saug.
Krenuo sam redom...

Nakon skidanja variomata odlucim da provjerim i semering jer svaki put zaboravim da skinem onaj poklopac i bacim pogled.
Tu me doceka fino iznenadjenje...

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

E je**m li ga sad...Izgleda da semering slini fino na strani variomata. Gledao sam i zavirivao sa svih strana i ne djeluje mi da se ukosio ili nesto slicno. Nisam primjetio ni simptome na starom cilindru.
Kako god nisam pametan sada...ne vjerujem da ce ovo dugo drzati vodu na Sportu. Volio bih da cujem misljenje drugih oko ovoga...

Sta da se radi, sklapam ovako pa sta bude...nemam bas semering pri ruci.

Variomat je sklopljen sa 9g rolnicama, a evo i slike gdje se vidi izlaznost remena na prethodnom cilindru. Napomenucu samo da nisam stelovao prenos i to sam ranije pisao, nego sam samo nastelovao poziciju remena u zadnjoj remenici. Ovde je uzrok, kako sam mogao vidjeti, odnosno problem zadnja kineska remenica. Jednostavno remen ne moze dovoljno da sidje u remenicu da bi izasao na variomatu. Bice frke oko ovoga posle dok ne ubacim morini 123mm remenicu.

Posted Image

Ovoliko max moze remen da sidje u zadnju remenicu

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Kad sam vec u poslu oko prenosa, podmazao sam i mali lezaj u deklu litijumskom mascu, sada je kao nov:

Posted Image

Posted Image

Evo i par prije montiranja masine na ram

Posted Image

Posted Image

Nakon stavljanja masine na ram, naspanovao sam uljnu pumpu tj. sajlu da baca malo vise ulja za razliku od prije. Vidjecu jos kako ce se ovo pokazati u praksi i da li ce sliniti na auspuh posle razrade.

Posted Image

Povezao sam svu instalaciju i sve fino upakovao vezicama. Senzor temperature je ziv :)

Posted Image


I taman kada sam pomislio da sve super ide skontao sam prilikom montaze karburatora da je crijevo od uljne pumpe prekratko! .Eeee do k...
Kod mikunija, odnosno ove Leader kopije sto sam imao prikljucak za ulje je bio sa suprotne strane nego na dell-u pa je i crijevo prilagodjeno tome. Fali mi dobrih 5cm da obidjem karb i nakacim crijevo.
Sreca moja pa sam preko RP-a narucio 1m crijeva za ulje (zlu ne trebalo), medjutim sada je problem kako zamijeniti isto. Uljna pumpa odnosno crijeva se nalaze iza anker ploce i pristup je ogranicen.

Sta da se radi sad, moram to nekako odraditi. Radapciger sam posudio Stefanu pa skidanje magneta i anker ploce nije opcija.
Evo i o cemu pricam, oznaceno na slici

Posted Image

Mozda mi necete vjerovati ali ja sam izgubio dobrih 5 sati, mozda i vise, dok nisam ubacio novo crijevo. Iznervirao sam se samo tako...a bolje receno zbog gluposti obicne.

Na kraju sam ubacio novo crijevo ali bez selne jer nju nisam mogao nikako ubaciti zbog prostora i nisam mogao provuci crijevo kroz kanal ispod kojeg je isao prije. Ajd ovo cu ostaviti ovako pa cu kada budem isao do majstora da zamijenim gume zacas skinuti magnet i anker sa pneumatskim i ubaciti selnu u provicu kroz kanal. Crijevo je svakako tijesno naislo na pipak duzine 1cm i tesko da moze spasti ali za svaki slucaj cu staviti selnu prvom prilikom.

Posted Image

Posted Image

Iskreno bio sam toliko blizu da izbacim kompletno uljnu pumpu ali ajde pruzio sam joj sansu i u zadnjem trenutku me crijevo poslusalo i uslo gdje treba. Nekako mi se tesko odreci ovog luksuza da sipam gorivo i ne mislim, iako znam kakve mogu biti posledice. Vidjecemo...

Tu je bio i moj vjerni pomagac da utvrdi ispravnost svega :)

Posted Image

Posted Image

Ovde me vec uhvatio mrak, a i zivci su mi radili pa sam odlucio da ostavim ostatak za sledeci dan, ne zurim ionako kada je lose vrijeme napolju.

Edited by Lauda, 23 May 2015 - 05:24.


#676 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 May 2015 - 05:25

DAN #4 (22.05.2015.)

Ostalo je jos da spakujem karburator (naspanujem sajlu gasa), montiram saug i da razbusim airbox odnosno ubacim lulicu od 18mm.

Prvo sam krenuo od sauga. S obzirom da nije moj nego mi ga je @AcaPostar posudio odlucio sam da ne prepravljam nista oko sajle sauga nego da nadjem elegantno rjesenje i uklopim sve fino.
U tu svrhu posluzilo je staro crijevo od oduska sa starog karba, dovoljno tvrdo da podnese uvijanje sajle. Tako da je saug uspjesno montiran bez ikakvog sjeckanja sajle. Jos jednom hvala Aci sto mi ga je posudio da koristim dok se ne snadjem za novo!

Posted Image

Posted Image


Sledece na redu je airbox...
Tu me cale pitao sta planiram, pa sam mu rekao da hocu da izbusim rupu od 15mm pa onda da turpijam lagano dok ne dodjem na mjeru od 25mm. Medjutim on tu ode do gepeka i vadi nesto...kaze da se ne brinem i da ce on srediti airbox, a da ja sredim sajlu gasa i sve oko karburatora. Ali ne mogu ja tek tako da mu prepustim pipav posao, na kraju smo zajedno odradili to. Cale je inace bio "tjuner" apenca u njegovim dvadesetim godinama pa zna da izvadi neki kec iz rukava nekada :)

Nasao je borere za drvo sto je kupovao nekada ranije i kaze valjda ce posluziti za plastiku. Mjera je taman pa da se ne mucim turpijajuci...

Posted Image

Fino smo obiljezili mjesto na kome treba busiti, premjerili 5 puta za svaki slucaj. I evo krajnjeg rezultata...nije bas najbolje ali moze proci:

Posted Image

Posted Image

Moram priznati da je bas nezgodno mjesto bilo za busiti zbog ovoga ugla, odnosno krivine koja je zahvatila rupu blago. Da je bila ravna povrsina i rupa bi bila super. Bitno je da lulica moze uci bez problema, ostalo se da popraviti.

Posted Image

Posted Image

Trebace popraviti malo situaciju pa je cale otisao da kupi silikon da mozemo zakrpiti. Kupio je neki otporan na temperature koji se navodno koristi i za krpljenje rupa na auspuhu kad produva...po njegovom iskustvu kaze da je dobar. Na ambalazi stoje napisane tri devetke "999".

Nije nesto estetski na oko ali radi posao odlicno!

Posted Image

Posted Image

Posted Image

A i silikon neki lud, jedva se oprao sa ruke nitrom...
Uglavnom sada lulica ne moze ni da mrdne, niti ima gdje da povuce fals vazduh.
U roku sat vremena silikon se vec stvrdnuo pa sam mogao i montirati airbox.

Posted Image

Posted Image


Ostalo mi je jos da rijesim sajlu gasa...vec na pocetku radova sam vidio da ce biti tu problema jer kako god vidim fabricka sajla je previse kratka za dell 19mm...
Kad sam prebacio "krivinu" sa starog karburatora na ovaj novi i spakovao sve, vidi se koliko imam sajle na raspolaganju...

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Probao sam i ovako pa nije islo...

Posted Image

@Stefan P mi je poslao slike kako kod njega izgleda sajla i koliko ima dostupne sajle posle poklopca za montazu klipica. Nije mi nikako bilo jasno da je sajla kratka. Skratio sam je max na rucici i na buziru kod karburatora, pregledao sam kompletnu putanju u nadi da jos negdje nema skriveni stelujuci dio buzira ali nista...

I onda sam odlucio sam pokusam i ovo - da izbacim sarafic za stelovanje sajle na poklopcu koji je dosao uz dell-a i da probam direktno sa sajlom i krivinom

Posted Image

Na kraju sam uspio upakovati sajlu.

Posted Image

Posted Image

Mozda ce vam se ciniti da je ugao sajle kod posude los ali zapravo nije, odnosno nije ostar.
Izlaznost klipica je skroz do vrha difuzora, cak i vise...jedino cega se bojim jeste da necu imati problema sa ler sarafom ako sajla bude previse nategnuta.
Ono sto znam jeste da vise nemam ni 1mm slobodne sajle i ako bude problema ne gine mi nista drugo nego da kupim novu...

Namucio sam se malo i oko montaze airbox-a...Crijevo od airbox-a bas tijesno nalijeze na dell-a pa sam tu morao malo poturpijati plastiku da moze lakse uci u airbox.
Pokusao sam upaliti skuter bez filtera, cisto da vidim da li reaguje medjutim bilo je previse vazduha. Tek kad stavim 2 prsta na difuzor onda se javi.
Nakon postavljanja filtera pokusao sam ga upaliti opet na par sekundi, medjutim nalio sam svjecicu posteno (vjerovatno i od prethodnog kurblanja)...

Posted Image

Stavio sam novu, suvu, NGK 8icu pa sutra istjerujem skuter iz garaze ukoliko ne bude kise.

Moram priznati da me kroz rad pratilo dosta gremlina i imam osjecaj da se iskomplikovalo sve sto se moglo iskomplikovati...posebno sitnice i gluposti.
Najvise me interesuju vasa misljenja vezana za one karbon lamelice i rupice po njima, kao i trenutnu situaciju sa semeringom kod variomata - da li samo blago slini ili je to vec sada za smece?

Toliko za sada, sutra se nadam da cu okaciti snimak prvog paljenja ukoliko ne bude kise napolju.

Edited by Lauda, 23 May 2015 - 05:31.


#677 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 May 2015 - 10:14

Eheh,taj trek zaista muke stvara svuda. Kazu da nema razlike kod piaggia kratki-dugi blok i da prodaje isti nosac auspuha za sve pia 50.. malo sutra, istu gimnastiku sam imao.. a zamisli da imas srafove umesto brezona, onaj blizi kolenu grane bi mogao da odvijes 2 kruga pre nego sto udari u granu.. kako su to projektovali??

Sto se tice kitovanja, pedantno si odradio. Moram da te iskritikujem zbog alata, moras imati set krivookastih kljuceva i gedora od 8 do 24mm. To nije skupo a moras da ih imas. Viljuskaste kljuceve zaboravi, sa njima se retko radi, samo na nepristupacnim mestima (kao ona matica brezona na iznad krivine izduvne grane), a za rad na glavi, dekli itd, ne smes sebi da priustis da ti viljuskasti kljuc prokliza i unistis maticu, sraf ili polomis nesto..

Za lamelice, nisam do sada video taj slucaj, a sto se tice semeringa, ili je on dotrajao pa pljucka po malo, ili je radilica blago van centra pa prilikom okretanja excentricno podrhtava i semering pljucka. Jesi li proveravao luft lezaja sa te strane?

Dve stvari nisam primetio da si pisao. Jesi li premerio karike pre montaze, da li treba da se poturpijaju ( vrhovi pod uglom 45*) i da li si posle zamne creva ozracio uljnu pumpu?

Ps: ne vidim slike preko tapa-toka.

#678 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 May 2015 - 10:43

carbonit lamelice su u vidu tih vlakana, i to što se blago providi na jakoj svetlosti je normalno, posltoje sitnije i krupnije pletene, ove malossi su izgleda krupnije, dosta sam takvih montirao i rade, konkretno na onom fact-u su baš takve 6g i nikakve promene na njima nisam video pa sam ih vratio natrag

što se tiče auspuha, jasno je sve, minareli auspuh na minareli cilindru, i kinareli bloku, mora biti gimnastike i dobro si to odradio, ima dovoljno mesta da se uz male prepravke i podmetanje platni dovede fabrički nosač, recimo sa obradom samo jedne rupe... obrati pažnju da ni jedan šraf na cilindru kao i na nosaču ne unosi nekakve napone na materijal, jer će do dovesti do pucanja. Najbolje je da imaš sve nekako već na mestu i da sa šrafovima pritegneš 1-2 mm ne više

semering je za menjanje... nemoj da ti cilindar zalepi zbog falš vazduha

karike ne treba da se turpijaju kod sport-a, jer ne prelaze preko kanala, a zazor ako si hteo da proveriš izmerio bi 0,1mm

squish je dobar, tih 2-3/100 su greške u merenju

#679 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 23 May 2015 - 11:04

Moje komentare si cuo vise puta tokom vikenda :) Pa nemam sta posebno reci, osim da necu prezaliti sto si ostavio uljnu pumpu. Mirnije se spava kad mjesavinu pravis rucno. Ovako ne znas nikad kad je ona bacila 1,5%, 3 ili 5... Ili nedaj boze kad ne baca nikad...

#680 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 May 2015 - 11:38

Lauda samo naprijed, ovo ce biti pravi poso i ima da traje. Bas si ga odradio kako treba, samo nemoj se zezati sa semerinzima, uzmi prave Cortecco ako imaju i ugradi ih oba, zaboraviti ces na njih. Steta bi bilo da ovi naprave haos. Jest dodatna gimnastika ali kad si vec tu rijesi ih.

Odlicno si se snasao za nosac, taman sam ti htio reci da samo poturpijas kad ono vec si lesio. I na cilindru nemoj stavljati obicne matice, probaj iskopati kao od piaggia one su malo stisnute na pocetku protiv odvrtanja. Vibracije su djavo.

Samo naprijed





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users