Jump to content


Kompresioni odnos,kalkulator i prakticno merenje...



94 replies to this topic

#41 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 12 June 2013 - 19:11

Heh, lako je to reci Mario, nisam bio na casu kad se to ucilo...( mozda sam i pobegao, ne znam , davno je to bilo ... ) imam negde zapisan podatak koja je gornja izlaznost klipa , mislim da je 1.3 mm od gornje ivice cilindra...pri sadasnjem stanju stvari, mereno tinol zicom na glavi 70 ccm sqish je 1.5 mm...zaptivac glave ne koristim...samo ona moja silikon zica u kanalu + crveni silikon u tankom nanosu i sve dihtuje besprekorno ...

Za ovu obradjenu glavu mogao bi napraviti zaptivac od Cu ili Al lima od 1 mm, jes` malo zajebancija , ali moze, pa kad budem imao i taj podatak , onda u kalkulator , pa cemo videti , ali opet mislim da ce kompresioni odnos biti prevelik ( 12, 5 ne prelazim ni za zivu glavu )...ako se ne uklopim , odustajem...

#42 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 12 June 2013 - 21:37

Ево, пријављујем се да ти све израчунам. Шта знамо: Пречник клипа = 47мм, Ход радилице = 39.2мм, Запремину главе = 4.3 мм^3, Растојање од руба чела клипа доивице цилиндра у ГМТ = 1.3мм ??
Ако су подаци исправни, копресиони однос без заптивача је 14.6:1. Много.
Пробамо са заптивачем 0.5мм 12,6:1. Таман.
Већ са заптивачем 0,6, К однос пада на 12.3:1..

Под условом да је висина чела клипа 1.8мм.

#43 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 June 2013 - 21:43

Mišo izmeri na ovom novom klipu visinu od ivice klipa do kraja suknjice i visinu od centra klipa do kraja suknjice, za ovo drugo merenje će ti možda trebati šubler sa većim kljunom... hajde da vidimo i koje je zakrivljenje tih kineskih klipova

#44 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 13 June 2013 - 11:24

Eh , Bozo , svaka cast, sta bi bez tebe? A, Mario me tera na cas matematike sa koga sam bezao...Prosto mi neverovatno da zaptivac od 0.5 mm toliko zapreminski ucestvuje u kubikazi glave, al, ako je tako ...matematika je egzaktna nauka , pa valjda je to - to ...


Evo slike klipova , iako su oba Kinezi, rade ih razliciti proizvodjaci , pa i medju njima ima razlike, doduse neznatne- znaju se dimenzije za minarelli...

Posted Image
Posted Image

Posted Image
Posted Image

Posted Imagemala razlika u visini, u klipove je uvucena bolcna , pola u jedan , pola u drugi , da bi bili na jednakom rastojanju od ose bolcne, pa je to pokazalo razliku...

Posted Imagea, vidi se i ovako...
Posted Image

I na kraju , mere klipova...
Posted Image
Manje greske u merenju su moguce , uradio sam najbolje sto sam mogao ...

Zbog razlike u visini , za ova dva klipa u istom cilindru ni sqush ne moze biti isti...

#45 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 13 June 2013 - 12:21

Od 47,5 do 50,5 ima 3mm a ne 2 kako si napisao na prvoj slici.

#46 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 13 June 2013 - 14:59

E, jbg Neso 1. razred 2. polugodiste pre 100 godina , kad se ucilo sabiranje , nisam bio na casu , operisao krajnike ...( verovatno ) ...
( Pa , jel` morate da me hvatate bas za svaki milimetar ? ) ...

Na drugoj slici od gore vidi se razlika u sferi klipova, to je razlika , ovaj levo je 3 mm...

#47 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 13 June 2013 - 15:24

Prosto ces dihtunzima ispod i na cilindru regulisati sqwish i to je to ...normalno -upotrebi Mariov kalkulator al moras tacno da znas uz zakriljenje klipa i C parametar...i sto se kompr. tice si u pravu -12.5 za gus i max. 13-13.5 za alu je optimalno u AC verziji...LC je druga prica...

#48 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 13 June 2013 - 23:19

da ovaj drugi će biti 1,8 a prvi 3mm.. e sad drugom je C parametar na istoj radilici manji, i najverovatnije dolazi skoro do ivice...

ja mislim kada se svede kroz kalkulator da će i za jedan i za drugi klip biti slični rezultati...

međutim, ne smemo zaboraviti da klip koji ima veći C parametar, dakle onaj prvi, duže drži kanale otvorenim, dakle veći su uglovi cilindra, jer će i C biti veći, a i sa 3mm zakrivljenjem, drugačije usmerava uprskavanje smeše iz prelivnih i boost kanala...

tako da sad ima dve varijante, base i mid race... pa nek bira koju će...

svakako treba isklakulisati... ajd još taj C parametar da nam rekneš...

#49 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 14 June 2013 - 12:40

View PostMario, on 13 June 2013 - 23:19, said:

sad ima dve varijante, base i mid race... pa nek bira koju će...
Koje su prednosti/mane ravnog, a koje zakrivljenog cela klipa (pod uslovom da u istom trenutku otvaraju kanale)? Jel DURABLE klip za mid race?

#50 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 14 June 2013 - 15:05

u zavisnosti od ugla uprskavanja smeše, menja se karakteristika brzine dolaska smeše do tačke zapaljenja...

čelo klipa svojim uglom definiše ugao uprskavanja zajedno sa vertikalnim uglom ulaska prelivnih, a ponajviše boost kanala u prostor cilindra...

u zavisnosti od brzine dolaska smeše, menja se time-area parametar i cilindar u tom konceptu postaje spremniji za višlje ili niže obrtaje...

edit : najjednostavnije je da "natakneš cilindar na česmu i da vidiš gde prska boost" :0takoje:

#51 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 15 June 2013 - 10:18

Problematika je dosta slozena,a da bi se pravilno shvatila , najvise sam sklon tome da kad budemo dogovorili susret , da to ponesem i da uzivo prodiskutujemo o tome , da bi svi zajedno nesto naucili , trebace nam to znanje...

Podsecam Novosadjane da je period lepog vremena pred nama . paaaaaaaaa, moglo bi....

#52 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 18 November 2013 - 21:52

Мени је скинут ауспух, што значи да се цилиндар скида за 10мин. Таман да прегледам у каквом је стању, па ћу и да премерим.
Марио, кажи шта све треба?

#53 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 18 November 2013 - 23:01

Valjalo bi da ustanovimo zašto je toliko lepljiv taj street race...ako ćeš skidati cilindar daj ga ne merenje...
Start na snimku je užasan ali posle fino povuče...zveči kao bebina zvečka, i ja sam pomislio na karike ali ako su plastike onda ok... :)

#54 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 November 2013 - 00:06

View PostBoza, on 18 November 2013 - 21:52, said:

Мени је скинут ауспух, што значи да се цилиндар скида за 10мин. Таман да прегледам у каквом је стању, па ћу и да премерим.
Марио, кажи шта све треба?

znaš već ... visina čela, C parametar, zapremina glave merena pleksijem, imam ja pleksi i špric, mada nije problem napraviti, i eventualno squish u glavi mada to figurira samo kod uporedbe kada se meri tinol žicom, kod kalkulacije ne

#55 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 19 November 2013 - 01:02

Сквиш је 1мм, Ц парамтар 0.5мм и у глави још толико. Заптивач испод цилиндра је онај стандардни, рекао бих да је 0.5мм. То је оно што сам већ био мерио.
Клип ћу одмах сутра да премерим, јер имам онај стари, а за главу морам прво да нађем плексиглас, па ћу онда.

Зилке, шта ти имаш испод цилиндра?

#56 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 November 2013 - 01:07

za vrh će ti trebati onaj veliki šubler ili da se snađeš nekako, treba biti precizan 0,1mm menja karakteristiku lepo, a i glavu uglavnom merim 2 puta... prvi put kada je suva bude 0,1cl više, to je sve razumljivo...

uglavnom ima dve vrste od 5,5 i od 6,8 odnosno 7 cl, ili cm^3... biće da je ta tvoja 5,5 to je kao stage6 i hebo

#57 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 20 November 2013 - 14:12

View PostMario, on 19 November 2013 - 01:53, said:

nije dovoljno precizan taj metod
Нисам нашао плекси, па нисам скидао главу. Оставићу за викенд.
Клип је 50.5 од средине до краја и 48-48.1 од ивице до краја.
Рачунао сам да је глава 7ццм, К:1 испадне 12.93.

#58 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 November 2013 - 14:36

al nije 7 već 5,5 to će biti ona oštrija aj slikni da vidimo...

prebaci molim te postove oko kompresije, da ne spamujemo čoveku projekat

#59 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 20 November 2013 - 17:43

Zasto se toliko potencira na merenju zapremine pleksiglasom? Sta vam znaci kompresioni odnos kad ne znate gde je granica?

#60 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 20 November 2013 - 18:02

View Posttuningfanatic, on 20 November 2013 - 17:43, said:

Zasto se toliko potencira na merenju zapremine pleksiglasom? Sta vam znaci kompresioni odnos kad ne znate gde je granica?
Zna se okvirno,iz iskustva, gde je granica i optimum za pojedine vrste kitova...prvo zavisi od vrste-gus ili alu,pa AC ili LC, pa kad zagazis u midrace-HE nema sta da meris nego pratis fabricke podatke [ ima u FAQ] ... preterivanje u stepenu kompresije ne donosi nikakava napredak u performansama vec suprotno [ pregrevanje] ...zato je najbolje naci optimalnu vrednost a kako fabrike bas i ne daju te podatke -pleksi i merenje+ Mariov kalkulator je jedino ispravno merenje za utvrdjivanje "pravog'' stepena kompresije...





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users