Jump to content


Sprint Eagle - Bojan681



5489 replies to this topic

#4641 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 December 2015 - 17:22

Boki a koji je spoljni precnik te diznice?

#4642 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 18:24

Aaaaaa radi!!!!


Nadam se da je ovo jedan veliki doprinos za ovu nasu zajednicu, sada hladan motor pod saugom dize obrtaje na 2700-3200 obrtaja i opusteno se zagreva motor i kasnije se samo ugasi saug kad moze samostalno da drzi ler.

#4643 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 18:30

Fazon je samo napraviti sto manju rupicu kad se nalije tecnog metala. Ja sam koristio samo jednu bakarnu licnu sto tanju.

Ko je rekao da se turpija ne moze napraviti da radi ko skuter za svaki dan nije upoznao mene :)

Edited by bojan681, 27 December 2015 - 18:31.


#4644 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 27 December 2015 - 18:40

Super ali to si trebao uraditi na kraju kad dovedes karb pod konac. Postoji velika sansa da ces poremetiti odnos smjese koji odgovara trenutnom precniku dizne nakon stelovanja pa ces morati prepravljati opet.

#4645 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 27 December 2015 - 19:10

Bravo

#4646 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 19:41

Necu morati nista da sredjujem. Ovo sam smanjio precnik saug dizne koja je previse nalivala gorivom pa kad povucem saug obrtaji su padali a trebali bi da rastu. Sad je sve to korigovano.

#4647 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 December 2015 - 19:45

View Postbojan681, on 27 December 2015 - 18:24, said:

Aaaaaa radi!!!!


Nadam se da je ovo jedan veliki doprinos za ovu nasu zajednicu, sada hladan motor pod saugom dize obrtaje na 2700-3200 obrtaja i opusteno se zagreva motor i kasnije se samo ugasi saug kad moze samostalno da drzi ler.
Evo i ja se pridruzujem cestitkama! Bio bi doprinos da si recimo izmerio kolika je bila rupica, pa naknadno sublerom izmerio debljinu te licne da i drugi znaju ;)

Pitao sam te koji je precnik te mesingane dizne, jer na trzistu postoje dizne od 35 do 100 u precniku m3 i m4 pa ih je moguce lako ubacivati tu mesto te jedne koju si zapusio..

Vidi, motor radi na onim obrtajima na kojima mu diktira leptir ili siber, odnosno otvorenost, pricamo o karburatorima na 2t modelima.

Kada ima vise goriva nego mu treba, on se davi i padaju obrtaji, a kada ima manje goriva, ima tendenciju da podigne obrtaje (kao kad dobija flas).

Ti brkas sauh na automobilima, odnsno konstrukciju na karburatora i sauha na 4t karburatorima sa 2t.

Na 4t karbovima, pored otvaranja posebne dizne za dodavanje goriva, postoji i mehanicka sprega sa leptirom koji se ponasa u tom trenutku kao da si dodao gas par milimetara u zato je rad pod sauhom malo vislji.

U tvom slucaju, toliko si smanjio gorivo na sauhu, da je siromasan i obrtaji su visoki dok je hladan. Ne igraj se puno, hladan je vazduh, moze lako da te prevari da zamuce..

#4648 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 19:52

Ne, upravo je suprotno, ako je saug dobro podesen na 2t karbovima mora da podigne obrtaje kad je upaljen.

Mozda cu morati malo da povecam tu saug diznu jer sada dize obrtaje cak do 4100-4200 obrtaja kad duze radi motor pod saugom. Kasnije kad ugasim saug padnu na oko 2000 i motor se gasi.

Idealno bi bilo ako bi drzao obrtaje na 2500-3000 obrtaja pod saugom i da ne ide ni ispod ni iznad toga..

#4649 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 December 2015 - 19:59

View Postbojan681, on 27 December 2015 - 19:52, said:

Ne, upravo je suprotno, ako je saug dobro podesen na 2t karbovima mora da podigne obrtaje kad je upaljen.

Mozda cu morati malo da povecam tu saug diznu jer sada dize obrtaje cak do 4100-4200 obrtaja kad duze radi motor pod saugom. Kasnije kad ugasim saug padnu na oko 2000 i motor se gasi.

Idealno bi bilo ako bi drzao obrtaje na 2500-3000 obrtaja pod saugom i da ne ide ni ispod ni iznad toga..
Ja mislim da treba da probusis jos jedno mesto u loncetu i upucas jos jednu diznu, jednu vecu a jednu manju.. jedna za 2000 obrtaja pod sauhom da budes stealth na semaforu a druga za 3000 obrtaja, da se brze zagreje, da se ne smaras sa pokretanjem rucnog zgloba i turiranjem..

I ne diraj ni slucajno pilotku i smesu, sve je idelno, samo sauh steluj!

#4650 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 20:04

Inace saug dizna je sad toliko mala (oko 0,1-0,15mm) da nema mnogo uticaja na ostale otklone tako da dok je motor hladan mogu da upalim saug i kad se zagreje na 30 stepeni odvozam par ulica sa malo jacom smesom pa tek onda ugasim saug.

Kako sam korigovao srafic smese, bio je 1 krug vise odvrnut, sada pod saugom ne dize toliko obrtaje.

Jbg Aco provalices i sam zasto sve ovo radim, prosle sezone sam u 90% slucajeva koristio skuter kao prevozno sredstvo tako da covek poludi (a i komsije) od stalnog turiranja kad je motor hladan, visokih obrtaja na leru, buke, itd..

Posto je motor turpija znam da nesto mora da se zrtvuje, ajde sto je bucan to i nije problem al ako mogu sebi da olaksam zagrevanje motora sto da ne..

Inace sada ce se motor retko kad voziti, navikao sam na kola a i ova tvrda suspenzija na motoru me ubija, omatorio sam.. :D

Edited by bojan681, 27 December 2015 - 20:12.


#4651 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 December 2015 - 20:14

Gledaj ovako. Ako ti je sada sauh 0,10 ili 0,15 i mozes normalno da vozis sa njim, imas pun gas itd, to znaci da za toliko mozes jos da povecas ukupno gorivo u smesi, da li na pilotki, pa da onda spustis ler gas ili na glavnoj ili...

Svakako gubis funkciju sauha, i sve ovo sto radis ima veze samo sa ovom temperaturom i vlagom vazduha!

Nece biti da se konstruktor karburatora zeznuo, uvek su sauh dizne izmedju 50 i 60. I na velikim karbovima za trkacke sprave i na malim, 12 - 16 -17,5mm za serijske 50ccm skutere. Pa ako moze kod svih da radi znaci da moze i tu, samo si se negde zeznuo u steli karba, pa sad ides unatraske i smanjujes sauh..



#4652 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 20:17

Ma kakvi, kad je ugasen saug super su pogodjeni otkloni, tu ima jos da se radi kad otopli al 80% je pogodjeno.

Lupio sam da je 0,10-0,15 saug, zica je od prilike te debljine ali kad se umoci u tecni metal ona skine vise od tih 0,10-0,15mm koliko je debela. Probacu to nekako tacnije da izmerim..

Edited by bojan681, 27 December 2015 - 20:18.


#4653 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 20:23

View PostAcaPostar, on 27 December 2015 - 20:14, said:

Nece biti da se konstruktor karburatora zeznuo, uvek su sauh dizne izmedju 50 i 60. I na velikim karbovima za trkacke sprave i na malim, 12 - 16 -17,5mm za serijske 50ccm skutere. Pa ako moze kod svih da radi znaci da moze i tu, samo si se negde zeznuo u steli karba, pa sad ides unatraske i smanjujes sauh..

Aco jeste da manji karbovi imaju vece saug dizne ali zavisi mnogo od konstrukcije karburatora, tako npr fabricka pilotka na 19mm 40-ka a mario na karbu 30mm vozi pilotku oko 20-25..

Po mom misljenju saug polugica kad se podigne dodaje i ekstra gorivo a verovatno i ekstra vazduh preko one neke male rupice od napred. Sad u zavisnosti od motora mozda bi ta podesavanja odgovarala za neki 4t motor ali za turpiju 70cc nije dobar odnos tog dodatnog goriva-vozduha koji daje saug pa ne podize obrtaje vec se ugusi od previse goriva i samo ugasi. Ja sam to sad donekle korigovao, bice jos par proba i tek treba da utvrdim dal je to-to ili treba malo veca saug dizna ili manja..

Edited by bojan681, 27 December 2015 - 20:24.


#4654 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 27 December 2015 - 20:27

Zasto jednostavno kad moze komplikovano :)

#4655 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 December 2015 - 20:33

Svi karbovi imaju sauh dizne oko 50-60, i mali i veliki..

To i ja kazem, posteluj karb (pilotku) pa se posle igraj sa sauhom..

Dobro, mozda ja gresim, pratim dalji razvoj i drzim palceve da me razuveris :)

#4656 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 23:15

Naleteo sam na problem. Tu saug diznu treba precizno odrediti da obrtaji na leru nebi previsoko skakali. Prvi put kad sam skoro zapusio rupu motor je na leru dizao do 4200 obrtaja. Nakon drugog pokusaja motor dizao obrtaje do 3600 obrtaja a treci put sam izgleda previse prosirio rupu pa je kao ranije sa fabrickom rupicom za saug, uopste ne dize obrtaje i gasi se.

Za ovako nesto treba imati one precizne burgijice od 0,3-0,6mm u koracima od 0,05mm pa probati sa kojom rupom motor kad se upali drzi obrtaje izmedju 2500-3000 obrtaja kad se upali saug. To je tesko odrediti sad preko zime kad su temperature nize al i tu nije jednostavno, znaci ne moze se samo smanjiti rupica neg treba tacno pogoditi velicinu..

Aco moguce da ce tu negde biti i moja rupa, fabricka je bila 0,6mm a moguce da treba 0,5mm da bi saug ima svoju funkciju. Inace od kad sam smanjio rupicu na dizni za saug sad samo podignem saug i bez dodavanja gasa motor upali na prvu-drugu kurblu.

#4657 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 December 2015 - 23:17

Porucio ovo, ima burgijice od 0,3-1,6mm.
http://www.ebay.com/...EsAAOSwd0BV1Zj-

Do 1mm burgije idu u koraku od 0,05mm. Mora da se ceka dosta al za 500din kad god stigne posluzice..

#4658 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 27 December 2015 - 23:25

View PostLauda, on 27 December 2015 - 20:27, said:

Zasto jednostavno kad moze komplikovano :)

ни ја не разумем, заиста..


честитам што си успешно подесио мотор да лепо ради на леру и првој половини, или 2/3 гаса, али си нажалост то урадио усред децембра када су ненормално непогодни успови..
на пролеће те чека исти посао, ако не и још већи.. :kurbla:

#4659 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 27 December 2015 - 23:27

View Postbojan681, on 27 December 2015 - 23:17, said:

Porucio ovo, ima burgijice od 0,3-1,6mm.
http://www.ebay.com/...EsAAOSwd0BV1Zj-

Do 1mm burgije idu u koraku od 0,05mm. Mora da se ceka dosta al za 500din kad god stigne posluzice..

колико сам ја упознат, једино златарски биакс може да ухвати бургију од 0.3 мм,
имаш ли са чиме да ово употребиш када ти стигне?

#4660 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 27 December 2015 - 23:52



View Postbojan681, on 27 December 2015 - 23:15, said:

Naleteo sam na problem. Tu saug diznu treba precizno odrediti da obrtaji na leru nebi previsoko skakali. Prvi put kad sam skoro zapusio rupu motor je na leru dizao do 4200 obrtaja. Nakon drugog pokusaja motor dizao obrtaje do 3600 obrtaja a treci put sam izgleda previse prosirio rupu pa je kao ranije sa fabrickom rupicom za saug, uopste ne dize obrtaje i gasi se.

To je zato, sto si mu zatvorio gorivo i dodao VAZDUH kroz kanale od sauha, pa ti podize obrtaje kao kad vuce fals.
Zato sam ti pisao da ti trebaju diznice da odredis koja mu prija. Ne igraj se, ustinuces kariku..

I nije ti ni jednom palo na pamet da ne moze da radi pod sauhom zato sto mozda imas preveliku pilotku, ili zato sto si odokativno uvrnuo 10 brojeva vecu glavnu diznu..

Vrati sauh na 50, smanji pilotku kao sto su te Mario i Pita i posavetvali da izbegnes nalivanje u niskim otklonima, nasteluj smesu, nasteluj ler, pa ces videti da sauh moze da funkcionise normalno.

I da, obavezno prekri karburator nekim cebetom sa katancem, koji ima vremenski kljuc, do proleca :)





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users