Jump to content


Sprint Exactly - by Stefan p



556 replies to this topic

#541 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 08 November 2015 - 03:13

E koliko te dugo nagovaram da napises nesto na forumu...Rekao sam ti sve, sredice se skuter. Fokusiraj se na oporavak i na faks...rijesi one matematike prvo haha :)

#542 RuCZ

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 414 posts
  • MestoRuma
  • VozimPeugeot Jet Force

Posted 08 November 2015 - 10:24

Brz oporavak, a za skuter ćeš lako. Ide zima pa će biti vremena za krpljenje plastika.

#543 Stefan p

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,132 posts
  • MestoLopare,Republika Srpska
  • VozimSprint Exactly

Posted 09 November 2015 - 01:17

Hvala vam ljudi!

Skinuo sam gips u srijedu i sa rukom je sve uredu sto je najbitnije!Sto se pada tice, vidio sam auto iz suprotnog smijera, ali se nisam nadao da ce skrenut tako naglo, cak je ruka ostala na gasu a takodje nisam takao ni kocnice, sve se desilo u sekundi!Imao sam srecu da je samo mali prst, moglo je dosta gore proc..Ali necemo se sad vracat na to, bitno da se na kraju sve dobro zavrsilo!

Lauda zbog te matematike ne stizem da udjem na forum! :)

I dal je moguce da pise u izvjestaju da je laksa povreda u pitanju? Zar se neracuna svaki prelom kao teza?

Edited by Stefan p, 09 November 2015 - 01:19.


#544 Stefan p

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,132 posts
  • MestoLopare,Republika Srpska
  • VozimSprint Exactly

Posted 22 July 2017 - 21:24

Nakon dvije godine pauze, odlucio sam da popravim skuter i da se vratim u tuning vode, izgleda da nam je to u ostalo u krvi...

U oktobru 2015 god. sam imao saobracajnu nesrecu, nakon cega sam napravio pauzu od 2 godine(tadasnje stanje skutera mozete pogledati na prethodnoj stranici).
U medjevremenu posle nesrece skuter je zaribao.Imao sam 2 opcije da radim sledecu specijalu ili novi cilindar. Na preporuku clana Lauda i Mario, odlucio sam sam se za 2 opciju kupovina novog cilindra.

Setup od prije 2 godine:

Cilindar: Top performance trophy 70ccm(specijala na 47.4mm, Metoro klip)
Auspus: pInasco powersound
Radilica: serijska
Karburator: Dellorto 19mm
Kvacilo: Malossi fly
zvono: TNT
Variomat: malossi multivar
Produzenje prenosa malossi 25%
morini zadnje remenice 123mm, dayco remen i ostale sitnice...

Dakle imao sam 2 opcije radit sledecu specijalu na (47.6 -47.8) ili kupovina novog cilindra. Odlucio sam se za drugu opciju.
Sa Racing planet-a(Ovom prilikom bih se zahvalio za dijelove, sve preporuke) je porucen sledeci spisak dijelova:

Airsal t6 racing;
Naraku hpc radilica(sa fabrickom sa presao oko 25000-30000);
usis polini(fabricki je popucao vremenom, a i zbog loseg rijesenja za prikljucak vakum crijeva);
Naraku bobina, svecica, iglicasti lezaj, semerinzi i ostale sitnice..

Par slika dijelova:

Attached File  stefan_1.jpg   169.17K   7 downloads Attached File  stefan_2.jpg   124.13K   7 downloads Attached File  stefan_3.jpg   261.86K   7 downloads

Attached File  stefan_4.jpg   178K   7 downloads Attached File  stefan_5.jpg   163.25K   8 downloads Attached File  stefan_6.jpg   304.67K   7 downloads

Attached File  stefan_7.jpg   281K   7 downloads Attached File  stefan_8.jpg   184.14K   7 downloads Attached File  stefan_9.jpg   191.29K   7 downloads

Potom je uslijedilo rastavljanje masine i prirema za sklapanje.Prilikom sklapanja masine imao sa pomoc clana Lauda(Tacnije Lauda je sklapao a ja sa strane nadlegao i pomagao). Sto se tice sklapanja necu opsirnije pisat, Lauda ce prvom prilikom sve deteljno napisat i postavit par slika. I ovom prilikom zelim da se zavalim clanu lauda na velikoj pomoci.


Trenutni setup:

Cilindar:airsal t6
Auspus: pInasco powersound
Radilica: Naraku hpc
Karburator: Dellorto 19mm
Kvacilo: Malossi fly
zvono: TNT
Variomat: malossi multivar
Produzenje prenosa malossi 25%
morini zadnje remenice 123mm, dayco remen,naraku bobina, polini usis i ostale sitnice.

Inace skuter sam danas upalio, odradio je na leru 2 puta po 20 minuta. Imao sam problem sa nosec auspuha, koji sam donekle rijesio. Prilikom rada sam primjetio da dihtung na auspuhu nije dobro legao i da malo pusta, ostaje mi postavljanje novog dihtunga, i razrada moze poceti.

Edited by Lauda, 14 August 2017 - 19:26.
Popravio slike


#545 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 23 July 2017 - 07:26

Čestitke za setup, daj molim te slike radova da vidimo admina kako masti prste :)

Polako sad sa razradom bar 100km jer je nikasil pa ide kraće..

#546 Stefan p

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,132 posts
  • MestoLopare,Republika Srpska
  • VozimSprint Exactly

Posted 23 July 2017 - 20:59

Hvala, Mario.Slike se kod Laude, pa ce on postaviti kad bude imao vremena.

Da, postavim snimke rada na leru. Prvi snimak je sa starom prirubnicom, gdje se na snimku moze vidit, kako je prikljucak za vakum na prirubnici sto je lose rijesenje(vjerovatno je vukao fals na tom mjesu a prirubnicima je vremenom ispucala).



Na drugom snimku je polini prirubnica, sto se tice kvaliteta zadovoljan sam, dosta je tvrdja od fabricke i kvalitetnija. Prikljucak za vakum je ovaj put na karburatoru.

Attached File  IMG_0678.JPG   1.3MB   23 downloads




Edit: Ostaje mi sutra da podesim dihtung na auspuhu, vjerovatno ce ici novi, i da smanjim diznu do prve sa kojom se moze vozit, trenutno trokira previse, pa mogu krenuti u razradu.

Edited by Stefan p, 23 July 2017 - 21:01.


#547 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 July 2017 - 21:04

Cestitke na odabiru setupa i novim delovima, da te sluzi dugo i da se sit navozas.
Svaka cast i na radovima, sa nestrpljenjem ocekujemo slike :)

#548 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 July 2017 - 21:17

Hvala svima, radovi su prosli uspesno. Za jedan dan smo uspeli sve da uradimo i sklopimo.
Stavljam slike i opis radova uskoro. Nazalost nisam stigao danas zbog posla i obaveza.
Stefan je vec presao 30ak kilometara sa razradom. Planira se minimalno 150km lagane razrade, a posle u stelovanje karba i prenosa.

View PostMario, on 23 July 2017 - 07:26, said:

Čestitke za setup, daj molim te slike radova da vidimo admina kako masti prste :)
Do lakta u masti :)

#549 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 August 2017 - 19:39

Ostao sam duzan opisa radova, pa da krenem. S obzirom da smo morali za jedan dan, zapravo 5-6h da zavrsimo sve, nismo uspeli da napravimo dosta slika. Nista posebno nismo radili na blokovima i termogrupi, osim klasicne ugradnje radilice i cilindra.

Preko skuter mreze je porucena Naraku HPC radilica (12mm bolcna) uz koju dolaze montirani NTN C3 lezajevi. Za izbor cilindra, Stefan se odlucio za Airsal T6 alu cilindar. Za Dr.Evo ce da se uradi specijala nekada posle i ide na policu kao rezervna opcija.

Stefan je rasklopio blokove dan ranije, izvadio staru radilicu i novu radilicu stavio u frizder. Kod Stefana sam dosao oko 9h i nakon dorucka i kafe, krenuli smo sa radovima lagano oko 11h. Inace, moje putovanje do Stefana je bilo upitno zbog stanja Focusa ali je na kraju proslo sve bez problema. Pisacu vise o tome kod sebe u temi...

Prvo smo krenuli sa standardnom pripremom blokova za ugradnju radilice. To podrazumeva ciscenje unutrasnjosti malog i velikog bloka. Blokovi su bili poprilicno prljavi, posebno sa vanjske strane. Skuter nije vozen preko 2 godine, a i pre toga se nakupilo dosta blata i prasine. Zbog vremena, odustajemo od detaljnog ciscenja i vanjskih strana blokova, iako je bilo skoro pa obavezno.

Stefan je nekada ranije vec radio poliranje malog i velikog bloka, kada je radio zamenu lezajeva na fabrickoj radilici - tako da smo sa te strane mirni. Sledeca optimizacija blokova koja bi mogla da se desi, jeste prilagodjavanje blokova cilindru ali koliko smo videli tu bi bilo jako malo posla. S obzirom na vreme koje imamo, to ostavljamo za neko drugo rasklapanje...

Ovde je mali blok pre ciscenja
Attached File  IMG_20170720_103617.jpg   3.36MB   14 downloads

Posebnu paznju bih skrenuo na 2 mala pina, zapravo vodjice koje se nalaze izmedju blokova. Usled uticaja vremena javlja se korozija na njima. Prvo sam probao da sklopim blokove na "suvo" bez radilice i tu sam odmah video da tesko ide zbog ta 2 pina. Nakon malo obrade sa vodobrusnim, islo je bez problema. Ovo kazem iz razloga sto ovaj sitan detalj moze da napravi potencijalan problem kod ugradnje radilice metodom toplo-hladno, gde ako imate tu otpor na tim pinovima onda gubite vreme i vec morate da se sluzite alatima "dobrih" majstora - cekic.
Nazalost, nismo stigli da detaljno uslikamo i proces ciscenja i testiranja ali na slici iznad u gornjem delu malog bloka mozete da vidite jedan.

Radilicu smo montirali klasicno po temi koja vec postoji na forumu - https://svet-skutera...p__500#entry500
Uz razliku sto smo mi prvo radilicu ubacili u veliki blok, pa tek onda u mali, jer nam je tako bilo lakse.
Moram priznati da je dosta lakse kada radilice dodje sa vec montiranim lezajevima i tu smo ustedeli vremena. :)

S obzirom da je Stefan imao jedino brener, morali smo da grejemo blokove tako. Oko 4 minuta smo grejali veliki blok, uz periodicno skakanje i na mali blok. Radilica je usla vrlo lako u veliki blok, s tim sto bih napomenuo da sam periodicno brisao garez koju brener ostavlja. Zato moj savet ide svima da nabave pistolj za vreli vazduh koji ne kosta puno, a dosta olaksa rad.
Klasicno smo hladili sa WD-40 i nakon ubacivanja radilice u veliki blok, grejali smo mali blok jos 1 min i tu smo uspesno zavrsili ugradnju.

Ugradnja je prosla odlicno, bez upotrebe ikakve sile osim samo laganog guranja rukom. Ohladili smo blokove i radilicu sa WD-40 i nakon centriranja dobili smo odlican odziv na okretanje radilice rukom.
Centriranje se vrsilo sa gumenim cekicem i komadom drveta. Lagano kuckanje od par puta sa obe strane je "oslobodilo" lezajeve, sto nam je dalo pozivitan utisak o uradjenom poslu.

Attached File  IMG_20170720_124529.jpg   2.97MB   16 downloads Attached File  IMG_20170720_124538.jpg   3.03MB   16 downloads Attached File  IMG_20170720_124543.jpg   2.9MB   15 downloads

Attached File  IMG_20170720_135157.jpg   3.02MB   14 downloads Attached File  IMG_20170720_135202.jpg   3.24MB   14 downloads

Attached File  IMG_20170720_135212.jpg   2.2MB   12 downloads Attached File  IMG_20170720_135218.jpg   3.4MB   12 downloads

Nakon sto smo ohladili blokove i centrilrali radilicu, presli smo na ugradnju semeringa. Stefan je kupio set Polini semeringa. Mislim da su KOK u pitanju i da nije direktna Polini proizvodnja. Uglavnom, deluju kvalitetno.
Ugradnja semeringa na strani magneta je vrlo jednostavna, dok smo na strani variomata izgubili oko sat i nesto vremena dok nismo improvizovali alat za ugradnju. Semeringe smo namazali litjumskom sa unutrasnje strane koja ide na radilicu, dok smo dosede prethodno ocistili od prvljastine i masnoce.

Tu smo morali da merimo svaki cas semering u 4 tacke, da ne bi se slucajno krenuo kriviti. Uglavnom, kao sto sam i kod sebe na Focusu montirao i ovde je montiran 1mm dublje od doseda za seger osigurac.
Nakon merenja u 4 tacke vidimo da je ravnomerno nabijen.
To bi bio u moj savet ujedno - uzmite vremena i ugradite semering polako. To ce vas sacuvati posle na duze staze i na taj nacin bicete sigurni da ste ga pravilno ugradili.

Nakon ugradnje semeringa, usledila je kraca pauza pa onda montaza termogrupe.

Uz Airsal T6 dolaze "G" tip seger osiguraci. Stefan je na moju preporuku uzeo "C" tip osiguraca, te su isti i ugradjeni.
Istina, C tip se dosta teze montira ili skida ali kada se upraksate onda i nije toliko komplikovano. Samo zivce na ler i bez sile da ne ostetite dosed na klipu.
Kod Airsal klipa prednost je i u cinjenici da ima adekvatan "zarez" na klipu, odnosno prostor da se moze prici sa spicastim klestima za ugradnju seger osiguraca, dok recimo na Dr.Evo klipu toga nema i tu je montaza/demontaza dosta komplikovanija.
Uglavnom, za koji god tip seger osiguraca bolcne se odlucite najvaznije je da ne radite silom i da uzmete kvalitetne osigurace. Cena je smesna, a moze da kosta posle par stotina eura.

Ubacen je Top Racing iglicasti lezaj dimenzija 12x16x13mm. Iglicasti je prethodno umocen u Motul 2T ulje.

Potom je i klip montiran.

Attached File  IMG_20170720_162614.jpg   3.13MB   13 downloads Attached File  IMG_20170720_162617.jpg   2.7MB   13 downloads Attached File  IMG_20170720_163453.jpg   2.81MB   12 downloads

Za montazu cilindra smo koristili fabricke dihtunge koji su dosli uz cilindra. Dihtung izmedju bloka i cilindra je od klingerita i 0.5mm je debljine. Dihtung izmedju bloka i glave cilindra je od aluminijuma i takodje je 0.5mm debljine. Dihtunge smo namazali skroz tanko tovatnom mascu da bi sprecili lepljenje na blok u slucaju demontaze nekada kasnije.

Cilindar smo prvo dobro isprali u cistom benzinu i nakon susenja ga dobro nauljili 2T sintetikom sa unutrasnje strane, kao i klip sa vanjske strane.
Ugradnja je prosla vrlo lako, posebno kada je tu jos jedan par ruku da pridrzi kariku pri navlacenju cilindra.

Attached File  IMG_20170720_163948.jpg   3.08MB   14 downloads Attached File  IMG_20170720_163951.jpg   3.04MB   12 downloads Attached File  IMG_20170720_163954.jpg   2.72MB   12 downloads

Attached File  IMG_20170720_165432.jpg   3.18MB   12 downloads Attached File  IMG_20170720_170414.jpg   3.25MB   11 downloads Attached File  IMG_20170720_170417.jpg   3.31MB   11 downloads

Glavu cilindra smo dotegnuli lagano sa malom gederom silom iz zgloba. Nije po PS-u, jer bez moment kljuca se ne moze precizno dotegnuti.
Izmereni C parametar je 1.1mm koliko se secam. Squish nije meren.

Nakon toga krenulo je sklapanje ostalih delova. Montirana je nova Naraku V2 bobina, prenos sklopljen, paljenje i magnet. Ugao paljenja je vracen na fabricku meru za potrebe razrade, posle ce se kalkulisati i fiksirati advance ugao.

Stara prirubnica je bila zbudzena uzasno, blago receno, na kojoj je bila izbusena rupa za potrebe vakuuma i to nekom metodom zadihtovano. To sam vec napomenuo Stefanu, da je to vrlo verovatno tacka gde je vukao fals vazduh ranije.
Na novoj prirubnici nece biti busenja ali ce na karburatoru biti potrebno izbusiti rupu za vakuum. Stefan vec ima originalni Dell 19mm ali bez ulaza za ulje i vakuum. Narednog dana je izbusena i rupa za vakuum na karburatoru.

Attached File  IMG_20170720_185030.jpg   3.12MB   11 downloads Attached File  IMG_20170720_185034.jpg   3.25MB   11 downloads

Na kraju su ostale muke oko montaze auspuha. Jednostavno rupe na nosacu auspuha sada se ne poklapaju, pa je bilo potrebno busiti nove na nosacu. Taj posao je ostao na Stefanu da odradi narednog dana.

U planu je i da se nabavi Yasuni C16 auspuh ili Tecnigas Triops koji bi odgovarao ovom cilindru. Nece se izvlaciti neki apsolutni maksimum iz ove termogrupe, veca je paznja na trajnost, a da pri tome ima i solidnu isporuku snage. Pored auspuha postoji jos par delova koji bi mogli da se zamene (npr. nabavka stelujuceg kvacila).

Stefan je do sada vec napravio preko 200km. Razrada je uradjena sa 3.5% Motul sintetike. Stefan je davno izbacio uljnu pumpu, tako da se radi premix.
Slede slatke muke stelovanja karburatora i prenosa o cemu dalje pisanje preuzima Stefan u ovoj temi.

Radove smo ispratili koliko smo mogli slikama. Meni je zao sto nismo imali vremena da se posvetimo malo detaljima (posebno oko teorije kompresionog odnosa i merenja svih parametara) ali nadoknadicemo to kad-tad.

Stefane zelim ti mnogo predjenih kilometara sa novim setup-om! :)

#550 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 August 2017 - 20:01

Svaka čast na prikazanim radovima! Bez obzira na kratki vremenski rok, radovi su precizno i detaljno opisani.
Drago mi je da je Stefan odlučio da udruzenim snagama krene u sklapanje. Posebno mi je drago što ste svakom detalju posvetili pažnju i sve je u napred nabavljeno a to je definicija uspeha i nepisano pravilo naseg foruma, na tome uvek potenciramo.

Čestitke Lauda i na pomoci kolegi i edukaciji mladjih članova!

Stefanu želim puno bezbriznih kilometara :)

#551 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 August 2017 - 21:25

Hvala Razredni. :)

Zaboravio sam jos jedan vazan detalj da navedem - Stefan je nabavio pumpicu i testirali smo blokove nakon sklapanja i montaze semeringa. Test je prosao uspesno, nema pustanja.

#552 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 13 August 2017 - 21:25

Cestitke decki,lijepi opis radova i odmah je tu gust za citanjem.

Vlasniku zelim puno sretnih kilometara.

Svidja mi se sto ste presli na c tip osiguraca,ipak smo s njima najsigurniji :)

Sto se auspuha tice,jedan decko kod nas ga vozi na piaggiu,sport pro mk2 i radi odlicno,on to vrti izmedju 11500-12 tisuca a nekad davno je vozio c16 i puno je zadovoljniji sa pinascom.
Tako da definitivno probajte kako ce raditi ta kombinacija.Dosta rijedak na nasim prostorima a dovoljno jak...

#553 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,752 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 August 2017 - 21:50

Hvala rade007!

Ja nisam upoznat sa Pinasco auspuhom niti performansama koje taj auspuh nudi. Ono sto znam jeste da se dere za medalju i nakon zamene vune u topu. Pomislio bi neko da je Replica u pitanju. :)

Stefan je bacio oko na Tecnigas Triops koji izgleda kao jako kvalitetan auspuh za mid-race setup. Do sada ga nisam video na nasim prostorima, pa i sa aspekta te strane je zanimljiv za kupovinu kao iskustvo vise.
Navodno je najjaci auspuh iz ponude Tecnigas firme i namenjen je bas za umeren mid-race.

Attached File  triops.jpg   26.05K   29 downloads

Uglavnom, sta god Stefan odluci bice ok. Mada i ja se slazem da treba prvo videti sta Pinasco moze da ponudi, pored zvuka.

#554 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 13 August 2017 - 23:25

Da pohvalim radove kao I opis istih, svaka cast na radovima ljudi, samo napred- pratim dalje odvijanje situacije :)

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk



#555 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 14 August 2017 - 09:50

Bravo momci precizno i pedantno, da sluzi dugi niz kilometara.

Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока



#556 Stefan p

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,132 posts
  • MestoLopare,Republika Srpska
  • VozimSprint Exactly

Posted 31 August 2017 - 20:38

Hvala vam, kao sto je napisao Goran presao sam oko 250km. Skuter je trenutno parkiran u garazu do daljnjeg zbog obaveza.
Inace, sledece u planu je kupovina svi potrebnih kompenti da se nasteluje karburator(ler dizne i par glavni koje mi fale u setu), kao i auspuha, da li ce biti neki polovan c16 ako naletim, ili technigas triops, vrijeme ce pokazati. Takodje za precizno stelovanje ce mi trebati i obrtomjer kao i set rolnica.

#557 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 01 September 2017 - 08:49

Ah , sto je lepo raditi kad je sve novo ...pa jos kad nema problema ...dobro ste vi opajali radno mesto celicnom cetkom i sprejom protiv gremlina ...To je Airsal ko i moj , ja sam do sada sa njim presao nesto vise od 6 000 km za tri sezone ( nepune ) i pored havarije skutera i jako sam zadovoljan To je oko 10,5 - 11 HP za grad malo i prejako ( bar meni ) , ali zadovoljstvo voznje je neopisivo ...kazem , slabiji automobili nemaju sanse u gradu , a i veliki i jaki moraju dobro da se potrude da ne zaostanu...mnogo srecnih kilometara Stefanu zelim ...





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users