#541
Posted 08 November 2015 - 03:13
#542
Posted 08 November 2015 - 10:24
#543
Posted 09 November 2015 - 01:17
Skinuo sam gips u srijedu i sa rukom je sve uredu sto je najbitnije!Sto se pada tice, vidio sam auto iz suprotnog smijera, ali se nisam nadao da ce skrenut tako naglo, cak je ruka ostala na gasu a takodje nisam takao ni kocnice, sve se desilo u sekundi!Imao sam srecu da je samo mali prst, moglo je dosta gore proc..Ali necemo se sad vracat na to, bitno da se na kraju sve dobro zavrsilo!
Lauda zbog te matematike ne stizem da udjem na forum!
I dal je moguce da pise u izvjestaju da je laksa povreda u pitanju? Zar se neracuna svaki prelom kao teza?
Edited by Stefan p, 09 November 2015 - 01:19.
#544
Posted 22 July 2017 - 21:24
U oktobru 2015 god. sam imao saobracajnu nesrecu, nakon cega sam napravio pauzu od 2 godine(tadasnje stanje skutera mozete pogledati na prethodnoj stranici).
U medjevremenu posle nesrece skuter je zaribao.Imao sam 2 opcije da radim sledecu specijalu ili novi cilindar. Na preporuku clana Lauda i Mario, odlucio sam sam se za 2 opciju kupovina novog cilindra.
Setup od prije 2 godine:
Cilindar: Top performance trophy 70ccm(specijala na 47.4mm, Metoro klip)
Auspus: pInasco powersound
Radilica: serijska
Karburator: Dellorto 19mm
Kvacilo: Malossi fly
zvono: TNT
Variomat: malossi multivar
Produzenje prenosa malossi 25%
morini zadnje remenice 123mm, dayco remen i ostale sitnice...
Dakle imao sam 2 opcije radit sledecu specijalu na (47.6 -47.8) ili kupovina novog cilindra. Odlucio sam se za drugu opciju.
Sa Racing planet-a(Ovom prilikom bih se zahvalio za dijelove, sve preporuke) je porucen sledeci spisak dijelova:
Airsal t6 racing;
Naraku hpc radilica(sa fabrickom sa presao oko 25000-30000);
usis polini(fabricki je popucao vremenom, a i zbog loseg rijesenja za prikljucak vakum crijeva);
Naraku bobina, svecica, iglicasti lezaj, semerinzi i ostale sitnice..
Par slika dijelova:
stefan_1.jpg 169.17K 7 downloads stefan_2.jpg 124.13K 7 downloads stefan_3.jpg 261.86K 7 downloads
stefan_4.jpg 178K 7 downloads stefan_5.jpg 163.25K 8 downloads stefan_6.jpg 304.67K 7 downloads
stefan_7.jpg 281K 7 downloads stefan_8.jpg 184.14K 7 downloads stefan_9.jpg 191.29K 7 downloads
Potom je uslijedilo rastavljanje masine i prirema za sklapanje.Prilikom sklapanja masine imao sa pomoc clana Lauda(Tacnije Lauda je sklapao a ja sa strane nadlegao i pomagao). Sto se tice sklapanja necu opsirnije pisat, Lauda ce prvom prilikom sve deteljno napisat i postavit par slika. I ovom prilikom zelim da se zavalim clanu lauda na velikoj pomoci.
Trenutni setup:
Cilindar:airsal t6
Auspus: pInasco powersound
Radilica: Naraku hpc
Karburator: Dellorto 19mm
Kvacilo: Malossi fly
zvono: TNT
Variomat: malossi multivar
Produzenje prenosa malossi 25%
morini zadnje remenice 123mm, dayco remen,naraku bobina, polini usis i ostale sitnice.
Inace skuter sam danas upalio, odradio je na leru 2 puta po 20 minuta. Imao sam problem sa nosec auspuha, koji sam donekle rijesio. Prilikom rada sam primjetio da dihtung na auspuhu nije dobro legao i da malo pusta, ostaje mi postavljanje novog dihtunga, i razrada moze poceti.
Edited by Lauda, 14 August 2017 - 19:26.
Popravio slike
#545
Posted 23 July 2017 - 07:26
Polako sad sa razradom bar 100km jer je nikasil pa ide kraće..
#546
Posted 23 July 2017 - 20:59
Da, postavim snimke rada na leru. Prvi snimak je sa starom prirubnicom, gdje se na snimku moze vidit, kako je prikljucak za vakum na prirubnici sto je lose rijesenje(vjerovatno je vukao fals na tom mjesu a prirubnicima je vremenom ispucala).
Na drugom snimku je polini prirubnica, sto se tice kvaliteta zadovoljan sam, dosta je tvrdja od fabricke i kvalitetnija. Prikljucak za vakum je ovaj put na karburatoru.
IMG_0678.JPG 1.3MB 23 downloads
Edit: Ostaje mi sutra da podesim dihtung na auspuhu, vjerovatno ce ici novi, i da smanjim diznu do prve sa kojom se moze vozit, trenutno trokira previse, pa mogu krenuti u razradu.
Edited by Stefan p, 23 July 2017 - 21:01.
#547
Posted 23 July 2017 - 21:04
Svaka cast i na radovima, sa nestrpljenjem ocekujemo slike
#548
Posted 24 July 2017 - 21:17
Stavljam slike i opis radova uskoro. Nazalost nisam stigao danas zbog posla i obaveza.
Stefan je vec presao 30ak kilometara sa razradom. Planira se minimalno 150km lagane razrade, a posle u stelovanje karba i prenosa.
Mario, on 23 July 2017 - 07:26, said:
#549
Posted 13 August 2017 - 19:39
Preko skuter mreze je porucena Naraku HPC radilica (12mm bolcna) uz koju dolaze montirani NTN C3 lezajevi. Za izbor cilindra, Stefan se odlucio za Airsal T6 alu cilindar. Za Dr.Evo ce da se uradi specijala nekada posle i ide na policu kao rezervna opcija.
Stefan je rasklopio blokove dan ranije, izvadio staru radilicu i novu radilicu stavio u frizder. Kod Stefana sam dosao oko 9h i nakon dorucka i kafe, krenuli smo sa radovima lagano oko 11h. Inace, moje putovanje do Stefana je bilo upitno zbog stanja Focusa ali je na kraju proslo sve bez problema. Pisacu vise o tome kod sebe u temi...
Prvo smo krenuli sa standardnom pripremom blokova za ugradnju radilice. To podrazumeva ciscenje unutrasnjosti malog i velikog bloka. Blokovi su bili poprilicno prljavi, posebno sa vanjske strane. Skuter nije vozen preko 2 godine, a i pre toga se nakupilo dosta blata i prasine. Zbog vremena, odustajemo od detaljnog ciscenja i vanjskih strana blokova, iako je bilo skoro pa obavezno.
Stefan je nekada ranije vec radio poliranje malog i velikog bloka, kada je radio zamenu lezajeva na fabrickoj radilici - tako da smo sa te strane mirni. Sledeca optimizacija blokova koja bi mogla da se desi, jeste prilagodjavanje blokova cilindru ali koliko smo videli tu bi bilo jako malo posla. S obzirom na vreme koje imamo, to ostavljamo za neko drugo rasklapanje...
Ovde je mali blok pre ciscenja
IMG_20170720_103617.jpg 3.36MB 14 downloads
Posebnu paznju bih skrenuo na 2 mala pina, zapravo vodjice koje se nalaze izmedju blokova. Usled uticaja vremena javlja se korozija na njima. Prvo sam probao da sklopim blokove na "suvo" bez radilice i tu sam odmah video da tesko ide zbog ta 2 pina. Nakon malo obrade sa vodobrusnim, islo je bez problema. Ovo kazem iz razloga sto ovaj sitan detalj moze da napravi potencijalan problem kod ugradnje radilice metodom toplo-hladno, gde ako imate tu otpor na tim pinovima onda gubite vreme i vec morate da se sluzite alatima "dobrih" majstora - cekic.
Nazalost, nismo stigli da detaljno uslikamo i proces ciscenja i testiranja ali na slici iznad u gornjem delu malog bloka mozete da vidite jedan.
Radilicu smo montirali klasicno po temi koja vec postoji na forumu - https://svet-skutera...p__500#entry500
Uz razliku sto smo mi prvo radilicu ubacili u veliki blok, pa tek onda u mali, jer nam je tako bilo lakse.
Moram priznati da je dosta lakse kada radilice dodje sa vec montiranim lezajevima i tu smo ustedeli vremena.
S obzirom da je Stefan imao jedino brener, morali smo da grejemo blokove tako. Oko 4 minuta smo grejali veliki blok, uz periodicno skakanje i na mali blok. Radilica je usla vrlo lako u veliki blok, s tim sto bih napomenuo da sam periodicno brisao garez koju brener ostavlja. Zato moj savet ide svima da nabave pistolj za vreli vazduh koji ne kosta puno, a dosta olaksa rad.
Klasicno smo hladili sa WD-40 i nakon ubacivanja radilice u veliki blok, grejali smo mali blok jos 1 min i tu smo uspesno zavrsili ugradnju.
Ugradnja je prosla odlicno, bez upotrebe ikakve sile osim samo laganog guranja rukom. Ohladili smo blokove i radilicu sa WD-40 i nakon centriranja dobili smo odlican odziv na okretanje radilice rukom.
Centriranje se vrsilo sa gumenim cekicem i komadom drveta. Lagano kuckanje od par puta sa obe strane je "oslobodilo" lezajeve, sto nam je dalo pozivitan utisak o uradjenom poslu.
IMG_20170720_124529.jpg 2.97MB 16 downloads IMG_20170720_124538.jpg 3.03MB 16 downloads IMG_20170720_124543.jpg 2.9MB 15 downloads
IMG_20170720_135157.jpg 3.02MB 14 downloads IMG_20170720_135202.jpg 3.24MB 14 downloads
IMG_20170720_135212.jpg 2.2MB 12 downloads IMG_20170720_135218.jpg 3.4MB 12 downloads
Nakon sto smo ohladili blokove i centrilrali radilicu, presli smo na ugradnju semeringa. Stefan je kupio set Polini semeringa. Mislim da su KOK u pitanju i da nije direktna Polini proizvodnja. Uglavnom, deluju kvalitetno.
Ugradnja semeringa na strani magneta je vrlo jednostavna, dok smo na strani variomata izgubili oko sat i nesto vremena dok nismo improvizovali alat za ugradnju. Semeringe smo namazali litjumskom sa unutrasnje strane koja ide na radilicu, dok smo dosede prethodno ocistili od prvljastine i masnoce.
Tu smo morali da merimo svaki cas semering u 4 tacke, da ne bi se slucajno krenuo kriviti. Uglavnom, kao sto sam i kod sebe na Focusu montirao i ovde je montiran 1mm dublje od doseda za seger osigurac.
Nakon merenja u 4 tacke vidimo da je ravnomerno nabijen.
To bi bio u moj savet ujedno - uzmite vremena i ugradite semering polako. To ce vas sacuvati posle na duze staze i na taj nacin bicete sigurni da ste ga pravilno ugradili.
Nakon ugradnje semeringa, usledila je kraca pauza pa onda montaza termogrupe.
Uz Airsal T6 dolaze "G" tip seger osiguraci. Stefan je na moju preporuku uzeo "C" tip osiguraca, te su isti i ugradjeni.
Istina, C tip se dosta teze montira ili skida ali kada se upraksate onda i nije toliko komplikovano. Samo zivce na ler i bez sile da ne ostetite dosed na klipu.
Kod Airsal klipa prednost je i u cinjenici da ima adekvatan "zarez" na klipu, odnosno prostor da se moze prici sa spicastim klestima za ugradnju seger osiguraca, dok recimo na Dr.Evo klipu toga nema i tu je montaza/demontaza dosta komplikovanija.
Uglavnom, za koji god tip seger osiguraca bolcne se odlucite najvaznije je da ne radite silom i da uzmete kvalitetne osigurace. Cena je smesna, a moze da kosta posle par stotina eura.
Ubacen je Top Racing iglicasti lezaj dimenzija 12x16x13mm. Iglicasti je prethodno umocen u Motul 2T ulje.
Potom je i klip montiran.
IMG_20170720_162614.jpg 3.13MB 13 downloads IMG_20170720_162617.jpg 2.7MB 13 downloads IMG_20170720_163453.jpg 2.81MB 12 downloads
Za montazu cilindra smo koristili fabricke dihtunge koji su dosli uz cilindra. Dihtung izmedju bloka i cilindra je od klingerita i 0.5mm je debljine. Dihtung izmedju bloka i glave cilindra je od aluminijuma i takodje je 0.5mm debljine. Dihtunge smo namazali skroz tanko tovatnom mascu da bi sprecili lepljenje na blok u slucaju demontaze nekada kasnije.
Cilindar smo prvo dobro isprali u cistom benzinu i nakon susenja ga dobro nauljili 2T sintetikom sa unutrasnje strane, kao i klip sa vanjske strane.
Ugradnja je prosla vrlo lako, posebno kada je tu jos jedan par ruku da pridrzi kariku pri navlacenju cilindra.
IMG_20170720_163948.jpg 3.08MB 14 downloads IMG_20170720_163951.jpg 3.04MB 12 downloads IMG_20170720_163954.jpg 2.72MB 12 downloads
IMG_20170720_165432.jpg 3.18MB 12 downloads IMG_20170720_170414.jpg 3.25MB 11 downloads IMG_20170720_170417.jpg 3.31MB 11 downloads
Glavu cilindra smo dotegnuli lagano sa malom gederom silom iz zgloba. Nije po PS-u, jer bez moment kljuca se ne moze precizno dotegnuti.
Izmereni C parametar je 1.1mm koliko se secam. Squish nije meren.
Nakon toga krenulo je sklapanje ostalih delova. Montirana je nova Naraku V2 bobina, prenos sklopljen, paljenje i magnet. Ugao paljenja je vracen na fabricku meru za potrebe razrade, posle ce se kalkulisati i fiksirati advance ugao.
Stara prirubnica je bila zbudzena uzasno, blago receno, na kojoj je bila izbusena rupa za potrebe vakuuma i to nekom metodom zadihtovano. To sam vec napomenuo Stefanu, da je to vrlo verovatno tacka gde je vukao fals vazduh ranije.
Na novoj prirubnici nece biti busenja ali ce na karburatoru biti potrebno izbusiti rupu za vakuum. Stefan vec ima originalni Dell 19mm ali bez ulaza za ulje i vakuum. Narednog dana je izbusena i rupa za vakuum na karburatoru.
IMG_20170720_185030.jpg 3.12MB 11 downloads IMG_20170720_185034.jpg 3.25MB 11 downloads
Na kraju su ostale muke oko montaze auspuha. Jednostavno rupe na nosacu auspuha sada se ne poklapaju, pa je bilo potrebno busiti nove na nosacu. Taj posao je ostao na Stefanu da odradi narednog dana.
U planu je i da se nabavi Yasuni C16 auspuh ili Tecnigas Triops koji bi odgovarao ovom cilindru. Nece se izvlaciti neki apsolutni maksimum iz ove termogrupe, veca je paznja na trajnost, a da pri tome ima i solidnu isporuku snage. Pored auspuha postoji jos par delova koji bi mogli da se zamene (npr. nabavka stelujuceg kvacila).
Stefan je do sada vec napravio preko 200km. Razrada je uradjena sa 3.5% Motul sintetike. Stefan je davno izbacio uljnu pumpu, tako da se radi premix.
Slede slatke muke stelovanja karburatora i prenosa o cemu dalje pisanje preuzima Stefan u ovoj temi.
Radove smo ispratili koliko smo mogli slikama. Meni je zao sto nismo imali vremena da se posvetimo malo detaljima (posebno oko teorije kompresionog odnosa i merenja svih parametara) ali nadoknadicemo to kad-tad.
Stefane zelim ti mnogo predjenih kilometara sa novim setup-om!
#550
Posted 13 August 2017 - 20:01
Drago mi je da je Stefan odlučio da udruzenim snagama krene u sklapanje. Posebno mi je drago što ste svakom detalju posvetili pažnju i sve je u napred nabavljeno a to je definicija uspeha i nepisano pravilo naseg foruma, na tome uvek potenciramo.
Čestitke Lauda i na pomoci kolegi i edukaciji mladjih članova!
Stefanu želim puno bezbriznih kilometara
#551
Posted 13 August 2017 - 21:25
Zaboravio sam jos jedan vazan detalj da navedem - Stefan je nabavio pumpicu i testirali smo blokove nakon sklapanja i montaze semeringa. Test je prosao uspesno, nema pustanja.
#552
Posted 13 August 2017 - 21:25
Vlasniku zelim puno sretnih kilometara.
Svidja mi se sto ste presli na c tip osiguraca,ipak smo s njima najsigurniji
Sto se auspuha tice,jedan decko kod nas ga vozi na piaggiu,sport pro mk2 i radi odlicno,on to vrti izmedju 11500-12 tisuca a nekad davno je vozio c16 i puno je zadovoljniji sa pinascom.
Tako da definitivno probajte kako ce raditi ta kombinacija.Dosta rijedak na nasim prostorima a dovoljno jak...
#553
Posted 13 August 2017 - 21:50
Ja nisam upoznat sa Pinasco auspuhom niti performansama koje taj auspuh nudi. Ono sto znam jeste da se dere za medalju i nakon zamene vune u topu. Pomislio bi neko da je Replica u pitanju.
Stefan je bacio oko na Tecnigas Triops koji izgleda kao jako kvalitetan auspuh za mid-race setup. Do sada ga nisam video na nasim prostorima, pa i sa aspekta te strane je zanimljiv za kupovinu kao iskustvo vise.
Navodno je najjaci auspuh iz ponude Tecnigas firme i namenjen je bas za umeren mid-race.
triops.jpg 26.05K 29 downloads
Uglavnom, sta god Stefan odluci bice ok. Mada i ja se slazem da treba prvo videti sta Pinasco moze da ponudi, pored zvuka.
#554
Posted 13 August 2017 - 23:25
Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
#555
Posted 14 August 2017 - 09:50
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#556
Posted 31 August 2017 - 20:38
Inace, sledece u planu je kupovina svi potrebnih kompenti da se nasteluje karburator(ler dizne i par glavni koje mi fale u setu), kao i auspuha, da li ce biti neki polovan c16 ako naletim, ili technigas triops, vrijeme ce pokazati. Takodje za precizno stelovanje ce mi trebati i obrtomjer kao i set rolnica.
#557
Posted 01 September 2017 - 08:49
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users