Jump to content


Honda X8R 70ccm



127 replies to this topic

#1 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 20 September 2012 - 14:25

Honda x8r, 2002.godina, drugi vlasnik kupljena prije 5 godina sa 11000 tisuca prijeđenih kilometara za 500 eura. Serijski cilindar nije vozio svega 50 km ustavri cak sam polini kit kupio prije nego sam realizirao kupnju skutera hehe... I tako je to krenulo kao i kod vecine skuteraša... Sa skuterom sam dobio gianelli next auspuh koji je dan danas na njemu ( u nesto prerađenom izadnju ) te malossi primar 16/40... Sljedila je nabava dellorta 19mm, veci usis i usisne lamelice, polini variomat i pripadajuća vanjska remenica, malossi delta kvacilo, malossi cdi... sve to rezultiralo je krajnjom brzinom od 85km po satu i veliko razočaranje koje se popravilo nakon mjerenja brzine gps_om i utvrđivanja da je hondinih 85 km/h po gps_u 83km/h a i frendovih 100 km/h na piaggo typhoon_u je bilo tek dvije duzine motora prednosti J. Sljedilo je ustelavanje smjese, prenosa, pa turpijanje ispušnog kanala kracenje auspuha u srednjem ravnom dijelu te kracenje ispusne grane koja je na auspuhu za vertikalni cilindar katastrofa... sve ovo malo po malo dovelo je do sadasnje situacije da motor redovito prebacuje 100km/h cak i uz vjetar u prsa ( a uz povoljniji vjetar i preko 110km/h- naravno sve po cageru ) Plan za sljedecu sezonu je sljedeci:
  • zamjena lezajeva radilice, lezaja klipnjače i semeringa - naručeno
  • kupnja malossi torque drive_a ( zadnja pomična remenica ) - naručeno
  • obrtaljka koso na cager sa mogucnoscu mjerenja temp ( u mom slučaju preko senzora koji ide pod navoj svjecice ) – naručeno
  • set igli i dizni za dellorto 19mm – naručeno
  • dva centralna federa od malossi_a ( jaci i slabiji ) – naručeno
Veliki problem mi stvara i nabava djelova jer apsolutno za ovaj model nis u hrvatskoj trgovci nemaju na lageru, dio narucujem i iz slovenije...kad stigne obrtaljka i senzor za temperturu plan je vidit koji su sad okretaji u igri i koje temperature posto je sad sve ustelano odlicno... i to bi bilo to za ovu sezonu... na zimu sljedi raskapanje, analiza u port map analyzer_u port mape, to usporedit sa trenutnim okretajima te vidit sta ne stima( pošto je ispuh dizan )... sve to ustimat na nekim razumnim okretajima za ovu termo grupu te se bacit na izradu auspuha...
Isprika sta nema slika i video zapisa- stavim sutra jer mi je kabel od mobitela kod frenda...
Za sad toliko... Pozdrav...


#2 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 21 September 2012 - 14:12

Evo par slika skutera...

Posted Image

Posted Image
[
Posted Image

i dva videa, jedan snimka ubrzanja i jedan bez variomata snimljen čisto iz dosade....





#3 Dragan NS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 609 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimCPI Oliver city

Posted 21 September 2012 - 15:27

Veoma lep skuter - neverovatno da ima deset godina a izgleda kao da je juce izasao iz prodavnice. Koliko vidim, lepo i ide... :D

#4 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 21 September 2012 - 16:56

Hvala Dragane, za 10 godina i 32000km skuter izgleda jos uvijek dobro... jos da ga koji put operem nebi mu škodilo :D

#5 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 21 September 2012 - 17:02

Lepa i kvalitetna Hondica ...a i lepo puni sat :D

#6 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 21 September 2012 - 18:10

Počeli su pristizat djelovi za nastavak projekta...

igličasti ležaj remenice na kojoj je kvačilo i zvono - 10eura

Posted Image

ležajevi radilice 25X56X12, semirinzi i igličasti klipnjače 13x17x12 - 47eura

Posted Image

ceka se malossi polutka zadnje remenice+ dva centralna federa te koso mjerač okretaj sa pokazivačem temperature, set igli i dizni za 19icu dellorta...

Također bi sutra trebao preko interneta uzet jedan software za proracun auspuha koji dođe 18 dolara koji bi trebao bit dobra pomoć uz dostupnu literaturu od Bell_a... također skice auspuha koje su dostupne na forumu od velike su pomoći
Ako tko jos ima skicu sa mjerama kakvog auspuha neka slobodno upload_a ili stavi link pa da vidimo koji su to kutevi konusa i protukonusa jos u igri... analize koje sam dosad obavio za za yasuni r, doplera i athenu racing pokazale su da su kutevi razvijanja konusa i protukonusa ( a i grane ) unutar granica koje Bell navodi u svojoj literaturi te da se po njegovim smjernicama moze proracunati dobar auspuh...

Edited by Lale, 21 September 2012 - 18:12.


#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 21 September 2012 - 21:29

lep primer ko zeli analizirati koliko ubije obrtaja nelinearna zadnja polutka, jedva se izvuce posle 80, sreca pa taj gianelli ima relativno sirok power band...

malossi torque ce bitno izmenjati ubrzanje....

#8 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 22 September 2012 - 15:58

Upravu si Mario, sve se vidi tj čuje se sve na snimku, ovo na snimku je bila varijanta sa nesto tezim rolicama tako da je prevrtavanje u dijelu od 40-60Km/h relativno prihvatljivo a među ubrzanja su takva kakva jesu... imam i nesto laksi set rolica s kojima motor ima odlican odaziv i krece sa 70, 80, 90km/h odlično no tad je prevrtavanje između 40-60km/h jednostavno nepodnošljivo.... tak da jedva cekam torque drive da stigne.....

#9 DRAGANCE

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 412 posts
  • Mestobeograd
  • Vozimbaotian 50 RS limited edition

Posted 22 September 2012 - 17:24

odlican skuter , lepo izgleda i super ide , samo ovo nisam bas najbolje skapirao :

View PostLale, on 20 September 2012 - 14:25, said:

kracenje auspuha u srednjem ravnom dijelu te kracenje ispusne grane koja je na auspuhu za vertikalni cilindar katastrofa...


#10 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 23 September 2012 - 14:01

Posted Image

Znači, na slici imamo primjerak auspuha za tip motora koji ima cilindar u odnosu na blok vertikalno kao sta je moj skuter i kao sta su vecina Peugeot_ovih modela ( sf1, sf2 itd... ) ono sta se meni nije svidalo kod ovog auspuha je bila grana tj dio auspuha od prve okomite crvene crte pa do spoja grane i prvog konusa označeno crvenim krugom. u crvenom krugu se lepo vidi kako je izveden spoj grane i konusa gdje je doslovno manji fi grane gurnut u konus i zavaren... također dio grane između ove dvije crvene crte je bio slično napravljen gdje su dva komada cijevi po 3 cm bili također gunuti jedan u drugi i zavareni... tako da je grana imala 3 nagle promjene prečnika... ono sta sam ja napravio je bilo da sam odrezao auspuh na spoju grane i konusa ( crveni krug ) i napravio kompletnu novu granu bez ovih naglih promjena prečnika... nova grana je bila i 2-3 cm kraća a kračenjem auspuha u središnjem ravnom djelu ( na slici ispod prigušivača ) za dodatnih 2 cm rezonanca se pomakla na više okretaja... sa time sam dobio nesto na krajnjoj brzini a i motor je bolje vukao...

#11 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 23 September 2012 - 22:18

evo stigao je i software za proračun auspuha, evo link o čemu se radi...

http://www.buildandc...ed_pipe_v4.html

malo sam testirao program i dobio cudne mjere, evo slike pa procjenite sami... ( podatke koje program trazi da se unesu uzeo sam od analize malossi sporta za sf3 koju je uradio Mario koja je dostupna u jednom od topica na forumu )

Posted Image

ljudi koji ga koriste i koju su konstruirali auspuh po ovom programu kazu da radi odlično... meni ove mjere konusa i protukonusa tj njihov prečnik djeluje nekako premalen...

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 23 September 2012 - 22:27

ne spominje se nigde temperatura izduvnih gasova ? ili srednja brzina protoka gasova ?

#13 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 23 September 2012 - 22:36

ne, ni jedno ni drugo program ne trazi da se unese ali pise da program u svojoj kalkulaciji to odrađuje automatski... sad po kojoj logici neznam... evo sta kazu... you do not have to guess exhaust temp. wave speed etc... the simulatiom do all that in full automated proces...

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 24 September 2012 - 10:42

baci pogled imaš u jednom tabu proračun rezonantne dužine, to je prema starim obrascima, gde se računa rezonantna dužina od klipa do srednje visine protivkonusa...

Jennings i Marović su se pozivali na brzine od 510m/s to je na srednjoj temperaturi gasova od 300C ako se ne varam, prema mojim kalkulacijama i praktičnim usporedbama mi na skuterima imamo srednju temperaturu od oko 400-420C, sad jasno je da je i srednja brzina prostiranja talasa odmah drugačija, i jasno je da to zavisi od kompresionog odnosa, timinga otvora izduva i samog protiska koji se stvara prema izduvnim gasovima i obratno, i od goriva...

kako su oni mogli da simuliraju fiksno brzinu prostiranja izduvnih gasova to je sada već sledeće pitanje za razmišljanje...

http://www.pyrotherm...atori_v1_6s.xls

#15 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 24 September 2012 - 14:11

Već prije sam gledao taj tvoj kalkulator za dobivanje rezonantne duzine auspuha i usporedio ga sa formulama od Bella i Jennginsa... prema njihovim formula dobije se skoro pa identična rezonantna duljina auspuha za iste okretaje i istu otvorenost ispuha...tvoja formula daje nesto kraću rezonantnu duljinu auspuha sto je razumljivo pošto koristis vec temperaturu ispusnih plinova i vecu brzinu prostiranja plinova...iako Jenngins u svojoj formuli koristi samo brzini prostiranja plinova i to konstantnu vrijednost za sve opcije, dok Bell korisit neku konstantu 42545 za koju neznam sta predstavlja...predpostavljam da tvoja formula radi vise nego ok jer koristis i temperaturu i brzinu te period otvorenosti transfernih kanal te pogotovo što ju možeš potkrijepiti sa dokazima u praksi...
navečer kad uhvatim vremena krenut cu u detaljniju analizu programa pa cemo vidit do kojeg cu zaključka doć... jako mi je čudno što program kao jedan od svojih inputa trazi koju snagu na kojim okretajima želim?!? ja recimo želim iz 70ccm i periodima ispuha 190 te transfernih kanal 130 recimo 35konja na 11000 okretaja heheheh i program meni izbaci mjere za takav auspuh!!!! kad dođem do kakvog zaključka javim....

Edited by Lale, 24 September 2012 - 14:13.


#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 24 September 2012 - 16:20

da to baš nema nikakvog smisla... mora nekako figurirati temperatura....

#17 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 25 September 2012 - 00:03

evo malo sam se igrao sa programom i odradio sljedeće....
kako sam napisao prije bilo mi je čudno da me program trazi da unesem za koju snagu i na kojim okretajima želim izračunati auspuh. Kao najvažnijim podacima koji se unose u program poslužio sam se Marijevom analizom port mape od tjuniranog malossi sporta za sf3 ( u tablici označeno plavom bojom )
Port map analyzer je izračunao da bi ovaj malossi sport trebao dati 15,5HP a centralna rezonanca područja u kojem mu se poklapaju rezonance ispuha i transfernih kanala bila bi 10700rpm što znači da za ovakav cilindar i njegove kanale bi trebao auspuh kojem je rezonanca također na 10700rpm. Dalje sam u program uneso ove podatke i odradio 7 proračuna za 7 auspuha u rasponu od 10-16HP a pritom nisam ništa mjenjao od zadanih parametara te dobio rezonantne duljine za svaki auspuh kako je i navedeno u tablici... iz tablice se vidi da sto je auspuh za veću snagu to m u je rezonantna duljina duža i jedini žaključak je da sa povečanjem snage rastu temperature ispušnih plinova i brzine plinova a samim time i rezonantne dužine.... zatim sam se poigrao sa jednim od kalkulatora koje ja Mario napravio i dobio pripadajuće temp. isušnih plinova i brzine plinova... sutra još odradim analizu da vidimo za ovih 7 auspuha o kojim se kutevima širenje konusa i protukonusa radi pa kad popunim tablice stavim je na forum

Posted Image


Pogledaj Mario ( ai ostali naravno :) ) kolonu br. 10 gdje imamo Lr, T i Cs za auspuh koji bi trebao dat 13HP na ovakvom cilindru... jako blizo tvom proračunu
Još uvijek ostaje misterij na temelju čega program unosi temperature ispušnih plinova i po kojem kriteriju ih mjenja....

Edited by Lale, 25 September 2012 - 00:09.


#18 Lale

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoKarlovac
  • VozimHonda x8r

Posted 12 October 2012 - 17:20

Nastavljamo dalje... prošli tjedan stigli su svi naručeni djelovi, po dio sam išao u Sloveniju po dio do Zagreba ( cca 250km vožnje dok sam sve skupio :icon_scratch: ....
Prvo sam odlučio montirati obrtaljku i senzor za temperaturu koji ide pod svječicu...

Pozicioniranje obrtaljke i bušenje rupe....

Posted Image

Nije mi se sviđala preglednost cagera pa sam izbacio višak dijelova heheh, te stavio drugo staklo ( tu
je stari sat platio svoje.... :čiča:
Posted ImagePosted Image

Rezultat je ovakav s tim da sam vratio onaj kromirani obrub, stanjio ga dodatno brušenjem da ne pokriva skalu i obojao u crno...

Posted Image


Imao sam problem sa montiranjem senzora za temperaturu pod svječicu jer sam kupio senzor sa rupom fi 10mm a svječica je 14mm... problem sam riješio sa komadom bakrene pločice koju sam obradio na fi koji mi je potreban te zanitao na aluminijski dio u koji se uvrče vijak na kojem je temperaturno promjenjivi element sa instalacijom...

Posted Image


Evo ukratko to je to... zadovoljan sam sa položajem, sa preglednošću i obrtaljka radi ok...
Prije montaže Torque drive_a bacio sam par krugova i obrtaljka je pokazivala 10500 okretaja u rasponu od 40-60Km/h( prevrtavanje) a zatim bi okretaji pali na 9500 i tu bi ostali do krajnje brzine...

Nakon montaže torque drive_a i uštelavanja prenosa te cijelodnevnog probavanja situacija je ta da na startu nema nikakvog prevrtavanja, do 70km/h motor je na 10000 okretaja i zatim nabere jos 300-400 okretaja i drzi tih 10400 do kraja... probavao sam vise vrta rolica, centralnih federa i ovi okretaji su mi se pokazali kao najbolji... ubrzanje se popravilo osjetno i najbitnije nema prevrtavanja :D
nadam se da ce vrijeme sutra dopustit da bacim jedan snimak, mjerenje gps_om da utvrdim točnost kilometar sata i eventualno kakva ubrzanja... evo za sad toliko...

#19 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 12 October 2012 - 18:50

odlično..Linearni torq vredi sve pare jer jako dobro drži obrtaje u mestu...
Što volim kad vidim lepo očuvan motor, kao što je ova hondica...šteta što nema veliki izbor tiuning delova za njega, mada koliko vidim po tvom setupu ti si manje više sve ispoštovao za jak base setup !!

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 12 October 2012 - 19:25

ja bi izbacio onaj desno sat koji ima na sebi lamu za ulje i dugačko svetlo, i na njegovo mesto montirao ovaj koso obrtomer... te dve lampice su mogle i kao ledice figurirati u bilo kojem od ovih satova što imaš.. ali ok i ovako je dobro ispalo...

ne znam tamo za tempereturu ništa mudro da ti odgovorim, jasno je da je za taj cilindar portmap dao 15HP-a, sad računajmo da je to oko 25% manje na točku, međutim vidim da si uvrstio prema obrascima za talasnu dužinu zavisnost temperature i da je tako 410C temperatura... ja ovde mogu da ti dodam da je kompresioni odnos tog setup-a 13,5:1 i da je vrlo moguće da u idealnim uslovima razvija tu snagu na 10700 okretaja...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users