#1
Posted 30 September 2012 - 12:30
Te noci sam sve osmislio, to je nekoliko sati prevrtanja u glavi svih detalja sta i kako uraditi , smislio sam drzac za remenicu da se osigura protiv pomeranja dok se radi , uglomer za odredjivanje ugla kanala, kako da sve to bude u centru...to jutro sam dosao ranije u servis , za 15 min, zadnja remenica je bila skinuta, oslobodjeno kvacilo i rastavljen torque driver...sve je obrisano od masti i da - kanali su nelinearni , sa svim manama toga...spremio sam alat , oslobodio mesto na radnom stolu, sublerom uzeo neke mere, odredio mesto gde cu busiti nove kanale , stremio kirner , crtalo, burgije i poceo ...kirner je jedva ostavio traga, nece to ici bas tako lako...pokusaj busenja nije doneo nista novo - jedva da se videlo mesto...jako tvrdo ! za sad odustajem, sve ostaje na stolu...
Bas tada , k`o porucen, pojavi se moj drugar Rajko, bravar , masinac , izuzetno sposoban , a i tako sam mislio da ga zovem da se sa njim konsultujem u vezi ovoga - dosao na casicu razgovora...gleda on to , vrti glavom i kaze : ajmo kod jednog mog , ima covek radionicu za usluznu obradu metala , svojevremeno radio na glodalicama u Matrozu ( firma koja vise ne postoji ) , nema boljeg u Mitrovici od njega , za te stvari , pa da cujemo sta on kaze...Sedosmo u kola i za 15 minuta bili kod coveka... lepo nas docekao , upoznali se, radionica mu apoteka, vise vrsta strugova, glodalica i drugih masina ...covek u poslu , cudim se kako ga do sada nisam znao, ipak je Mitrovica moj grad...
Izvadim ono sto sam doneo , rastavljeni torque , objasnim problematiku coveku, saslusao me lepo i rece: Nema od toga nista, nista se ne moze uraditi, to je zavrsena stvar onoga rtenutka kad je napustilo fabriku koja ga je radila ...OBRAZLOZENJE: u fabrickoj ( velikoserijskoj ) proizvodnji, prvo je radjen tubus sa kanalima, gde specijalno programirana masina izradjuje kanale sa tim zadatim uglom, a potom to ide na TERMICKU OBRADU , cementiranje , kaljenje, a donji deo se vari na automatu za poluremenicu i to je kraj ...izuzetno je tvrdo i ne postoji mogucnost dalje obrade, jer je tvrdje i od samih glodala , dakle , NEISPLATIVO I NEMOGUCE...
Sva moja razmisljanja o tuningu zadnje remenice , padaju u vodu , bar smo dobili informaciju iz prve ruke da se u kucnoj radinosti ne moze nista uraditi...dakle , ko hoce bolji torque od serijskog , neka zavuce ruku u dzep i neka kupi neki NARAKU, MALOSSI , ili stagod slicno, neka se ne upusta u ono sto se ne moze uraditi...
#2
Posted 30 September 2012 - 15:54
Ovo je vrlo dobro što si izneo svoje iskustvo i podelio ga sa nama da se ne zaluđujemo da fabrički torq možemo preraditi...Treba se skrpiti 50-60 eur minimum i kupiti gotov Torq, nema druge..
#3
Posted 30 September 2012 - 16:25
#4
Posted 30 September 2012 - 20:03
Ko god na mina bloku "produzi'' prenos posle tuninga-obavezno mora da nabavi i linearni torque drive...sad su bar MF i ostali PRC-tajvan proizvodjaci uspeli da malo povoljnije ponude torque u odnosu na malossi i polini ...
#5
Posted 30 September 2012 - 20:11
#6
Posted 30 September 2012 - 20:14
#7
Posted 30 September 2012 - 23:26
posle nekoliko dana dođe strugar, stariji čovek koji ima desetine godina iskustva i ja mu pokažem šta sam i kako probao... na to će on, čoveče nije remenica u debalansu već udara glava od struga... na to ću ja kako udara, pa kaže strug star 30 godina ima mali ekscentar, i to je već odavno tako... kaže sad si ostrugao malo krivo... pa reko samo sam poravnao , kaže ne sada si pokvario pravilnu kružnicu... ahh
na to će on sada mora da izradi alat u koji će ostrugati umetak da bude u nuli, i tako prihvati remenicu... pa će tek tada biti u centru...
sećam se kada je prišao nožem da poravna samo je zakšripilo i zadimilo, i ako se radilo od svega 0,5mm ...
na to će on, veoma tvrd materijal... ali eto nekako je uspelo..
a za te kanale je jasno da su u debelom materijalu urađeni pod uglom... još ako je materijal kaljen... eto veselja,.
#8
Posted 01 October 2012 - 01:06
#9
Posted 01 October 2012 - 01:21
#10
Posted 28 December 2012 - 18:44
Cena morska ...Kakve su mogucnosti da se ovo uveze ?
Na njihovom sajtu stoji cena od 31 funtu ?
ili do ovoga . cena 34 , funte ?ovo je top racing...
Slozicemo se da na belosvetskom trzistu ima jeftinih torque drivera, to potvrdjuju ove cene, ne mora to da bude skupo, ali kako doci do njih ? Ajde , dajte predloge ?
Edited by ALIEN SM, 28 December 2012 - 19:00.
#11
Posted 28 December 2012 - 19:18
#12
Posted 28 December 2012 - 20:02
#13
Posted 28 December 2012 - 20:20
#14
Posted 29 December 2012 - 01:01
https://www.scooter-...rce-Racing.html
#15
Posted 29 December 2012 - 14:09
#16
Posted 29 December 2012 - 15:15
#17
Posted 03 January 2013 - 11:38
#18
Posted 05 January 2013 - 00:07
#19
Posted 10 January 2013 - 12:24
Zadnje remenice sa linearnim kanalima pasuju od italjeta i suzuki-ja i vece su od minarelli za 7mm u precniku [morini masine do 99 ili 00 god, od ditecha i kasnijih ne pasuje], naravno treba malo duzi kais ... remenicu sam platio 15e ... Ko zeli da se zanima za male pare se moze napraviti i resiti problem sa prenosom . Potrebne su vrlo male prepravke
Edited by .::SALLE::., 10 January 2013 - 12:27.
#20
Posted 10 January 2013 - 14:04
7 user(s) are reading this topic
0 members, 7 guests, 0 anonymous users